Protokół Nr 1/2015 z posiedzenia Komisji rewizyjnej w dniu 4 marca 2015 r.
Protokół Nr 1/2015
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 4 marca 2015 r.
Przewodniczyła Przewodnicząca Komisji – Celina Zając
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie Planu pracy komisji na 2015 rok.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
Wanda Słabosz-Skarbnik Powiatu
Ad.1
Przewodnicząca komisji przywitała wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu, członków komisji oraz panią Skarbnik. Następnie Przewodnicząca komisji przedstawiła porządek dzisiejszego posiedzenia.
Radni nie wnieśli zapytań i jednogłośnie, pięcioma głosami za, przyjęli porządek obrad dzisiejszego posiedzenia
Ad.2
Przewodnicząca komisji poinformowała, że na szkoleniu, dotyczącym kompetencji jakie ma Komisja rewizyjna, padła prośba ze strony pań z Regionalnej Izby Obrachunkowej,
aby wniosek o udzielenie bądź nieudzielenie absolutorium zarządowi powiatu z tytułu wykonania budżetu za 2014 rok, Komisja rewizyjna przedstawiła Regionalnej Izby Obrachunkowej do 5 czerwca a nie do 15 czerwca, jak przewiduje ustawa.
Związane jest to z dużą ilością pracy w tym terminie w związku z absolutorium.
Kompetencje komisji rewizyjnej: audyt wewnętrzny nad wszystkimi jednostkami organizacyjnymi powiatu, na wniosek możemy kontrolować jednostki, współpracuje
ze Skarbnikiem, rozpatrywanie skarg i wniosków.
Przewodnicząca komisji poinformowała, że plan pracy powinien zawierać kontrola wykonania budżetu za dany rok, analiza sprawozdania finansowego, kontrola wykonania budżetu za poszczególne kwartały, sporządzenie wniosku o udzielenie absolutorium za rok poprzedni.
Pani Skarbnik poinformowała, że w planie pracy komisji rewizyjnej muszą znaleźć się następujące zagadnienia: analiza wykonania budżetu za I kwartał do 20 kwietnia 2015 r. , następnie wykonanie budżetu powiatu za 2014 rok w maju wraz ze sprawozdaniem finansowym, kolejno analiza wykonania budżetu za kwartał II w sierpniu i III w listopadzie 2015 r. Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2014 rok radni otrzymają na sesji marcowej, jednak komisja rewizyjna musi poczekać na opinie RIO o tym sprawozdaniu, zanim wystąpi z wnioskiem o udzielenie bądź nie absolutorium zarządowi powiatu, ponadto do końca maja zarząd składa jeszcze bilans do rady, jednak komisja rewizyjna go nie opiniuje.
Plan pracy Komisji rewizyjnej na 2015 rok przedstawia się następująco:
1. Kontrola wykonania budżetu za 2014 rok.
2. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za I kwartał 2015 roku.
3. Sporządzenie wniosku – opinii do rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium zarządowi powiatu za 2014 rok.
4. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za II kwartał 2015 roku.
5. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za III kwartał 2015 roku.
6. Siemens - analiza umowy w związku z toczącym się postępowaniem sądowym
w Naczelnym Sądzie Administracyjnym.
7. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy – kontrola wydatków jednostki
- posiedzenie wyjazdowe.
8. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku-kontrola dochodów
i wydatków.
Radni jednogłośnie, 5 głosami za powyższy plan pracy przyjęli.
Ad.3
Nie wniesiono wolnych wniosków.
Ad.4
Przewodnicząca Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękowała wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknęła dzisiejsze posiedzenie komisji.
Na tym protokół zakończono.
Przewodnicząca Komisji
Celina Zając
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2015-05-04 08:57:54 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2015-05-06 08:42:15 |
Ostatnia zmiana: | 2015-05-06 08:42:16 |
Ilość wyświetleń: | 1080 |