Protokół Nr 23 /2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 30 lipca 2015 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także członek Zarządu  i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu:

-w sprawie powierzenia nadzoru merytorycznego nad Domem Dziecka w Bąkowie, Domem Dziecka w Bogacicy oraz Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,  

-w sprawie zmian w budżecie po stronie wydatków.

3.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące zwiększenia środków PFRON na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2015 roku.

4.Pisma Burmistrza Byczyny w sprawie:

-uzgodnienia projektu MPZP Roszkowice obejmującego obszar w obrębach: Borek, Roszkowice, Wojsławice, Nasale, Gosław, Paruszowice.

-uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszary w obrębach: Gołkowice, Proślice, Sarnów, Byczyna, Roszkowice,

-uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Ciecierzyn, Miechowa, Proślice, Polanowice w gminie Byczyna,

-uzgodnienia projektu decyzji ustalenia organizacji lokalizacji celu publicznego pod względem zadania publicznego.

5.Pismo właścicieli działek 713/284 oraz 714/284 k. m. 4 obręb Jasienie dotyczące wykupu działek.   

6.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na przeprowadzenie postepowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na świadczenie usług sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg w latach 2015-2019.

7.Pismo Dyrektora PCPR dotyczące zajęcia stanowiska w sprawie podpisania porozumienia pomiędzy powiatami.

8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

9.Sprawozdanie końcowe Kluczborskiego Klubu Karate z wykonania zadania publicznego o nazwie : „Organizacja III Turnieju Polskiej Ligii Karate Tradycyjnego 2015”.

10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące nieruchomości szpitalnej położonej w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

11.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osób, które będą odbywały staż na stanowiskach: pomoc nauczyciela i pomoc kuchenna, na podstawie umowy zawartej z PUP w Kluczborku.

12. Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dot. przesunięcia środków w budżecie szkoły po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej.

13. Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 roku sporządzona według stanu na dzień 30.06.2015 roku.

14.Wolne wnioski.

15.Zamknięcie posiedzenia.

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 17 lipca 2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 22/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie w sprawie powierzenia nadzoru merytorycznego nad Domem Dziecka w Bąkowie, Domem Dziecka w Bogacicy oraz Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.         
Członkowie zarządu nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 23/81/2015 w powyższej sprawie.

Kolejnym projektem uchwały zarządu był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W powyższym projekcie uchwały wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 21.279, 00 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 23.07.2015 roku, znak FBC-I.3111.1.47.2015.UP z przeznaczeniem na finansowanie działalności zespołów do spraw orzekania o niepełnosprawności.  
Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę Nr 23/82/2015 w sprawie
zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.   
Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
W powyższym projekcie wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2015 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków  kwotę 5000, 00 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 23.07.2015 roku, znak FBC-I.3111.1.29.2015.UP z przeznaczeniem na utrzymanie Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej.            
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 23/83/2015
w sprawie zmian
w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.    
Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznał się zarząd powiatu był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku na zabezpieczenie wydatków związanych z funkcjonowaniem jednostki. W powyższym projekcie uchwały dokonuje się przeniesień środków  w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w dziale 852-Pomoc społeczna rozdział 85202-Domy Pomocy Społecznej z paragrafu 4010 kwotę 70.000 zł. na par. 4210-kwotę 9.500 zł, par. 4230 kwotę 4000zł , par. 4260 kwotę 40 000zł., par. 4300 kwotę 13 000 zł., par.4520 kwotę 3500 zł. 
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął Uchwałę Nr 23/84/2015 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

 

Do punktu 3 porządku

 

Członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków PFRON na działalność i funkcjonowanie Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku w 2015 roku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił  zabezpieczyć w budżecie powiatu kwotę w wysokości 1650 zł. na dofinansowanie działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w Kluczborku.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem  Burmistrza Byczyny w sprawie: uzgodnienia projektu MPZP Roszkowice obejmującego obszar w obrębach: Borek, Roszkowice, Wojsławice, Nasale, Gosław, Paruszowice. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić projekt  MPZP Roszkowice obejmującego obszar
w obrębach: Borek, Roszkowice, Wojsławice, Nasale, Gosław, Paruszowice nie wnosząc uwag.

Kolejnym pismem było pismo Burmistrza Byczyny w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszary w obrębach: Gołkowice, Proślice, Sarnów, Byczyna, Roszkowice.  Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszary w obrębach: Gołkowice, Proślice, Sarnów, Byczyna, Roszkowice nie wnosząc uwag.

Kolejnym pismem było pismo Burmistrza Byczyny w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Ciecierzyn, Miechowa, Proślice, Polanowice w gminie Byczyna.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu obrębów geodezyjnych Ciecierzyn, Miechowa, Proślice, Polanowice w gminie Byczyna nie wnosząc uwag.

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Byczyny w sprawie uzgodnienia projektu decyzji ustalenia organizacji lokalizacji celu publicznego pod względem zadania publicznego: modernizacji napowietrznej linii elektroenergetycznej 110kV Kluczbork-Kostów na działkach nr 62 w obr. Kochłowice, 15/8, 17/2, 17/4, 17/5 w obr. Biskupice, 291/1 w obr. Polanowice, 2/5 w obr. Ciecierzyna w Gminie Byczyna .
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny oraz opinią Referatu Gospodarki Nieruchomościami postanowił uzgodnić powyższy projekt i skierować powyższe pismo do Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu celem sprawdzenia czy powyższe uzgodnienie nie koliduje z zadaniami powiatu.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem  właścicieli działek 713/284 oraz 714/284 k. m. 4 obręb Jasienie dotyczące wykupu działek w sprawie  ustalenia kwoty wykupu działki nr 713/284, 714/284 km 4 obręb Jasienie. Członkowie zarządu zapoznali się z powyższym pismem i postanowili wyrazić zgodę na zapłatę ustalonej kwoty.

Ponadto Zarząd Powiatu  postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania stosownych dokumentów z zawartą propozycją wypłaty ustalonej kwoty w miesiącu styczniu 2016 roku. 

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejnym pismem, z którym zapoznali się członkowie zarządu było pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zimowe utrzymanie dróg w latach 2015-2019 pn. „Zimowe utrzymanie dróg oraz świadczenie usług sprzętowo-transportowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kluczborskiego w sezonach zimowych: 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019”

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem zaakceptował warunki udzielenia zamówienia publicznego na utrzymanie zimowe dróg w latach 2015-2019 pn. „Zimowe utrzymanie dróg oraz świadczenie usług sprzętowo-transportowych związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kluczborskiego w sezonach zimowych: 2015-2016, 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019” zgodnie z załączonym kosztorysem inwestorskim. Dodatkowo zarząd powiatu postanowił, że warunki postępowania określi Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku. Ponadto Zarząd Powiatu wyraził zgodę
na zawarcie umowy na świadczenie usług monitoringu sprzętu zatrudnionego przy zimowym utrzymaniu dróg na okres od listopada 2015 r. do kwietnia 2019 r.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora PCPR dotyczącym zajęcia stanowiska w sprawie podpisania porozumienia pomiędzy powiatami: Powiatem Wrocławskim a Powiatem Kluczborskim dotyczącym ponoszenia przez powiat kluczborski wydatków na utrzymanie dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej.

Zarząd Powiatu po przeanalizowaniu dokumentacji wyraził zgodę na podpisanie porozumienia w powyższej sprawie i opłacenia jednorazowego świadczenia fakultatywnego w wysokości 2250 zł., traktując powyższą sytuację jako fakt dokonany.

Ponadto zarząd zobowiązał Dyrektora PCPR do przygotowania stosownych dokumentów.

Jednocześnie Zarząd Powiatu  zwrócił uwagę na konieczność prowadzenia szczegółowych analiz i monitoringu w zakresie innych podobnych sytuacji, aby uniknąć w przyszłości podobnych nieoczekiwanych wydatków. 

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.  Zarząd Powiatu postanowił o podjęciu decyzji w powyższej sprawie na jednym z kolejnych posiedzeń.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno pan Starosta przedstawił Sprawozdanie końcowe Kluczborskiego Klubu Karate z wykonania zadania publicznego o nazwie : „Organizacja III Turnieju Polskiej Ligii Karate Tradycyjnego 2015”. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym Sprawozdaniem Kluczborskiego Klubu Karate i zatwierdził je nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym nieruchomości szpitalnej położonej w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.      
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu  do przygotowania  odpowiedzi dla zainteresowanego wraz z informacją o przygotowanym kosztorysie prac związanych z uporządkowaniem terenu nieruchomości szpitalnej oraz, że niezbędne prace na tym terenie zostaną wykonane w możliwie najszybszym terminie w miarę posiadanych środków finansowych. 

 

Do punktu 11 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osób, które będą odbywały staż na stanowiskach: pomoc nauczyciela i pomoc kuchenna, na podstawie umowy zawartej z PUP w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie osób, które będą odbywały staż na stanowiskach pomoc nauczyciela i pomoc kuchenna. Zatrudnienie nastąpiłoby po zakończeniu stażu na okres 6 miesięcy w wymiarze 1 etatu w ramach środków własnych SOSW.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno członkowie zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dot. przesunięcia środków w budżecie szkoły po stronie wydatków pomiędzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej.        
Po zapoznaniu się z powyższym pismem Zarząd Powiatu zdecydował, że nie ma możliwości przesunięcia środków z rozdziału 80120 ani też z rozdziału 80150 do końca bieżącego roku. 

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno pani Skarbnik przedstawiła Kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 roku sporządzoną według stanu na dzień 30.06.2015 roku.

Wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego za II kwartał 2015 r. wygląda następująco: dochody na plan 67 410 108, 00 zł. wykonano w wysokości 33 755 372, 13 zł. co stanowi 50,07%, w tym dochody bieżące na plan 61 865 114, 00 zł.  wykonano 33 605 884, 05 zł. 
co stanowi 54,32%, oraz dochody majątkowe na plan 5 445 004, 00 zł. wykonano 149 488, 08 co stanowi 2,74%.

Przychody zostały wykonane na plan 11 175 844, 00 zł w wysokości 6 456 546, 77 zł co stanowi 57, 77 %.

Wydatki zostały wykonane na plan 73 152 920, 00 zł w wysokości 37 051 515, 50 zł co stanowi 50,64%, w tym wydatki bieżące na plan 61 977 076, 00 zł wykonano w wysokości 32 665 353, 85 zł. co stanowi 52,70%, wydatki majątkowe na plan 11 175 844, 00 zł wykonano w wysokości 4 386 161, 65 zł. co stanowi 39,24%.

Rozchody wykonano na plan 5 552 028, 00 zł wykonano w wysokości 2 039 649, 50 zł., co stanowi 36,73%.

Na dzień 31.03.2015 roku kwota deficytu za II kwartał 2015 roku wyniosła 3.296.143,37 zł.

Zarząd przyjął powyższą informację za II kwartał 2015 r. i postanowił o umieszczeniu jej na stronie internetowej bip oraz tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego.

 

Do punktu 14 porządku

 

W wolnych wnioskach pan Starosta przedstawił pismo  Dyrektora  Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach dot. ustalenia wartości zawalonego podczas burzy drzewa „Jesion” oraz wyrażenia zgody na jego zbycie.          
 Członkowie zarządu po zapoznaniu się z powyższym pismem  postanowili wyrazić zgodę na zbycie zawalonego drzewa.         
Ponadto Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Dyrektora jednostki  do zrobienia wyceny tego drzewa.

Kolejną sprawą poruszoną w wolnych wnioskach było pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku dotyczące przeniesienia środków na wydatki z paragrafu wynagrodzeń 4010 w kwocie 70 tys. zł.

Zarząd Powiatu postanowił  wyrazić zgodę na przeniesienie środków pomiędzy paragrafami.

Kolejną sprawą poruszoną w wolnych wnioskach było upoważnienie dwóch członków zarządu w osobach Starosty Piotra Pośpiecha oraz członka zarządu Jakuba Golińskiego do podpisania umowy dotyczącej współorganizacji przez Powiat Kluczborski z Gminą Byczyna Gminno-Powiatowych Dożynek, które są równocześnie Dożynkami Wojewódzkimi.

Kolejno upoważniono Piotra Pośpiecha - Przewodniczącego Zarządu oraz Jakuba Golińskiego - członka Zarządu do podpisania umowy o dofinansowanie zadania ze środków budżetu Województwa Opolskiego pomiędzy Województwem Opolskim a Powiatem Kluczborskim.

Kolejno upoważniono Piotra Pośpiecha - Przewodniczącego Zarządu oraz Jakuba Golińskiego - członka Zarządu do podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Ochotniczą Strażą pożarną w Biadaczu .

 

Do punktu 15 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 23 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

 

 

 

 

       Protokołowała:

 

    Katarzyna Hołdys