Protokół Nr 15/2016 z posiedzenia Komsji Budżetu i rozwoju gospodarczego w dniu 22 czerwca 2016 r.
Protokół Nr 15/2016
Z posiedzenia Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w dniu 22 czerwca 2016 r.
Przewodniczył radny Andrzej Kosmala – Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
Lista obecności w załączeniu.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Analiza materiałów na XX sesję.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Wanda Słabosz-Skarbnik Powiatu,
Ad.1
Przewodniczący Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego przywitał wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący komisji przedstawił porządek dzisiejszych obrad. Radni jednogłośnie przyjęli powyższy porządek obrad.
Ad.2
Przewodniczący komisji przedstawił projekty uchwal na XX sesję w następujących sprawach: zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2015 rok, udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu za rok 2015, zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2015 rok, zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2016, zmiany wieloletniej prognozy finansowej, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.
W projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2016 rok zmiany dokonane w planie dochodów spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2016 rok o kwotę 767.142 zł.
Zwiększenia dotyczą: zwiększenie dochodów z tytułu realizowane projektu pn. „Byczyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej dla subregionu północnego” realizowanego przez Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości kwota 61.980 zł, zwiększenie dochodów w zawiązku z odsprzedażą drewna pochodzącego z wycinki drzew rosnących w ciągu remontowanych dróg powiatowych oraz z refakturowania kosztów za media budynku przy ul. Jagiellońskiej 3 na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku kwota 61.844 zł, zwiększenie dochodów z tytułu otrzymanych środków z Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku na szkolenia pracowników Starostwa oraz Kierowników Jednostek
oraz z tytułu powstałej nadwyżki podatku VAT naliczonego nad należnym kwota 231.456 zł.,
zwiększenie dochodów na wniosek Kierowników Jednostek: Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1, Młodzieżowego Domu Kultury, Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku kwota 287.045 zł, zwiększenie dochodów z tytułu otrzymanej dotacji celowej z Gminy Byczyna przeznaczonej na dofinansowanie zakupu szczepionek przeciwko meningokokom grupy C dla dzieci z terenu gminy Byczyna kwota 9.000 zł, zwiększenie dochodów na wniosek Kierowników pozostałych Jednostek: Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku kwota 115.817 zł. Ponadto dokonuje się zmian w wydatkach: zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2016 rok o kwotę 767.142 zł. Zwiększenia dotyczą: zwiększenie wydatków z tytułu realizowane projektu pn. „ Byczyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej dla subregionu północnego” realizowanego przez Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości o kwotę 61.980 zł, zwiększenie wydatków na „Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego na budowę ścieżki rowerowej w ciągu drogi powiatowej Nr 1344O” przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku o kwotę 30.000 zł, zwiększenie wydatków w związku z planowym Leasingiem Operacyjnym na lata 2016-2031 o kwotę 251.056 zł., zwiększenie wydatków na szkolenia pracowników Starostwa oraz Kierowników Jednostek oraz z tytułu otrzymanej Decyzji Nr 2/2016 z dnia 13 maja 2016 roku z Ministerstwa Zdrowia w Warszawie dotyczącej zwrotu dotacji o kwotę 127.513 zł, zwiększenie wydatków na wniosek Kierowników Jednostek: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU, Młodzieżowego Domu Kultury, Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku oraz Naczelnika Wydziału Edukacji w celu zabezpieczenia wydatków bieżących o kwotę 300.845 zł, zwiększenie wydatków na zakup szczepionek przeciwko meningokokom grupy C dla dzieci z terenu gminy Byczyna o kwotę 9.000 zł, zwiększenie wydatków na wniosek Kierowników pozostałych Jednostek: Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku, Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w celu zabezpieczenia wydatków bieżących o kwotę 161.817 zł.
Zmniejszenia dotyczą : zmniejszenie wydatków z wynagrodzeń Starostwa z przeznaczeniem na pokrycie braków w wydatkach bieżących Starostwa o kwotę 156.800 zł, zmniejszenie wydatków na świadczenia przyznane powiatom na pokrycie kosztów utrzymania dzieci w rodzinach zastępczych pochodzących z powiatu kluczborskiego z powodu przeniesienia dzieci do rodzin działających na terenie naszego powiatu o kwotę 46.000 zł. Plan wydatków inwestycyjnych – zwiększono wydatki inwestycyjne na zadaniu pn. „Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka nr 1324O (Smardy –Dębiniec) w km 0+000–11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321O (Kluczbork– Jakubowice) w km 0+000–4+765”, na zadaniu pn. „Remont drogi powiatowej nr 1344O (Wołczyn – Murów – DW454) na odcinku w km 0+010-9+100, długości 9,080 km w ramach „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016–2019” oraz na zadaniu pn. „Wykonanie dojścia z kostki brukowej do Domu Pomocy Społecznej
ul. Sienkiewicza w Kluczborku”. Wprowadzono nowe zadania pn. „Zakup atlasu do siłowni”,
„Zakup lady chłodniczej”, zmniejszono wydatki inwestycyjne na zadaniu pn. „Remont warsztatów” w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 oraz na zadaniu pn. „Remont dachu
i elewacji budynku DPS-u w Kluczborku przy ul. Wołczyńskiej. Ponadto zaktualizowano załącznik wprowadzając i zmniejszając wydatki na powiecie oleskim i częstochowskim oraz wprowadzając powiat wieluński i zwiększając wydatki do powiatu Kamienna Góra.
Pan Starosta poinformował, że obecnie występują duże braki w oświacie, stad wynikają głównie zmiany w budżecie powiatu, chcemy wykonać jak największe dochody na stołówce, ale trzeba pamiętać, że im większe dochody tym większe wydatki, problem powstanie z pewnością pod koniec roku budżetowego. Pan Starosta przypomniał, że jeżeli chodzi
o wydatki w oświacie, to placówki, głównie szkoły, mają narzucony duży reżim. Pan Starosta poinformował, ze wszelkie zobowiązania jeżeli chodzi o placówki oświatowe, są regularnie płacone.
Pan Starosta stwierdził, że nowy wydział obsługi finansowo-księgowej, który powstał w starostwie, sprawdza się bardzo dobrze. Pan Starosta stwierdził, ze na powstaniu tego wydziału i likwidacji stanowisk księgowych w placówkach, powiat zaoszczędzi w br. około 400 tys. zł. Pan Starosta przypomniał, ze jeżeli chodzi o przepisy, to takie centra obsługujące wszystkie jednostki powiatowe mają być w jednym miejscu, powiat musi prowadzić jednolitą ewidencję.
Radni bez wnoszenia zapytań jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali projekty uchwał na XX sesję.
Ad.3
Nie wniesiono wolnych wniosków.
Ad.4
Przewodniczący obrad w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji Rady Powiatu
w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący komisji
Andrzej Kosmala
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2016-08-17 12:13:18 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2016-08-17 14:17:44 |
Ostatnia zmiana: | 2016-08-17 14:17:47 |
Ilość wyświetleń: | 935 |