Protokół Nr 133/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 28 maja 2014 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Dyrektor Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Uchwała Nr 187/2014 Składu Orzekającego RIO w Opolu dotycząca opinii do wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu z wykonania budżetu za 2013r.
3.Pismo Podinspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczące:
-protokołu komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Ewangelicko-Augsburską o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowalne przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego,
-upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy o udzielenie dotacji dla Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w imieniu Powiatu Kluczborskiego.
4.Pismo Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w sprawie wyboru kandydatów na najemców do KIP przy ul.Moniuszki 11 w Kluczborku.
5.Aneks do Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Gliwice w sprawie umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Miasta Gliwice.
6.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
7.Wolne wnioski.
8.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20 maja 2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 132/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu Uchwałę Nr 187/2014 Składu Orzekającego RIO w Opolu dotyczącą opinii do wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu z wykonania budżetu za 2013r.
Wniosek Komisji Rewizyjnej został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową.
Zarząd zapoznał się z przedmiotową uchwałą przyjmując ją do wiadomości.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Podinspektora ds.Ochrony Zabytków dotyczącym:
-protokołu komisji ds.rozpatrzenia wniosku złożonego przez Parafię Ewangelicko-Augsburską o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowalne przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd po zapoznaniu się z protokołem komisji ds.wniosku złożonym przez Parafię Ewangelicko-Augsburską o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowalne przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu Powiatu Kluczborskiego postanowił zaakceptować przyznanie dotacji dla ww.Parafii w przypadku podjęcia przez Radę Powiatu w Kluczborku w dniu 29.05.2014r. uchwały.
Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy w powyższej sprawie.
Do punktu 4 porządku
Pan Starosta oddał kolejno głos Panu Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, który poinformował członków Zarządu, że odrzucony został wniosek o przyznanie środków finansowych na realizację projektu konkursowego pod nazwą ,,Wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia w subregionie Kluczbork-Olesno-Namysłów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia realizowanego przez Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości.
W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Dyrektora KIP do złożenia protestu w ww. sprawie.
Kolejno Dyrektor KIP w Kluczborku poinformował członków Zarządu Powiatu o tym, że w dniach 21-23.05.2014r. odbyło się posiedzenie komisji rekrutacyjnej dot.wyboru kandydatów na najemców do KIP przy ul.Moniuszki 11 w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Dyrektora KIP dotyczącą kandydatów na najemców postanowił rekomendować 7 podmiotów do zawarcia umowy dzierżawy.
Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora do przygotowania umów dzierżawy pomiędzy Kluczborskim Inkubatorem Przedsiębiorczości, a dzierżawcami z uwzględnieniem kosztów dzierżawy powierzchni oraz wszelkich innych opłat ciążących na dzierżawcy.
Zarząd Powiatu postanowił także zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania umów dzierżawy pomiędzy:
-Powiatem Kluczborskim, a PKS w Kluczborku na dzierżawę części budynku stanowiącego dworzec PKS,
-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Kluczborskim Inkubatorem Przedsiębiorczości na dzierżawę powierzchni KIP przy ul. Moniuszki 11.
Zarząd zaproponował ponadto ustalenie stawki za dzierżawę dla:
-KIP 1.00,-zł zł netto za m2,
-PKS 6.00,-zł netto za m2 od powierzchni dworca PKS oraz 1.00,-zł za m2 od powierzchni terenów przyległych.
Do podpisania umów Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty.
Do punktu 5 porządku
Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu Nr 1 do Porozumienia z dnia 19.04.2012r. w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Mieście Gliwice.
Zarząd postanowił o podpisaniu przedmiotowego Aneksu do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 6 porządku
Ponadto postanowiono zatwierdzić projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Zarząd zatwierdził przedłożony projekt uchwały i postanowił skierować go pod obrady jutrzejszej sesji Rady Powiatu.
Do punktu 7 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 8 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 133 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk