Protokół Nr 31/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 13 października 2015 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu ,
-zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku,
-ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2016 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego.
3.Sprawozdanie z planu pracy PODN w Kluczborku na rok szkolny 2014/2015.
4.Umowa pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim na dofinansowanie szczepień przeciwko meningokokom grupy C dla dzieci rocznika 2009 na terenie Gminy Kluczbork.
5.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące wyznaczenia nowego składu osób upoważnionych do podpisywania umów i aneksów na realizację zadań publicznych wyłonionych w otwartym konkursie ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych.
6.Pismo dotyczące naboru do szkół dla dorosłych i na kkz na rok 2015/2016.
7.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące złożonego przez Gminę Byczyna sprawozdania rzeczowo-finansowego z rozliczenia zorganizowanych w Byczynie w dniu 6.09.2015r. Dożynek Wojewódzkich,
8.Pismo członka Zarządu dotyczące liczby absolwentów w roku szkolnym 2014/2015.
9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące pisma mieszkańców Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul.Batorego 6a i 6b w sprawie złego stanu drogi.
10.Pismo w sprawie rozłożenia na raty nienależnie pobranego świadczenia w ramach projektu ,,Bliżej do celu” w wysokości 20689,13,-zł oraz umorzenia nienależnie pobranego świadczenia w ramach środków z Funduszu Pracy w kwocie 3989,60,-zł.
11.Pismo Dyr.ZDP w Kluczborku dotyczące lokalizacji przepompowni ścieków oraz grawitacyjnego rurociągu w pasie drogi Nr 1316 O ul.Strzeleckiej w Kluczborku,
12.Pismo Dyr.ZDP w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podpisanie umów na zadania nr 1-8 w ramach zamówienia pn:,,Zimowe utrzymanie dróg powiatowych oraz świadczenie usług sprzętowo-transportowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kluczborskiego w sezonach zimowych: 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019”.
13.Projekt wystąpienia pokontrolnego z kontroli w trybie zwykłym przeprowadzonej w sekcji finansów w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.
14.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3 b.
15.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na dokonanie podziału geodezyjnego nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Bogacicy.
16.Pismo Z-cy Dyrektora Departamentu Jakości Edukacji dotyczące realizacji w latach 2016-2020 ,,Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa”.
17.Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2014/2015.
18.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok,
19.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.09.2015r.
20.Wolne wnioski.
-pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaplanowania środków finansowych na podwyżkę płac dla pracowników niepedagogicznych szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego,
-pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wykonania robót dodatkowych dotyczących inwestycji pn.:,,Remont pomieszczeń w budynku Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku” ,
-ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
-pełnomocnictwo dla Dyr.ZDP w Kluczborku do jednoosobowego podejmowania w imieniu Powiatu Kluczborskiego wszelkich czynności proceduralnych wymaganych w trybie postępowań przed organami administracji państwowej i samorządu terytorialnego, w szczególności dla uzyskania wnioskowanych decyzji, uzgodnień i zezwoleń oraz podpisywania i składania oświadczeń o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, które są niezbędne do realizacji zadania: pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1330O w m. Lasowice Wielkie w ramach istniejącego pasa drogowego - wykonanie chodnika wraz z budową kolektora deszczowego na odcinku o długości 1,302 km, jako niezbędny element poprawy bezpieczeństwa pieszych”.
21.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30 września 2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 30/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: dział 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85406-Poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne zmniejszeniu ulegają wydatki o kwotę 14.210,-zł.
Natomiast w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85446-Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli zwiększeniu ulegają wydatki o kwotę 14.210.-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na szkolenia. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę Nr 31/114/2015.
Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750 –Administracja Publiczna, rozdział 75075– Promocja jednostek samorządu terytorialnego z § 3020 kwotę 930 zł, § 3040 kwotę 2.150 zł na § 4170 kwotę 3.080 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji Powiatu , Turystyki i Kultury w celu zapewnienia realizacji wydatków z tytułu umów zlecenia.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 31/115/2015.
Następnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie przeniesienia środków z rezerwy celowej budżetu.
Niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy celowej budżetu powiatu na 2015 w wysokości 32.000 zł, przeznaczonej na nagrody dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 31/116/2015.
Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 153.666 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 07.10.2015 roku, w związku ze zmniejszeniem dotacji celowej przeznaczonej na opłacenie w 2015 r. składek za dzieci przebywające w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, a także za bezrobotnych niepobierających zasiłku lub stypendium.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę Nr 31/117/2015.
Następnie Zarządu przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 –Oświata i Wychowanie, rozdział 80105– Przedszkola Specjalne z § 4210 kwotę 1.000 zł, § 4240 kwotę 2.000 zł, § 4260 kwotę 6.000 zł, na § 4010 kwotę 9.000 zł, rozdział 80111– Gimnazja Specjalne z § 4260 kwotę 13.000 zł na § 4110 kwotę 10.000 zł, § 4120 kwotę 3.000 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 31/118/2015.
Kolejno Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2016 roku.
Termin realizacji zadania określa się od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. Termin składania ofert określony został do dnia 10 listopada 2015 r., natomiast rozpatrzenie ofert nastąpi do 30 listopada 2015 r.
Zarząd upoważnił Starostę Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do podpisywania wszelkich porozumień z gminami, Izbą Radców Prawnych, Okręgową Radą Adwokacką oraz umów ze stronami na prowadzenie punktów.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę Nr 31/119/2015.
Następnym projektem uchwały z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2016 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego.
Środki finansowe na powyższy cel ustala się corocznie w budżecie w wysokości nie wyższej niż 0,2% planowanych rocznych środków na wynagrodzenia osobowe dla nauczycieli.
Środki te zostaną zapisane w rozdziale 80195 w § 3020 budżetu powiatu kluczborskiego.
Maksymalna wysokość zasiłku pieniężnego, stanowiącego formę pomocy zdrowotnej, wynosi 2.000,00 zł na osobę.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę Nr 31/120/2015.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem z planu pracy PODN w Kluczborku na rok szkolny 2014/2015 przyjmując je bez wnoszenia uwag.
Do punktu 4 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim na dofinansowanie szczepień przeciwko meningokokom grupy C dla dzieci rocznika 2009 na terenie Gminy Kluczbork. Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jej podpisania.
Do punktu 5 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym wyznaczenia nowego składu osób upoważnionych do podpisywania umów i aneksów na realizację zadań publicznych wyłonionych w otwartym konkursie ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych.
Zarząd Powiatu postanowił o wyznaczeniu nowego składu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu.
Do punktu 6 porządku
Kolejną sprawą było pismo dotyczące naboru do szkół dla dorosłych i na kkz na rok 2015/2016.Zarząd zapoznał się z przedłożoną informacją i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania powyższej informacji Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania się.
Do punktu 7 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące złożonego przez Gminę Byczyna sprawozdania rzeczowo-finansowego z rozliczenia zorganizowanych w Byczynie w dniu 6.09.2015r. Dożynek Wojewódzkich.
Zarząd przyjął wstępnie sprawozdanie złożone przez Gminę Byczyna z rozliczenia zorganizowanych w Byczynie w dniu 6.09.2015r. Dożynek Wojewódzkich.
Zarząd jednocześnie zwraca się z prośbą o uzupełnienie przez Gminę Byczyna rozliczenia, stanowiącego załącznik do umowy wraz z kserokopiami faktur potwierdzającymi dokonanie wydatków.
Do punktu 8 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem członka Zarządu dotyczącym liczby absolwentów w roku szkolnym 2014/2015.
Zarząd Powiatu przyjął informację dotyczącą liczby absolwentów w roku szkolnym 2014/2015 i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania jej Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania się.
Do punktu 9 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym pisma mieszkańców Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul.Batorego 6a i 6b w sprawie złego stanu drogi.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że nieruchomość położona na działce Nr 85/10 posiada dogodny dojazd od strony ul.Ficka.
Działka Nr 90/4 jest własnością Powiatu Kluczborskiego i nie stanowi drogi powiatowej dlatego też nie nadano jej numeru drogi publicznej.
Droga ta stanowi jedynie drogę technologiczną wykorzystywaną na potrzeby własne Szpitala Powiatowego, co nie oznacza, że nie mają korzystać z niej mieszkańcy.
Zarząd ponadto stwierdził, że w przypadku, gdy zostanie zagospodarowany teren za szpitalem oraz będą wolne środki finansowe zostaną przeprowadzone niezbędne prace remontowe przedmiotowej drogi.
Do punktu 10 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z dwoma pismami: w sprawie rozłożenia na raty nienależnie pobranego świadczenia przez bezrobotną w ramach projektu ,,Bliżej do celu” w wysokości 20.689,13,-zł oraz umorzenia nienależnie pobranego świadczenia przez bezrobotną w ramach środków z Funduszu Pracy w kwocie 3.989,60,-zł.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pierwszym pismem postanowił wyrazić zgodę na rozłożenie kwoty 20.689,13,-zł z tytułu nienależnie pobranego świadczenia w ramach projektu ,,Bliżej do celu” na 36 rat o wysokości 574,70,-zł każda, płatnych od 10 listopada 2015 roku.
Zarząd ponadto upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umowy.
Kolejno Zarząd po zapoznaniu się z drugim pismem zwrócił się z prośbą do PowiatowegoUrzędu Pracy w Kluczborku o rozważenie możliwości umorzenia przedmiotowej kwoty w wysokości 3.989,60,-zł po wcześniejszym zasięgnięciu opinii Powiatowej Rady Zatrudnienia.
Do punktu 11 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącym lokalizacji przepompowni ścieków oraz grawitacyjnego rurociągu w pasie drogi Nr 1316 O ul.Strzeleckiej w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na przeprowadzenie wymienionych w piśmie prac jednocześnie zobowiązując Dyrektora ZDP w Kluczborku do wyegzekwowania od Inwestora zadania t.j.Wodociągi i Kanalizacja ,,Hydrokom” Kluczbork przywrócenia jezdni do stanu poprzedniego bezpośrednio po zakończeniu prac oraz okresowych napraw w przypadku zaistnienia takiej konieczności w przyszłości.
Do punktu 12 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podpisanie umów na zadania nr 1-8 w ramach zamówienia pn:,,Zimowe utrzymanie dróg powiatowych oraz świadczenie usług sprzętowo-transportowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kluczborskiego w sezonach zimowych: 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019”.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem akceptuje wyniki udzielenia zamówienia publicznego pn:,,Zimowe utrzymanie dróg powiatowych oraz świadczenie usług sprzętowo-transportowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kluczborskiego w sezonach zimowych: 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019” .
Jednocześnie Zarząd zwrócił się z prośbą o podpisanie stosownej umowy z wykonawcą wyłonionym w w/w trybie.
Do punktu 13 porządku
Zapoznano się z projektem wystąpienia pokontrolnego z kontroli w trybie zwykłym przeprowadzonej w sekcji finansów w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z projektem wystąpienia postanowił zaakceptować przedłożony projekt i jednocześnie zobowiązał Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku do przeprowadzenia stosownych korekt w rozliczeniach z Urzędem Skarbowym w Kluczborku.
Do punktu 14 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3 b. Przedmiotowa nieruchomość została przeznaczona do zbycia i Zarząd postanowił, że decyzję o jej zbyciu podejmie po przeprowadzeniu rozmów z dwoma najemcami wskazanymi w akcie notarialnym.
Do punktu 15 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na dokonanie podziału geodezyjnego nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Bogacicy.
Gmina Kluczbork realizując projekt ,,Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Bogacicy” zwróciła się z prośbą o wyrażenie zgody na budowę linii kablowej di szafki sterowniczej tłoczni ścieków sanitarnych w obrębie działki nr 1106 stanowiącej własność powiatu oraz na budowę linii kablowej do zasilania szafki sterowniczej tłoczni ścieków sanitarnych w obrębie działki nr 418/201 stanowiącej własność Powiatu będącej w trwałym zarządzie Domu Dziecka w Bogacicy na co została wyrażona zgoda przez Zarząd. Kolejno zwrócono się w związku z zakończeniem inwestycji o wyrażenie zgody na dokonanie podziału geodezyjnego w celu wydzielenia działek pod istniejące przepompownie ścieków sanitarnych i odsprzedanie nowo wydzielonych działek na rzecz Gminy Kluczbork.
Zarząd po zapoznaniu się wyraził zgodę na powyższe.
Do punktu 16 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Z-cy Dyrektora Departamentu Jakości Edukacji dotyczącym realizacji w latach 2016-2020 ,,Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” i postanowił o przekazaniu przedmiotowego pisma do Wydziału Edukacji i Sportu.
Do punktu 17 porządku
Zarząd zapoznał się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2014/2015. Zarząd zgodnie z art.5a ust.4 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty w terminie do dnia 31 października zobligowany jest do przedstawienia Radzie Powiatu powyższą informację. W związku z powyższym Zarząd przyjął powyższą informację i postanowił o przedłożeniu jej Radzie Powiatu.
Do punktu 18 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych na 2015 rok.
Zarząd zatwierdził przedmiotowy projekt i skierował go pod obrady sesji.
Do punktu 19 porządku
Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.09.2015r.:
1. Uchwałę Nr XII/87/2015 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2015-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
2. Uchwałę Nr XII/88/2015 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
3. Uchwałę Nr XII/89/2015 w sprawie zmieniająca uchwałę w sprawie przyznawania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,
4. Uchwałę Nr XII/90/2015 w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu
w Kluczborku dotyczącego udostępnienia jednostek organizacyjnych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku do realizacji zadań dydaktycznych-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia.
Do punktu 20 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaplanowania środków finansowych na podwyżkę płac dla pracowników niepedagogicznych szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
Ponadto Pani Naczelnik przedłożyła informację o liczbie etatów administracji i obsługi w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania informacji dotyczącej wynagrodzeń pracowników niepedagogicznych brutto wraz ze wszystkimi składowymi wynagrodzenia w poszczególnych szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego.
Ponadto Zarząd stwierdził również, że planowany wzrost płac na rok 1016 zgodnie ze wskaźnikiem Rady Ministrów z dnia 09.06.2015r. do opracowania projektu budżetu został określony na poziomie 3,6 % maksymalnie w stosunku do roku 2015.
Kolejno zapoznano się z pismem Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie robót uzupełniających dotyczących inwestycji pn.:,,Remont pomieszczeń w budynku Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku” w kwocie 32.400,00,-zł oraz wykonania pionów wodnych hydrantowych i wymiany pionów kanalizacyjnych zgodnie z pismem Dyrektora DPS w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu się zatwierdził wykonanie ww.robót uzupełniających w wysokości około 32.400,00,-zł brutto.
Jednocześnie Zarząd wyraził zgodę na wykonanie pionów wodnych hydrantowych oraz wymiany pionów kanalizacyjnych zgodnie z pismem Dyrektora DPS w Kluczborku.
Zarząd zawnioskował, aby całość prac i koszty z tym związane zostały rozliczone w ramach prowadzonych prac z uwzględnieniem factoringu samorządowego.
Stosowny Aneks do umowy może zostać zawarty jednak nie wcześniej niż 29.10.2015r.
Zarząd zapoznał się z projektem ogłoszenia o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy w zakresie publicznego transportu zbiorowego i postanowił zobowiązać Naczelnika Komunikacji i Transportu do bezzwłocznego jego ogłoszenia zgodnie z przepisami prawa.
Powyższe ogłoszenie winno być opublikowane i ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Kluczborku, na stronie internetowej powiatu.
Postanowiono o udzieleniu pełnomocnictwa dla Dyr.ZDP w Kluczborku do jednoosobowego podejmowania w imieniu Powiatu Kluczborskiego wszelkich czynności proceduralnych wymaganych w trybie postępowań przed organami administracji państwowej i samorządu terytorialnego, w szczególności dla uzyskania wnioskowanych decyzji, uzgodnień i zezwoleń oraz podpisywania i składania oświadczeń o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, które są niezbędne do realizacji zadania: pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1330O w m. Lasowice Wielkie w ramach istniejącego pasa drogowego - wykonanie chodnika wraz z budową kolektora deszczowego na odcinku o długości 1,302 km, jako niezbędny element poprawy bezpieczeństwa pieszych”.
Do punktu 21 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 31 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk