Protokół Nr II/2014 z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 11 grudnia 2014 r.
Protokół Nr II/2014
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 11 grudnia 2014 r.
II sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 12. 00 Przewodniczący Rady-Andrzej Butra. Przewodniczący Rady obrad przywitał wszystkich radnych, kierowników jednostek przybyłych na sesję, naczelników wydziałów oraz pozostałych zebranych.
Do punktu 2 porządku obrad
Przewodniczący Rady przeczytał Postanowienie Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie obsadzenia mandatu radnej Ireny Kielar oraz Postanowienie Komisarza Wyborczego w Opolu I z dnia 5 grudnia 2014 r. w sprawie osadzenia mandatów radnych pani Urszuli Ziory oraz pana Mieczysława Czaplińskiego.
Kolejno Przewodniczący Rady poinformował, że radni Irena Kielar, Urszula Ziora i Mieczysław Czapliński przystąpią do ślubowania. Przewodniczący Rady poinformował,
że złożenie ślubowania jest aktem warunkującym przystąpienie do wykonywania mandatu radnego. Odmowa złożenia ślubowania skutkuje wygaśnięciem mandatu radnego
i koniecznością podjęcia w tym zakresie stosownych uchwał przez radę.
Kolejno Przewodniczący Rady poprosił o powstanie wszystkich obecnych na sesji i poprosił, aby radni którzy będą składać ślubowanie mieli przed sobą jego treść a następnie odczytał tekst ślubowania. Po odczytaniu treści ślubowania wyczytywany radny wypowie „ślubuję” lub „ślubuję tak mi dopomóż Bóg”. Radni Irena Kielar, Urszula Ziora oraz radny Mieczysław Czapliński przystąpili do ślubowania.
Przewodniczący Rady pogratulował radnym przystąpienia do wykonywania mandatu radnego powiatu kluczborskiego.
Do punktu 3 porządku obrad
Przewodniczący Rady stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 18 radnych.
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Złożenie ślubowania przez radnych, którzy otrzymali mandat na mocy Postanowienia Komisarza Wyborczego w Opolu I.
3.Zatwierdzenie porządku obrad.
4.Zatwierdzenie protokołów z XLVI i z I sesji.
5.Interpelacje i zapytania radnych.
6.Podjecie uchwał w sprawach:
a/wyboru Wiceprzewodniczących Rady,
-wybór komisji skrutacyjnej,
-zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczących Rady,
-przeprowadzenie głosowania,
-ogłoszenie wyników wyboru.
b/zmieniająca Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego,
c/wyboru Starosty Kluczborskiego,
- zgłaszanie kandydatów na Starostę Kluczborskiego,
- przeprowadzenie głosowania,
- ogłoszenie wyników wyboru.
d/wyboru Wicestarosty Kluczborskiego,
- zgłoszenie przez Starostę Kluczborskiego kandydata na Wicestarostę Kluczborskiego,
- przeprowadzenie głosowania,
- ogłoszenie wyników wyboru.
e/ wyboru członka Zarządu Powiatu,
- zgłoszenie przez Starostę Kluczborskiego kandydata na członka Zarządu,
- przeprowadzenie głosowania,
- ogłoszenie wyników wyboru.
f/powołania Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego,
g/powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny,
h/powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
i/powołania Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego,
j/powołania Komisji Rewizyjnej,
k/powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego,
- zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
l/powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny,
- zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
ł/powołania Przewodniczącego Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
- zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
m/powołania Przewodniczącego Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego,
- zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
n/ powołania Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
- zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
o/powołania zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
p/powołania sekretarza Komisji Rewizyjnej,
r/ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku,
s/zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku,
t/zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
7. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
8.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 28.10.2014 r. do 25.11.2014 r.
9. Wolne wnioski.
10. Zamknięcie obrad.
Radni jednogłośnie, 18 głosami za, powyższy porządek przyjęli.
Do punktu 4 porządku obrad
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z XLVI i I sesji Rady Powiatu.
Do protokołów radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag w związku z czym Przewodniczący Rady poddał je pod głosownie. W obecności 18 radnych, 18 głosami za Rada zatwierdziła protokoły z XLVI i I sesji.
Do punktu 5 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 6a porządku obrad
Przewodniczący Rady przystąpił do wyboru wiceprzewodniczących rady powiatu. Przewodniczący Rady przystąpił do wyboru komisji skrutacyjnej i zaproponował,
aby pozostawić komisję skrutacyjną w składzie jaki był na ostatniej sesji: radna Celina Zając, radny Przemysław Panicz, radny Robert Wietrzyk. Przewodniczący Rady zapytał, czy
są jakieś inne propozycje ze strony rady. Innych propozycji nie zgłoszono.
Radna Celina Zając, radny Przemysław Panicz, radny Robert Wietrzyk wyrazili zgodę na bycie członkiem komisji skrutacyjnej. Kolejno Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę radnej Celiny Zając na członka komisji skrutacyjnej, 17 radnych było za, 1 wstrzymał się od głosu, kolejno Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Przemysława Panicza na członka komisji skrutacyjnej, 17 radnych było za, 1 wstrzymał się od głosu, kolejno Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę radnego Roberta Wietrzyka na członka komisji skrutacyjnej, 17 radnych było za, 1 wstrzymał się od głosu.
Komisja Skrutacyjna pracować będzie w następującym składzie: Celina Zając, Robert Wietrzyk, Przemysław Panicz.
Przewodniczący Rady ogłosił 5 min. przerwy.
Po przerwie głos zabrała Przewodnicząca komisji skrutacyjnej radna Celina Zając, która poinformowała, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym o wyborze na wiceprzewodniczących rady decyduje bezwzględna większość głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym. W związku z tym udział w głosowaniu bierze 17 radnych, w głosowaniu nie bierze udziału kandydat na wiceprzewodniczącego rady, który nie głosuje na siebie.
Kolejno Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczących rady. Radny Robert Wietrzyk zgłosił kandydatury radnej Ireny Kielar i radnego Andrzeja Olecha. Radni wyrazili zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodnicząca komisji skrutacyjnej wyjaśniła jak przebiegać będzie głosowanie.
Każdy radny dostanie kartę do głosowania na której będą trzy możliwości głosowania:
za, przeciw i wstrzymuję się. Po zagłosowaniu kartę należy wrzucić do urny.
Przewodniczący Rady ogłosił 5 minut przerwy na przygotowanie kart do głosowania.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przystąpiła do przeprowadzenia głosowania w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu w Kluczborku, po czym ogłoszono
10 minutową przerwę w obradach, w której pracowała komisja skrutacyjna.
Po wznowieniu obrad Przewodnicząca komisji skrutacyjnej odczytała protokół z przeprowadzonego głosowania w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu
w Kluczborku i przedstawiła wyniki.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej poinformowała, że na sesji obecnych jest 18 radnych, w wyniku tajnego głosowania oddano 17 głosów na panią Irenę Kielar, w tym ważnych
17 głosów, nieważnych 0 głosów, oraz 17 głosów na pana Andrzeja Olecha, w tym ważnych 17 głosów, nieważnych 0 głosów. Poszczególni kandydaci uzyskali następującą ilość głosów ważnych: radna Irena Kielar 17 głosów za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, radny Andrzej Olech: 17 głosów za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się.
W związku z powyższym na wiceprzewodniczących rady powiatu w Kluczborku jednogłośnie wybrani zostali radna Irena Kielar i radny Andrzej Olech.
Przewodniczący Rady poinformował, że w związku z wyborem na Wiceprzewodniczących Rady pani Ireny Kielar i pana Andrzeja Olecha Rada podjęła Uchwałę Nr II/3/2014 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku.
Przewodniczący Rady pogratulował nowo wybranym wiceprzewodniczącym rady i poprosił o zajęcie swoich miejsc. Wiceprzewodniczący Rady podziękowali za otrzymane zaufanie
i wybór.
Do punktu 6b porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.
Zgodnie z treścią art. 27 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym zarząd powiatu liczyć może od 3 do 5 członków i to niezależnie od tego czy w skład zarządu wejdą radni powiatu, czy też osoby nie będące radnymi, stąd rada powiatu określa w statucie z ilu członków będzie się on składał i czy poza starosta i wicestarostą w skład zarządu będą wchodzić członkowie zatrudnieni na podstawie wyboru. Obecnie statut powiatu mówi, że w skład zarządu wchodzą: starosta jako przewodniczący, wicestarosta oraz dwóch członków zarządu. Mając na uwadze treść art. 27 ust.1 cytowanej ustawy oraz wykładnię prawa za skuteczny wybór zarządu uważa się wtedy, gdy jest przyjęty przez radę jego skład
w całości uwzględniając regulacje w statucie powiatu. Realizując koncepcję pracy przyszłego zarządu w składzie trzech osób (starosta, wicestarosta i jeden członek zarządu zatrudnieni na podstawie wyboru), zasadnym jest podjęcie uchwały zmieniającej w statucie powiatu dotychczasowe regulacje wyżej przywołane.
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie, 18 głosami za podjęli uchwałę Nr II/4/2014 zmieniającą Uchwałę Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego.
Do punktu 6c porządku obrad
Przewodniczący Rady przystąpił do wyboru Starosty Kluczborskiego i oddał głos Przewodniczącej komisji skrutacyjnej.
Głos zabrała Przewodnicząca komisji skrutacyjnej, która przedstawiła sposób i zasady głosowania w wyborze Starosty Kluczborskiego. Przewodnicząca komisji skrutacyjnej poinformowała, że zgodnie z art. 27 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym o wyborze na Starostę Kluczborskiego decyduje bezwzględna większość głosów ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym, czyli minimum 10 głosów za.
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na stanowisko Starosty Kluczborskiego. Głos zabrał radny Bogusław Adaszyński, który zgłosił kandydaturę radnego Piotra Pośpiecha na stanowisko Starosty Kluczborskiego. Radny Bogusław Adaszyński stwierdził, że Piotr Pośpiech funkcję Starosty Kluczborskiego pełnił przez dwie kadencje,
w tym czasie pan Piotr Pośpiech zrealizował wiele przedsięwzięć, które przyczyniły się do rozwoju powiatu kluczborskiego. Najlepszym potwierdzeniem słuszności działań Starosty jest jego wynik w wyborach samorządowych, gdzie pan Piotr Pośpiech uzyskał bardzo duże poparcie. Radny Piotr Pośpiech wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodnicząca komisji skrutacyjnej poinformowała, że zostaną rozdane karty do głosowania z możliwością wyboru pomiędzy za, przeciw, wstrzymuję się, karty do głosowania zostaną rozdane wszystkim za wyjątkiem kandydata na Starostę Kluczborskiego.
Po zagłosowaniu należy kartę wrzucić do urny.
Przewodniczący Rady ogłosił 5 minut przerwy na przygotowanie kart do głosowania.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej przystąpiła do przeprowadzenia głosowania w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu w Kluczborku, po czym ogłoszono
10 minutową przerwę w obradach, w której pracowała Komisja Skrutacyjna. Po wznowieniu obrad Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z przeprowadzonego głosowania w sprawie wyboru Starosty Kluczborskiego i przedstawiła wyniki.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej poinformowała, że na sesji obecnych jest 18 radnych, w wyniku tajnego głosowania oddano 17 głosów, w tym ważnych 17 głosów, nieważnych
0 głosów. Kandydat na Starostę Kluczborskiego pan Piotr Pośpiech otrzymał następującą ilość głosów ważnych: 17 głosów za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się.
Głos zabrał pan Starosta, który podziękował za jednomyślny wybór i stwierdził, że miarą sukcesu będzie to, jak będzie funkcjonował powiat kluczborski jako struktura i jako społeczność, miarą będzie praca zarówno starosty jak i całej rady.
Głos zabrał Przewodniczący Rady, który stwierdził, że w związku z wyborem pana Piotra Pośpiecha na Starostę Kluczborskiego została podjęta przez Radę Powiatu w Kluczborku uchwała Nr II/5/2014 w sprawie wyboru Starosty Kluczborskiego.
Do punktu 6d porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do wyboru Wicestarosty Kluczborskiego i oddał głos panu Staroście, aby zgłosił kandydata na Wicestarostę Kluczborskiego.
Pan Starosta zgłosił kandydaturę pani Urszuli Pękali-Dudy na powyższe stanowisko.
Pan Starosta poinformował, że pani Urszula Pękala-Duda jest lekarzem weterynarii, pracuje od lat w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Kluczborku na stanowisku lekarza zakaźnika. Pan Starosta poinformował, że chciałby, aby pani Urszula Pękala-Duda zajęła się w strukturach powiatu, w zarządzie, w starostwie powiatowym, sprawami związanymi
z postępowaniami administracyjnymi, które w różnych odmianach specjalistycznych w poszczególnych wydziałach są przeprowadzane. Ponadto pani Urszula Pękala-Duda zajmie się sprawami związanymi z funkcjonowaniem powiatowych inspekcji i straży ze względu na swoje doświadczenie w tej materii. Pan Starosta dodał, że wśród wielu zadań, które realizuje powiat jest wiele zadań związanych z zarzadzaniem kryzysowym, pani Urszula Pękala-Duda posiada w tej dziedzinie stosowne wykształcenie i kwalifikacje.
Pani Urszula Pękala-Duda wyraziła zgodę na kandydowanie na Wicestarostę Kluczborskiego.
Przewodniczący Rady oddał głos Przewodniczącej komisji skrutacyjnej.
Przewodnicząca komisji skrutacyjnej poinformowała, że zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym o wyborze na Wicestarostę decyduje zwykła większość głosów, co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym. Przewodnicząca komisji skrutacyjnej wyjaśniła jak przebiegać będzie głosowanie. Każdy radny dostanie kartę
do głosowania na której będą trzy możliwości głosowania: za, przeciw i wstrzymuję się.
Po zagłosowaniu kartę należy wrzucić do urny.
Kolejno zostały rozdane opieczętowane karty do głosowania i przystąpiono do przeprowadzenia głosowania w sprawie wyboru wicestarosty kluczborskiego, po czym ogłoszono 5 minutową przerwę w obradach, w której pracowała Komisja Skrutacyjna.
Po wznowieniu obrad Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z przeprowadzonego głosowania w sprawie wyboru Wicestarosty Kluczborskiego i przedstawiła wyniki.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej poinformowała, że na sesji obecnych jest 18 radnych, w wyniku tajnego głosowania oddano ogółem 18 głosów w tym 18 głosów ważnych,
0 głosów nieważnych. Kandydat na Wicestarostę Kluczborskiego pani Urszula Pękala-Duda otrzymała 18 głosów za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się.
Głos zabrała pani Urszula Pękala-Duda, która podziękowała za zaufanie i jednomyślny wybór.
Głos zabrał Przewodniczący Rady, który stwierdził, że w związku z wyborem pani Urszuli Pękali-Dudy na Wicestarostę Kluczborskie została podjęta przez Radę Powiatu w Kluczborku Uchwała Nr II/6/2014 w sprawie wyboru Wicestarosty Kluczborskiego.
Do punktu 6e porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do wyboru Członka Zarządu Powiatu Kluczborskiego i oddał głos panu Staroście, aby zgłosił kandydata na członka zarządu powiatu kluczborskiego.
Pan Starosta zgłosił kandydaturę radnego Jakuba Golińskiego. Pan Starosta poinformował, że radny Jakub Gliński jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Wrocławskiego, z wykształcenia jest informatykiem matematykiem oraz posiada wykształcenie związane zarządzaniem. Pan Jakub Goliński posiada duże doświadczenie zawodowe, jest nauczycielem i dyrektorem szkoły, a także urzędnikiem, zajmował się oświatą, kulturą i sportem promocją a także środkami unijnymi w Urzędzie Miejskim
w Byczynie, ponadto jest kierownikiem Referatu Byczyńskiego Inkubatora Gospodarki Społecznej. Pan Jakub Goliński w pracy zawodowej, w pracy zarządu zajmowałby
się realizacją projektów prospołecznych współfinansowanych ze środków unijnych, krajowych, prywatnych dot. rozwoju i wspierania mikroprzedsiębiorstw i spółdzielni
i socjalnych a także oświaty, kultury, sportu i polityki społecznej, gdzie ma duże doświadczenie. Pan Starosta poinformował, że te obszary podlegałyby panu Jakubowi Golińskiemu ze względu na wykształcenie i doświadczenie.
Radny Jakub Goliński wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady udzielił głosu Przewodniczącej komisji skrutacyjnej, która poinformowała, że zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o samorządzie powiatowym o wyborze na członka zarządu powiatu decyduje zwykła większość głosów co najmniej połowy ustawowego składu rady w głosowaniu tajnym.
Przewodnicząca komisji skrutacyjnej wyjaśniła jak przebiegać będzie głosowanie.
Każdy radny dostanie kartę do głosowania na której będą trzy możliwości głosowania:
za, przeciw i wstrzymuję się. Po zagłosowaniu kartę należy wrzucić do urny. W głosowaniu weźmie udział 17 radnych, gdyż w głosowaniu nie bierze udziału kandydat na członka zarządu powiatu.
Kolejno zostały rozdane opieczętowane karty do głosowania i przystąpiono do przeprowadzenia głosowania w sprawie wyboru członka zarządu powiatu w Kluczborku, po czym ogłoszono 5 minutową przerwę w obradach, w której pracowała Komisja Skrutacyjna.
Po wznowieniu obrad Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej odczytała protokół z przeprowadzonego głosowania w sprawie wyboru członka zarządu powiatu w Kluczborku
i przedstawiła wyniki głosowania. Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej poinformowała,
że na sesji obecnych jest 18 radnych, w wyniku tajnego głosowania oddano ogółem 17 głosów na pana Jakuba Golińskiego, w tym 17 głosów ważnych, 0 głosów nieważnych. Kandydat na członka zarządu powiatu otrzymał 17 głosów za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się. W skład Zarządu Powiatu w Kluczborku oprócz wybranych odrębnie Starosty i Wicestarosty wybrany został pan Jakub Goliński.
Głos zabrał Przewodniczący Rady, który stwierdził, że w związku z wyborem pana Jakuba Golińskiego na członka Zarządu Powiatu w Kluczborku została podjęta przez Radę Powiatu w Kluczborku Uchwała Nr II/7/2014 w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu w Kluczborku.
Głos zabrał radny Jakub Goliński, który podziękował za okazane zaufanie i jednomyślny wybór oraz zapewnił, że ze swojej strony zrobi wszystko, aby lokalna wspólnota samorządowa jaką jest powiat kluczborski rozwijała się.
Do punktu 6f porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego
w następującym składzie: Adaszyński Bogusław, Kielar Irena, Kosmala Andrzej, Morawiec Kazimierz, Pośpiech Piotr, Waliczek Norbert, Wietrzyk Robert, Ziora Urszula.
Radni jednogłośnie, 18 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/8/2014 w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego.
Do punktu 6g porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny. Przewodniczący Rady poinformował,
że zgodnie ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny w następującym składzie: Adaszyńska Urszula, Czapliński Mieczysław, Durecka Magdalena, Goliński Jakub, Kardas Wioletta, Kielar Irena, Olech Andrzej, Wietrzyk Robert, Zając Celina. Radni jednogłośnie, 18 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/9/2014 w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny.
Do punktu 6h porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie
ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa
i Ochrony Środowiska w następującym składzie: Adaszyński Bogusław, Butra Andrzej, Morawiec Kazimierz, Panicz Przemysław, Ziora Urszula. Radni jednogłośnie, 18 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/10/2014 w sprawie powołania Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
Do punktu 6i porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie
ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w następującym składzie: Czapliński Mieczysław, Durecka Magdalena, Goliński Jakub, Kardas Wioletta, Olech Andrzej, Pośpiech Piotr, Smolnik Wojciech, Waliczek Norbert, Włodarczyk Piotr. Radni jednogłośnie, 18 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/11/2014 w sprawie powołania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
Do punktu 6j porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Komisji Rewizyjnej. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z § 35 ustęp 1 Statutu Powiatu Kluczborskiego komisja rewizyjna składa się z 6 członków. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej w następującym składzie:
Adaszyńska Urszula, Kosmala Andrzej, Panicz Przemysław, Smolnik Wojciech, Włodarczyk Piotr, Zając Celina. Radni jednogłośnie, 18 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/12/2014
w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.
Do punktu 6k porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego powyższej komisji. Radny Norbert Waliczek zgłosił kandydaturę radnego Andrzeja Kosmali. Innych propozycji nie wniesiono.
Radny Andrzej Kosmala wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem pana Andrzeja Kosmali na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego. Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższą kandydaturę. Radni 17 głosami za przy
1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/13/2014 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego.
Do punktu 6l porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny i poprosił o zgłaszanie kandydatów
na Przewodniczącego powyższej komisji. Radny Jakub Goliński zgłosił kandydaturę radnej Wioletty Kardas. Radna Wioletta Kardas wyraziła zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie wniesiono.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnej Wioletty Kardas na Przewodniczącą Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.
Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższą kandydaturę. Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/14/2014 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny .
Do punktu 6ł porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego powyższej komisji. Radny Przemysław Panicz zgłosił kandydaturę radnego Kazimierza Morawca. Radny Kazimierz Morawiec wyraził zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie wniesiono.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnego Kazimierza Morawca na Przewodniczącego Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższą kandydaturę. Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/15/2014 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.
Do punktu 6m porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego powyższej komisji. Radny Jakub Goliński zgłosił kandydaturę radnego Norberta Waliczka Radny Norbert Waliczek wyraził zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnego Norberta Waliczka na Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższą kandydaturę. Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/16/2014 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
Do punktu 6n porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z § 30 ustęp 5 Statutu Powiatu Kluczborskiego Rada Powiatu powołuje i odwołuje przewodniczącego oraz pozostałych członków komisji rewizyjnej w liczbie 5 w tym zastępcę przewodniczącego i sekretarza komisji zwykłą większością głosów. Kolejno Przewodniczący rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego komisji rewizyjnej. Radny Piotr Włodarczyk zgłosił kandydaturę radnej Celiny Zając. Więcej kandydatur nie zgłoszono. Radna Celina Zając wyraziła zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnej Celiny Zając na Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej.
Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższą kandydaturę. Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/17/2014 w sprawie powołania Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.
Do punktu 6o porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Radna Celina zając zgłosiła kandydaturę radnego Piotra Włodarczyka. Radny Piotr Włodarczyk wyraził zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnego Piotra Włodarczyka na zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższą kandydaturę. Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/18/2014 w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.
Do punktu 6p porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na Sekretarza Komisji Rewizyjnej. Radna Celina zając zgłosiła kandydaturę radnej Urszuli Adaszyńskiej. Radna Urszula Adaszyńska wyraziła zgodę na kandydowanie.
Innych kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnej Urszuli Adaszyńskiej na Sekretarza Komisji Rewizyjnej.
Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się przyjęli powyższą kandydaturę.
Radni 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/19/2014 w sprawie powołania Sekretarza Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący Rady ogłosił 5 minut przerwy.
Do punktu 6r porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku.
Zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ustalenie wynagrodzenia dla Przewodniczącego Zarządu Powiatu ustala Rada Powiatu
przy uwzględnieniu przepisów szczegółowych - rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych. Zgodnie
z załącznikiem nr 3 tabelą nr I A do niniejszego rozporządzenia proponuje się wynagrodzenie zasadnicze starosty w kwocie 6000 zł. a dodatek funkcyjny w kwocie
2100 zł. Dodatek za wieloletnią pracę jest uzależniony od indywidualnego stażu pracy i w przypadku Starosty wynosi 19 % wynagrodzenia zasadniczego, a od 1 lutego 2015 r. będzie wynosił 20%. Zgodnie z § 6 cytowanego rozporządzenia obligatoryjnie Staroście przysługuje dodatek specjalny, zaproponowana jego wysokość to – 36% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Wynagrodzenie to nie ulega zmianie od 2010 r. Ustalenie wynagrodzenia Starosty należy do kompetencji Rady Powiatu.
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i 17 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się podjęli Uchwałę Nr II/20/2014 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 6s porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku.
Powyższy projekt wprowadza zmiany w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych dochodów o kwotę 574.061 zł w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 14.239 zł; zmniejszenie dochodów majątkowych w kwocie 588.300 zł.
Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zmniejszenie planowanych wydatków o kwotę 574.061 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących jednostek budżetowych o kwotę 14.239 zł., zmniejszenie wydatków majątkowych jednostek budżetowych w kwocie 588.300 zł . Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2014 rok zgodnie. Wprowadza się zmiany w planie dotacji na 2014 rok .
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie 18 głosami za podjęli uchwałę Nr II/21/2014 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku
Do punktu 6t porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową .Zwiększono dochody bieżące o kwotę 60.732 zł,
zmniejszono dochody majątkowe o kwotę 588.300 zł., zwiększono wydatki bieżące o kwotę 60.732 zł., zmniejszono wydatki majątkowe o kwotę 588.300 zł. Zaktualizowano kwoty wydatków na zadaniu: Remont drogi powiatowej Nr 1301O( Byczyna- Bruny-DP1337O)
w km 0+ 059-13+072 o długości 13,013 km oraz drogi gminnej Nr 100504 (Miechowa-Proślice - Brzózka - Polanowice ) na odcinku w miejscowości Proślice w km 4+538,25 - 5+068,25 o długości 0,530km".
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie 18 głosami za podjęli uchwałę Nr II/22/2014 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Do punktu 7 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 8 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 14. 20 zamkną II sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Butra
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2015-01-07 12:48:05 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2015-01-07 13:57:22 |
Ostatnia zmiana: | 2015-01-07 13:57:27 |
Ilość wyświetleń: | 1258 |