Protokół Nr 56/2016
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 11 i 12 kwietnia 2016 r.
Posiedzenie dwudniowe Zarządu otworzył Starosta Kluczborski–Piotr Pośpiech.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Wąsiakowi – Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego we wszystkich sprawach dotyczących podpisania umowy o dofinasowanie oraz realizacji wniosku o dofinansowanie pn. „Wsparcie innowacyjności MŚP Subregionu Kluczbork– Namysłów–Olesno” ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, działanie 2.3 Wzmocnienie otoczenia biznesu, Nr wniosku RPOP.02.03.00-16-002/15,
-w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie do właścicieli działek o nabycie działek nr: 478/185 k.m.1 oraz 227/16 k.m.2 obręb Wierzchy. Informacja o złożeniu wniosku do Wojewody Opolskiego o wydanie decyzji w sprawie przeniesienia prawa własności działek 205/16 oraz 229/13 k.m.2 obręb Wierzchy na Powiat Kluczborski.
4.Pismo ZDP w Kluczborku dotyczące informacji o drogach publicznych,
5.Pismo ZDP w Kluczborku dotyczące zabezpieczenia środków i zawarcie umowy na: badania jakości masy bitumicznej i wykonywanej nawierzchni przez niezależne laboratorium, pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży mostowej.
6.Aneks do Umowy z dnia 28.04.2008 r. o finansowaniu działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej.
7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące części oświatowej subwencji ogólnej w 2016 r.
8.Pełnomocnictwo dla Pana Norberta Barcza Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do wystąpienia w imieniu Zarządu Powiatu w zakresie wykonania czynności administracyjnych związanych z otrzymaniem zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, demontażem oraz późniejszym jego wyrejestrowaniem (VOLKSWAGEN GOLF 1.6).
9.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1317 O-Kuniów-Szumirad.
10.Umowa pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania przez Gminę Kluczbork części dotacji celowej otrzymywanej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.
11.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące odpowiedzi na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu nr OR-Z.0022.53.8.2016.JS z dnia 22 marca 2016 r.(Program wyrównywania różnic między regionami)
12.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 348/15 z k.m. 6 o pow. 0,0074 ha ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00088528/7 w Sądzie Rejonowym w Kluczborku, położonej w Wołczynie przy ulicy Kluczborskiej, stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Nieruchomość stała się własnością Powiatu Kluczborskiego w wyniku zamiany za działkę nr 348/14 o pow.0,0080 ha.
13.Pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu w sprawie konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego na remont dachu i elewacji w budynku DPS w Kluczborku.
14. Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyrażenia zgody na realizację innowacji pedagogicznej w zakresie przysposobienia pożarniczego.
15.Wolne wnioski.
-pismo ZDP w Kluczborku dotyczące zlecenia części robót związanych z remontem drogi powiatowej w ramach robót dodatkowych i uzupełniających dla zadania ,,Budowa Kanalizacji sanitarnej dla wsi Laskowice gm.Lasowice Wielkie”,
-pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące podziału na grupy w Przedszkolu Nr 9 przy SOSW w Kluczborku.
16.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30.03.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 55/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Wąsiakowi–Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego we wszystkich sprawach dotyczących podpisania umowy o dofinasowanie oraz realizacji wniosku o dofinansowanie pn. „Wsparcie innowacyjności MŚP Subregionu Kluczbork– Namysłów–Olesno” ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, działanie 2.3 Wzmocnienie otoczenia biznesu, Nr wniosku RPOP.02.03.00-16-002/15.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 56/203/2016.
Kolejnym projektem uchwały był projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
W dotychczas obowiązującym Regulaminie Organizacyjnym dokonane zostały zmiany w zakresach działań poszczególnych komórek organizacyjnych.
Zmiany te dotyczą m.in.: ujęcie prowadzenia nieodpłatnej pomocy prawnej, przypisanie prowadzenia dokumentacji związanej ze spółkami komunalnymi poszczególnym wydziałom, usunięcie nierealizowanych zadań.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 56/204/2016.
Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2016 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 368.000,00 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 06.04.2016 roku, w związku z ostatecznym podziałem dotacji dla powiatów z przeznaczeniem na wypłatę dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego na dzieci umieszczone w rodzinach zastępczych oraz rodzinnych domach dziecka.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku czym podjęto uchwałę Nr 56/205/2016.
Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w dziale 801–Oświata i wychowanie, rozdział 80150 –Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych z § 4040 kwotę 2.470 zł przenosi się na
§ 4260 kwotę 1.370 zł, § 4210 kwotę 300 zł, § 4270 kwotę 300 zł, § 4300 kwotę 500 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę nr 56/206/2016.
Następnie zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750–Administracja publiczna, rozdział 75045–Kwalifikacja wojskowa z § 4400 kwotę 8 zł, na § 4110 kwotę 8 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia.
W związku z brakiem uwag podjęto uchwałę Nr 56/2017/2016.
Do punktu 3 porządku
Kolejną sprawą było pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie do właścicieli działek o nabycie działek nr: 478/185 k.m.1 oraz 227/16 k.m.2 obręb Wierzchy oraz informacja o złożeniu wniosku do Wojewody Opolskiego o wydanie decyzji w sprawie przeniesienia prawa własności działek 205/16 oraz 229/13 k.m.2 obręb Wierzchy na Powiat Kluczborski.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem wyraził zgodę na wystąpienie do właścicieli działek 478/185 k.m.1 oraz 227/16 k.m.2 obręb Wierzchy w zakresie nabycia wymienionych działek od prywatnych właścicieli i zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wszczęcia procedury.
Do punktu 4 porządku
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem ZDP w Kluczborku dotyczącym informacji o drogach publicznych sporządzanej zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2015 oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r. w sprawie sporządzania informacji oraz gromadzenia i udostępniania danych o sieci dróg publicznych, obiektach mostowych, tunelach oraz promach.
Zarząd po zapoznaniu się przyjął informację o drogach publicznych i przekazał do Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu celem wykorzystania danych.
Do punktu 5 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zabezpieczenia środków na badania jakości masy bitumicznej i wykonywanej nawierzchni w związku z realizacją zadania: ,,Remont ciągu komunikacyjnego o długości 16,650 km, składającego się z odcinka drogi powiatowej nr 1324 O (Smardy-Dębiec) w km 0+000-11+892 i odcinka drogi powiatowej nr 1321 O (Kluczbork-Jakubowice) w km 0+007-4+765”, remont drogi powiatowej nr 1344 O (Wołczyn-Murów-DW 454), na odcinku o długości 9,080 km jak i na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego branży mostowej.
Zarząd zapoznał się z pismem i stwierdził, że jeśli chodzi o ilość pobieranych próbek to proponuje, aby wykonane zostało po 5 próbek na każdym odcinku remontowanych dróg.
Koszty przeprowadzonych próbek jak i nadzoru zostaną pokryte z budżetu ZDP w Kluczborku. Z uwagi na wysoki koszt badania masy Zarząd proponuje obniżyć ilość pobieranych próbek oraz przeznaczyć na ten cel około 10.000,-zł.
Do punktu 6 porządku
Kolejno zapoznano się z Aneksem do Umowy z dnia 28.04.2008 r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Caritas Diecezji Opolskiej o finansowaniu działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej.
Do treści Aneksu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Kluczborskiego i Wicestarosty do jego podpisania.
Do punktu 7 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym części oświatowej subwencji ogólnej w 2016 r.
Zarząd Powiatu zapoznał się i przyjął informację o ostatecznej wielkości części oświatowej subwencji ogólnej w 2016 r. i postanowił, że związana z tym korekta budżetu zostanie przeprowadzona na najbliższej sesji Rady Powiatu.
Do punktu 8 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było udzielenie Pełnomocnictwo dla Pana Norberta Barcza Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do wykonania w imieniu Zarządu Powiatu czynności administracyjnych związanych z otrzymaniem zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, demontażem oraz późniejszym jego wyrejestrowaniem (VOLKSWAGEN GOLF 1.6).
Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania ww.Pełnomocnictwa.
Do punktu 9 porządku
Pan Starosta przedstawił Decyzję w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1317 O-Kuniów-Szumirad.
Zarząd do treści Decyzji nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu.
Do punktu 10 porządku
Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania przez Gminę Kluczbork części dotacji celowej w kwocie 9.590,00,-zł otrzymywanej z budżetu państwa na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego.
Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jej podpisania.
Do punktu 11 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące odpowiedzi na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu nr OR-Z.0022.53.8.2016.JS z dnia 22 marca
2016 r.-Program wyrównywania różnic między regionami.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zwrócić się do Dyrektora PCPR
o przygotowanie wniosku w terminie do 25.04.2016 r. na zakup 2 samochodów dziewięciomiejscowych dla osób niepełnosprawnych z przeznaczeniem dla DPS
w Kluczborku oraz DPS Gierałcicach.
Do punktu 12 porządku
Zarząd zapoznał się z Decyzją w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 348/15 z k.m. 6 o pow. 0,0074 ha ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00088528/7 w Sądzie Rejonowym w Kluczborku, położonej w Wołczynie przy ulicy Kluczborskiej, stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Powyższa nieruchomość stała się własnością Powiatu Kluczborskiego w wyniku zamiany za działkę nr 348/14 o pow.0,0080 ha.
Do treści Decyzji Zarząd nie wniósł żadnych uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu.
Do punktu 13 porządku
Kolejną sprawą było pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu w sprawie remontu dachu i elewacji w budynku DPS w Kluczborku.
W związku z otrzymaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej dotyczącej powyższego remontu oraz koniecznością przeprowadzenia postępowania przetargowego na powyższe zadanie. Zarząd postanowił zaakceptować zakres prac z kosztorysów inwestorskich.
W związku z czym zlecił przygotowanie postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, zażądać zabezpieczenia w wysokości 10% ceny ofertowej oraz wadium w wysokości 8.000,00,-zł.
Do punktu 14 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na realizację innowacji pedagogicznej w zakresie przysposobienia pożarniczego w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na realizację innowacji pedagogicznej w zakresie przysposobienia pożarowego od klasy I w roku szkolnym 2016/2017 w ramach jednej dodatkowej godziny w oddziale kształcącym w zawodzie technik elektryk w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.
Do punktu 15 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zlecenia części robót związanych z remontem drogi powiatowej w ramach robót dodatkowych i uzupełniających dla zadania ,,Budowa Kanalizacji sanitarnej dla wsi Laskowice gm.Lasowice Wielkie”.
Zarząd po zapoznaniu postanowił, że część prac zgodnie z załącznikiem nr 3 zostanie wykonana w ramach Aneksu do umowy z firmą ,,Paga-Pro” Sp.z o.o.k z Krapkowic wykonującą kanalizację sanitarną na terenie Lasowice Wielkie w miejscowości Laskowice na wartość 295.825,74,-zł. Powyższa kwota zostanie sfinansowana w następujących częściach:
200.000,-zł Gmina Lasowice Wielkie, 96.000,-zł Powiat Kluczborski w ramach udzielonej dotacji celowej, o czym zdecyduje Rada Powiatu na najbliższej sesji. Pozostały zakres prac na wartość 274.372,61,-zł zostanie wykonany przez podmiot wyłoniony w drodze przetargu przeprowadzonego przez ZDP w Kluczborku po zakończeniu prac przez wykonawcę ,,Paga-Pro”.
Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym podziału na grupy w Przedszkolu Nr 9 przy SOSW w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił na chwilę obecną nie wyrażać zgody na dokonanie podziału funkcjonującej grupy przedszkolnej w Przedszkolu Nr 9 przy SOSW w Kluczborku.
Zarząd postanowił ponadto zatwierdzić wniosek wraz z warunkami do przetargu oraz specyfikacją na ,,Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2 840 170,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
Do punktu 16 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 56 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk