Protokół Nr 34/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 05 listopada 2015 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:

-zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. 

-upoważnienia członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania protokołów zdawczo – odbiorczych dotyczących przekazywania  na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku stanowiących własność Skarbu Państwa,

-wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej

3.Prace nad projektem budżetu na rok 2016.

4.Pełnomocnictwo dla Pana Kazimierza Sztajglika-Dyrektora ZDP w Kluczborku do realizacji zadania:,, Opracowanie dokumentacji projektowo–wykonawczej na przebudowę drogi powiatowej nr 1311O (DK11-Kujakowice-Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola) na odcinku od km 0+014 do km 15+527 o długości 15,513 km wraz z uzyskaniem pozwoleń na prowadzenie robót budowlanych oraz pełnieniem nadzoru autorskiego w trakcie prowadzenia robót”.

5.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2016 roku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. 

6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.10.2015r.  

7.Wolne wnioski.

8.Zamknięcie posiedzenia.

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.10.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 33/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku

  

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Projekt uchwały wprowadza zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 210.486 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 02.11.2015 roku, w związku ze zmniejszeniem dotacji celowej przeznaczonej na opłacenie w 2015 r. składek za dzieci przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także za bezrobotnych niepobierających zasiłku lub stypendium.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 34/137/2015.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. 

Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 244 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 02.11.2015 roku, z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe.

Członkowie Zarządu do projektu nie wnieśli uwag w związku z czym podjęli uchwałę Nr 34/138/2015.

Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W powyższym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750 – Administracja publiczna rozdział 75020 – Starostwa powiatowe z § 4110 kwotę 55.000 zł na § 4300 kwotę 40.000 zł § 4210 kwotę 5.000 zł § 4610 kwotę 10.000 zł w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa rozdział 75414 – Obrona cywilna z § 4700 kwotę 330 zł na § 4170 kwotę 330 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia oraz na pokrycie wydatków bieżących w Starostwie.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 34/139/2015 w przedmiotowej sprawie.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania protokołów zdawczo – odbiorczych dotyczących przekazywania  na rzecz Powiatu Kluczborskiego nieruchomości zarządzanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku stanowiących własność Skarbu Państwa.

Zmianie podyktowana jest czasową nieobecnością Pani Wicestarosty, która do tej pory była w powyższym składzie.   

Do uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 34/140/2015.

Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej.

Zmiana ta została także podyktowana dłuższą nieobecnością Pani Wicestarosty w miejsce, której powołuje się do składu członka Zarządu Jakuba Golińskiego. 

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 34/141/2015.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd kolejno przystąpił do prac nad projektem budżetu na rok 2016.

W ramach prac nad projektem budżetu dokonano wyliczeń budżetu wszystkich jednostek oświatowych powiatu kluczborskiego w zakresie wynagrodzeń pracowników pedagogicznych, administracji i oświaty, kosztów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, kosztów bieżącego utrzymania szkół.

Ponadto ustalono wartość dochodów budżetu według ich rodzaju i źródeł finansowania.

Ustalono wartość wszystkich wydatków budżetu według ich rodzaju z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe określając jednocześnie deficyt budżetu na poziomie 6 mln zł.

Ustalono wartość przychodów budżetowych 2.684.487,-zł, na tą samą wartość określono rozchody budżetu.

Przyjęto także wyliczenia i wskaźniki dotyczące wieloletniej prognozy finansowej.

 

Do punktu 4 porządku

 

 

W związku z realizacją poniższego zadania postanowiono o podpisaniu Pełnomocnictwa dla Pana Kazimierza Sztajglika-Dyrektora ZDP w Kluczborku do realizacji zadania pn:,, Opracowanie dokumentacji projektowo–wykonawczej na przebudowę drogi powiatowej nr 1311O (DK11-Kujakowice-Byczyna–granica województwa łódzkiego (Gola) na odcinku od km 0+014 do km 15+527 o długości 15,513 km wraz z uzyskaniem pozwoleń na prowadzenie robót budowlanych oraz pełnieniem nadzoru autorskiego w trakcie prowadzenia robót”.

 

Do punktu 5 porządku

 

Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2016 roku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. 

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umowy w przypadku podjęcia przez Radę Powiatu powyższej uchwały.

Zarząd postanowił zatwierdzić przedłożone materiały i skierować je pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 6 porządku

  

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.10.2015r.:  

1.      Uchwałę Nr XIII/91/2015 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015 postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

2.      Uchwałę Nr XIII/92/2015 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.      Uchwałę Nr XIII/93/2015 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków PFRON na 2015 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu,

4.       Uchwałę Nr XIII/94/2015 zmieniająca Uchwałę Rady powiatu w Kluczborku
w sprawie uchwalenia Statutu powiatu kluczborskiego-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,

5.      Uchwałę Nr XIII/95/2015 w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie powiatu kluczborskiego do uczestnictwa w projekcie „E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.

 

Do punktu 7 porządku

  

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 8 porządku

  

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 34 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

     Joanna Strzelczyk