Protokół Nr  3/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 27 stycznia 2015 r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczył członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Nieobecna była Pani Wicestarosta.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie upoważnienia członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania protokołów zdawczo – odbiorczych dotyczących przekazywania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa na rzecz Powiatu,

-w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej.

3.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie

w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie osoby w ramach robót publicznych na stanowisku pracownik socjalny. 

4.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Organizacja VII Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej” 

5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie umowy dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom Sp.z o.o. w Kluczborku.

6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.

7.Umowa pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji Powiatowi Kluczborskiemu na realizację zadań określonych w § 1 porozumienia z dnia 22 stycznia 2004 r. zawartego pomiędzy Gminą Kluczbork i Powiatem Kluczborskim w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Kluczbork.

8.Pismo w sprawie utworzenia etatu sprzątaczki-robotnika gospodarczego w ZSP Nr 2 złożone przez Prezesa ZNP przy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku oraz SIP ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku (Zarząd wstępnie zapoznał się z pismem na posiedzeniu w dniu 13.01.2015r.)

9.Wniosek MKS w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego w zakresie rozwoju sportu kwalifikowanego w 2015 roku z terenu Powiatu Kluczborskiego w kwocie 20.000,-zł. 

10.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków na wkład własny w związku z udziałem szkoły w programie  COMENiUS-,,Uczenie się przez całe życie”

11.Porozumienie pomiędzy Gminą Wołczyn a Powiatem Kluczborskim dotyczące realizacji zadania pn.,,Udzielenie wsparcia osobom-ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej.

12.Sprawozdanie Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok.

13.Wniosek Starosty w sprawie dokonania zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2015 roku.

14.Pismo Dyrektora M i G Biblioteki Publicznej w Kluczborku dotyczące sprawozdania rzeczowo-finansowego za 2014 rok z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki oraz sprawozdania z działalności merytorycznej.

15.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utrzymania podziału na grupy podczas zajęć wychowania fizycznego w klasie I a TPS/TTK.

16.Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu za 2014 rok dotycząca Decyzji jakie wpłynęły od ZDP w Kluczborku.

17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku.

18.Wolne wnioski.

19.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13.01.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 2/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 –Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321–Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z: § 4010 kwotę 10.000 zł. na: § 4210 kwotę 500 zł., § 4260 kwotę 3.000 zł., § 4280 kwotę 3.500 zł., § 4300 kwotę  3.000 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na zabezpieczenie wydatków związanych z funkcjonowaniem zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 3/10/2015.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania protokołów zdawczo–odbiorczych dotyczących przekazywania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa na rzecz Powiatu.

W przedmiotowym projekcie upoważnia się dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania w imieniu Zarządu Powiatu w Kluczborku protokołów zdawczo-odbiorczych dotyczących przekazywania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Kluczborskiego.  

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 3/11/2015.

Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej.

W przedmiotowym projekcie wyznacza się dwóch przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 3/12/2015.

  

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie osoby w ramach robót publicznych na stanowisku pracownik socjalny. 

W związku z powyższym Starosta zwrócił się do Zarządu o wyrażenie zgody na powyższe.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zorganizowanie robót publicznych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na stanowisku pracownik socjalny.

Ponadto Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego do podpisania wniosku w ww.sprawie.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zapoznano się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Organizacja VII Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”  nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie umowy dzierżawy urządzeń sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom Sp.z o.o. w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z odpowiedzią Przedsiębiorstwa Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom Sp.z o.o w Kluczborku wyraził zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, której przedmiotem są urządzenia wodociągowe na czas określony od 01.01.2015 r. do 31.12.2017 r. ustalając jednocześnie stawkę czynszu rocznego w kwocie 200 zł +VAT.

 

Do punktu 6 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.

Zarząd zapoznał się z przedłożonym raportem przyjmując go bez uwag.

Jednocześnie Zarząd postanowił, aby brakującą kwotę do średnich wynagrodzeń w grupie nauczyciela mianowanego wypłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Zarząd zobowiązał także Naczelnika Wydziału do przekazania raportu Radzie Powiatu oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.

 

Do punktu 7 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji Powiatowi Kluczborskiemu na realizację zadań określonych w § 1 porozumienia z dnia 22 stycznia 2004 r. zawartego pomiędzy Gminą Kluczbork i Powiatem Kluczborskim w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Kluczbork.

Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do jej podpisania.

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo w sprawie utworzenia etatu sprzątaczki-robotnika gospodarczego w ZSP Nr 2 złożone przez Prezesa ZNP przy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku oraz SIP ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.

Zarząd wstępnie zapoznał się z pismem na posiedzeniu w dniu 13.01.2015r.

Zarząd po szczegółowej analizie przedmiotowego pisma uznał, że nie widzi potrzeby utworzenia dodatkowego etatu, gdyż po przeprowadzonej modernizacji powierzchnia do sprzątania nie uległa zmianie. Ponadto w porównaniu z innymi jednostkami oświatowymi powierzchnia przypadająca na sprzątaczkę w ZSP Nr 2 CKU jest określona w podobnym zakresie.

Zarząd ponadto uznał, że istnieje możliwość zatrudnienia pracownika w ramach stanowiska subsydiowanego z Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku lub zlecenie sprzątania firmie zewnętrznej raz lub dwa razy w miesiącu.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd zapoznał się z wnioskiem MKS w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego w zakresie rozwoju sportu w 2015 roku z terenu Powiatu Kluczborskiego w kwocie 20.000,-zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem wyraził zgodę na przyznanie dotacji w kwocie 20.000,-zł. dla MKS w Kluczborku po wcześniejszym podjęciu przez Radę Powiatu uchwały. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania stosownej umowy.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków na wkład własny w związku z udziałem szkoły w programie  COMENiUS-,,Uczenie się przez całe życie”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na przesunięcie środków finansowych w kwocie 17.120,00 zł. z działu 801, rozdział 80120, § 4260 na dział  801, rozdział 80195, § 4300 w związku z udziałem szkoły w programie COMENIUS-,,Uczenie się przez całe życie” .

W związku z powyższym Zarząd zobowiązał  Skarbnika Powiatu do przygotowania uchwały w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 11 porządku

 

Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Gminą Wołczyn a Powiatem Kluczborskim dotyczącego realizacji zadania pn.,,Udzielenie wsparcia osobom-ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej.

Do treści Porozumienia Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jego podpisaniu do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.

  

Do punktu 12 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok i postanowił przekazać je do Rady Powiatu.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił  pismo w sprawie dokonania zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2015 roku.

Zmiana dotyczy zwiększenia wielkości środków o kwotę 50.240,-zł po stronie § 4210 i dotyczy zakupu materiałów i wyposażenia oraz po stronie wydatków § 4300 i dotyczy zakupu usług związanych między innymi z przeprowadzeniem konwersji istniejących numerycznych baz danych operatu ewidencyjnego, celem dostosowania do zmienionych przepisów w dziedzinie geodezji i kartografii.  

Zarząd Powiatu postanowił przyjąć wniosek Starosty Kluczborskiego w sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2015r. i w związku z tym zobowiązał Skarbnika Powiatu do ujęcia przedmiotowej zmiany w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku na najbliższą sesję.  

 

Do punktu 14 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora MiG Biblioteki Publicznej w Kluczborku dotyczącym sprawozdania rzeczowo-finansowego za 2014 rok z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki oraz sprawozdaniem z działalności merytorycznej.

Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonym sprawozdaniem nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 15 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utrzymania podziału na grupy podczas zajęć wychowania fizycznego w klasie I a TPS/TTK i postanowili wyrazić zgodę na utrzymanie podziału na grupy.

 

Do punktu 16 porządku

 

Przystąpiono do zapoznania się z informacją Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu za 2014 rok dotyczącą Decyzji jakie wpłynęły od ZDP w Kluczborku. Zarząd nie wniósł do przedłożonej informacji uwag.

 

Do punktu 17 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia  materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku.

  

Do punktu 18 porządku

 

Postanowiono zobowiązać  p.o Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do przygotowania intencyjnej uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia dotacji dla OSP w Borkowicach na zakup pojazdu ratowniczo-gaśniczego oraz dla OSP w Lasowicach Wielkich na zakup turbowentylatora oddymiającego  ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska w terminie do dnia 30 stycznia 2015 r.   

Pan Jakub Goliński–członek Zarządu zgłosił wniosek w sprawie uporządkowania stanu prawnego działek pod drogą DP 1307 O (DP 1306 O-Borek-Sierosławice-DW 487.

W związku z powyższym Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do rozpoczęcia postepowania dotyczącego uporządkowania stanu prawnego działek pod drogą DP 1307 O (DP 1306 O-Borek-Sierosławice-DW 487) w celu przeprowadzenia remontu nawierzchni oraz późniejszego przekazania wydzielonego pasa drogi na rzecz Gminy Byczyna.

Pan Starosta złożył wniosek w sprawie przygotowania przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dokumentacji geodezyjnej w sprawie podziału geodezyjnego pod drogą DP 1345 O Biskupice-Polanowice DP 1302 O na odcinku w miejscowości Polanowice w celu wydzielenia działek, które następnie wraz z drogami będącymi drogami wewnętrznymi zostaną przekazane Gminie Byczyna.

 

Do punktu 19 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 3 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk