Protokół Nr 142/2014

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  19 sierpnia 2014r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczył członek Zarządu Artur Nowak, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

Nieobecny był: Mieczysław Czapliński, Maciej Tomaszczyk.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie :

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013 roku

-powierzenia zadań nauczycielowi-doradcy metodycznemu matematyki.

-wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na interpretację indywidualną Ministra Finansów IPTPP2/443-388/14-7/IR z dnia 5 sierpnia 2014r.

3.Pismo Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie przyznania trzech godzin tygodniowo dla klas „Policyjnych” (sprawa z posiedzenia zarządu z dnia 8 sierpnia 2014 r.)

4.Pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenu położonego w miejscowości Wierzchy gmina Wołczyn.

5.Porozumienie z Powiatem Lublinieckim w sprawie powierzenia Powiatowi Kluczborskiemu prowadzenia zadania Powiatu Lublinieckiego z zakresu edukacji publicznej.

6.Protokół z kontroli problemowej przeprowadzonej w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz w DPS w  Kluczborku.

7.Decyzja w sprawie umorzenia części odpłatności  za pobyt dziecka w placówce opiekuńczo –wychowawczej,

8.Pełnomocnictwo Zarządu Powiatu w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Adamowi Radomowi Sekretarzowi Powiatu Kluczborskiego do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w Kluczborku w zakresie wykonywania czynności administracyjnych związanych

z otrzymaniem zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, demontażem oraz późn.jego wyrejestrowaniem (Volkswagen Golf 1.9 D).

9.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące realizacji Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych.

10.Pismo Dyr.ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na otwarcie klas pierwszych z mniejszą liczebnością, podziału na grupy na zajęciach w-f, pozwolenia na funkcjonowanie II i III klasy II LO dla Dorosłych w roku szkolnym 2014/2015.

11.Pismo Dyr.SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie nowych etatów w związku z uruchomieniem Przedszkola Specjalnego przy SOSW.

12.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie  zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu  w sprawie zmiany Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku

w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Biadaczu na zakup sprzętu ochrony przeciwpożarowej.

13.Wolne wnioski.

14.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 8.08.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 141/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami:  w dziale 710 - Działalność usługowa rozdział 71015– Nadzór budowlany: z: § 4210 kwotę  2.000 zł ,§ 4300 kwotę  1.000 zł na :

§ 4170 kwotę  3.000 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Powiecie Kluczborskim. Zmiany wynikają z potrzeby zapewnienia obsługi prawnej Inspektoratu.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z powyższym podjął uchwałę Nr 142/380/2014.

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2014 roku Powyższa informacja zawiera wykonanie dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2014r., wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2014r., wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2014r., wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2014 roku - stan na 30.06.2014, wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2014 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego, stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2014 roku, wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2014r., informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.

Pan Starosta poinformował, że plan dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2014 rok, wg.stanu na dzień 30 czerwca 2014 roku zakładał uzyskanie dochodów w wysokości 72.762.925,-zł. Uzyskane dochody w w/w okresie sprawozdawczym wyniosły 36.664.239,04,-zł, co stanowi 50,39% założonego planu.

Wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego zakładane było na poziomie 81.870.680,-zł.

Faktyczne wykonanie wydatków budżetowych zamknęło się na dzień 30.06.2014r. kwotą 42.097.211,59,-zł., co stanowi 51,42% wykonania planu wydatków.

Wykonanie dochodów i wydatków związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami realizowanych przez powiat za I półrocze 2014 roku zostało wykonane na poziomie:

-dochody 3.633.324,03,-zł na zakładane 6.487.572,-zł, co daje 55,78%,

-wydatki 3.225.296,77,-zł na zakładane 6.487.572,-zł, co daje 49,52%.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2014 roku zostały wykonane na następującym poziomie:

Dochody:

-plan 15.000,-zł, wykonanie 59.236,56-zł, co daje 76,41%,

Wydatki:

-plan 15.000,-zł, wykonanie 44.914,48,-zł, co daje 58,14%.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że dochody i wydatki Powiatu Kluczborskiego na 2014 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego zostało wykonane na poziomie:

Dochody:

-plan 952.342,-zł, wykonanie 764.610,65,-zł, co daje 66,01%.

Wydatki:

-plan 2.625.381,-zł, wykonanie 596.140,63,-zł, co daje 10,16%.

Pan Starosta przedstawił także stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych, gdzie planowane nakłady wynoszą 15.011.651,-zł, natomiast zrealizowane 8.080.168,28,-zł.

Zapoznano się także z informacją wykonania planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2014 roku., z informacją o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego na dzień 30.06.2014r.oraz informacją o dokonanych w 2014 roku umorzeniach i ulgach w spłatach.

Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym poddany został pod głosowanie.

Zarząd podjął jednogłośnie 2 głosami za przy braku głosów przeciw uchwałę

Nr 142/381/2014 w ww. sprawie.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie powierzenia zadań nauczycielowi-doradcy metodycznemu matematyki.

Powierza się zadania doradcy metodycznego matematyki na okres 3 lat - od 1 września

2014 r. do 31 sierpnia 2017 r. nauczycielowi matematyki, w ramach dodatkowej umowy o pracę w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o podjęciu jednogłośnie uchwały Nr 142/382/2014.

Kolejno Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na interpretację indywidualną Ministra Finansów IPTPP2/443-388/14-7/IR z dnia 5 sierpnia 2014r.

Zarząd postanowił wnieść skargę do WSA w Opolu na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 5 sierpnia 2014r. dotyczącą interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącego podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, z tytułu nakładów inwestycyjnych poniesionych na budowę budynku usługowo-biurowego wraz z dworcem dla autobusów w ramach projektu ,,Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości dla wsparcia rozwoju gospodarki w powiecie kluczborskim-etap II budynek przy ul.Moniuszki 11”.

W związku z powyższym upoważnia się Starostę Kluczborskiego do podpisania pełnomocnictwa radcom prawnym do działania w imieniu Powiatu Kluczborskiego i na rzecz Powiatu Kluczborskiego przed wszystkimi sądami, urzędami, organami administracji publicznej-instytucjami oraz innymi podmiotami.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono jednogłośnie podjąć uchwałę Nr 142/383/2014.

  

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie przyznania trzech godzin tygodniowo dla klas „Policyjnych”. Powyższa sprawa była tematem posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 8 sierpnia 2014 r.

Zarząd po zapoznaniu się z opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu oraz analizie sprawy postanowił negatywnie rozpatrzyć wniosek Dyrektora ZSLT w Kluczborku w sprawie przyznania trzech godzin zajęć z samoobrony i technik interwencji dla klas ,,policyjnych” w II Liceum Ogólnokształcącym w Kluczborku. Jednocześnie Zarząd zaproponował zorganizowanie powyższych zajęć z samoobrony w ramach godzin wychowania fizycznego. 

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenu położonego w miejscowości Wierzchy gmina Wołczyn.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić projekt decyzji w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla terenu obejmującego działki oznaczone w ewidencji gruntów i budynków nr 807/237, 573/237, 574/237, 738/218, 601/218 k.m.1 położonych w miejscowości Wierzchy gm.Wołczyn, na którym wnioskowana jest odbudowa koryta rzeki Stobrawa wraz z budowlami hydrotechnicznymi w miejscowości Wierzchy.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Porozumienia z Powiatem Lublinieckim w sprawie powierzenia Powiatowi Kluczborskiemu prowadzenia zadania Powiatu Lublinieckiego z zakresu edukacji publicznej i postanowił o jego podpisaniu do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 6 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu protokół z kontroli problemowych przeprowadzonych w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz w DPS w  Kluczborku przez Audytora Wewnętrznego Starostwa Powiatowego w związku z pismem jakie wpłynęło w dniu 25.06.2014r. od Zakładu Wielobranżowego z Krzywiczyn w sprawie uwag dotyczących organizacji zamówień publicznych w placówkach Powiatu Kluczborskiego-ZSP Nr 1 w Kluczborku, DPS w Kluczborku. Zarząd Powiatu zapoznał się wstępnie z protokołami z kontroli problemowych przeprowadzonych w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz w DPS w Kluczborku w dniach 18.07.2014r.-21.07.2014r. i postanowił zobowiązać Audytora Wewnętrznego na podstawie przeprowadzonej kontroli do przygotowania ścisłej informacji dotyczącej zarzutów przedstawionych w ww.piśmie.

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Decyzji w sprawie umorzenia części odpłatności  za pobyt dziecka w placówce opiekuńczo–wychowawczej przygotowanej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.

Zarząd postanowił wyrazić zgodę na umorzenie w części odpłatności za pobyt dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej. Jednocześnie Zarząd postanowił o podpisaniu Decyzji w ww.sprawie.

Do punktu 8 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Adamowi Radomowi Sekretarzowi Powiatu Kluczborskiego do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w Kluczborku w zakresie wykonywania czynności administracyjnych związanych z otrzymaniem zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, demontażem oraz późniejszym jego wyrejestrowaniem (Volkswagen Golf

1.9 D). Zarząd postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Piotra Pośpiecha i członka Zarządu Artura Nowaka do podpisania przedmiotowego pełnomocnictwa.

 

Do punktu 9 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym realizacji ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”.

Zarząd postanowił w związku z realizacją ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych” upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Piotra Pośpiecha i członka Zarządu Artura Nowaka do podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a PKS w Kluczborku dotyczącej rozliczania opłat za aktywowanie i wdrożenie EM-Karty Starosty Kluczborskiego. 

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na otwarcie klas pierwszych z mniejszą liczebnością, podziału na grupy na zajęciach w-f, pozwolenia na funkcjonowanie II i III klasy II LO dla Dorosłych w roku szkolnym 2014/2015.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na otwarcie pięciu kl.I o mniejszej liczebności czyli:

-I a TB/TE-27 osób,

-I b TPS/TTK-26 osób,

-I a zsz-21 osób,

-I b zsz-25 osób,

-I c zsz-26 osób.

Zarząd ponadto  postanowił wyrazić zgodę na utworzenie 2 grup wychowania fizycznego w kl.I b TPS/TTK oraz funkcjonowanie kl.II (klasa liczy 18 uczniów) i kl.III (klasa liczy 16 uczniów) LO dla Dorosłych w roku szkolnym 2014/2015. 

 

Do punktu 11 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie nowych etatów w związku z uruchomieniem Przedszkola Specjalnego przy SOSW.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na utworzenie nowych etatów w SOSW w Kluczborku w związku z uruchomieniem Przedszkola Specjalnego:

Pedagogicznych-2 etaty,

Administracyjno-biurowych-2 i 1 etatu tj:

Pomoc nauczyciela-1 etat,

Kucharka- 1  etatu,

Sprzątaczka- 1 etatu,

Intendent- 1 etatu.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie  zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014 Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu  w sprawie zmiany Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Biadaczu na zakup sprzętu ochrony przeciwpożarowej.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić przedłożone materiały i przedłożyć je pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 13 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 14 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 142 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk