Protokół Nr 33/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 29 października 2015 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie powierzenia Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku nadzoru merytorycznego nad jednostkami organizacyjnymi powiatu działającymi w oparciu o ustawę o pieczy zastępczej,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
3.Pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bażany,
4.Pismo Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa obszar ul.Młyńska.
5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika po odbyciu stażu.
6.Prace nad projektem budżetu na rok 2016.
7.Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2015 roku.
8.Informacja na temat wynagrodzeń pracowników niepedagogicznych szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w 2015 roku.
9.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach w sprawie wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego w postaci elektrycznego wyparzacza gastronomicznego.
10.Pismo Z-cy Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące dofinansowania w 2016 r. zadania dotyczącego przebudowy i remontu dróg gminnych w Kluczborku ulic: Kołłątaja, Ligonia, Sienkiewicza, Waryńskiego, Żeromskiego i Norwida.
11.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i sportu dotyczące ,,Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020”.
12.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące części oświatowej subwencji ogólnej w 2016 r.-symulacja.
13.Pismo Inspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczące protokołu komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Rzymskokatolicką pw.Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Szymonkowie na zadanie pn.:,,Ratowanie zabytkowego obiektu-kościół filialny pw.Świętego Bartłomieja w Świniarach Wielkich etap I”.
14.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące wyrażenia zgody na zmianę terminu imprezy pn.,,Radosne Mikołajki VIII edycja” z dnia 7.12.2015r. na 10.12.2015r.
15.Aneks do Porozumienia w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Opolskiego oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej.
16.Umowa pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji celowej z budżetu państwa w 2015 r. na zadanie: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1330 O w m.Lasowice Wielkie w ramach istniejącego pasa drogowego-wykonanie chodnika wraz z budową kolektora deszczowego na odcinku o długości 1,302 km, jako niezbędny element poprawy bezpieczeństwa pieszych”
17.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące sprawozdania rzeczowo-finansowego z rozliczenia zorganizowanych w dniu 6.09.2015r. Dożynek Wojewódzkich w Byczynie.
18.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania porozumienia w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu kluczborskiego.
19.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego do uczestnictwa w projekcie „E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”.
20.Wolne wnioski.
-Aneks nr 8 do Umowy nr AS3/000004/08/D z dnia 19 kwietnia 2014 w sprawie realizacji pilotażowego programu ,,Aktywny Samorząd” pomiędzy PFRON a Powiatem Kluczborskim.
21.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20.10.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 32/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 –Oświata i wychowanie, rozdział 80146– Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli: z § 4410 kwotę 2.740 zł, § 4700 kwotę 1.067 zł na § 4010 kwotę 3.185 zł § 4110 kwotę 544 zł § 4120 kwotę 78 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w celu zabezpieczenia wynagrodzeń dla doradców metodycznych.
Zarząd nie wniósł do projektu uchwały uwag i postanowił podjąć uchwałę Nr 33/127/2015.
Następnie Zarząd zapoznał się z projektem w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85410– Internaty i bursy szkolne z § 4010 kwotę 66.733 zł, § 4110 kwotę 10.000 zł na § 4210 kwotę 10.000 zł § 4220 kwotę 56.733 zł § 4260 kwotę 10.000 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/128/2015.
Następnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 1.694 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 21.10.2015 roku, z przeznaczeniem na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 33/129/2015.
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
W projekcie wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 117.704 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 22.10.2015 roku, w związku z przeprowadzoną weryfikacją potrzeb w zakresie funkcjonowania domów pomocy społecznej.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/130/2015.
Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa rozdział 70005– Gospodarka gruntami i nieruchomościami z § 4300 kwotę 1.200 zł na § 4170 kwotę 1.200 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w celu zabezpieczenia wydatków z tytułu umowy zlecenia na przeglądy techniczne dla budynków.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/131/2015.
Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku.
Projekt powyższej uchwały powołuje komisję w następującym składzie:
-Przedstawiciele Zarządu Powiatu w Kluczborku:
a) Jakub Goliński,
b) Adam Radom.
2) Przedstawiciel Starostwa Powiatowego w Kluczborku – Maria Żurek.
Na Przewodniczącego komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku wyznaczono Jakuba Golińskiego–Członka Zarządu Powiatu w Kluczborku.
W powyższym projekcie przyjmuje się Regulamin pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku.
Do przedmiotowego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/132/2015.
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w dziale 801–Oświata i wychowanie, rozdział 80150–Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych z § 4010 kwotę 12.000 zł na § 4240 kwotę 12.000 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w celu zabezpieczenia zakupów pomocy naukowych dla uczniów wymagających kształcenia specjalnego.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/133/2015.
Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie powierzenia Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku nadzoru merytorycznego nad jednostkami organizacyjnymi powiatu działającymi w oparciu o ustawę o pieczy zastępczej.
Projekt upoważnia Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do sprawowania nadzoru merytorycznego nad działalnością placówek opiekuńczo– wychowawczych i innych jednostek organizacyjnych powiatu działających w oparciu o ustawę o pieczy zastępczej.
W ramach sprawowanego nadzoru mogą być przeprowadzane kontrole przez pracowników Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na polecenie Dyrektora.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/134/2015.
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801–Oświata i wychowanie, rozdział 80150–Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych i szkołach zawodowych oraz szkołach artystycznych z § 4010 kwotę 350 zł na § 3020 kwotę 130 zł, § 4260 kwotę 220 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w celu zabezpieczenia wydatków na odprawę pośmiertną i zakup energii.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 33/135/2015.
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Projekt wprowadza zmiany polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 25.943,-zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 28.10.2015 roku, z przeznaczeniem na realizację pomocy dla repatriantów.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 33/136/2015.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bażany. Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie zaopiniować przedłożone zmiany nie wnosząc uwag.
Do punktu 4 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka część południowa obszar ul.Młyńska.
Po zapoznaniu się postanowiono pozytywnie uzgodnić proponowane zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w ww. zakresie.
Do punktu 5 porządku
Kolejną sprawa było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika po odbyciu stażu w SOSW w Kluczborku.
Zarząd postanowił uznać za zasadne przyjęcie na staż pracownika na stanowisku pomoc administracyjna do wykonywania czynności referenta ds.uczniowskich i późniejsze zatrudnienie go na okres 3 miesięcy w wymiarze 1 etatu od dnia 01.02.2016 r.
Do punktu 6 porządku
Zarząd przystąpił do prac nad projektem budżetu powiatu na 2016r.
Zarząd przeanalizował zestawienie dochodów i wydatków budżetowych do projektu budżetu na 2016 rok. ze szczególnym uwzględnieniem braków powodujących nieosiąganie równowagi budżetowej oraz indywidualnego wskaźnika spłaty.
Przygotowano i przeanalizowano materiały planistyczne dotyczące zestawienia kosztów wynagrodzeń w zadaniach oświatowych w zakresie nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.
Ponadto sporządzono wstępne zestawienie wydatków majątkowych do projektu budżetu na 2016 rok.
Zarząd Powiatu będzie kontynuował prace nad projektem budżetu na kolejnych posiedzeniach.
Do punktu 7 porządku
Kolejno zapoznano się z kwartalną informacją o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2015 roku.
Kolejno Pani Skarbnik przedstawiła Kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za III kwartał 2015 roku sporządzoną według stanu na dzień 30.0.2015 roku.
Wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 r. wygląda następująco: dochody na plan 68,464 612,00,-zł. wykonano w wysokości 48,407 730,65,-zł. co stanowi 70,70%, w tym dochody bieżące na plan 62 290 329,00,-zł. wykonano 48 044 784,89,05,-zł.
co stanowi 77,13% oraz dochody majątkowe na plan 6 174 283,00,-zł. wykonano 362 945,76,-zł co stanowi 5,87%.
Przychody zostały wykonane na plan 11 294 840,00,-zł w wysokości 11 294 840,14,-zł co stanowi 100 %.
Wydatki zostały wykonane na plan 74 207 424,00,-zł w wysokości 52 877 752,35,-zł co stanowi 71,25%, w tym wydatki bieżące na plan 62 391 632, 00 zł wykonano w wysokości 47 215 031,76,-zł. co stanowi 75,67%, wydatki majątkowe na plan 11 815 792,00,-zł wykonano w wysokości 5 662 720, 59,-zł. co stanowi 47,92%.
Rozchody wykonano na plan 5 552 028,00,-zł wykonano w wysokości 5 059 474,25,-zł., co stanowi 91,12%.
Na dzień 30.09.2015 roku kwota deficytu za III kwartał 2015 roku wyniosła 4.470.021,70,-zł.
Zarząd Powiatu zatwierdził informację i postanowił o ogłoszeniu jej na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz umieszczeniu jej na
stronie internetowej powiatu kluczborskiego.
Do punktu 8 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z informacją na temat wynagrodzeń pracowników niepedagogicznych szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego w 2015 roku i postanowił o skierowaniu jej do prac nad projektem budżetu na 2016 rok.
Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do udzielenia odpowiedzi Związkom Zawodowym ZNP w powyższej sprawie.
Do punktu 9 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach w sprawie wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego w postaci elektrycznego wyparzacza gastronomicznego. Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę ww.likwidację środka trwałego.
Do punktu 10 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Z-cy Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące dofinansowania w 2016 r. zadania dotyczącego przebudowy i remontu dróg gminnych w Kluczborku ulic: Kołłątaja, Ligonia, Sienkiewicza, Waryńskiego, Żeromskiego i Norwida.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że w nawiązaniu do ustaleń z przedstawicielami Gminy Kluczbork zdecydowano, iż powiat kluczborski i Gmina nie będą udzielać sobie wzajemnej pomocy przy realizacji remontów dróg w ramach Narodowego Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019.
Do punktu 11 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym ,,Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020” i stwierdził, że popiera inicjatywę ww.Programu, ale decyzja związana z udziałem kwotowym w Programie winna być podjęta przez Dyrektorów poszczególnych szkół, a udział własny każdej ze szkół powinien być zabezpieczony w ramach środków własnych placówki.
Do punktu 12 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące części oświatowej subwencji ogólnej w 2016 r.
Zarząd szczegółowo zapoznał się z zestawieniami dotyczącymi symulacji części oświatowej subwencji ogólnej na 2016 r., z symulacją kalkulacji kwoty części oświatowej subwencji ogólnej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy na 2016 rok, porównaniem dotyczącym kwoty części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej w 2015 r., a tej symulowanej na 2016 r. Zarząd po zapoznaniu postanowił o skierowaniu informacji do dalszych prac nad budżetem powiatu na rok 2016.
Do punktu 13 porządku
Zarząd zapoznał się z protokołem komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Rzymskokatolicką pw.Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Szymonkowie na zadanie pn.:,,Ratowanie zabytkowego obiektu-kościół filialny pw.Świętego Bartłomieja w Świniarach Wielkich-etap I”.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym protokołem postanowił pozytywnie zaakceptować wniosek złożony przez Parafię Rzymskokatolicką pw.Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Szymonkowie na zadanie pn.,,Ratowanie zabytkowego obiektu-kościół filialny pw.Świętego Bartłomieja w Świniarach Wielkich”, etap I w kwocie 5.000,-zł.
W związku z powyższym Zarząd zobowiązał inspektora ds.Ochrony zabytków do przygotowania stosownych dokumentów w tej sprawie.
Do punktu 14 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym wyrażenia zgody na zmianę terminu imprezy pn.,,Radosne Mikołajki VIII edycja” z dnia 7.12.2015r. na 10.12.2015r.
Zarząd postanowił wyrazić zgodę na proponowaną zmianę terminu.
Do punktu 15 porządku
Zapoznano się z treścią Aneksu do Porozumienia Nr 1/2015 z dnia 05.05.2015 r. w sprawie przyjęcia dziecka z Powiatu Opolskiego oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.
Do treści Porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania przedmiotowego Porozumienia.
Do punktu 16 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z Umową pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji celowej z budżetu państwa w 2015 r. na zadanie: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1330 O w m.Lasowice Wielkie w ramach istniejącego pasa drogowego-wykonanie chodnika wraz z budową kolektora deszczowego na odcinku o długości 1,302 km, jako niezbędny element poprawy bezpieczeństwa pieszych”
Do treści umowy Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jej podpisania.
Do punktu 17 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym sprawozdania rzeczowo-finansowego z rozliczenia zorganizowanych w dniu 6.09.2015r. Dożynek Wojewódzkich w Byczynie.
Zarząd na poprzednim posiedzeniu postanowił, aby dodatkowo przedstawione zostały kopie faktur z powyższego rozliczenia.
Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi kopiami faktur oraz dodatkowym finansowym zestawieniem z rozliczenia Dożynek Wojewódzkich w Byczynie z dnia 6 września 2015 r. przyjął rozliczenie bez uwag.
Do punktu 18 porządku
Kolejną sprawą dzisiejszego posiedzenia było pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące upoważnienia dwóch członków Zarządu do podpisania porozumienia w sprawie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu kluczborskiego.
Zarząd postanowił o podpisaniu przedmiotowego Porozumienia upoważniając do tego dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu.
Do punktu 19 porządku
Następnie Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego do uczestnictwa w projekcie „E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego”.
Zarząd zatwierdził przedłożony projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 20 porządku
Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu nr 8 do Umowy Nr AS3/000004/08/D z dnia 19 kwietnia 2013 roku w sprawie realizacji pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd” pomiędzy Powiatem Kluczborskim a PFRON. Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jej podpisania.
Do punktu 21 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 33 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk