Protokół Nr 123/2014
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 04 lutego 2014 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-udzielenia upoważnienia pracownikom Wydziału Komunikacji i Transportu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu,
-udzielenia upoważnienia Pani Marcie Zamorowskiej-Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu,
3.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka
w zakresie wsi Ligota Górna i Ligota Zamecka (opinia FP, GG),
4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek,
5.Pismo Prezesa OSP w Ciarce dotyczące dofinansowania zakupu zestawu narzędzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych.
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu.
7.Pismo Stowarzyszenia Narodowego Memoriału Młodzieży w sprawie pomocy merytorycznej i finansowej w budowie pierwszego poziomego pomnika historycznego upamiętniającego wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne.
8.Sprawozdanie rzeczowo-finansowe za 2013r. z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego.
9.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus”
z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury
i dziedzictwa narodowego o nazwie:,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego.
10.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie:,, Organizacja VI Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”.
11.Skorygowane sprawozdanie Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży, Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: Radosne Mikołajki-VI edycja.
12.Sprawozdanie z realizacji zadań przez PODN w 2013r.
13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu
w sprawie wyboru oferty na wykonanie prac naprawczych w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy Żeromskiego 3b,
14.Pismo Pana Grzegorza Sz. (dot. pisma Starosty z dnia 23.12.2013r. nr OLZ.511.69.2013.JM),
15.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Namysłów dotycząca prowadzenia doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach
i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Namysłów.
16.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie nieodpłatnego użyczenia części działki nr 25 k.m.3 o pow.20 m2 położonej w ciągu ul.Powstańców Śląskich w Kluczborku w celu lokalizacji słupa ogłoszeniowego.
17.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych
w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1316 O-Kluczbork-Ciarka-DK 11.
18.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robot uzupełniających i dodatkowych dotyczących inwestycji pn:,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości–etap II, budynek przy ul.Moniuszki-zaprojektuj i wybuduj”
19.Pismo Vital Medica Sp.zo.o dotyczące podjęcia współpracy w zakresie wspólnego przystąpienia do konkursów ogłaszanych przez NFZ ze Spółką Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku
20.Wolne wnioski.
21.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21.01.2014 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 122/2014 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami w Dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80146-Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli z § 4170 kwotę 1.946,-zł przenosi się na § 4410 kwotę 1.946,-zł oraz § 4700 kwotę 1.300,-zł . Przedmiotowe zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora PODN w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym podjęto uchwałę
Nr 123/327/2014.
Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W projekcie dokonuje się następujących przeniesień: zmniejszenie wydatków w Dziale 801-Oświata i wychowanie, kwota-508.778,-zł, rozdział 80120-Licea Ogólnokształcące-kwota 508.778,-zł. Natomiast zwiększenia dokonuje się w Dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 508.778,-zł, rozdział 80130-Szkoły Zawodowe - kwota 508.778,-zł.
Powyższe zmiany wprowadza się na wniosek Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku
w związku ze zmianą liczby słuchaczy.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę nr 123/328/2014 w przedmiotowej sprawie.
Kolejno Zarząd Powiatu zapoznał się z projektami uchwał w następujących sprawach:
-udzielenia upoważnienia pracownikom Wydziału Komunikacji i Transportu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu,
-udzielenia upoważnienia Pani Marcie Zamorowskiej-Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu.
Pan Starosta wyjaśnił, że takie uchwały zostały już wcześniej podejmowane dla innych osób w związku z tym, że od 1 stycznia Starostwo zaczęło funkcjonować w innej strukturze
w związku z zakwalifikowaniem spraw związanych z zakupami towarów i usług jako kompetencji Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd do przedmiotowych projektów nie wniósł uwag podejmując uchwały nr 123/328/2014 oraz 123/329/2014.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie zmiany
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się uzgodnił pozytywnie proponowane zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork w ww. zakresie.
Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu
i Promocji Powiatu do przygotowania odpowiedzi do Burmistrza Miasta Kluczborka wraz
z opinią przekazaną przez Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Do punktu 4 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek.
W związku z kończącą się kadencją dyrektorów trzech jednostek oświatowych tj.:
ZSO w Kluczborku, WODiDZ w Kluczborku oraz PODN w Kluczborku Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu konkursów w dniu 3.04.2014r.na stanowiska dyrektorów następujących szkół:
-Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku,
-Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku
-Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.
Ponadto Zarząd wyznaczył do składu komisji:
Mieczysława Czaplińskiego- Przewodniczący Komisji,
Macieja Tomaszczyka- Członek Komisji,
Rozalię Słoniowską- Członek Komisji (Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu)
Do punktu 5 porządku
Kolejną sprawą było pismo Prezesa OSP w Ciarce dotyczące dofinansowania zakupu zestawu narzędzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych.
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w Ciarce
w sprawie dofinansowania do zakupu zestawu narządzi hydraulicznych i aparatów ochrony dróg oddechowych i stwierdził, że w chwili obecnej nie posiada środków w budżecie powiatu kluczborskiego, które mogłyby być przeznaczone na ww. cel.
Ponadto Zarząd uznał, że ponownie przeanalizuje możliwość dofinansowania mając na uwadze bieżące wykonywanie budżetu.
Do punktu 6 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu. Ponadto Pan Starosta poprosił Panią Naczelnik o przedstawienie informacji na ten temat.
Zarząd po ponownym szczegółowym zapoznaniu się z wyjaśnieniami Naczelnika Wydziału
i rozpoznaniu potrzeb dotyczących realizacji projektu pn.:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu postanowił o nie zwiększaniu budżetu szkół i tym samym zrealizowaniu ww.projektu ze środków własnych jednostek w celu zabezpieczenia poprawności rozliczenia projektu.
Jednocześnie Zarząd stwierdził, że jest otwarty na inne rozwiązania, które będą wynikały np.: ze zmian w budżecie, podjęcia stosownych uchwał o przeniesieniu środków pomiędzy rozdziałami oraz ewentualne wskazanie na wypracowanie dodatkowych dochodów przez szkoły. Na dzień dzisiejszy Zarząd nie dysponuje środkami w kwocie 150.000,-zł, które mogłyby być przeznaczone na ww. cel.
Do punktu 7 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Stowarzyszenia Narodowego Memoriału Młodzieży w sprawie pomocy merytorycznej i finansowej w budowie pierwszego poziomego pomnika historycznego upamiętniającego wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne.
Zarząd Powiatu po analizie stwierdził, że nie posiada obecnie środków finansowych, które mogłyby być przeznaczone na wsparcie ww. inicjatywy Stowarzyszenia-Narodowy Memoriał Młodzieży. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki
i Kultury do przeanalizowania w terminie do dnia 30.06.2014r. jakie osoby i wydarzenia mogłyby znaleźć się na pomniku upamiętniającym wkład społeczeństwa w odzyskanie wolności od czasów najdawniejszych po obecne.
Do punktu 8 porządku
Kolejną sprawą było sprawozdanie rzeczowo-finansowe za 2013r. z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego.
Przedmiotowe sprawozdanie zawiera między innymi rozliczenie wykorzystania dotacji celowej w 2013r. przeznaczonej dla Biblioteki. W sprawozdaniu przedstawione są również informacje dotyczące spraw merytorycznych tj.: gromadzenie i opracowywanie zbiorów, obsługa czytelników, udostępnianie zbiorów, działalność edukacyjna, kulturalno-oświatowa
i promocyjna, prowadzenie działalności informacyjnej, działalność instrukcyjno-metodyczna, doskonalenie pracowników, udział w programach i projektach.
Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je. Zarząd ponadto postanowił o przekazaniu powyższego sprawozdania do Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury.
Do punktu 9, 10, 11 porządku
Członkowie zapoznali się z następującymi sprawozdaniami:
-skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus”
z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury
i dziedzictwa narodowego o nazwie: ,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego.
-skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie:,, Organizacja VI Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej”.
-skorygowanym sprawozdaniem Stowarzyszenia Rodziców, Przyjaciół Dzieci i Młodzieży, Osób ze Specjalnymi Potrzebami przy Publicznym Przedszkolu Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: Radosne Mikołajki-VI edycja.
Do przedłożonych sprawozdań Zarząd nie wniósł uwag zatwierdzając je jednogłośnie.
Do punktu 12 porządku
Następnie Zarząd Powiatu zapoznał się ze sprawozdaniem z realizacji zadań przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w 2013 roku.
Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag.
Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania powyższego sprawozdania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania.
Do punktu 13 porządku
Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu
i Promocji Powiatu w sprawie wyboru oferty na wykonanie prac naprawczych w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy
Żeromskiego 3b.
Zarząd po zapoznaniu się z ww. pismem postanowił wybrać firmę ELEKTROPOSTRACH-Marcin Postrach Kluczbork ul.Norwida 7d/4, która wykona prace naprawcze w zakresie uziemienia w budynku administracyjnym położonym w Kluczborku przy ulicy
Żeromskiego 3b.
Zarząd ponadto zobowiązał Wydział do przygotowania umowy upoważniając jednocześnie Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.
Do punktu 14 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Pana Grzegorza Sz. (dot.pisma Starosty z dnia 23.12.2013r. nr OLZ.511.69.2013.JM w sprawie działalności Stowarzyszenia Ochotniczej Straży Pożarnej).
Zarząd Powiatu zapoznał się i przeanalizował dokumenty dotyczące Stowarzyszenia Ochotniczej Straży Pożarnej w Lasowicach Małych i uznał, że nie stwierdza rażącego naruszenia prawa jakie zostało wskazane w piśmie i w związku z tym nie ma podstaw do przesunięcia planowanej dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego na inny cel, gdyż za ww. dotację został już zakupiony samochód strażacki.
Zarząd ponadto zobowiązał Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do przygotowania odpowiedzi oraz przesłania jej do wiadomości do Urzędu Gminy Lasowice Wielkie.
Do punktu 15 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Namysłów dotyczącą prowadzenia doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i zespołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Namysłów. Do umowy Zarząd nie wniósł żadnych uwag i w związku z tym postanowił o jej podpisaniu do czego upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty Kluczborskiego.
Do punktu 16 porządku
Następnie członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie nieodpłatnego użyczenia części działki nr 25 k.m.3 o pow.20 m2 położonej w ciągu ul.Powstańców Śląskich w Kluczborku w celu lokalizacji słupa ogłoszeniowego.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka postanowił wyrazić zgodę na nieodpłatne użyczenie.
Ponadto Zarząd zwrócił uwagę, że przedmiotowa działka podlega ochronie konserwatorskiej
i postawienie słupa oraz przestawienie ogrodzenia będzie wymagało uzgodnienia
z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Do punktu 17 porządku
Postanowiono o podpisaniu decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową nr 1316 O-Kluczbork-Ciarka-DK 11.
Do punktu 18 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu
i Promocji Powiatu w sprawie wykonania robót uzupełniających i dodatkowych dotyczących inwestycji pn:,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości–etap II, budynek przy ul.Moniuszki-zaprojektuj i wybuduj”.
Pan Starosta poinformował, że w związku z otrzymaniem protokołu konieczności na wykonanie robót uzupełniających i dodatkowych dotyczących ww.inwestycji zaistniała konieczność zaakceptowania wykonania robót jakie zostały wskazane w protokole
i upoważnienia osób do podpisania umowy.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił zatwierdzić wykonanie robót uzupełniających wymienionych w protokole.
Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy z wykonawcą.
Do punktu 19 porządku
Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Vital Medica Sp.z o.o dotyczącym podjęcia współpracy w zakresie wspólnego przystąpienia do konkursów ogłaszanych przez NFZ ze Spółką Powiatowe Centrum Zdrowia S.A.NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Zarządu Spółki Vital Medic Sp z o.o
stwierdził, że jest zainteresowany współpracą z ww. Spółką w celu przygotowania wspólnej oferty.
Ponadto Zarząd do bieżącej pracy i negocjacji w sprawie zbudowania wspólnej oferty wyznaczył Zarząd PCZ S.A NZOZ Szpital Powiatowy w Kluczborku lub osoby wskazane przez członków Zarządu, natomiast ze strony Zarządu Powiatu Starostę i Wicestarostę Kluczborskiego. Jednocześnie Zarząd informuje, że w najbliższym czasie zorganizuje spotkanie w ww. sprawie.
Do punktu 20 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 21 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 123 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk