Protokół Nr 53/2016
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 22 marca 2016 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski–Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Gminy Kluczbork,
-w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia,
-w sprawie ogłoszenia przetargu pisemnego ograniczonego do podmiotów prowadzących działalność w zakresie leasingu, na zbycie nieruchomości gruntowej zabudowanej, położonej w Kluczborku przy ul.Konopnickiej 11 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
-w sprawie przyjęcia ,,Procedury monitoringu projektu pod nazwą Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego-system wewnętrznej kontroli zarządzania danymi”.
3.Pismo Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia dotyczące informatora ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2016 roku”
4.Umowa pomiędzy Gminą Olesno a Powiatem Kluczborskim w sprawie prowadzenia doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
5.Roczne sprawozdanie z realizacji ,,Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015” za rok 2015.
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
7.Umowy o udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
8.Pismo PFRON Oddział Opolski dotyczące uczestnictwa w 2016 roku w ,,Programie wyrównywania różnic między regionami III”.
9.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na usunięcie 17 drzew rosnących na terenie ZSO w Kluczborku.
10.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie osoby po odbyciu stażu na stanowisku sprzątaczki.
11.Pismo Spółki Wodnej Gminy Kluczbork w sprawie udzielenia dotacji dla Spółki Wodnej Gminy Kluczbork.
12.Wniosek Starosty Kluczborskiego w sprawie zmiany planu Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2016r.
13.Pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie pn:,,Remont drogi powiatowej nr 1344O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010-9+090)”.
14.Pismo Starosty Kluczborskiego o wyrażenie zgody na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku na stanowisku informatyka w Wydziale Organizacyjnym.
15.Pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ustanowienia służebności na działce nr 90/4 z k.m.12 stanowiącej własność powiatu na wniosek Wspólnoty mieszkaniowej ul.Stefana Batorego 6A i 6 B w Kluczborku.
16.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Firmą Vulcan Sp. z o.o z siedzibą we Wrocławiu na świadczenie usług w zakresie oprogramowania–Arkusz Optivum.
17.Pismo Zarządu PKS w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej z tytułu prawa wieczystego użytkowania gruntów za rok 2016 w kwocie 23.852,81,-zł.
18.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Opolskim dotyczące umieszczenia dziecka w niezawodowej rodzinie zastępczej, warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie oraz warunków zwrotu tych wydatków.
19.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Wołczyn w sprawie udzielenia dotacji celowej Powiatowi Kluczborskiemu w kwocie 12.150,-zł na realizację zadań związanych z organizacją doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Wołczyn.
20.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok.
21.Wolne wnioski.
-pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zatwierdzenia raportu z monitorowania wielkości redukcji emisji CO2 osiągniętej w 2015 roku.
-pismo w sprawie sprzedaży części działki nr 91/25 k.m.12 obręb Kluczbork.
22.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 08.03.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 52/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Gminy Kluczbork.
Wyraża się zgodę na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Gminy Kluczbork położonych w ciągu drogi powiatowej nr 1311 O–DK 11–Kujakowice– Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola):
-dz. nr 29 k.m. 2 o pow. 0,0288 ha obręb Kujakowice Dolne,
-dz. nr 368/149 k.m. 2 o pow. 0,0015 ha obręb Łowkowice,
-dz. nr 361/110 k.m. 4 o pow. 0,0247 ha obręb Łowkowice,
-dz. nr 407/18 k.m. 4 o pow. 0,0077 ha obręb Łowkowice,
-dz. nr 223/24 k.m. 1 o pow. 0,0119 ha obręb Łowkowice.
Nieruchomości zostaną przeznaczone na cel publiczny–utrzymanie dróg.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 53/195/2016.
Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia.
Do Komisji zostaje powołany Z-ca Dyrektora ZDP w Kluczborku oraz pracownik ZDP–specjalista ds.zamówień publicznych.
Postępowanie dotyczy zadania pn.:,,Remont drogi powiatowej nr 1344 O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010-9+090).
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z tym podjęto uchwałę Nr 53/196/2016.
Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie ogłoszenia przetargu pisemnego ograniczonego do podmiotów prowadzących działalność w zakresie leasingu, na zbycie nieruchomości gruntowej zabudowanej, położonej w Kluczborku przy ul.Konopnickiej 11 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd Powiatu w Kluczborku wykonując Uchwałę nr XVII/129/2016 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18 marca 2018r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, położonej w Kluczborku przy ulicy Konopnickiej 11, postanawia ogłosić I przetarg pisemny ograniczony do podmiotów prowadzących działalność w zakresie leasingu, na zbycie przedmiotowej nieruchomości opisanej w ogłoszeniu o przetargu.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym podjęto uchwałę Nr 53/197/2016.
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przyjęcia ,,Procedury monitoringu projektu pod nazwą Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego-system wewnętrznej kontroli zarządzania danymi”.
Procedura ta określa między innymi szczegółowy zakres zadań, systemu wewnętrznej kontroli i zarządzanie danymi przez kierowników jednostek organizacyjnych powiatu w których obiekty są objęte zarządzaniem energią do stosowania niniejszej procedury.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 53/198/2016.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia dotyczącym informatora ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2016 roku”.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić przedłożony Informator ,,Opieka Zdrowotna
w Powiecie Kluczborskim w 2016 roku”. Ponadto Zarząd zdecydował o wydaniu informatora w formie dodatku do Kulis Powiatu oraz umieszczeniu go na stronie internetowej Powiatu Kluczborskiego.
Do punktu 4 porządku
Następnie zapoznano się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Olesno a Powiatem Kluczborskim w sprawie prowadzenia doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił do jej podpisania upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu.
Do punktu 5 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z rocznym sprawozdaniem z realizacji ,,Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015” za rok 2015.
Zarząd przyjął powyższe i zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przekazania sprawozdania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
Do punktu 6 porządku
Zapoznano się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił zaopiniować dodatek funkcyjny i motywacyjny dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 kwietnia 2016 r. do 31 sierpnia 2016 r.
Do punktu 7 porządku
Postanowiono o podpisaniu Umów o udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków pomiędzy Powiatem Kluczborskim a:
-Parafią Rzymskokatolicką pw.Nawiedzenia NMP w Polanowicach,
-Parafią Rzymskokatolicką pw.Najświętrzej Marii Panny w Wołczynie,
-Parafią Rzymskokatolicką pw.Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Szymonkowie,
-Parafią Rzymskokatolicką pw.Św.Jacka w Wierzbicy Górnej,
-Parafią Rzymskokatolicką pw.Św.Augustyna w Kostowie,
-Przychodnią Panaceum s.c.Grupowa Praktyka Lekarska B.L.Guzowscy ul.Wolności 6.
Do podpisania umów Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-Członka Zarządu.
Do punktu 8 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem PFRON Oddział Opolski dotyczącym uczestnictwa w 2016 roku w ,,Programie wyrównywania różnic między regionami III”.
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i jednocześnie zobowiązał Dyrektora PCPR do sprawdzenia i przygotowania wniosków w obszarze D-likwidacja barier transportowych, poprzez zakup samochodu do DPS w Kluczborku, DPS w Gierałcicach oraz SOSW w Kluczborku.
Do punktu 9 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na usunięcie 17 drzew rosnących na terenie ZSO w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ww.pismem wyraził zgodę na usunięcie 17 drzew rosnących na terenie ZSO w Kluczborku.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do przygotowania pisemnej odpowiedzi do wnioskodawcy z jednoczesnym poinformowaniem go, że ww.drzewa mogą być usunięte po uzyskaniu stosownej zgody ze strony Gminy Kluczbork.
Do punktu 10 porządku
Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie osoby po odbyciu stażu na stanowisku sprzątaczki.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na powyższe zatrudnienie w SOSW w Kluczborku na okres 3 miesięcy w wymiarze 1 etatu, w ramach środków własnych SOSW.
Do punktu 11 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Spółki Wodnej Gminy Kluczbork w sprawie udzielenia dotacji dla Spółki Wodnej Gminy Kluczbork.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Powiat deklaruje współpracę w zakresie naprawy urządzeń stanowiących fragmenty melioracji czyli przydrożnych rowów przy drogach powiatowych.
Ponadto środki z budżetu powiatu, jakie udaje się pozyskać z wpływów związanych z ochroną środowiska w pierwszej kolejności zostaną przeznaczone na naprawę rowów przy drogach powiatowych.
Do punktu 12 porządku
Pan Starosta przedstawił wniosek w sprawie zmiany planu Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2016r.
Zarząd Powiatu zatwierdził wniosek Starosty w sprawie zmiany planu Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2016r. polegającej na przesunięciu środków
w rozdziale 71012 pomiędzy paragrafami § 4300 i § 4210 w celu realizacji zaplanowanych wydatków oraz rozszerzenia planowanych do realizacji zadań ujętych w § 4300.
Do punktu 13 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie pn:,,Remont drogi powiatowej nr 1344O (Wołczyn-Murów-DW 454) na odcinku o długości 9,080 km (w km 0+010-9+090)”.
Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego na ww.zadanie w trybie przetargu nieograniczonego , zażądać zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny ofertowej oraz wadium w wysokości 60.000,-zł.
Ponadto Zarząd uznał, aby w kryteriach przetargowych znalazły się warunki gwarancji udzielonej na wykonanie prac.
Do punktu 14 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Starosty Kluczborskiego o wyrażenie zgody na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku na stanowisku informatyka w Wydziale Organizacyjnym.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie ww.robót publicznych.
Ponadto Zarząd upoważnił Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania wnioskuw ww.sprawie oraz Starostę Kluczborskiego-Piotra Pośpiecha do podpisania umowy.
Do punktu 15 porządku
Kolejną sprawą było pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ustanowienia służebności na działce nr 90/4 z k.m.12 stanowiącej własność powiatu na wniosek Wspólnoty mieszkaniowej ul.Stefana Batorego 6A i 6 B w Kluczborku.
Zarząd Powiatu stwierdził, że działki o nr 90/4 oraz o nr 90/6 stanowią drogę dojazdową do posesji położonych przy ul.Stefana Batorego 6A i 6B i w planie zagospodarowania przestrzennego zostały oznaczone symbolami: 3KDW, 6KDL, czyli przeznaczone są pod ulice osiedlowe obsługujące przyległe działki budowlane.
Uwzględniając powyższe nie ma podstaw ustanowienia służebności dla ww.drogi.
Ponadto Zarząd uznał, że mieszkańcy ww.ulicy mogą korzystać z drogi na dotychczasowych warunkach. Zarząd ponadto zwrócił się także z prośbą do Dyrektora ZDP w Kluczborku o wyliczenie kosztów utwardzenia ww.drogi.
Do punktu 16 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z Umową pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Firmą Vulcan Sp. z o.o z siedzibą we Wrocławiu na świadczenie usług w zakresie korzystania i obsługiwania przez 8 jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiegoi Wydziału Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku oprogramowania Sigma-Arkusz Optivum na platformie edukacyjnej systemu vEdukacja.
Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu.
Do punktu 17 porządku
Kolejno Pan Starosta przedstawił pismo Zarządu PKS w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej z tytułu prawa wieczystego użytkowania gruntów za rok 2016 w kwocie 23.852,81,-zł do końca br.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem PKS w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej z tytułu prawa wieczystego użytkowania gruntów za rok 2016 w ww.kwocie.
Do punktu 18 porządku
Zapoznano się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Opolskim dotyczącego umieszczenia dziecka w niezawodowej rodzinie zastępczej, warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie oraz warunków zwrotu tych wydatków. Zarząd do treści Porozumienia nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jego podpisania.
Do punktu 19 porządku
Zarząd zapoznał się kolejno z Umową pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Wołczyn w sprawie udzielenia dotacji celowej Powiatowi Kluczborskiemu w kwocie 12.150,-zł na realizację zadań związanych z organizacją doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Wołczyn. Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jej podpisania.
Do punktu 20 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2016 rok.
Zarząd zatwierdził przedłożony projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady.
Do punktu 21 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zatwierdzenia raportu z monitorowania wielkości redukcji emisji CO2 osiągniętej w 2015 roku oraz przyjęcia uchwały w sprawie procedury monitoringu projektu: ,,Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej na terenie Powiatu Kluczborskiego”-system wewnętrznej kontroli i zarządzania danymi.
Zarząd Powiatu zatwierdził ww.raport.
Kolejno Zarząd powrócił do sprawy związanej ze sprzedażą części działki nr 91/25 k.m.12 obręb Kluczbork na rzecz osoby zainteresowanej jej kupnem.
Zarząd jednak postanowił nie wyrażać zgody na jej sprzedaż z uwagi na fakt, iż na przedmiotowym terenie planowana jest w przyszłości budowa lądowiska dla lotniczego pogotowia ratunkowego.
Ponadto zgodnie z zapisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami nie ma możliwości sprzedaży części tej działki w formie bezprzetargowej.
Do punktu 22 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 53 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk