Protokół Nr 138/2014

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 14 lipca 2014 r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta Kluczborski – Mieczysław Czapliński.

W posiedzeniu uczestniczyli: członkowie Zarządu Artur Nowak, Maciej Tomaszczyk, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie powołania komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

3.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie całkowitego rozliczenia kosztów ogrzewania za sezon grzewczy 2013/2014,

4.Pismo Zakładu Wielobranżowego z Krzywiczyn w sprawie przeprowadzenia kontroli dotyczących zamówień publicznych w placówkach podlegających pod Starostwo Powiatowe w Kluczborku (ZSP Nr 1 w Kluczborku–Pracownia Ćwiczeń Praktycznych oraz DPS w Kluczborku)

5.Pismo Podinspektora ds.Ochrony Zabytków w sprawie akceptacji treści ogłoszenia o terminie składania wniosków o dotacje i zasadach ich przyznawania.

6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyników egzaminu maturalnego  w 2014r.

7.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka zajęta pod drogę powiatową nr 1345 O-Biskupice-Polanowice-DP 1345 O.

8.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wsi Smardy Dolne, wsi Kuniów.

9.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie czterech oddziałów kl.I PG Nr 1. 

10.Umowa pomiędzy Wicemarszałkiem Województwa Opolskiego, a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania dotacji w kwocie 10.000,-zł z przeznaczeniem na zakup kardiotokografu dla oddziału położniczego PCZ S.A NZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborku. 

11.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Przedsiębiorstwem Usług Geodezyjnych i Kartograficznych Leonard Zajączkowski na wykonanie usługi podziału geodezyjnego.

12.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Tauron sp. z.o.o na dostawę energii elektrycznej do budynku przy ul.Żeromskiego 3 B.

13.Wolne wnioski.

14.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 27.06.2014 r. oraz 30.06.2014r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 137/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku

 

Pan Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i Wychowanie, rozdział 80195– Pozostała działalność:

z: § 4170 kwotę   863 zł na: § 3240 kwotę   863 zł.

W dziale 750 – Administracja Publiczna, rozdział 75075 – Promocja jednostek samorządu terytorialnego         z: § 4300 kwotę   6.500 zł, § 4210 kwotę   3.350 zł        na: § 4170 kwotę   9.850 zł.

Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 138/372/2014 w ww.sprawie.

Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie powołania komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

Przedmiotowy projekt powołuje składy komisji dla 6 nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął jednogłośnie uchwałę Nr 138/373/2014.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków pomiędzy paragrafami: w dziale 900-Gospodarka komunalna i ochrona środowiska rozdział 90004-Utrzymanie zieleni w miastach i gminach z § 4300 kwotę 12.530,-zł

na § 4170 kwotę 12.530,-zł. Zmiany dokonywane są na wniosek Naczelnika Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął jednogłośnie uchwalę Nr 138/374/2014 w ww.sprawie.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejna sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie całkowitego rozliczenia kosztów ogrzewania za sezon grzewczy 2013/2014. Zarząd zapoznał się szczegółowo z rozliczeniem przyjmując je do wiadomości.

Ponadto Pan Sekretarz poruszył temat raportu gwarantowanych efektów energetycznych w budynkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego, który został przedłożony przez firmę Siemens Sp.z.o o na posiedzenie Zarządu w dniu 31 marca 2014r. Na powyższym posiedzeniu Zarząd również zobowiązał Kierownika Biura FP do przygotowania kompletnej informacji o odnotowanych oszczędnościach energetycznych w ww. budynkach oświatowych określającej kwoty oszczędności wynikające z realizacji projektu.

Zarząd postanowił, że w związku z brakiem odpowiedzi od firmy Siemens ponownie zwróci się do niej o przygotowanie ww.informaacji i powróci do tematu na kolejnym posiedzeniu Zarządu.  

 

Do punktu 4 porządku

 

Następna sprawą było pismo z dnia 25.06.2014r.Zakładu Wielobranżowego z Krzywiczyn w sprawie przeprowadzenia kontroli w zakresie zamówień publicznych w placówkach Powiatu  Kluczborskiego (ZSP Nr 1 w Kluczborku–Pracownia Ćwiczeń Praktycznych oraz DPS w Kluczborku).

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Audytora Wewnętrznego do przeprowadzenia kontroli problemowej w DPS w Kluczborku oraz ZSP Nr 1 w Kluczborku w zakresie zaopatrzenia w trybie zamówień publicznych (warzywa i ziemniaki). Zarząd Powiatu zajmie stanowisko w powyższej sprawie po ww. kontroli.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Podinspektora ds.Ochrony Zabytków w sprawie akceptacji treści ogłoszenia o terminie składania wniosków o dotacje i zasadach ich przyznawania. Zarząd po zapoznaniu się postanowił zaakceptować treść ww.ogłoszenia i upoważnił Wicestarostę do jego podpisania.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się z informacją przedłożoną przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącą wyników egzaminu maturalnego  w 2014r.

Powyższą informację Zarząd postanowił przekazać Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania.

 

Do punktu 7 porządku

 

Członkowie Zarządu po rozpatrzeniu wniosku ZDP w Kluczborku postanowili o podpisaniu Decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz ZDP w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka zajęta pod drogę powiatową nr 1345 O-Biskupice-Polanowice-DP 1345 O.

 

Do punktu 8 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wsi Smardy Dolne, wsi Kuniów oraz opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w tej sprawie. Zarząd postanowił pozytywnie uzgodnić projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejną sprawą jaką przedstawił Pan Wicestarosta było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie czterech oddziałów kl.I PG Nr 1 w Kluczborku.  Wydział Edukacji i Sportu przygotował również opinię w ww. sprawie.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią postanowił, że decyzja w tej sprawie zostanie podjęta na kolejnym posiedzeniu Zarządu.

 

Do punktu 10 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu Umowy pomiędzy Wicemarszałkiem Województwa Opolskiego, a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania dotacji w kwocie 10.000,-zł z przeznaczeniem na zakup kardiotokografu dla oddziału położniczego PCZ S.A NZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborku. 

Do podpisania umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu  11 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim,

a Przedsiębiorstwem Usług Geodezyjnych i Kartograficznych Leonard Zajączkowski na wykonanie usługi podziału geodezyjnego dla następujących działek: 127 k.m.3 obręb Byczyna-właściciel Gmina Byczyna oraz 612/1 k.m.8 obręb Byczyna-właściciel Gmina Byczyna. Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił Wicestarostę Mieczysława Czaplińskiego oraz członka Zarządu Macieja Tomaszczyka.   

 

Do punktu  12 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Tauron sp. z.o.o na dostawę energii elektrycznej do budynku przy ul.Żeromskiego 3B. Zarząd postanowił upoważnić Wicestarostę do podpisania przedmiotowej umowy.

 

Do punktu  13 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu  14 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 138  posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

      Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk