Protokół Nr 68/2016
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 1 sierpnia 2016 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Gminy Kluczbork,
- w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
3.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyniku II przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej współwłasność Powiatu Kluczborskiego i Skarbu Państwa położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b (sprawa z poprzedniego Zarządu).
4.Pismo dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych (sprawa z poprzedniego Zarządu)
5.Pismo Centrum Dializa dotyczące uszkodzenia pochyłości pomiędzy parterem a przyziemnym budynkiem przy ul.M.C Skłodowskiej 23 w Kluczborku.
6.Ponowne pismo dotyczące wniosku o obniżenie kwoty czynszu z tytułu zniszczenia towaru w wyniku awarii instalacji wodnej w budynku administracyjnym w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b (sprawa z poprzedniego Zarządu).
7.Sprawozdanie Grupy inicjatywnej „Klub Kobiet Aktywnych”, z wykonania zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej o nazwie: „Gimnastyka jako antidotum na otyłość oraz obniżoną sprawność fizyczną i umysłową”.
8.Plan Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Kluczborku na rok szkolny 2016/2017- do zatwierdzenia przez Zarząd Powiatu.
9.Pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku dotyczące zwiększenia środków na wydatki bieżące w kwocie 250 tys. zł.
10.Pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku dotyczące podpisania aneksu do porozumienia w sprawie przyjęcia dziecka do rodziny zastępczej.
11.Umowa pomiędzy Gminą Wołczyn a Powiatem Kluczborskim na realizację zadania „Remont drogi powiatowej nr 1355O(Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku w km 0+010-9+100 km”.
12.Pismo z Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczące zatrudnienia bezrobotnych pielęgniarek w Domach Pomocy Społecznej.
13.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące naprawy pochylni zewnętrznej do windy budynku szpitalnego tzw. „Stara chirurgia” stanowiącego przedmiot umowy leasingu użytkowanym na podstawie umów dzierżaw na cele medyczne.
14.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na przedłużenie umowy dzierżawy gruntu pod garaż blaszany na działce nr 88/18 z k.m.3 w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3b.
15.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące zestawienia zadań, które należy zrealizować, ustalenia priorytetów i określenia sposobu finansowania.
16. Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące operatu szacunkowego działki 477/67 k.m. 2 obręb Bogacka Szklarnia, której wartość wynosi 437 zł.
17.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1325 O – Bogacka Szklarnia – Zawiść.
18.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka: zajęta pod drogę powiatową nr 1311 O – DK 11 - Kujakowice – Byczyna.
19.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O – DK 11 - Kujakowice – Byczyna.
20.Wniosek o zorganizowanie robót publicznych w Starostwie.
21.Wolne wnioski.
22.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniach 19 i 29 lipca 2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów Nr 66/2016 i Nr 67/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Powyższy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2016 rok w wysokości 19.000 zł, z przeznaczeniem na zakup wyposażania w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego oraz z przeznaczeniem na pomalowanie auli w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym zarząd podjął Uchwalę Nr 68/271/2016 w powyższej sprawie.
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Gminy Kluczbork. W związku z planowaną realizacją zadania pod nazwą: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku) budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km(0+011,00 – km 0+879)” Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Gminy Kluczbork położonych w ciągu drogi powiatowej nr 2128 O), działki nr 213, 81/2 i 60/4 k.m. 5 obręb Kluczbork. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym zarząd podjął Uchwalę Nr 68/272/2016 w powyższej sprawie.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem p.o. Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyniku II przetargu ustnego nieograniczonego na sprzedaż nieruchomości stanowiącej współwłasność Powiatu Kluczborskiego i Skarbu Państwa położonej w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3b (sprawa z poprzedniego Zarządu).
Zarząd Powiatu po zapoznanie się z powyższą sprawą postanowił zlecić ogłoszenie rokowań cenowych na zbycie nieruchomości przy ul. Żeromskiego 3b z zachowaniem wartości wyszacowanej nieruchomości w kwocie 789 000, 00 zł.
Do punktu 4 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego (pismo Nr ED.2123.3.2016.RS z dnia 12.07.2016).
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1.09.2016 r. do 31.12.2016 r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach:
Lp. |
Imię i nazwisko dyrektora |
Nazwa szkoły/placówki |
Decyzja
o wysokości dodatku funkcyjnego |
Decyzja
o wysokości dodatku motywacyjnego |
1. |
Mariusz Kaczmarski |
Zespół Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku |
45% |
25% |
2.
|
Piotr Sitnik |
Zespół Szkół
Licealno-Technicznych
w Kluczborku |
45% |
25%
|
3.
|
Ewa Sygulla |
Zespół Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 1
w Kluczborku
|
45% |
25% |
4.
|
Marzena Perucka |
Zespół Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku |
45% |
25% |
5.
|
Ewa Poręba |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
w Kluczborku |
45% |
25% |
6.
|
Wiesław Solarewicz |
Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku
|
45% |
25% |
7.
|
Anna Dzierżan |
Powiatowy Ośrodek
Doskonalenia Nauczycieli
w Kluczborku |
30% |
25% |
8.
|
Tadeusz Michalkiewicz
|
Młodzieżowy Dom Kultury
w Kluczborku |
30% |
25%
|
9.
|
Anita Kielich |
Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kluczborku |
30% |
25% |
Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego. Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1.09.2016 r. do 31.12.2016 r.
Do punktu 5 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem p.o. Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące naprawy pochylni zewnętrznej do windy budynku szpitalnego tzw. „Stara chirurgia” stanowiącego przedmiot umowy leasingu użytkowanym na podstawie umów dzierżaw na cele medyczne. Zarząd Powiatu postanowił zlecić wykonanie kosztorysu niezbędnych prac związanych z naprawą pochylni zewnętrznej do windy budynku szpitalnego tzw. „Stara Chirurgia”, z określeniem ich rodzaju i charakteru.
Ponadto zarząd zobowiązał p.o. Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do poinformowania Pana lek. med. Jacka Nowakowskiego, o podjętej przez Zarząd Powiatu decyzji w powyższej sprawie, oraz, że kolejne decyzje Zarząd będzie podejmował w zależności od przedstawionego kosztorysu prac.
Do punktu 6 porządku
Kolejno zarząd zapoznał się z pismem p.o. Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wniosku Ada-Higiena Spółka Cywilna o obniżenie kwoty czynszu z tytułu zniszczenia towaru w wyniku awarii instalacji wodnej w budynku administracyjnym w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3b.
Zarząd Powiatu po analizie przedstawionych dokumentów: zdjęć ze zniszczeń, protokołu likwidacji zniszczonego towaru, oświadczenia o niekorzystaniu z odszkodowania za poniesione straty z firmy ubezpieczeniowej, postanowił obniżyć czynsz spółce Ada-Higiena za miesiąc sierpień br. o kwotę 400 zł.
Ponadto zarząd postanowił zobowiązać p.o. Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do poinformowania zainteresowanego o powyższej decyzji zarządu, oraz, że przyczyna zalania została usunięta a jej koszt wyniósł 2398,50 zł.
Do punktu 7 porządku
Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie zatwierdzenia złożonego w dniu 18 lipca 2016 r. przez Grupę Inicjatywną „Klub Kobiet Aktywnych” sprawozdania z wykonania zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej o nazwie: „Gimnastyka jako antidotum na otyłość oraz obniżoną sprawność fizyczną i umysłową”. Zarząd Powiatu po zapoznanie się z powyższym sprawozdaniem jednogłośnie je zatwierdził.
Do punktu 8 porządku
Kolejna sprawą z jaką zapoznał się zarząd Powiatu było pismo z Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zatwierdzenia Planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok szkolny 2016/2017.
Zarząd Powiatu zapoznał się i zatwierdził Plan Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok szkolny 2016/2017.
Do punktu 9 porządku
Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków na wydatki bieżące w kwocie 250 tys. zł.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem stwierdził, że: na chwilę obecną nie ma możliwości zwiększenia planu wydatków jednostki o wnioskowaną kwotę, ewentualne zmiany w budżecie mogą być dokonywane na późniejszym etapie planowania budżetu, jeśli pojawią się takie możliwości. Zarząd Powiatu, w chwili obecnej, rozumiejąc problem, zwrócił się z prośbą o jak najoszczędniejsze gospodarowanie środkami zapisanymi w planie finansowym Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Jednocześnie zarząd poinformował, że aktualnie prowadzone są prace remontowe w jednostce, których łączna wartość przekracza 430 tys. zł. Ponadto w br. budżetowym wydatkowano także kwotę 316 tys. zł. w ramach rozliczenia nakładów remontowych poczynionych w roku 2015. Dodatkowo planowane jest przeprowadzenie rewitalizacji zabytkowego parku przy ul. Wołczyńskiej, na którą powiat otrzymał dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, na łączną wartość około 150 tys. zł. Zarząd Powiatu stwierdził, że tak wysokie zaangażowanie środków w ramach niezbędnych prac remontowych istotnie ogranicza jego możliwości finansowe.
Ponadto Zarząd Powiatu, poinformował, że zalecone przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku wykonanie prac będzie możliwe dopiero w 2017 roku. Zarząd Powiatu zasugerował, aby Dyrektor Domu Pomocy Społecznej zwrócił się do jednostki kontrolującej – Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku ze stosownym wnioskiem o przedłużenie terminu wykonania decyzji dot. modernizacji klap dymowych w budynkach przy ul. Wołczyńskiej i ul. Sienkiewicza oraz przystosowania drugiej klatki schodowej na ul. Sienkiewicza do wymogów przeciwpożarowych w terminie do 31.12.2016 r.
Do punktu 10 porządku
Zapoznano się z Aneksem do Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Opolskim w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Opolskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.
Zarząd postanowił upoważnić do podpisania Aneksu dwóch członków Zarządu w osobach Pani Urszuli Pękali-Dudy - Wicestarosty oraz Pana Piotra Pośpiecha - Przewodniczącego zarządu.
Do punktu 11 porządku
Zarząd zapoznał się z treścią Umowy Gminą Wołczyn a Powiatem Kluczborskim na realizację zadania „Remont drogi powiatowej nr 1344 O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku w km 0+010_9+100 km”.
Zarząd do treści umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić Piotra Pośpiecha - Przewodniczącego zarządu oraz Urszulę Pękalę-Dudę-Wicestarostę do jej podpisania.
Do punktu 12 porządku
Członkowie Zarządu powiatu zapoznali się z pismem z Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczącym aktywizacji zawodowej bezrobotnych pielęgniarek.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem oraz z informacją z Powiatowego Urzędu Pracy dotyczącą ilości pielęgniarek zarejestrowanych jako bezrobotne, i stwierdził, że zarejestrowana jako bezrobotna jest jedna pielęgniarka w naszym powiecie.
Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarzadzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do sprawdzenia, czy istnieje możliwość zatrudnienia tej pielęgniarki w Domu Pomocy Społecznej lub w Powiatowym Centrum Zdrowia Szpital Powiatowy w Kluczborku.
Do punktu 13 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące naprawy pochylni zewnętrznej do windy budynku szpitalnego tzw. „Stara chirurgia” stanowiącego przedmiot umowy leasingu użytkowanym na podstawie umów dzierżaw na cele medyczne i podjął rozstrzygnięcie w pkt. 5 porządku obrad.
Do punktu 14 porządku
Kolejno zarząd zapoznał się z pismem p.o. Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie umowy dzierżawy gruntu pod garaż blaszany na działce nr 88/18 z k.m.3 w Kluczborku przy ul. Żeromskiego 3b. Dotychczasowa umowa zawarta jest na czas określony do dnia 31 lipca 2016 r.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem stwierdził, że jako dotychczasowy właściciel i jak wskazują terminy procedury przetargowej, przedłuży powyższą umowę dzierżawy o kolejne trzy miesiące tj. do 31 października 2016 r.
Zarząd Powiatu stwierdził, że chociaż nieruchomość do dnia dzisiejszego nie została zbyta, to jednak jej zbycie jest planowane.
Do punktu 15 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącym zestawienia zadań do realizacji, ustalenia priorytetów oraz określenia sposobu ich finansowania
Po analizie powyższego pisma Zarząd Powiatu postanowił, że po konsultacjach z Zarządem Dróg Powiatowych w Kluczborku podejmie decyzję w sprawie zadania: „Remont przepustu zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej nr 1348O w km 6+743 w miejscowości Wałda”. Zarząd Powiatu postanowił, że jeżeli chodzi o zadanie: „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży mostowej przy realizacji zadań: „Remont drogi powiatowej nr 1344O (Wołczyn - Murów - DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010 - 9+090)" i „Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324O (Smardy- Dębiniec) w km 0+000 – 11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321O (Kluczbork- Jakubowice) w km 0+007 – 4+765”- nastąpi korekta budżetu powiatu w zakresie wydatków inwestycyjnych przeznaczonych na drogi.
Zarząd Powiatu postanowił, że w przypadku zadania: „Sukcesywna dostawa mieszanki mineralno-asfaltowej na gorąco dla potrzeb Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w roku 2016” – zakup nastąpi w ramach planu finansowego ZDP w Kluczborku.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na realizację zadania: „Wymiana betonowych balustrad wiaduktu (JNI 01018588) zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej nr 1302O w km 0+672 (ul. Moniuszki w Byczynie) oraz „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży mostowej przy wymianie balustrad wiaduktu (JNI 01018588) zlokalizowanego w ciągu drogi powiatowej nr 1302O w km 0+672 (ul. Moniuszki w Byczynie)”, z terminem płatności za inwestycję w roku 2017.
Zarząd Powiatu postanowił, że zadanie : „Remont drogi powiatowej nr 1314O na odcinku Bąków- Jamy dł. 0,47 km.”, gdzie zły stan nawierzchni wymaga przeprowadzenia pilnego remontu a szacunkowy koszt remontu to 65 000 zł., może być wykonane w ramach budżetu na 2017 rok z uwzględnieniem dotacji z Gminy Gorzów Śląski.
Zarząd Powiatu postanowił, że na wykonanie zadania: „Budowa mijanek w ciągu DP 1355O (Przybkowice-Budzów-Goła)” należy przeznaczyć dotację celową otrzymaną z Gminy Gorzów Śląski w wysokości 35 000 zł. – co pozwoli na wykonanie co najmniej trzech „mijanek” co 300 metrów.
Zarząd Powiatu stwierdził, że jeżeli chodzi o roboty dodatkowe i uzupełniające remontów dróg nr 13210, 1324O, 13440 obecnie realizowanych przez Powiat Kluczborski, to na początku lipca br. przeprowadzono rozmowy z wykonawcą na podstawie kosztorysu przedstawionego przez ZDP w Kluczborku, w wyniku których ustalono, za zgodą wykonawcy, iż te dodatkowe elementy prac zostaną wykonane a ich koszty zostaną rozliczone w ramach faktoringu przypisanego do tego zadania lub też oddzielnej faktury z terminem płatności przypadającym na początek 2017 roku.
Zarząd Powiatu postanowił, że zadania związane z ochroną środowiska, czyli:
- zabezpieczenie pomników przyrody zlokalizowanych w pasie drogi powiatowej DP 1324O,
- usunięcie pni w rowach przydrożnych na remontowanym odcinku,
zostaną sfinansowane ze środków przeznaczonych na ochronę środowiska w kwocie około 42 000 zł., po korekcie budżetu powiatu planowanej na sesji Rady Powiatu w sierpniu br.
Do punktu 16 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem p.o. Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wypłaty odszkodowania wynikającego z podziału geodezyjnego działki nr 359/67 k.m.2 obręb Bogacka Szklarnia z przeznaczeniem wydzielonej części pod drogę powiatową nr 1325 O o nazwie Bogacka Szklarnia – Zawiść. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił o wypłaceniu odszkodowania w wysokości ustalonej przez rzeczoznawcę czyli w kwocie 437 zł.
Do punktu 17 porządku
Pan Starosta przedstawił Decyzję w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1317 O – Bogacka Szklarnia-Zawiść.
Zarząd do treści Decyzji nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu.
Do punktu 18 porządku
Pan Starosta przedstawił Decyzję w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O-DK 11 - Kujakowice – Byczyna.
Zarząd do treści Decyzji nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu.
Do punktu 19 porządku
Pan Starosta przedstawił Decyzję w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1311 O – DK 11 - Kujakowice-Byczyna. Zarząd do treści Decyzji nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu.
Do punktu 20 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Starosty Kluczborskiego w sprawie zorganizowania robót publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku na stanowisku referenta w Wydziale Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku na stanowisku referenta w Wydziale Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku pana Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego i pana Jakuba Golińskiego - Członka Zarządu Powiatu.
Do punktu 21 porządku
Kolejną sprawą było pismo Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku dotyczące bieżącego remontu węzła sanitarnego i dokonania niezbędnych zakupów wyposażenia internatu / kontynuacja sprawy z posiedzenia zarządu w dniu 19 lipca 2016 r. /.
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć środki finansowe w wysokości 12 tys. zł na zakup niezbędnego wyposażenia internatu w WODiDZ mając na uwadze zwiększenie obłożenia internatu do około 170 wychowanków.
Ponadto zarząd powiatu postanowił przeznaczyć 7 tys. zł. na pomalowanie auli w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 22 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 68 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Katarzyna Hołdys