Protokół Nr 35/2014

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu

w Kluczborku w dniu 4 marca  2014 r.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji - Mirosław Misiak

 

Lista obecności w załączeniu.

 

Porządek posiedzenia:

 

            1.Otwarcie posiedzenia.
            2. Analiza materiałów na XXXIX sesję.

            3.Plan pracy komisji na 2014 rok.

            4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.    

 

            Zaproszeni:

 

                        1.Wanda Słabosz - Skarbnik Powiatu,

      2.Mieczysław Zaleciński - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich,

                                                              Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

                                                     Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

 

Ad.1

Przewodniczący komisji przywitał wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący komisji przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Radni nie wnieśli zapytań i jednogłośnie przyjęli porządek obrad dzisiejszego posiedzenia.

 

Ad.2

 

Przewodniczący komisji przedstawił projekty uchwał na XXXIX sesję w następujących sprawach: zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014
Nr XXXVIII/288/2013 Rady Powiatu w Kluczborku,
zmiany wieloletniej prognozy finansowej, udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Małych na zakup samochodu lekkiego, przekazania środków finansowych na Fundusz Wsparcia Policji, przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,  określenia zadań do realizacji
ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2014 rok, utworzenia Stowarzyszenia Obszar Funkcjonalny Kluczbork-Namysłów-Olesno, wyrażenia zgody na przystąpienia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą „Wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia w subregionie Kluczbork-Olesno-Namysłów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia realizowanego przez Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości, zmiany Uchwały Nr XXV/146/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 sierpnia 2008 r. w sprawie zasad udzielania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski, wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz gminy Kluczbork, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony  do 3 lat, których przedmiotem są te same nieruchomości zabudowane boksami garażowymi, stanowiącymi własność Powiatu Kluczborskiego będącymi w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych  w Kluczborku położone w Kluczborku na działce oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m.5, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku położona
w Kluczborku na działce oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m.5 na rzecz firmy Netia S.A. z siedzibą w Warszawie, wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy  na okres oznaczony do 3 lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do 3 lat, których przedmiotem jest ta sama  nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.      
Głos zabrał pan Starosta, który przedstawił projekt uchwały w  sprawie  w sprawie zmian
w budżecie powiatu na 2014 rok. Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że ostateczna wielkość nadwyżki w budżecie wynosi 8 mln. 200 tys. zł.  Nadwyżka zaplanowana była na poziomie 6 mln. zł., jest więcej gdyż doszły środki finansowe na projekty unijne, dotacje
i subwencje na bieżący rok. Korekta w budżecie zakłada większą rezerwę ogólną,  która może okazać się bardzo przydatna. Ponadto pan Starosta stwierdził, że bardzo ważną kwestią jest również wejście w rozliczanie wat.

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie  utworzenia Stowarzyszenia Obszar Funkcjonalny Kluczbork-Namysłów-Olesno. Pan Starosta poinformował, że w nowej perspektywie finansowej na obszary funkcjonale jest bardzo dużo pieniędzy i tylko jako obszar funkcjonalny możemy z tych pieniędzy skorzystać. Pan Starosta stwierdził, że trzeba przyjąć jakąś formę organizacyjno-prawną w formie stowarzyszenia, gdyż trzeba będzie podpisywać umowy, głosować nad wieloma sprawami, wiąże się to ze składką, ustalono wysokość składki na od mieszkańca gminy zapłacą 50 gr. rocznie, powiat 15 gr. Rocznie
od mieszkańca. Ze składek trzeba będzie zapłacić za strategię, którą trzeba napisać                                i zostanie ona przygotowana prawdopodobnie przez tą samą firmę, która przygotowuje Strategię dla powiatu kluczborskiego. Pan Starosta dodał, że przedsięwzięcie pociągnie
za sobą  stworzenie obsługi biurowej, musi być to spięte w ramy organizacyjne.

Radni nie wnieśli zapytań do projektów uchwał i jednogłośnie przyjęli powyższe projekty na XXXIX sesję.

Pan Starosta poinformował, że na sesji będzie pani z Urzędu Skarbowego i wyjaśni jak dobrze wypełnić oświadczenie majątkowe.

Przewodniczący komisji poruszył kwestie współpracy Vital Medic ze Szpitalem powiatowym w Kluczborku.

Pan Starosta wyjaśnił, że na dzień dzisiejszy odbyło się pierwsze spotkanie przedstawicie spółki Vital Medic i Szpitala PCZ SA.an Starosta stwierdził, że przedsięwzięcie nie będzie łatwe, są już pierwsze konkursy ogłoszone przez NFZ. Pan Starosta poinformował, że interesy naszego szpitala są bardzo dobrze zabezpieczone i na tej współpracy możemy jedynie skorzystać. Przewodniczący komisji zapytał, czy szpital będzie musiał od spółki wynajmować pomieszczenia i za to płacić. Pan Starosta odpowiedział, ze nie. Pan Starosta poinformował, ze będą to bardzo prestiżowe działalności medyczne jak ortopedia, neurochirurgia czy Oddział Intensywnej Opieki Medycznej wszystko to będzie dostępne w Kluczborku. Będzie tam nie tylko bardzo nowoczesny sprzęt ale także bardzo dobrzy lekarze. Na dzień dzisiejszy w zakresie rehabilitacji nie zdążymy pójść jako wykonawca i podwykonawca, zdecydowaliśmy, że w tym temacie my występujemy o swoje i Vital Medic o swoje.
Vital Medic chce wystąpić z ofertą dziennej rehabilitacji, w pozostałych obszarach będzie współpraca.

Przewodniczący komisji wyraził zaniepokojenie aby nie było to kosztem Szpitala Powiatowego. Pan Starosta stwierdził, ze n w przypadku tym nie ma fuzji , jest to rodzaj współpracy, jak np. Szpitala z Almedem, my jesteśmy właścicielem kontraktu, Vital Medic podwykonawcą.

Pan Starosta stwierdził, że jest to bardzo złożone przedsięwzięcie, ale jednocześnie pan Starosta jest przekonany, że warto.

Pomiędzy podmiotami zawarta zostanie umowa.

 

Ad.3

 

Plan pracy Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego na 2014 rok przedstawia
się następująco :

 

1.      Stan sanitarny Powiatu Kluczborskiego – aktualne problemy i zagrożenia – spotkanie
z panią Małgorzatą Zabierowską - Dyrektorką Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kluczborku.

  1. Planowana współpraca w ramach kontraktu z NFZ spółek PCZ SA. NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku i Vital Medic spółka  z o.o.   
    Aspekty prawne, finansowe, społeczne.

3.      Wizytacja Szpitala Powiatowego w Kluczborku oraz Vital Medic.            
Nowe obiekty, plany na przyszłość, realizacja zadań kontraktowych–posiedzenie wyjazdowe.

4.      Wojewódzkie obchody Dnia Strażaka w Kluczborku w dniu 16 maja 2014 r.

5.      Bezpieczeństwo powiatu kluczborskiego w kontekście pracy Policji i Straży Pożarnej .

6.      Podsumowanie pracy Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w kadencji
2010-2014. Analiza podjętych zadań i złożonych wniosków oraz skuteczność ich realizacji.

 

Członkowie komisji jednogłośnie przyjęli powyższy Plan pracy komisji na 2014 rok.

 

Ad.4

 

Komisja przeanalizowała odpowiedź Zarządu Dróg Powiatowych na wniosek pani Wioletty Kardas OR-R.0012.6.34.2013.KH z dnia 27 stycznia 2014 r.

Głos zabrał pan Wicestarosta, który poinformował, że 17 lutego br. całkowicie zlikwidowany został ZUM sp. z o.o. Po 10 latach udało się skutecznie zlikwidować SP. ZOZ i spłacić długi, jest jedna renta w wys. 100 zł. Miesięcznie, pozostałą kwotę będzie płacić ubezpieczyciel, jest to jedynie obciążenie, jakie pozostało.  

Przewodniczący komisji poruszył kwestię odznaczeń dla zasłużonych lekarzy w naszym powiecie.

 

Ad.5

 

Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji.

Na tym protokół zakończono.          

 

Przewodniczący komisji

                                                                       Mirosław Misiak

Protokołowała

Katarzyna Hołdys