Protokół Nr 24/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 6 sierpnia 2015 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał zarządu:   
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. planu pracy PODN w Kluczborku na rok szkolny 2015/2016.

4. Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. modernizacji PĆP w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

5.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku wyrażenia zgody na zwiększenie wymiaru zatrudnienia oraz przyjęcie pracownika w ramach stażu lub robót publicznych.

6.Pismo ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. dot. budowy tłoczni w Krzywiźnie.

7.Sprawozdanie końcowe Ludowego Klubu Sportowego z wykonania zadania publicznego pn: „VII Turniej Szachowy w Maciejowie- III Otwarte Mistrzostwa ziemi Kluczborskiej”.

8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

9.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyrażenia zgody na mniejszą liczebność w klasach pierwszych.

10.Pismo Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot. uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji celu publicznego /sprawa z posiedzenia zarządu powiatu z dnia 30 lipca 2015 r./.

11.Protokół z kontroli w KP PSP w Kluczborku – Nr FN.1711.1.2015.AB.

12.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wydatki rzeczowe w paragrafie 3020.

13.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego w sprawie zwiększenia planu finansowego na wydatki rzeczowe w paragrafach 4220- zakupu żywności i 4260- zakupu energii.

14.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie podjęcia decyzji w sprawie wyboru oferty na pełnienie funkcji  inspektora nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn: „Remont pomieszczeń w Domu Pomocy Społecznej
w Kluczborku”.

15.Pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zatwierdzenie wykonania robót uzupełniających zgodnie z załączonym kosztorysem dotyczących inwestycji pn: „Remont i przebudowa budynku w Lasowicach Małych w celu przystosowania do potrzeb placówki opiekuńczo-wychowawczej”.

16.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2016 rok”.

17.Wolne wnioski.

18.Zamknięcie posiedzenia.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. W powyższym projekcie uchwały dokonuje się przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej w kwocie 18 000 zł. Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. Członkowie zarządu jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr 24/85/2015 w powyższej sprawie.

Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie zarządu był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W powyższym projekcie uchwały dokonuje się zwiększenia budżetu powiatu po stronie dochodów o kwotę 15 836, 00 zł w związku z  decyzji Wojewody Opolskiego z dnia  30 lipca 2015 roku, znak FBC.I.3111.2.1.2015.AS5 na wniosek Inspektora Nadzoru Budowlanego w powiecie kluczborskim. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 24/86/2015 w powyższej sprawie. Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Uchwała Nr 61/156/2012 z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego PCPR w Kluczborku wymagała aktualizacji.

Zarząd nie wniósł uwag i do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 24/87/2015 w powyższej sprawie. 

 

Do punktu 3 porządku

 

Członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. planu pracy PODN w Kluczborku na rok szkolny 2015/2016.  Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym planem pracy i zatwierdził go nie wnosząc uwag.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. modernizacji Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i postanowił, że na chwilę obecną nie dysponuje dodatkowymi środkami na zakup sprzętów kuchennych do pracowni ćwiczeń praktycznych w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz, że niezbędne koszty  remontu i doposażenia pracowni zarząd musi wyliczyć i przedłożyć jako wniosek do budżetu na 2016 rok. Konieczne doraźne zakupy należy wykonać w ramach środków własnych szkoły uwzględniając także możliwy wzrost dochodów od 1 września 2015 r. związany z uruchomieniem obiadów abonamentowych.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z  pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wymiaru zatrudnienia oraz przyjęcie pracownika w ramach stażu lub robót publicznych w powyższej placówce.  
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie  pracownika na cały etat. Ponadto zarząd postanowił zobowiązać dyrektora jednostki  do wystąpienia z wnioskiem do Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku w sprawie stażu względnie robót publicznych dla osoby wskazanej przez dyrektora jednostki.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. dot. budowy tłoczni w Krzywiźnie. Zarząd po zapoznaniu się z powyższym pismem, opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz opinią Geologa Powiatowego postanowił pozytywnie uzgodnić projekt decyzji w sprawie lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie tłoczni gazu w miejscowości Krzywizna.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno pan Starosta przedstawił Sprawozdanie końcowe Ludowego Klubu Sportowego z wykonania zadania publicznego pn: „VII Turniej Szachowy w Maciejowie- III Otwarte Mistrzostwa ziemi Kluczborskiej”.          
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym sprawozdaniem i zatwierdził je nie wnosząc uwag. 

 

Do punktu 8 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom zarządu pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 września 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach:

 

 

Lp.

 

Imię i nazwisko dyrektora

 

Nazwa szkoły/placówki

 

Decyzja  

o wysokości dodatku funkcyjnego

 

Decyzja

o wysokości dodatku motywacyjnego

 

1.

 

Mariusz Kaczmarski

Zespół Szkół
Ogólnokształcących

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

2.

 

 

Piotr Sitnik

Zespół Szkół

Licealno-Technicznych

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

 

 

3.

 

 

Ewa Sygulla

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

4.

 

 

Marzena Perucka

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

5.

 

 

Ewa Poręba

Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

6.

 

 

Wiesław Solarewicz

Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

7.

 

 

Anna Dzierżan

Powiatowy Ośrodek

Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

8.

 

 

Tadeusz Michalkiewicz

 

 

Młodzieżowy Dom Kultury

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

9.

 

 

Anita Kielich

Poradnia

Psychologiczno-Pedagogiczna

w Kluczborku 

 

30%

 

30%

 

Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.

Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan – Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 września 2015 r. do 31 grudnia 2015 r.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dot. wyrażenia zgody na mniejszą liczebność w klasach pierwszych w Technikum Nr 3 w ZSP Nr 1 oraz w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 1 w ZSP Nr 1Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i wyraził zgodę się na liczbę 25 uczniów w klasie pierwszej technikum nr 3 w ZSP Nr 1 w oddziale kształcącym w zawodach technik ekonomista i technik organizacji reklamy.Zarząd Powiatu wyraził także zgodę na utworzenie grup międzyoddziałowych na zajęciach z wychowania fizycznego i języków obcych.

Zarząd Powiatu wstrzymał się z decyzją dotyczącą oddziału kształcącego w zawodach technik hotelarstwa i technik obsługi turystycznej w Technikum Nr 3 oraz oddziału kształcącego w zawodach kucharz i cukiernik w Zasadniczej Szkole Zawodowej Nr 1 do końca sierpnia br.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dot. uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji  inwestycji celu publicznego polegającej na modernizacji napowietrznej linii elektroenergetycznej 110kV Kluczbork-Kostów /sprawa z posiedzenia zarządu powiatu z dnia 30 lipca 2015 r./.

Do punktu 11 porządku

 

Kolejno pan Starosta przedstawił Protokół z kontroli w Komendzie Powiatowej  Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku – Nr FN.1711.1.1.2015.AB z dnia 27 lipca 2015 r.    
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym Protokołem i przyjął go nie wnosząc do niego uwag.

 

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego  na wydatki rzeczowe w paragrafie 3020 – wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń,  w związku z koniecznością wypłaty nauczycielowi odprawy kompensacyjnej.

Członkowie zarządu zapoznali się z powyższym pismem i przekazali do Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego na wydatki rzeczowe w paragrafach 4220- zakup żywności i 4260- zakup energii.           
Zarząd Powiatu po analizie powyższego pisma postanowił o jego przekazaniu pani Skarbnik Powiatu do analizy do uchwały budżetowej.

 

Do punktu 14 porządku

 

Kolejnym pismem z jakim zapoznali się członkowie zarządu było pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie podjęcia decyzji w sprawie wyboru oferty na pełnienie funkcji  inspektora nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn: „Remont pomieszczeń w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem oraz z przedłożonymi ofertami postanowił o wyborze oferty pana Eugeniusza Kinasa Biuro Usług Inwestycyjnych.       
Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków zarządu w osobach Starosty Piotra Pośpiecha i członka zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania umowy na realizację ww. zadania.

Do punktu 15 porządku

 

Kolejnym pismem z jakim zapoznali się członkowie zarządu było pismo Zastępcy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zatwierdzenie wykonania robót uzupełniających zgodnie z załączonym kosztorysem, dotyczących inwestycji pn: „Remont i przebudowa budynku w Lasowicach Małych w celu przystosowania do potrzeb placówki opiekuńczo-wychowawczej”.

Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym pismem i postanowił:

- skorygować kosztorys robót  elektrycznych i sanitarnych o stawkę VAT,

- dokonać korekty kosztorysu ofertowego od wykonawcy o stawkę VAT,

- przygotować stosowny aneks do umowy z wykonawcą.

Ponadto Zarząd Powiatu zatwierdził wykonanie robót uzupełniających według kosztorysu.
Po zmianie stawki podatku VAT koszty inwestycji uwzględniające roboty dodatkowe wzrosną o kwotę około 1700 zł., w związku z powyższym Zarząd Powiatu wnosi o przygotowanie korekty polegającej na zwiększeniu wydatku inwestycyjnego o kwotę 2000 zł.

Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków zarządu w osobach Starosty Piotra Pośpiecha i członka zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania aneksu do umowy z wykonawcą ww. inwestycji.

  

Do punktu 16 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia  materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2016 rok.

 

Do punktu 17 porządku

 

W wolnych wnioskach pani Skarbnik poruszyła sprawę  uchylenia rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu w Kluczborku nr OR-Z.0022.23.3.2015.KH z dnia 30  lipca 2015 r. w związku z pismem Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Nr WEF/487/2015/w z dnia 9 lipca  2015 r.

Pani Skarbnik wyjaśniła, że Dyrektor PCPR pismem nr RS.WTZ.40121.7.2015.IM z dnia 20 lipca 2015 r. zwróciła się z prośbą o zwiększenie środków PFRON na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2015 roku.    
Zarząd Powiatu w dniu 30 lipca 2015 r. /rozstrzygnięcie nr OR.Z.0022.23.3.2015.KH z dnia 31 lipca 2015 r./ postanowił o zabezpieczeniu w budżecie powiatu kwoty w wysokości 1650 zł. na dofinansowanie działalności WTZ w Kluczborku w 2015 roku.         
Jednakże okazało się, że zwiększenie w planie finansowym PFRON nie obejmuje działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej na 2015 rok.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu uchylił rozstrzygniecie nr OR.Z.0022.23.3.2015.KH z dnia 30  lipca 2015 r.            
Ponadto Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do przygotowania projektu uchwały w sprawie zmian w planie finansowym środków z PFRON do dnia 13 sierpnia 2015 r.

 

Do punktu 18 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 24 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

      

      Protokołowała:

 

    Katarzyna Hołdys