Protokół Nr 7/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 03 marca 2015 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 

-w sprawie przyjęcia Zasad Przyznawania Dofinansowań w ramach Programu ,,Aktywny Samorząd” w 2015 r. w Powiecie Kluczborskim. 

3.Porozumienie w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego.

4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu

dotyczące ustalenia stawki czynszu dla PKS-u przy ul.Moniuszki 11.  

5.Pismo mieszkańców wsi Szymonków-Borownia 5 dotyczące złego stanu drogi.  

6.Decyzja:

-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Młodzieżowego Domu Kultury im. Stanisława Wyspiańskiego w Kluczborku,

-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku z siedzibą przy ul.Jagiellońskiej 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1305 O-DP 1302-Miechowa-Janówka.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie petycji przesłanej przez Szulc-Efekt Sp. z o. o z Warszawy dotyczące dokonania analizy dotychczasowej efektywności zakupów w przedmiocie kosztów publicznych ponoszonych w związku z zakupem i eksploatacją drukarek będących w użytkowaniu Starostwa i nadzorowanych jednostek organizacyjnych.

8.Umowa:

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Namysłów w sprawie prowadzenia doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli,

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Praszka w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Praszka.

9.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork dotycząca współorganizacji 42 Międzynarodowego Wyścigu Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej”

10.Informacja Dyrektora ZDP w Kluczborku dotycząca rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu z dnia 19.02.2015 r. w sprawie przekazania na rzecz Gminy Wołczyn odcinka drogi powiatowej nr 2295 O-dojazd do oczyszczalni ścieków,

11.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie części oświatowej subwencji ogólnej w 2015 roku.

12.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24.02.2015r.  

13.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

14.Wolne wnioski:

-Pismo Starosty Kluczborskiego dotyczące nabycia od Skarbu Państwa prawa własności nieruchomości położonych w obrębie Bogacica gm.Kluczbork i Jasienie gm.Lasowice Wielkie,

-Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utrzymania II semestru II Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.

15.Zamknięcie posiedzenia.

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 19.02.2015 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 6/2015 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: z działu 750-Administracja publiczna, rozdział 75095-pozostała działalność kwotę 15.000,-zł. przenosi się na dział 750-Administracja publiczna, rozdział 75075-Promocja jednostek samorządu terytorialnego.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji Powiatu.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 7/22/2015.

 

Do punktu 3 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Ministrem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie organizowania nauki religii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. Do treści Porozumienia Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Kluczborskiego Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do jego podpisania.

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym ustalenia stawki czynszu dla PKS-u przy ul.Moniuszki 11.  

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił o pozostawieniu stawek czynszu dla PKS-u za dzierżawę pomieszczeń o powierzchni 288,55 m2 znajdujących się w budynku parterowym przy ul.Moniuszki 11 w Kluczborku wraz z udziałem 25,41% gruntu działek oznaczonych nr 150/6 oraz 150/10 tj.1316,49 m2 na dotychczasowym poziomie czyli:

-6,00 zł netto za 1 m2 powierzchni użytkowej budynku,

-0,80 zł netto za 1 m2 gruntu.

 

Do punktu 5 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem mieszkańców wsi Szymonków-Borownia 5 dotyczącym stanu drogi łączącej dwa przysiółki wsi Szymonków tj.przysiółek Wesoła z przysiółkiem Borownia oraz z informacją przygotowaną w ww. sprawie przez ZDP w Kluczborku i postanowili zobowiązać Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych do przygotowania odpowiedzi do mieszkańców z informacją, że na rok bieżący nie został zaplanowany remont ww.odcinka drogi, którego przewidywany koszt wynosi 240 tys.zł.brutto. Zarząd uznał także, że przedmiotowy remont drogi zostanie wykonany jeśli na to pozwolą środki finansowe w przyszłorocznym budżecie powiatu.   

  

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno członkowie zapoznali się z treścią Decyzji:

-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Młodzieżowego Domu Kultury im. Stanisława Wyspiańskiego w Kluczborku,

-w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku z siedzibą przy ul.Jagiellońskiej 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1305 O-DP 1302-Miechowa-Janówka.

 

Do punktu 7 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie petycji przesłanej przez firmę Szulc-Efekt Sp. z o. o z Warszawy dotyczącej dokonania analizy dotychczasowej efektywności zakupów w przedmiocie kosztów publicznych ponoszonych w związku z zakupem i eksploatacją drukarek będących w użytkowaniu Starostwa  i nadzorowanych jednostek organizacyjnych.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z petycją postanowił o przesłaniu jej do podległych jednostek organizacyjnych powiatu celem dokonania analizy dotychczasowej efektywności zakupów w przedmiocie kosztów publicznych ponoszonych w związku z zakupem i eksploatacją drukarek będących w ich użytkowaniu.

Ponadto Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do współpracy z Naczelnikiem Wydziału Organizacyjnego celem przygotowania informacji w powyższej sprawie od podległych jednostek oświatowych.

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Umowy:

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Namysłów w sprawie prowadzenia doradztwa metodycznego i doskonalenia zawodowego nauczycieli,

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Praszka w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Praszka.

Zarząd do treści Umów nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobie Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego członka Zarządu Powiatu do ich podpisania.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejną sprawą była Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork dotycząca współorganizacji 42 Międzynarodowego Wyścigu Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej”.

Zarząd do treści umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu.

Do podpisania Zarząd upoważnił Pana Starostę Kluczborskiego oraz Panią Wicestarostę.

   

Do punktu 10 porządku

 

Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z informacją Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącą rozstrzygnięcia Zarządu Powiatu z dnia 19.02.2015 r. w sprawie przekazania na rzecz Gminy Wołczyn odcinka drogi powiatowej nr 2295 O-dojazd do oczyszczalni ścieków i postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania stosownego wniosku w sprawie  przekazania Gminie Wołczyn odcinka drogi powiatowej nr 22950 (ulica Sienkiewicza w Wołczynie od km 0+413 do km 0+485).

 

Do punktu 11 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie części oświatowej subwencji ogólnej w 2015 roku.

Zarząd zapoznał się szczegółowo i przyjął zestawienie dotyczące naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu kluczborskiego na 2015 rok w podziale na poszczególne szkoły i placówki powiatu kluczborskiego.

Ponadto Zarząd zwrócił szczególną uwagę na kwestię kursów kwalifikacji zawodowej i w związku z tym zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania na kolejny Zarząd informacji dotyczącej sposobu i trybu naliczania subwencji oświatowej na tą formę kształcenia. Zarząd postanowił również, aby przedmiotowe zestawienie zostało przekazane do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania.

 

Do punktu 12 porządku

 

Następnie przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24.02.2015 r.:

1.Uchwałę Nr V/44/2015 w sprawie sporządzenia i wniesienia skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia 29 grudnia 2014 r. sygn. akt I SA/Op 825/14-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz do Wydziału Organizacyjnego.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

Zarząd postanowił o zatwierdzeniu projektu uchwały i przedłożeniu jej pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 14 porządku

 

Zarząd zapoznał się i przyjął do wiadomości pismo Starosty Kluczborskiego dotyczące nabycia od Skarbu Państwa prawa własności nieruchomości położonych w obrębie Bogacica gm.Kluczbork i Jasienie gm.Lasowice Wielkie.

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utrzymania II semestru II Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku i postanowił wyrazić zgodę na utrzymanie drugiego semestru II Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku liczącego 16 słuchaczy do końca roku szkolnego. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Dyrektora ZSP Nr 2 CKU do przedstawienia informacji o ilości słuchaczy na kolejny semestr.

 

Do punktu 15 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 7 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk