Protokół Nr 16/2016 z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny w dniu 22 sierpnia 2016 r.
Protokół Nr 16/2016
Z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystki, Rozwoju Rodziny w dniu 22 sierpnia 2016 r.
Przewodniczyła radna Wioletta Kardas - Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystki, Rozwoju Rodziny
Lista obecności w załączeniu.
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Analiza materiałów na XXI sesję.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Wanda Słabosz-Skarbnik Powiatu,
2. Rozalia Słoniowska-Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu.
Ad.1
Przewodnicząca komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystki, Rozwoju Rodziny przywitała wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodnicząca komisji przedstawiła porządek dzisiejszych obrad. Radni jednogłośnie przyjęli powyższy porządek obrad.
Ad.2
Przewodnicząca komisji przedstawiła projekty uchwał w następujących sprawach: zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Kluczborskiego na 2016 rok, zmiany wieloletniej prognozy finansowej oraz w sprawie rozpatrzenia skargi pani R.K. na Starostę Kluczborskiego. W pierwszym projekcie uchwały zmiany dotyczą zmian w planie dochodów budżetu powiatu, które powodują zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 282.782 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 107.629 zł; zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 175.153 zł. Ponadto wprowadzono zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 282.782 zł
w tym: zwiększenie wydatków bieżących w kwocie 78.355 zł; zwiększenie wydatków majątkowych w kwocie 204.427 zł. Ponadto wprowadzono zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na rok 2016 Plan wydatków inwestycyjnych – zwiększono wydatki inwestycyjne na zadaniu pn. „Termomodernizacja budynku Urzędu Miejskiego i Starostwa Powiatowego w Kluczborku”. Wprowadzono również nowe zadania pn. „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży mostowej przy realizacji remontu drogi powiatowej nr 1324O (Smardy-Dębiniec)”, „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży mostowej przy realizacji remontu drogi powiatowej Nr 1344 (Wołczyn – Murów – DW454) na odcinku o długości 9,080 km” , pn. „Rewitalizacja zabytkowego parku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Wołczyńskiej 25 w Kluczborku”, pn. „Utworzenie stanowiska pracy – zakup autobusu”, pn. „Zakup obieraczki do ziemniaków” dla Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kluczborku. Zmniejszono wydatki inwestycyjne na zadaniach pn. „Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km składającego się z odcinka Nr 1324O (Smardy – Dębiniec) w km 0+000 – 11+892 i odcinka drogi powiatowej Nr 1321O (Kluczbork – Jakubowice) w km 0+000 – 4+765”, pn. „Remont drogi powiatowej Nr 1344O (Wołczyn – Murów DW454) na odcinku w km 0+010 – 9+100, długości 9,080 km w ramach programu rozwoju gminnej i powiatowej struktury drogowej na lata 2016 -2019”, pn. „Zakup modułu do oprogramowania Geo Info, modułu i.EGiB pozwalającego na realizację zadań w zakresie prowadzenia usług teleinformatycznych”. Radna Irena Kielar zapytała czy środki o które prosił pan Solarewicz zostaną dla niego zabezpieczone. Pani Skarbnik poinformowała, że środki o które zwracał się pan Solarewicz zostały już zabezpieczone uchwałą zarządu.
Radni jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały. Kolejnym przedstawionym projektem był projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Pani skarbnik wyjaśniła , że w latach 2017, 2018, 2019 wprowadzony jest tzw. projekt z subregionu, stanowi to zwiększenie naszego budżetu, co jest ujęte w wieloletniej prognozie finansowej właśnie w tych latach, o około 42 mln. zł. Nazwa zadania to Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego 2014-2020, kwota około 1 mln. zł. , w ramach tego zadania poszczególne gminy i powiat namysłowski będą realizować swoje projekty. Wniosek musi być złożony do końca września, dlatego też wszystkie kwoty musiały zostać wprowadzone do wieloletniej prognozy finansowej.
Radni jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały.
Kolejnym przedstawionym projektem był projekt w sprawie rozpatrzenia skargi pani R. K. na Starostę Kluczborskiego. Członkowie komisji nie wnieśli zapytań i jednogłośnie pozytywnie go zaopiniowali.
Radni nie wnieśli zapytań do sprawozdania z działalności zarządu za okres od 14 czerwca 2016 r. do 1 sierpnia 2016 r.
Ad.3
Radny Andrzej Olech zapytał o to, czy znana jest już liczba uczniów z Ukrainy i Białorusi, którzy będą uczyć się w naszych powiatowych szkołach od roku szkolnego 2016/2017.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu poinformowała, że przyjęto na dzień dzisiejszy 103 na 114 wniosków uczniów z Ukrainy i Białorusi, 19 osób jest z Białorusi i 84 osoby
są z Ukrainy. Pani Naczelnik dodała, że jeżeli dojdzie do wzrostu przyjętych osób, to nie o więcej niż o 5 osób dlatego, że nie mam miejsc w internatach. Kolejno pani Naczelnik poinformowała, że do ZSP Nr 1 przyjęto 20 uczniów, do ZSO Nr 1 przyjęto 58 uczniów, do ZSLT przyjęto 20 uczniów, do ZSP Nr 2 przyjęto 6 uczniów.
Radna Irena Kielar stwierdziła, że większość dzieci są to dzieci bardzo dobrze uczące się. Pani Naczelnik stwierdziła, że jest cały czas w kontakcie z rodzinami uczniów, póki
co warunki są w internacie Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego są nie całkiem dobre ale na razie wystarczające, w przyszłym roku planowane jest remont w internacie tego budynku, gdyż stan techniczny budynku internatu nie jest idealny, w chwili obecnej nie ma środków finansowych na remont. Pani Naczelnik dodała, że w internacie w SOSW warunki są bardzo dobre. Radny Robert Wietrzyk zapytał, czy dzieci, które do nas przyjadą sprawnie posługują się językiem angielski. Pani Naczelnik odpowiedział, że nie wszystkie. Młodzież, która nie zna języka polskiego otrzyma dodatkowe lekcje, lepiej jest jeżeli chodzi o dzieci pochodzące z rodzin polonijnych, inna sytuacja jest jeżeli chodzi o uczniów gimnazjum, dzieci będą miały dwie dodatkowe lekcje, dzieci są bardzo zdolne i zdeterminowane, gdyż duża większość z nich wiąże przyszłość z Polską, ze studiami tutaj.
Radny Andrzej Olech zapytał czy dzieci mają jakieś rekomendacje, z jakich rodzin pochodzą.
Pani naczelnik poinformowała, że pierwsza weryfikacją będzie analiza świadectwa, dzieci będą musiały spełniać warunki, jeżeli nie spełnią będą musiały wrócić do domu.
Radna Irena Kielar zapytała, czy młodzież przyjeżdża na własny koszt. Pani Naczelnik poinformowała, że tak, przyjadą z rodzicami i na własny koszt. Radna Celina Zając stwierdziła, że należałoby zapewnić noclegi rodzicom, znaleźć tanie noclegi dla nich. Pani naczelnik stwierdziła, ze nie jest w stanie znaleźć noclegi dla wszystkich, w mailach będą rodzice informowani o możliwościach tanich noclegów i będą mogli je sobie wykupić.
Radny Andrzej Olech stwierdził, że nasze dzieci jak jada do kraju zachodniego to same muszą być dostarczone na miejsce, nie należy za bardzo wszystkiego za nich załatwiać. Radna Celina zając stwierdziła, ze dzieci z Białorusi i ich opiekunowie praktycznie w ogóle nie rozmawiają po polsku. Radny Andrzej Olech zaprosił do internatu do Bąkowa, gdzie są tanie noclegi. Pani Rozalia Słoniowska stwierdziła, że każdemu kto się zgłosi zostanie zaproponowane miejsce tanie jeżeli chodzi o nocleg. Radna Celina Zając poinformowała,
że przyjmuje część opiekunów z Ukrainy.
Radny Robert Wietrzyk stwierdził, że najbardziej obawia się braku znajomości języka przez uczniów. Pani Naczelnik stwierdziła, że musza nauczyć się języka polskiego, w pierwszym roku każdy uczeń będzie miał dwie dodatkowe lekcje nauki języka polskiego, w późniejszym czasie dla potrzebujących będą dodatkowe lekcje z innych przedmiotów. Radna Celina Zając stwierdziła, że większość z tych młodych ludzi chce poprawić sobie warunki życia i przyszłości. Radna Celina Zając stwierdziła, że większość z tych młodych ludzi są pochodzenia polskiego i to trzeba podkreślać.
Ad.4
Przewodnicząca obrad w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknęła posiedzenie komisji.
Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca komisji
Wioletta Kardas
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2016-09-15 11:45:30 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2016-09-15 12:36:56 |
Ostatnia zmiana: | 2016-09-15 12:36:59 |
Ilość wyświetleń: | 903 |