Protokół Nr 48/2016

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 11 lutego 2016 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Opolskim w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Opolskiego i jego utrzymania w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie realizacji zadań związanych z doradztwem metodycznym.

4.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące obciążenia ZSL-T połową kosztów remontu oraz zakupu wyposażenia do gabinetu pielęgniarskiego.

5.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące zatwierdzenia protokołu z posiedzenia komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2016 roku. 

6.Pismo pracowników DPS w Kluczborku.

7.Sprawozdanie końcowe złożone przez Kościół Zielonoświątkowy Zbór w Kluczborku z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie; ,,Spektakl ,,Bramy Nieba i Płomienie Piekła”.

8.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie VI, IV i II semestru II Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku.

9.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące zwiększenia środków na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku (Aneks do Umowy z dnia 28.04.2008r.o finansowaniu działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej ujednoliconej porozumieniem z dnia 21.05.2013r.), (Aneks do Umowy z dnia 26.03.2007r. o dofinansowaniu przez Powiat Kluczborski działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej).

10.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu dotyczące środków finansowych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.

11.Pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyboru oferty na remont dachu i elewacji w budynku Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.

12.Pismo dotyczące rocznej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w roku 2015.

13.Pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zabezpieczenia środków koniecznych do zrealizowania inwestycji pn:,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach (Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020”).  

14.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju i Odnowy Wsi Bąków z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Mały i duży karateka” .

15.Pismo Burmistrza Byczyny dotyczące wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości zabudowanej  w Polanowicach przeznaczonej wstępnie na mieszkania dla repatriantów oraz mieszkania komunalne działka nr 581/93 k.m.3 o pow.0,0688 ha.

16.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół.

17.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Uczniowski Ludowy Klub Sportowy w Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”.

18.Skorygowane sprawozdanie końcowe złożone przez UKS ,,Baszta” przy Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 im.Jana Dzierżona w Kluczborku z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Rozwój i upowszechnianie piłki ręcznej wśród dzieci i młodzieży”.

19.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące usunięcia z oferty kierunków kształcenia szkoły na rok 2016/2017 kierunku Technik urządzeń i energetyki odnawialnej (opinia Wydziału).

20.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zajęcia stanowiska w sprawie lokalizacji kanalizacji sanitarnej w pasie drogi powiatowej nr 1326 O w miejscowości Jasienie.

21.Pismo p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyboru oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dot.planowanej rewitalizacji zabytkowego parku przy DPS w Kluczborku przy ul.Wołczyńskiej.

22.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

23.Wolne wnioski:

24.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.01.2016 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 47/2016 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Opolskim w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Opolskiego i jego utrzymania w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.

Zarząd do treści Porozumienia nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha–Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego–członka Zarządu do jego podpisania.

 

Do punktu 3 porządku

  

Zapoznano się z przedłożonym przez PODN w Kluczborku  sprawozdaniem z realizacji zadań w ramach organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli za rok 2015 zatwierdzając je bez uwag.

Ponadto Zarząd postanowił o przekazaniu sprawozdania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.

  

Do punktu 4 porządku

  

Zapoznano się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym podziału kosztów remontu oraz zakupu wyposażenia do gabinetu pielęgniarskiego.

Zarząd po zapoznaniu  uznał, aby kwestia podziału kosztów została uzgodniona pomiędzy Dyrekcją ZSP Nr 2 CKU oraz ZSLT w Kluczborku.

 

Do punktu 5 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym zatwierdzenia protokołu z posiedzenia komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2016 roku. 

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się zatwierdził powyższy protokół.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umów oraz ewentualnych aneksów na realizację ww.zadań publicznych wyłonionych w otwartym konkursie ofert.    

 

Do punktu 6 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem pracowników DPS w Kluczborku i postanowił, że regulacja wynagrodzeń na poziomie 500,00,-zł nie jest możliwa ze względu na wielkość środków budżetowych zaplanowanych na 2016 rok.

Ewentualna regulacja wynagrodzeń będzie możliwa w oparciu o środki własne jednostki.

 

Do punktu 7 porządku

  

Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem końcowym złożonym przez Kościół Zielonoświątkowy Zbór w Kluczborku z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie; ,,Spektakl ,,Bramy Nieba i Płomienie Piekła”. Zarząd po zapoznaniu się nie wniósł żadnych uwag do powyższego sprawozdania.

 

Do punktu 8 porządku

  

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utrzymanie VI-liczącego 15 słuchaczy, IV-liczącego 20 słuchaczy  i II semestru-liczącego 20 słuchaczy II Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na powyższe.

  

Do punktu 9 porządku

  

Kolejną sprawą było pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące zwiększenia środków na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora PCPR w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na zwiększenie środków na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku.

W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Skarbnika do ujęcia przedmiotowej kwoty w projekcie uchwały budżetowej na najbliższą sesję Rady Powiatu.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania Aneksów do umowy z dnia 26.03.2007r. oraz do umowy z dnia 28.04.2008 r.

 

Do punktu 10 porządku

  

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu dotyczącym środków finansowych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się pismem oraz informacją Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie usuwania skutków klęsk żywiołowych z lat 2013-2015, które spowodowałyby uszkodzenie infrastruktury drogowej i mostowej na zarządzanych przez ZDP w Kluczborku drogach zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do udzielenia odpowiedzi do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu zgodnie z przedłożonymi informacjami.

 

Do punktu 11 porządku

  

Kolejną sprawą było pismo p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu
i Promocji Powiatu dotyczące wyboru oferty na remont dachu i elewacji w budynku Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.

Zarząd zapoznał się z ofertami trzech firm na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dotyczącej planowanego remontu dachu i elewacji w budynku DPS w Kluczborku. Zarząd  postanowił o wyborze oferty Biura Usług Inwestycyjnych-Eugeniusz Kinas za kwotę 6.396,00,-zł brutto. 

 

Do punktu 12 porządku

  

Następną sprawą z jaką zapoznał się  Zarząd było pismo Głównego Specjalisty do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy dotyczące rocznej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w roku 2015.

Zarząd zapoznał się z analizą i postanowił przekazać jednocześnie dane do Wydziału Edukacji i Sportu.

  

Do punktu 13 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem p.o Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym zabezpieczenia środków koniecznych do zrealizowania inwestycji pn:,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach (Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020”).  

Zarząd po zapoznaniu się postanowił o zabezpieczeniu wnioskowanych środków koniecznych do zrealizowania inwestycji w 2017 w ramach ww.projektu (wartość projektu- 2.768400,44,-zł, wnioskowana wartość dofinansowania-2.353140,40,-zł.   

 

Do punktu 14 porządku

 

Zapoznano się ze skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia Rozwoju i Odnowy Wsi Bąków z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Mały i duży karateka” nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 15 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Byczyny dotyczącym wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości zabudowanej w Polanowicach przeznaczonej na mieszkania dla repatriantów oraz mieszkania komunalne działka nr 581/93 k.m.3 o pow.0,0688 ha.

W związku z odstąpieniem przez Gminę Byczyna od planów zagospodarowania na ww.mieszkania komunalne nieruchomości zabudowanej, która została przekazana w formie darowizny na rzecz Gminy przez Powiat  (akt notarialny Rep.A nr 9186/2013 z dnia 09.10.2013r.) Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zbycie ww.nieruchomości

 

Do punktu 16 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym określenia formy prawnej przyjęcia zasad przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół i postanowił zobowiązać naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania propozycji Zarządzenia lub uchwały Zarządu Powiatu dotyczącej Regulaminu przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół.  

 

Do punktu 17 porządku

  

Przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Uczniowski Ludowy Klub Sportowy w Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”. Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je.

 

Do punktu 18 porządku

  

Zarząd Powiatu zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem końcowym złożonym przez UKS ,,Baszta” przy Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 im.Jana Dzierżona w Kluczborku z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Rozwój i upowszechnianie piłki ręcznej wśród dzieci i młodzieży” nie wnosząc do niego uwag.

  

Do punktu 19 porządku

  

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZSP NR 2 CKU w Kluczborku dotyczące  usunięcia z oferty kształcenia szkoły ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku na rok szkolny 2016/2017 kierunku technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej ze względu na pilną potrzebę zakupu urządzenia CNC niezbędnego do dalszego kształcenia i przeprowadzania egzaminów zawodowych zgodnie z wytycznymi Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej dla zawodu operator maszyn i urządzeń sterowanych numerycznie. 

Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na powyższe zgodnie z wnioskiem Dyrektora.

 

Do punktu 20 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zajęcia stanowiska w sprawie lokalizacji kanalizacji sanitarnej w pasie drogi powiatowej nr 1326 O w miejscowości Jasienie w związku z planowaną przez Gminę Lasowice Wielkie inwestycją polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na opisany sposób przeprowadzenia inwestycji.

Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do sporządzenia i przesłania wszelkiej wymaganej dokumentacji przedmiotowej inwestycji do firmy LARIX Sp. z o.o w celu zapoznania się i ewentualnego określenia uwag w związku z gwarancją na ww.drogę powiatową. 

Ponadto Zarząd zwraca się z prośbą o przedłożenie informacji w zakresie gwarancji przeprowadzanej inwestycji.

 

Do punktu 21 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem p.o.Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyboru oferty na wykonanie dokumentacji projektowej dot.planowanej rewitalizacji zabytkowego parku przy DPS w Kluczborku przy ul.Wołczyńskiej. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ofertami postanowił o wyborze oferty Pracowni Projektowej zieleni Orenda z Brzegu za kwotę 7.000,-zł brutto.

 

Do punktu 22 porządku

  

Kolejno Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił o skierowaniu ich pod obrady Rady Powiatu.

  

Do punktu 23 porządku

  

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 24 porządku

  

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 48 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk