Protokół Nr 28/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 16 września 2015r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie powierzenia zadań nauczycielowi-doradcy metodycznemu-wychowania fizycznego,

-w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Dziecka w Lasowicach Małych,

-w sprawie powierzenia zadań nauczycielowi-doradcy metodycznemu edukacji wczesnoszkolnej.

3.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim Miastem Piekary Śląskie w sprawie powierzenia Powiatowi Kluczborskiemu prowadzenia zadania Miasta Piekar Śląskich z zakresu edukacji publicznej.

4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wytypowania przedstawiciela Zarządu do składu Komisji ds.opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli.

5.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Domem Dziecka w Lasowicach Małych w sprawie przeniesienia praw i obowiązków dzierżawy wynikających z umowy dzierżawy nr FP.032.2.24.2015 z dnia 02.02.2015 r.

6.Decyzja w sprawie ustanowienia  trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 348/13 z k.m. 6  o pow. 0,8966 ha ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00012964/2, położonej w Wołczynie przy ulicy Fabrycznej, stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

7.Pismo Dyrektora ZSL-T w Kluczborku dotyczące zbiórki funduszy na rzecz uczennicy z ww.szkoły, która choruje na wrodzoną łamliwość kości.

8.Wnioski o organizację robót publicznych:

-w Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych,

-w ZSP Nr 1 w Kluczborku,

-w Starostwie Powiatowym w Kluczborku (1 stanowisko pracy-Geodeta w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, 2 stanowiska pracy-referent w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu).

9.Pismo członka Zarządu dotyczące zajęcia stanowiska w sprawie dalszych prac związanych z uporządkowaniem terenu nieruchomości przyszpitalnej – działka nr 91/25 k.m.12.

10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na złożenie przez powiat Kluczborski wniosków na remont w dwóch etapach drogi powiatowej nr 1311O (DK 11-Kujakowice-Byczyna-granica województwa łódzkiego (Gola) na odcinku o długości 15,513 km-zmiana nawierzchni drogi.

11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ogłoszenia przetargu oraz zatwierdzenia PFU dot.budowy chodnika w miejscowości Lasowice Wielkie (DP nr 1330 O).

12.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyznania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.

13.Wolne wnioski.

14.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 08.09.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 27/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

W przedmiotowym projekcie uchwały zwiększa się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie dochodów o kwotę 7.000,00 zł w dziale klasyfikacji budżetowej 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona zdrowia, rozdział 75411-Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej kwota 7.000,-zł.

Zwiększa się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków o kwotę 7.000,-zł w następującym dziale 754-Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411-Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej kwota 7.000,-zł  

Wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o ww.kwotę na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 09.09.2015 roku, znak FBC.I.3111.1.60.2015.DS z przeznaczeniem na sfinansowanie skutków finansowych zmiany zasad naliczania wzrostu uposażenia zasadniczego z tytułu wysługi lat funkcjonariuszom komend powiatowych i miejskich Państwowej Straży Pożarnej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 28/100/2015

Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie uchwały dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852 – Pomoc społeczna, rozdział 85201- Placówki opiekuńczo-wychowawcze z § 4010 kwotę 15.000 zł na § 4210 kwotę 15.000 zł, w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85406 –Poradnie psychologiczno-pedagogiczne z § 4210 kwotę 6.000 zł, § 4240 kwotę 2.000 zł, § 4270 kwotę 1.428 zł, § 4300 kwotę 3.100 zł, § 4360 kwotę 1.462 zł, § 4430 kwotę 1.000 zł na § 4010 kwotę 14.990 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w związku z oszczędnościami powstałymi na wynagrodzeniach z tytułu zwolnienia chorobowego pracownika oraz na wniosek Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w celu zabezpieczenia wydatków na zatrudnienie psychologa po zakończeniu refundacji z Powiatowego Urzędu Pracy w ramach robót publicznych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 28/101/2015.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie powierzenia zadań nauczycielowi-doradcy metodycznemu-wychowania fizycznego.

Przedmiotowy projekt powierza zadania doradcy metodycznego wychowania fizycznego na okres jednego roku od 28.09.2015 r. do 30.09.2016 r. w ramach dodatkowej umowy o pracę w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. 

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 29/102/2015.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Domu Dziecka w Lasowicach Małych.

Przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z podjęciem Uchwały Nr XI/86/2015 Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie powołania Domu Dziecka w Lasowicach Małych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 28/103/2015.

Kolejnym projektem był projekt w sprawie powierzenia zadań nauczycielowi-doradcy metodycznemu edukacji wczesnoszkolnej.

Przedmiotowy projekt podobnie jak wyżej powierza zadania doradcy metodycznego edukacji wczesnoszkolnej na okres jednego roku od 28.09.2015 r. do 30.09.2016 r. w ramach dodatkowej umowy o pracę w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli
w Kluczborku. 

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 28/104/2015

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Piekary Śląskie w sprawie powierzenia Powiatowi Kluczborskiemu prowadzenia zadania Miasta Piekar Śląskich z zakresu edukacji publicznej.

Do treści Porozumienia Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jego podpisania.

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym wytypowania przedstawiciela Zarządu do składu Komisji ds.opiniowania wniosków o nagrody Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli.

Zarząd postanowił wytypować przedstawiciela Zarządu w osobie Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do składu ww.Komisji, który jednocześnie będzie pełnił funkcję przewodniczącego komisji.

 

Do punktu 5 porządku

 

Pan Starosta przedstawił Umowę pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Domem Dziecka w  Lasowicach Małych przy udziale i za zgodą Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Lasowicach Wielkich w sprawie przeniesienia praw i obowiązków dzierżawy wynikających z umowy dzierżawy nr FP.032.2.24.2015 z dnia 02.02.2015 r.

Do umowy Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do jej podpisania.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno Zarząd postanowił o podpisaniu Decyzji w sprawie ustanowienia  trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 348/13 z k.m. 6  o pow. 0,8966 ha ujawnionej w księdze wieczystej nr OP1U/00012964/2, położonej w Wołczynie przy ulicy Fabrycznej, stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

Nieruchomość zabudowana jest budynkiem administracyjno-socjalnym wykorzystywanym przez pracowników techniczno-inżynieryjnych oraz kierowców Obwodu Drogowego oraz wiatą magazynową wykorzystywaną jako magazyn materiałów oraz do garażowania pojazdów i jako warsztat. Przedmiotowa nieruchomość powstała w wyniku podziału geodezyjnego działki 348/8 z k.m. 6 o powierzchni 1,3125 ha.

 

Do punktu 7 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZSL-T w Kluczborku dotyczące zbiórki funduszy na rzecz uczennicy z ww.szkoły, która choruje na wrodzoną łamliwość kości.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury do ujęcia uczennicy wskazanej w piśmie do grona osób, dla których odbędzie się zbiórka na kolejnym balu charytatywnym ,,Plastry Miodu” .

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się z wnioskami Starosty o organizację robót publicznych dla bezrobotnych:

-w Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych ,

-w ZSP Nr 1 w Kluczborku,

-w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.  

Zarząd Powiatu w związku z powyższym postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych:
-w Starostwie Powiatowym w Kluczborku (na stanowisku Geodeta w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej-jedno stanowisko pracy),

-w ZSP Nr 1 w Kluczborku (na stanowisku kucharz-dwa stanowiska pracy),

-w Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Bogacicy -sześć stanowisk pracy).

Ponadto Zarząd upoważnił Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania wniosku w ww.sprawie oraz Starostę Kluczborskiego-Piotra Pośpiecha do podpisania umów.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo członka Zarządu dotyczące zajęcia stanowiska w sprawie dalszych prac związanych z uporządkowaniem terenu nieruchomości przyszpitalnej – działka nr 91/25 k.m.12.

Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przygotowanie wniosku do Burmistrza Kluczborka o wyrażenie zgody na wycinkę kolejnych partii drzew położonych na działce nr 91/25 z k.m.13 z wyłączeniem gatunków podlegających ochronie oraz objętych obowiązkiem zapłaty odszkodowania lub nowych nasadzeń.

Wycinka ta jest możliwa po uzyskaniu decyzji Burmistrza Kluczborka.

Ponadto postanowiono kontynuować wycinkę przez podmiot, z którym została zawarta umowa.

Zarząd postanowił także o uprzątnięciu całego terenu po wycince  drzew i gałęzi.

Drzewo pozyskane z wycinki w zakresie gałęzi i odpadów zostanie usunięte przez rozdrabniacz i wywiezione. Drewno nadające się do użytku zostanie zagospodarowane przez ZDP obwód Wołczyn. Oczyszczenie terenu nie dotyczy śmieci i gruzów, a jedynie elementów zielonych.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na złożenie przez powiat Kluczborski wniosków na remont w dwóch etapach drogi powiatowej nr 1311O (DK 11-Kujakowice-Byczyna-granica województwa łódzkiego (Gola) na odcinku o długości 15,513 km-zmiana nawierzchni drogi.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się zlecił przygotowanie wymaganej dokumentacji na przebudowę lub modernizację ww. drogi, jako dwa niezależne zadania.

Wymagana dokumentacja techniczna oraz kosztorysowa winna być zlecona podmiotom zewnętrznym w trybie pilnym z zastrzeżeniem, że termin płatności za wykonanie dokumentacji powinien dotyczyć roku budżetowego 2016.  

W zależności od terminu naboru realizacja zadań winna być zaplanowana na 2 lata - czyli jeden wniosek w jednym roku.

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie ogłoszenia przetargu oraz zatwierdzenia PFU dot.budowy chodnika w miejscowości Lasowice Wielkie (DP nr 1330 O).

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić Program Funkcjonalno-Użytkowy na zadanie ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1330 O w m.Lasowice Wielkie w ramach istniejącego pasa drogowego-wykonanie chodnika wraz z budową kolektora deszczowego na odcinku o długości 1,302 km, jako niezbędny element poprawy bezpieczeństwa pieszych”.

Zarząd jednocześnie zwrócił się z prośbą o przygotowanie specyfikacji warunków zamówienia systemem ,,Zaprojektuj i wybuduj” z zastosowaniem rozliczenia polegającego na faktoringu samorządowym realizowanym w 2016 r. dotyczącego części udziału własnego finansowanego przez powiat.

Po przygotowaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zarząd Powiatu zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do ogłoszenia przetargu publicznego na w/w zadanie.

Planowany termin zakończenia robót Zarząd proponuje wskazać  na dzień 10.12.2015r.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyznania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.

Zarząd postanowił, że przedmiotowy projekt uchwały zostanie zatwierdzony na kolejnym posiedzeniu Zarządu po przedłożeniu przez Wydział Edukacji tabelarycznego zestawienia wprowadzonych zmian.

  

Do punktu 13 porządku

 

Następnie zapoznano się z pismem Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczącym kompleksowej kontroli w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.

Zarząd Powiatu postanowił przekazać uwierzytelnione kopie korespondencji z Opolskim Urzędem Wojewódzkim związanej z wynikami kontroli oraz terminem zakończenia remontu prowadzonego w DPS w Kluczborku.

Zgodnie z przedłożonym pismem z dnia 08.10.2015 r. (pkt.9) termin realizacji zaleceń pokontrolnych określono na dzień 30.09.2015r.

W związku z powyższym Zarząd zwrócił się z prośbą o sporządzenie wniosku do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego o przesunięcie ww.terminu do dnia 30.11.2015 r. zgodnie z terminem wskazanym w umowie z wykonawcą przedmiotowej inwestycji.

W uzasadnieniu do wniosku należy przywołać zakres prac prowadzonych w DPS, a wynikających z udzielonego zamówienia publicznego.

Proponowana zmiana terminu została ustnie ustalona przez Pana Starostę Kluczborskiego z Dyrektorem Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Panią Mirosławą Kwatek-Hoffmann.

Wniosek przedmiotowy powinien wpłynąć do Urzędu Wojewódzkiego w Opolu w dniach 21-22.09.2015r. wraz z kompletem dokumentacji.        

Kolejno Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do poinformowania Dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych oraz Kierownika Grupowej Praktyki Pielęgniarek Medycyny Szkolnej, aby w ramach doposażenia szkolnych gabinetów lekarskich, w porozumieniu z pielęgniarkami szkolnymi, ze środków własnych zostały zakupione wagi lekarskie.

 

Do punktu 14 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 28 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk