Protokół Nr 3/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 27 stycznia 2015 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczył członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Nieobecna była Pani Wicestarosta.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie upoważnienia członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania protokołów zdawczo – odbiorczych dotyczących przekazywania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa na rzecz Powiatu,
-w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej.
3.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie osoby w ramach robót publicznych na stanowisku pracownik socjalny.
4.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Organizacja VII Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”
5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie umowy dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom Sp.z o.o. w Kluczborku.
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
7.Umowa pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji Powiatowi Kluczborskiemu na realizację zadań określonych w § 1 porozumienia z dnia 22 stycznia 2004 r. zawartego pomiędzy Gminą Kluczbork i Powiatem Kluczborskim w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Kluczbork.
8.Pismo w sprawie utworzenia etatu sprzątaczki-robotnika gospodarczego w ZSP Nr 2 złożone przez Prezesa ZNP przy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku oraz SIP ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku (Zarząd wstępnie zapoznał się z pismem na posiedzeniu w dniu 13.01.2015r.)
9.Wniosek MKS w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego w zakresie rozwoju sportu kwalifikowanego w 2015 roku z terenu Powiatu Kluczborskiego w kwocie 20.000,-zł.
10.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków na wkład własny w związku z udziałem szkoły w programie COMENiUS-,,Uczenie się przez całe życie”
11.Porozumienie pomiędzy Gminą Wołczyn a Powiatem Kluczborskim dotyczące realizacji zadania pn.,,Udzielenie wsparcia osobom-ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej.
12.Sprawozdanie Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok.
13.Wniosek Starosty w sprawie dokonania zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2015 roku.
14.Pismo Dyrektora M i G Biblioteki Publicznej w Kluczborku dotyczące sprawozdania rzeczowo-finansowego za 2014 rok z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki oraz sprawozdania z działalności merytorycznej.
15.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utrzymania podziału na grupy podczas zajęć wychowania fizycznego w klasie I a TPS/TTK.
16.Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu za 2014 rok dotycząca Decyzji jakie wpłynęły od ZDP w Kluczborku.
17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku.
18.Wolne wnioski.
19.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13.01.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 2/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 –Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321–Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z: § 4010 kwotę 10.000 zł. na: § 4210 kwotę 500 zł., § 4260 kwotę 3.000 zł., § 4280 kwotę 3.500 zł., § 4300 kwotę 3.000 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na zabezpieczenie wydatków związanych z funkcjonowaniem zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 3/10/2015.
Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania protokołów zdawczo–odbiorczych dotyczących przekazywania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa na rzecz Powiatu.
W przedmiotowym projekcie upoważnia się dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do podpisywania w imieniu Zarządu Powiatu w Kluczborku protokołów zdawczo-odbiorczych dotyczących przekazywania nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Kluczborskiego.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 3/11/2015.
Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie wyznaczenia przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej.
W przedmiotowym projekcie wyznacza się dwóch przedstawicieli Zarządu Powiatu w Kluczborku do Komisji Inwentaryzacyjnej.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 3/12/2015.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie osoby w ramach robót publicznych na stanowisku pracownik socjalny.
W związku z powyższym Starosta zwrócił się do Zarządu o wyrażenie zgody na powyższe.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zorganizowanie robót publicznych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku na stanowisku pracownik socjalny.
Ponadto Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego do podpisania wniosku w ww.sprawie.
Do punktu 4 porządku
Zapoznano się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: ,,Organizacja VII Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej” nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 5 porządku
Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie umowy dzierżawy urządzeń sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom Sp.z o.o. w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z odpowiedzią Przedsiębiorstwa Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom Sp.z o.o w Kluczborku wyraził zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy, której przedmiotem są urządzenia wodociągowe na czas określony od 01.01.2015 r. do 31.12.2017 r. ustalając jednocześnie stawkę czynszu rocznego w kwocie 200 zł +VAT.
Do punktu 6 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
Zarząd zapoznał się z przedłożonym raportem przyjmując go bez uwag.
Jednocześnie Zarząd postanowił, aby brakującą kwotę do średnich wynagrodzeń w grupie nauczyciela mianowanego wypłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Zarząd zobowiązał także Naczelnika Wydziału do przekazania raportu Radzie Powiatu oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.
Do punktu 7 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie udzielenia dotacji Powiatowi Kluczborskiemu na realizację zadań określonych w § 1 porozumienia z dnia 22 stycznia 2004 r. zawartego pomiędzy Gminą Kluczbork i Powiatem Kluczborskim w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Kluczbork.
Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Piotra Pośpiecha oraz członka Zarządu Jakuba Golińskiego do jej podpisania.
Do punktu 8 porządku
Kolejną sprawą było pismo w sprawie utworzenia etatu sprzątaczki-robotnika gospodarczego w ZSP Nr 2 złożone przez Prezesa ZNP przy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku oraz SIP ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.
Zarząd wstępnie zapoznał się z pismem na posiedzeniu w dniu 13.01.2015r.
Zarząd po szczegółowej analizie przedmiotowego pisma uznał, że nie widzi potrzeby utworzenia dodatkowego etatu, gdyż po przeprowadzonej modernizacji powierzchnia do sprzątania nie uległa zmianie. Ponadto w porównaniu z innymi jednostkami oświatowymi powierzchnia przypadająca na sprzątaczkę w ZSP Nr 2 CKU jest określona w podobnym zakresie.
Zarząd ponadto uznał, że istnieje możliwość zatrudnienia pracownika w ramach stanowiska subsydiowanego z Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku lub zlecenie sprzątania firmie zewnętrznej raz lub dwa razy w miesiącu.
Do punktu 9 porządku
Zarząd zapoznał się z wnioskiem MKS w Kluczborku w sprawie wsparcia finansowego w zakresie rozwoju sportu w 2015 roku z terenu Powiatu Kluczborskiego w kwocie 20.000,-zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem wyraził zgodę na przyznanie dotacji w kwocie 20.000,-zł. dla MKS w Kluczborku po wcześniejszym podjęciu przez Radę Powiatu uchwały. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania stosownej umowy.
Do punktu 10 porządku
Kolejną sprawą było pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie przesunięcia środków na wkład własny w związku z udziałem szkoły w programie COMENiUS-,,Uczenie się przez całe życie”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na przesunięcie środków finansowych w kwocie 17.120,00 zł. z działu 801, rozdział 80120, § 4260 na dział 801, rozdział 80195, § 4300 w związku z udziałem szkoły w programie COMENIUS-,,Uczenie się przez całe życie” .
W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania uchwały w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 11 porządku
Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Gminą Wołczyn a Powiatem Kluczborskim dotyczącego realizacji zadania pn.,,Udzielenie wsparcia osobom-ofiarom przemocy i kryzysu z terenu Gminy Wołczyn” przebywającym w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej.
Do treści Porozumienia Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jego podpisaniu do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 12 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem Starosty Kluczborskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Kluczborskiego za 2014 rok i postanowił przekazać je do Rady Powiatu.
Do punktu 13 porządku
Kolejno Pan Starosta przedstawił pismo w sprawie dokonania zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2015 roku.
Zmiana dotyczy zwiększenia wielkości środków o kwotę 50.240,-zł po stronie § 4210 i dotyczy zakupu materiałów i wyposażenia oraz po stronie wydatków § 4300 i dotyczy zakupu usług związanych między innymi z przeprowadzeniem konwersji istniejących numerycznych baz danych operatu ewidencyjnego, celem dostosowania do zmienionych przepisów w dziedzinie geodezji i kartografii.
Zarząd Powiatu postanowił przyjąć wniosek Starosty Kluczborskiego w sprawie zmiany planu wydatków Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w 2015r. i w związku z tym zobowiązał Skarbnika Powiatu do ujęcia przedmiotowej zmiany w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku na najbliższą sesję.
Do punktu 14 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora MiG Biblioteki Publicznej w Kluczborku dotyczącym sprawozdania rzeczowo-finansowego za 2014 rok z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki oraz sprawozdaniem z działalności merytorycznej.
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonym sprawozdaniem nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 15 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utrzymania podziału na grupy podczas zajęć wychowania fizycznego w klasie I a TPS/TTK i postanowili wyrazić zgodę na utrzymanie podziału na grupy.
Do punktu 16 porządku
Przystąpiono do zapoznania się z informacją Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu za 2014 rok dotyczącą Decyzji jakie wpłynęły od ZDP w Kluczborku. Zarząd nie wniósł do przedłożonej informacji uwag.
Do punktu 17 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 1 dla dorosłych w Kluczborku.
Do punktu 18 porządku
Postanowiono zobowiązać p.o Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do przygotowania intencyjnej uchwały Rady Powiatu w sprawie udzielenia dotacji dla OSP w Borkowicach na zakup pojazdu ratowniczo-gaśniczego oraz dla OSP w Lasowicach Wielkich na zakup turbowentylatora oddymiającego ze środków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska w terminie do dnia 30 stycznia 2015 r.
Pan Jakub Goliński–członek Zarządu zgłosił wniosek w sprawie uporządkowania stanu prawnego działek pod drogą DP 1307 O (DP 1306 O-Borek-Sierosławice-DW 487.
W związku z powyższym Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do rozpoczęcia postepowania dotyczącego uporządkowania stanu prawnego działek pod drogą DP 1307 O (DP 1306 O-Borek-Sierosławice-DW 487) w celu przeprowadzenia remontu nawierzchni oraz późniejszego przekazania wydzielonego pasa drogi na rzecz Gminy Byczyna.
Pan Starosta złożył wniosek w sprawie przygotowania przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dokumentacji geodezyjnej w sprawie podziału geodezyjnego pod drogą DP 1345 O Biskupice-Polanowice DP 1302 O na odcinku w miejscowości Polanowice w celu wydzielenia działek, które następnie wraz z drogami będącymi drogami wewnętrznymi zostaną przekazane Gminie Byczyna.
Do punktu 19 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 3 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk