Protokół Nr 29/2014

 

 

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej  Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 28 lutego
2014 r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Paweł Prochota

 

Porządek posiedzenia:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Analiza bieżąca Informacji z wykonania budżetu za IV kwartał 2013 roku.
3. Plan pracy komisji na 2014 rok.

4.Zamknięcie posiedzenia.

 

Zaproszeni:

 

1.Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski,

2.Wanda Słabosz-Skarbnik Powiatu.

 

Ad.1

 

Przewodniczący przywitał wszystkich zebranych radnych i zaproszonych gości.
Do porządku obrad nie wniesiono zapytań, porządek został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad.2

 

Pani Skarbnik przedstawiła wstępną informację za I kwartał 2013 roku, która stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Pani Skarbnik poinformowała, że na mniejsze wykonanie dochodów bieżących ma wpływ zmniejszony udział w podatkach od osób fizycznych, mniejsze wpływy z różnych opłat komunikacyjnych. Pani Skarbnik dodała, że jeżeli chodzi o art. 243 to samorządy
do indywidualnego wskaźnika spłat nie doliczają zaciągniętych zobowiązań jeżeli chodzi
o realizacje projektów unijnych.

Przewodniczący komisji zasugerował założenie mniejszych dochodów z Wydziału Komunikacji, gdyż z reguły założone dochody nie są osiągane. Pani Skarbnik odpowiedziała, że, aby założyć mniejsze dochody trzeba założyć również mniejsze wydatki.

Pani Skarbnik poinformowała również, że jeżeli chodzi o nowy Inkubator, to przez cały czas będzie można odliczać wat, gdyż pomieszczenia w nowym Inkubatorze będą w całości wynajmowane.

Radny Leszek Mierzwa zapytał, czy korzystne było dla powiatu przejście na wat.          
Pani Skarbnik odpowiedziała, że tak oraz, że 80% działalności nie jest objęta watem.

Radny Mirosław Misiak stwierdził, że leasing poprawił bardzo sytuację powiatu.

Radny Robert Wietrzyk zapytał, czy planowany jest jeszcze leasing jakiejś nieruchomości będącej własnością powiatu.         
Pani Skarbnik odpowiedziała, że na razie nie.  

Pani Skarbnik poinformowała, że 1 mln. 600 tys. wynosi roczny koszt, który ponosi powiat,  za leasingi na tych dwóch obiektach.     

Pani Skarbnik poinformowała, że jeżeli chodzi o remonty bieżące na leasingowanych budynkach to wykonuje je powiat.

 

 

 

Radny Robert Wietrzyk zapytał ile powiat otrzymał pieniędzy za leasing nieruchomości na Sienkiewicza (budynek POR) oraz nieruchomości na M.C. Skłodowskiej.   
Pani Skarbnik odpowiedziała, że prawie 16 mln. zł.
Pani Skarbnik poinformowała, że co do reszty nadwyżki w budżecie na 2014 rok zostanie ona  przeznaczona  na płatności, inwestycje (drogi, Inkubator, DPS), schetynówke. 

Pani Skarbnik poinformowała, że pozostała część nadwyżki znajduje się cały czas na lokacie .

Pani Skarbnik poinformowała, że co roku około 2 mln. płacimy Siemensa, teraz dochodzi leasing, w sumie na ten rok potrzebujemy 12 mln. zł. Radny Robert Wietrzyk zapytał na jakim poziomie obecnie jest zadłużenie powiatu.
Pani Skarbnik odpowiedziała, że na poziomie 42 %, jednak obecnie obowiązuje indywidualny wskaźnik spłaty.

Radny Robert Wietrzyk zapytał o kwotowe zadłużenie powiatu na chwile obecną.
Pani Skarbnik odpowiedziała, że zadłużenie wynosi około 37 mln. zł.      
Radny Robert Wietrzyk zapytał, czy jest to kwota razem z leasingiem.
Pani Skarbnik odpowiedziała, że nie. Pani Skarbnik dodała, że do tej kwoty trzeba doliczyć   15 mln. na Siemensa i 15 mln. za leasingowane obiekty.
Wartość posiadanego przez powiat majątku to około 120 mln. zł.

Kolejno Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie Informację za IV kwartał 2013 roku.
Radni jednogłośnie powyższą Informację przyjęli.

Radny Mirosław Misiak zapytał, czy jest dużo projektów unijnych do realizacji na 2014 rok. Pani Skarbnik odpowiedziała, że PUP , PCPR, realizują takie projekty, są to projekty miękkie, które jednak pokazują dochody bieżące w budżecie.

Radny Robert Wietrzyk zapytał, czy w 2014 roku planowane są jakieś kredyty.
Pani Skarbnik odpowiedziała,  że 5,5 mln. zaplanowane w uchwale budżetowej na 2014 rok
z przeznaczeniem na pokrycie deficytu.

 

Ad.3

 

Plan pracy Komisji Rewizyjnej przedstawia się następująco:

 

  1. Kontrola wykonania budżetu za 2013 rok.
  2. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za I kwartał 2014 roku.
  3. Sporządzenia wniosku - opinii do rady w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium zarządowi powiatu z a 2013 rok.
  4. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za II kwartał 2014 roku.
  5. Kontrola bieżąca wykonania budżetu za III kwartał 2014 roku.
  6. Zapoznanie się z umowami leasingu na budynkach: nieruchomość zabudowana budynkiem szpitalnym położonym w Kluczborku przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 oraz nieruchomość zabudowana budynkiem biurowym Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego położona przy ul. Sienkiewicza 20b.
  7. Kontrola efektywności Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji
    – ilość złożonych wniosków, wartość przyznanych dotacji, koszty utrzymania Biura.

 

Członkowie komisji jednogłośnie, 5 głosami za  przyjęli powyższy Plan pracy komisji na 2014 rok.

 

 

 

 

 

 

Ad.4

 

Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji.

 

Na tym protokół zakończono.

                                                                                 

 

 

 

      Przewodniczący Komisji

                                                                                              Paweł Prochota

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Protokołowała

Katarzyna Hołdys