Protokół Nr 123/2014

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  04 lutego 2014 r.

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-udzielenia upoważnienia pracownikom Wydziału Komunikacji i Transportu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu,

-udzielenia upoważnienia Pani Marcie Zamorowskiej-Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu,

3.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka

w zakresie wsi Ligota Górna i Ligota Zamecka (opinia FP, GG),  

4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek,

5.Pismo Prezesa OSP w Ciarce dotyczące dofinansowania zakupu zestawu narzędzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych.

6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu.

7.Pismo Stowarzyszenia Narodowego Memoriału Młodzieży w sprawie pomocy merytorycznej i finansowej w budowie pierwszego poziomego pomnika historycznego upamiętniającego wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne.

8.Sprawozdanie rzeczowo-finansowe za 2013r. z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego.

9.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus”

z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury

i dziedzictwa narodowego o nazwie:,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego.  

10.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie:,, Organizacja VI Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”.

11.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży, Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: Radosne Mikołajki-VI edycja. 

12.Sprawozdanie z realizacji zadań przez PODN w 2013r.

13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu

w sprawie wyboru oferty na wykonanie prac naprawczych w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b,

14.Pismo Pana Grzegorza Sz. (dot. pisma Starosty z dnia 23.12.2013r. nr OLZ.511.69.2013.JM),

15.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Namysłów dotycząca prowadzenia doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach

i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Namysłów.   

16.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie nieodpłatnego użyczenia części działki nr 25 k.m.3 o pow.20 m2 położonej w ciągu ul.Powstańców Śląskich w Kluczborku w celu lokalizacji słupa ogłoszeniowego.

17.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych

w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1316 O-Kluczbork-Ciarka-DK 11.

18.Pismo  Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robot uzupełniających i dodatkowych dotyczących inwestycji pn:,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości–etap II, budynek przy ul.Moniuszki-zaprojektuj i wybuduj”

19.Pismo Vital Medica Sp.zo.o dotyczące podjęcia współpracy w zakresie wspólnego przystąpienia do konkursów ogłaszanych przez NFZ ze Spółką Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku

20.Wolne wnioski.

21.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21.01.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 122/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w Dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80146-Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli z § 4170 kwotę 1.946,-zł przenosi się na § 4410 kwotę 1.946,-zł oraz § 4700 kwotę 1.300,-zł . Przedmiotowe zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora PODN w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym podjęto uchwałę

Nr 123/327/2014.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W projekcie dokonuje się następujących przeniesień: zmniejszenie wydatków w Dziale 801-Oświata i wychowanie, kwota-508.778,-zł, rozdział 80120-Licea Ogólnokształcące-kwota 508.778,-zł. Natomiast zwiększenia dokonuje się w Dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 508.778,-zł, rozdział 80130-Szkoły Zawodowe - kwota 508.778,-zł.

Powyższe zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku

w związku ze zmianą liczby słuchaczy. 

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę nr 123/328/2014 w przedmiotowej sprawie.

Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z projektami uchwał w następujących sprawach:

-udzielenia upoważnienia pracownikom Wydziału Komunikacji i Transportu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu,

-udzielenia upoważnienia Pani Marcie Zamorowskiej-Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu.

Pan Starosta wyjaśnił, że takie uchwały zostały już wcześniej podejmowane dla innych osób w związku z tym, że od 1 stycznia Starostwo zaczęło funkcjonować w innej strukturze

w związku z zakwalifikowaniem spraw związanych z zakupami towarów i usług jako kompetencji Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd do przedmiotowych projektów nie wniósł uwag podejmując uchwały nr 123/328/2014 oraz 123/329/2014.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie zmiany

w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork  oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się uzgodnił pozytywnie proponowane zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork w ww. zakresie.

Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu

i Promocji Powiatu do przygotowania odpowiedzi do Burmistrza Miasta Kluczborka wraz

z opinią przekazaną przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Kluczborku. 

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek.

W związku z kończącą się kadencją dyrektorów trzech jednostek oświatowych tj.:

ZSO w Kluczborku, WODiDZ w Kluczborku oraz PODN w Kluczborku Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu konkursów w dniu 3.04.2014r.na stanowiska dyrektorów następujących szkół:

-Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,

-Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku

-Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.

Ponadto Zarząd wyznaczył do składu komisji:

Mieczysława Czaplińskiego- Przewodniczący Komisji,

Macieja Tomaszczyka- Członek Komisji,

Rozalię Słoniowską- Członek Komisji (Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu)

 

 

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Prezesa OSP w Ciarce dotyczące dofinansowania zakupu zestawu narzędzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych.

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w Ciarce

w sprawie dofinansowania do zakupu zestawu narządzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych i stwierdził, że w chwili obecnej nie posiada środków w budżecie powiatu kluczborskiego, które mogłyby być przeznaczone na ww. cel.

Ponadto Zarząd uznał, że ponownie przeanalizuje możliwość dofinansowania mając na uwadze bieżące wykonywanie budżetu. 

 

Do punktu 6 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. Ponadto Pan Starosta poprosił Panią Naczelnik o przedstawienie informacji na ten temat.

Zarząd po ponownym szczegółowym zapoznaniu się z wyjaśnieniami Naczelnika Wydziału

i rozpoznaniu potrzeb dotyczących realizacji projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu postanowił o nie zwiększaniu budżetu szkół i tym samym zrealizowaniu ww.projektu ze środków własnych jednostek w celu zabezpieczenia poprawności rozliczenia projektu.

Jednocześnie Zarząd stwierdził, że jest otwarty na inne rozwiązania, które będą wynikały np.: ze zmian w budżecie, podjęcia stosownych uchwał o przeniesieniu środków pomiędzy rozdziałami oraz ewentualne wskazanie na wypracowanie dodatkowych dochodów przez szkoły. Na dzień dzisiejszy Zarząd nie dysponuje środkami w kwocie 150.000,-zł, które mogłyby być przeznaczone na ww. cel.

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Stowarzyszenia Narodowego Memoriału Młodzieży w sprawie pomocy merytorycznej i finansowej w budowie pierwszego poziomego pomnika historycznego upamiętniającego wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne.

Zarząd Powiatu po analizie stwierdził, że nie posiada obecnie środków finansowych, które mogłyby być przeznaczone na wsparcie ww. inicjatywy Stowarzyszenia-Narodowy Memoriał Młodzieży. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki

i Kultury do przeanalizowania w terminie do dnia 30.06.2014r. jakie osoby i wydarzenia mogłyby znaleźć się na pomniku upamiętniającym wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne.

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejną sprawą było sprawozdanie rzeczowo-finansowe za 2013r. z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego.

Przedmiotowe sprawozdanie zawiera między innymi rozliczenie wykorzystania dotacji celowej w 2013r. przeznaczonej dla Biblioteki. W sprawozdaniu przedstawione są również informacje dotyczące spraw merytorycznych tj.: gromadzenie i opracowywanie zbiorów, obsługa czytelników, udostępnianie zbiorów, działalność edukacyjna, kulturalno-oświatowa

i promocyjna, prowadzenie działalności informacyjnej, działalność instrukcyjno-metodyczna, doskonalenie pracowników, udział w programach i projektach.

Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je. Zarząd ponadto postanowił o przekazaniu powyższego sprawozdania do Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury.

 

Do punktu 9, 10, 11 porządku

 

Członkowie zapoznali się z następującymi sprawozdaniami:

-skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus”

z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury

i dziedzictwa narodowego o nazwie: ,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego. 

-skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie:,, Organizacja VI Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”.

-skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży, Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: Radosne Mikołajki-VI edycja. 

Do przedłożonych sprawozdań Zarząd nie wniósł uwag zatwierdzając je jednogłośnie.

 

Do punktu 12 porządku

 

Następnie Zarząd Powiatu zapoznał się ze sprawozdaniem z realizacji zadań przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w 2013 roku.

Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag.

Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania powyższego sprawozdania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu

i Promocji Powiatu w sprawie wyboru oferty na wykonanie prac naprawczych w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy

Żeromskiego 3b.

Zarząd po zapoznaniu się z ww. pismem postanowił  wybrać firmę ELEKTROPOSTRACH-Marcin Postrach Kluczbork ul.Norwida 7d/4, która wykona prace naprawcze w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy

Żeromskiego 3b.

Zarząd ponadto zobowiązał Wydział do przygotowania umowy upoważniając jednocześnie Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.

 

Do punktu 14 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Pana Grzegorza Sz. (dot.pisma Starosty z dnia 23.12.2013r.  nr OLZ.511.69.2013.JM w sprawie działalności Stowarzyszenia Ochotniczej Straży Pożarnej).

Zarząd Powiatu zapoznał się i przeanalizował dokumenty dotyczące Stowarzyszenia Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Małych i uznał, że nie stwierdza rażącego naruszenia prawa jakie zostało wskazane w piśmie i w związku z tym nie ma podstaw do przesunięcia planowanej dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego na inny cel, gdyż za ww. dotację został już zakupiony samochód strażacki.

Zarząd ponadto zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przygotowania odpowiedzi oraz przesłania jej do wiadomości do Urzędu Gminy Lasowice Wielkie.

 

 

 

 

Do punktu 15 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Namysłów dotyczącą prowadzenia doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Namysłów.   Do umowy Zarząd nie wniósł żadnych uwag i w związku z tym postanowił o jej podpisaniu do czego upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty Kluczborskiego.

 

Do punktu 16 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie nieodpłatnego użyczenia części działki nr 25 k.m.3 o pow.20 m2 położonej w ciągu ul.Powstańców Śląskich w Kluczborku w celu lokalizacji słupa ogłoszeniowego.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka postanowił wyrazić zgodę na nieodpłatne użyczenie.

Ponadto Zarząd zwrócił uwagę, że przedmiotowa działka podlega ochronie konserwatorskiej

i postawienie słupa oraz przestawienie ogrodzenia będzie wymagało uzgodnienia

z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

 

Do punktu 17 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1316 O-Kluczbork-Ciarka-DK 11.

 

Do punktu 18 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem  Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu

i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robót uzupełniających i dodatkowych dotyczących inwestycji pn:,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości–etap II, budynek przy ul.Moniuszki-zaprojektuj i wybuduj”.

 

Pan Starosta poinformował, że w związku z otrzymaniem protokołu konieczności na wykonanie robót uzupełniających i dodatkowych dotyczących ww.inwestycji zaistniała konieczność zaakceptowania wykonania robót jakie zostały wskazane w protokole

i upoważnienia osób do podpisania umowy.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił zatwierdzić wykonanie robót uzupełniających wymienionych w protokole.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy z wykonawcą.

 

Do punktu 19 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Vital Medica Sp.z o.o dotyczącym podjęcia współpracy w zakresie wspólnego przystąpienia do konkursów ogłaszanych przez NFZ ze Spółką Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Zarządu Spółki Vital Medic Sp z o.o  

stwierdził, że jest zainteresowany współpracą z ww. Spółką w celu przygotowania wspólnej oferty.

Ponadto Zarząd do bieżącej pracy i negocjacji w sprawie zbudowania wspólnej oferty wyznaczył Zarząd PCZ S.A NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku lub osoby wskazane przez członków Zarządu, natomiast ze strony Zarządu Powiatu Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Jednocześnie Zarząd informuje, że w najbliższym czasie zorganizuje spotkanie w ww. sprawie.   

 

Do punktu 20 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 21 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 123 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk