Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 15 lipca 2003r.
PROTOKÓŁ nr 28/2003
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 15 lipca 2003r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy oświaty:
- informacja Wydziału Edukacji dotycząca naboru do szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim w roku szkolnym 2003/2004,
- Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dotyczący stanu kotłów w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
- Wniosek dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie w sprawie wyodrębnienia z zasobów lokalowych powiatu mieszkań, w których będą mogli zamieszkać usamodzielniani wychowankowie.
- Wniosek Prezesa Uczniowskiego Klubu Sportowego “JUNIOR” w sprawie dofinansowania przygotowania i uczestnictwa zawodników na Letnich Mistrzostwach Polski w Pływaniu.
- Pismo dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące realizacji zadań finansowanych z programu SAPARD.
- Pismo P. Stanisława Nicieja – Senatora Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie wsparcia finansowego dla Społecznego Komitetu, którego celem jest ufundowanie sztandaru
dla Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu. - Wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku motywacyjnego dla dyrektorów Domów Dziecka w Bąkowie i Bogacicy.
- Pismo Energetyki Cieplnej Opolszczyzny S.A. dotyczące sprzedaży ciepła do budynku Internatu Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 08 lipca 2003r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Naczelnik Wydziału Edukacji omówiła:
- wyniki naboru do szkół ponadgimnazjalnych w powiecie kluczborskim.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku: liczba oddziałów – 8,
liczba uczniów przyjętych 226, średnia uczniów w oddziale - 28,2.
Zespół Szkół Licealno – Technicznych w Kluczborku: liczba oddziałów – 6,
liczba uczniów przyjętych – 174, średnia uczniów w oddziale – 29,0.
Zespół Szkół Licealno – Zawodowych w Polanowicach: liczba oddziałów – 4,
liczba uczniów przyjętych – 110, średnia uczniów w oddziale – 27,5.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku: liczba oddziałów – 7,
liczba uczniów przyjętych – 204, średnia uczniów w oddziale – 29,1.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku: liczba oddziałów – 8,
liczba uczniów przyjętych – 246, średnia uczniów w oddziale – 30,4 , liczba uczniów powtarzających - 6.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Bogdańczowicach: liczba oddziałów – 3, liczba uczniów przyjętych – 58, średnia uczniów w oddziale – 19,3.
Łącznie 36 oddziałów, liczba uczniów – 1015 + 6 powtarzających, średnia liczba uczniów w oddziale 28,19.
Po przeprowadzonej dyskusji Zarząd Powiatu podjął decyzję, że przedmiotowa sprawa zostanie ponownie omówiona na posiedzeniu Zarządu w dniu 17 lipca 2003r.
Do punktu 3 porządku
Starosta przedstawił informację Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dotycząca podjętych działań w sprawie stanu kotłów w niektórych jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego – zał. nr 3.
Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją Naczelnika Wydziału Gospodarki mieniem Powiatu dotyczącą podjętych działań w sprawie: stanu technicznego kotłów centralnego ogrzewania
w niektórych jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
Do punktu 4 porządku
Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z wnioskiem dyrektora Domu Dziecka w Bąkowie w sprawie podjęcia działań mających na celu wyodrębnienie mieszkań socjalnych, w których będą mogli zamieszkać usamodzielniani wychowankowie opuszczający placówkę, pochodzących z powiatu kluczborskiego.
Zarząd Powiatu postanowił, aby dyrektorzy Domów Dziecka w Bąkowie i Bogacicy
oraz dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku zgłaszali potrzeby mieszkaniowe na usamodzielnianie się wychowanków co najmniej na dwa lata wcześniej.
Ponadto zlecono Pełnomocnikowi ds. Mienia i Opieki społecznej przygotowanie pism do gmin powiatu kluczborskiego z prośbą o wygospodarowanie mieszkań dla usamodzielniających się wychowanków Domu Dziecka w Bąkowie.
Do punktu 5 porządku
Starosta zapoznał członków Zarządu z wnioskiem Uczniowskiego Klubu Sportowego “Junior” w Kluczborku w sprawie dofinansowania przygotowania i uczestnictwa zawodników na Letnich Mistrzostwach Polski w Pływaniu. Koszty przygotowania i startów tych zawodników szacuje się na około 4000 zł.
Zarząd Powiatu ze względu na brak środków w budżecie powiatu nie wyraził zgody
na dofinansowanie przygotowania uczestnictwa zawodników Uczniowskiego Klubu Sportowego “JUNIOR” na Letnich Mistrzostwach Polski w Pływaniu.
Do punktu 6 porządku
Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczącym realizacji zadań finansowych z programu SAPARD i wyboru drogi powiatowej Nr 1357 Szymonków – Buczek. Dyrektor Zarządu Dróg informuje, że ze względu na długi okres przygotowywania dokumentów należałoby zrezygnować z realizacji tego zadania
ze środków SAPARD. Natomiast zaproponowano, aby w pierwszej kolejności na rok bieżący w planie realizacji w ramach programu SAPARD ująć modernizację drogi powiatowej Nr 1335 Borek – Roszkowice, odcinek o długości 2,592 km o nawierzchni utwardzonej, szerokość jezdni3,6 – 4,4 m., korona drogi około 14,5 m. Zadanie to wymaga skróconej dokumentacji, którą Zarząd Dróg Powiatowych wykona we własnym zakresie, co jednocześnie skróci okres załatwiania wszelkich formalności.
Starosta przedstawił również pismo Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, która uznała za priorytetowe zadanie budowę drogi powiatowej Szymonków – Buczek.
Z uwagi na krótki termin składania wniosków do funduszu SAPARD, Zarząd Powiatu postanowił zgłosić do wykonania zadanie Borek-Roszkowice.
W przypadku gdy jedna jednostka samorządowa będzie mogła złożyć dwa wnioski
o dofinansowanie z programu SAPARD wtedy należy również wystąpić z wnioskiem o dofinansowanie zadania: wykonanie drogi i chodnika w Kujakowicach Górnych.
Natomiast w sprawie drogi Szymonków – Buczek Zarząd w pełni zgadza się z sugestią Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, która uznała za priorytetowe zadanie budowę w/w drogi. Zarząd Powiatu zlecił dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku podjęcie działań zmierzających do przygotowania zadania inwestycyjnego Szymonków – Buczek do wykonania w 2004r.
Środki na budowę drogi należy zaplanować w projekcie budżetu Zarządu Dróg Powiatowych na 2004 rok.
Do punktu 7 porządku
Starosta przedstawił pismo Stanisława Nicieja – Senatora Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie wsparcia finansowego Społecznego Komitetu..
W dniu 7 kwietnia 2003r. ukonstytuował się Społeczny Komitet, którego celem jest ufundowanie w imieniu mieszkańców województwa opolskiego sztandaru dla Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu.
Zarząd Powiatu ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu nie wyraził zgody na wsparcie finansowe Komitetu, którego celem jest ufundowanie sztandaru
dla Komendy wojewódzkiej Policji w Opolu.
Do punktu 8 porządku
Przewodniczący zarządu omówił wniosek dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku motywacyjnego dla dyrektorów Domów Dziecka w Bogacicy i Bąkowie. Pani dyrektor wnioskuje o przyznanie 40% dodatku motywacyjnego na okres sześciu miesięcy od 1.07.2003r. – 31.12.2003r.
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem.
Zarząd Powiatu postanowił, że dodatek motywacyjny dla dyrektorów Domów Dziecka w Bąkowie i Bogacicy pozostanie w dotychczasowej wysokości tj. 30%. Dodatek został przyznany na okres sześciu miesięcy od 1.07.2003r. – 31.12.2003r.
Do punktu 9 porządku
Starosta zapoznał zebranych z ofertą Energetyki Cieplnej Opolszczyzny S.A. – Opole dotyczącym sprzedaży ciepła do budynku Internatu Zespołu Szkół Licealno - Zawodowych
w Polanowicach. ECO przedstawia propozycję alternatywnego rozwiązania zmierzającego
do zmniejszenia kosztów ogrzewania Internatu. Z szacunków ECO wynika, ze koszt budowy przez szkołę kotłowni gazowej na potrzeby Internatu przy założeniu mocy cieplnej
na poziomie 200 kW wyniesie min. 70 tys. zł netto a roczne koszty z tytułu zakupu gazu wyniosą min. 50 tys. zł.
Dodatkowo należy uwzględnić koszty związane z obsługą kotłowni, pracami konserwacyjnymi i remontami oraz wszelkie pozostałe koszty związane z bieżącą eksploatacja kotłowni.
W związku z powyższym ECO zaproponowało żeby pieniądze przeznaczone na budowę kotłowni przeznaczyć na termo modernizację istniejącej sieci centralnego ogrzewania.
Zarząd Powiatu nie przyjął propozycji ECO, podtrzymał natomiast swoją wcześniejszą decyzję odnośnie reaktywowania kotłowni w internacie Zespołu Szkół Licealno - Zawodowych
w Polanowicach o co zabiegała dyrekcja szkoły.
Do punktu 10 porządku
Skarbnik poinformował członków Zarządu, że ze względu na brak ofert nie odbył się przetarg na wybór agenta emisji obligacji komunalnych.
Przetarg został ogłoszony, miał być rozstrzygany w oparciu o uchwałę Rady Powiatu
z dnia 27 marca 2003r. w sprawie rozpisania przetargu na wybór agenta emisji i określenia wstępnych warunków emisji obligacji komunalnych.
Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi przygotowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr V/33/2003 Rady Powiatu w sprawie rozpisania przetargu na wybór agenta emisji i określenia wstępnych warunków emisji obligacji komunalnych.
Zmiana będzie polegała na wykreśleniu § 4 który brzmi następująco “Rada Powiatu
w Kluczborku podejmie uchwałę w sprawie emisji obligacji komunalnych po rozstrzygnięciu przetargu na wybór agenta emisji”.
Zarząd Powiatu upoważnił Skarbnika do wystąpienia do banku, który wyraził zainteresowanie przetargiem na wybór agenta emisji obligacji komunalnych, z zapytaniem czy podtrzymuje swoje zainteresowanie emisją obligacji w powiecie kluczborskim i na jakich warunkach.
Skarbnik poinformował, że przygotował pismo do Urzędu Zamówień Publicznych Departamentu Prawnego w Warszawie w sprawie określenia wartości szacunkowej zamówienia w odniesieniu do procedury wyboru agenta emisji obligacji komunalnych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z dokumentacją z przeprowadzonego postępowania egzaminacyjnego nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Tatiana Wollna Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Irena Kielar ................................................
4. Otylia Skoczylas .................................................
5. Stanisław Stenzel ................................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wollna Tatiana |
Data wprowadzenia: | 2003-10-15 10:08:34 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2004-05-17 10:39:14 |
Ostatnia zmiana: | 2004-05-17 10:39:14 |
Ilość wyświetleń: | 2329 |