Zarządzenie Nr 30/2016

Starosty Kluczborskiego

z dnia 21 września 2016 r.

 

w sprawie ustalenia normy zużycia paliwa dla samochodu służbowego będącego w użytkowaniu Starostwa Powiatowego w Kluczborku

 

         Na podstawie § 15 ust. 3 pkt. 2 lit. „a” Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku, stanowiącego załącznik do Uchwały Nr 56/204/2016 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 11 kwietna 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku, zarządzam co następuje:

 

§1. Ustalam normę zużycia paliwa – benzyny Pb95 dla samochodu służbowego Škoda Octavia nr rej. OPO 07269 – 8,0 l/100km

 

§2. Ustalenia normy zużycia paliwa dokonano na podstawie badania zużycia paliwa, którego wyniki zostały określone w protokole z dnia 21 września 2016 r., stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.  

 

§3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia nr 30/2016

Starosty Kluczborskiego

z dnia 21 września 2016 r.

 

Protokół

spisany w dniu 21.09.2016 r. w związku z przeprowadzonym badaniem zużycia benzyny  w samochodzie służbowym Škoda Oktavia nr rejestracyjny OPO 07269.

Na podstawie Zarządzenia Nr 29/2016 Starosty Kluczborskiego z dnia 8.09.2016 r.  w sprawie powołania Komisji do ustalenia normy zużycia paliwa w samochodzie służbowym Starostwa Powiatowego w Kluczborku, Komisja w składzie:

1)    Adam Radom – Przewodniczący Komisji

2)    Krzysztof Molski – Członek Komisji

3)    Gabriela Więcek – Członek Komisji

przeprowadziła w dniach od 8.09.2016 r. – 21.09.2016 r. badanie zużycia paliwa  w samochodzie służbowym.

W dniu 8.09. 2016 r. w/w samochód po odebraniu z salonu Skody w Opolu – Sławicach, zatankowano benzyną do pełna zbiornik paliwa tj. 45,41 litra w miejscowości Wrzoski (Faktura Vat nr 11901/7515/16), skasowano licznik przebiegu dziennego, następnie samochód był eksploatowany na następujących trasach:

- 8.09.2016 r. - trasa Wrzoski – Kluczbork, przebieg 70 km, zużycie wg wskazań komputera 7,6 l/100 km (zużycie na przedmiotowej trasie ok. 5,4 l (70 km x 0,076 l),

-  9.09.2016 r. - trasa Kluczbork - Opole – Kluczbork, przebieg 100 km, zużycie wg wskazań komputera 6,8 l/100 km (zużycie na przedmiotowej trasie ok. 6,8 l (100 km x 0,068 l),

- 12.09.2016 r. - jazda miejska, rozwożenie materiałów na sesję, przebieg 110 km, zużycie wg wskazań komputera 9,0 l/100 km (zużycie na przedmiotowej trasie ok. 9,5 l (110 km  x 0,092 l),

- 15.09.2016 r. - trasa Kluczbork - Opole – Kluczbork, przebieg 100 km, zużycie wg wskazań komputera 7,3 l/100 km (zużycie na przedmiotowej trasie ok. 7,3 l (100 km  x 0,073 l),

- 16.09.2016 r. - trasa Kluczbork - Opole – Kluczbork, przebieg 100 km, zużycie wg wskazań komputera 7,0 l/100 km (zużycie na przedmiotowej trasie ok. 7,0 l (100 km  x 0,070 l).

Razem przejechano 480 km i zużyto 36,00 litrów paliwa.

W dniu 19.09.2016 r. zatankowano benzyną do pełna zbiornik paliwa tj. 36,00 litrów  w Kluczborku (Faktura Vat nr 00621816070615100) po przejechaniu 460 km. Różnica  w przebiegu wynika z faktu, iż ok. 20 km przejechano w trakcie testowania samochodu podczas odbioru z salonu Skody przed tankowaniem.

W związku z powyższym, faktyczne zużycie benzyny było na poziomie ok. 7,8 l/100 km (36 l : 4,6 = 7,8 l/100km).

W dniu 20.09.2016 r. - trasa Kluczbork - Warszawa – Kluczbork, przebieg 620 km. W dniu 21.09.2016 r. po powrocie z Warszawy zatankowano benzyną do pełna zbiornik paliwa tj. 46,98 litra w Kluczborku (Faktura Vat nr 0062571607015100).

Zużycie wg wskazań komputera 6,9 l/100 km (faktyczne zużycie benzyny na przedmiotowej trasie na poziomie ok. 7,5 l/100 km (46,98l:6,2 = 7,5l/100 km).

 

W związku z powyższym, proponuje się ustalenie normy zużycia paliwa na poziomie 8 l/100 km przebiegu pojazdu.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

 

1)……………………………………..

2)……………………………………..

3)……………………………………..