Protokół Nr  118/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 10 grudnia 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015.

4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadanie: ,,Remont i adaptacja części warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego. 

5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina budynku przy ul.Żeromskiego 3A.

6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w Kluczborku do odbioru sprzętu i wyposażenia w ramach realizacji umów w związku z projektem pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”

7.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014r.

-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2029.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok.

8.Wolne wnioski.

9.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 5.12.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 117/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych. 

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 stycznia 2014r. do 28 lutego 2014r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach:

 

 

Lp.

 

Imię i nazwisko dyrektora

 

Nazwa szkoły/placówki

 

Decyzja  

o wysokości dodatku funkcyjnego

 

Decyzja

o wysokości dodatku motywacyjnego

 

1.

 

Mariusz Kaczmarski

Zespół Szkół
Ogólnokształcących

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

2.

 

 

Piotr Sitnik

Zespół Szkół

Licealno-Technicznych

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

3.

 

 

Ewa Sygulla

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

4.

 

 

Marzena Perucka

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

 

45%

 

25%

 

5.

 

 

Ewa Poręba

Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

6.

 

 

Wiesław Solarewicz

Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

7.

 

 

Anna Dzierżan

Powiatowy Ośrodek

Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

8.

 

 

Tadeusz Michalkiewicz

 

 

Młodzieżowy Dom Kultury

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

9.

 

 

Anita Kielich

Poradnia

Psychologiczno-Pedagogiczna

w Kluczborku 

 

30%

 

30%

 

Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.

Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 stycznia 2014 r. do 28 lutego 2014r.

  

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się informacją Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015.

Pani Naczelnik szczegółowo omówiła powyższą informację, która została sporządzona na podstawie propozycji dyrektorów szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego. 

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się wyraził zgodę na proponowane przez Wydział Edukacji i Sportu kierunki kształcenia uczniów w ww. roku szkolnym.

Zarząd ponadto zwrócił uwagę, aby rozważyć kwestię naboru do klasy o profilu zawodowym stolarz.

 

Do punktu 4 porządku

  

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadanie: ,,Remont i adaptacja części warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego. 

W związku z realizacją ww.zadania Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego.

Zarząd postanowił również zażądać zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 10% oraz wadiumw wysokości 30.000,00,-zł.

 

Do punktu 5 porządku

  

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina budynku przy ul.Żeromskiego 3A.

Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na wykonanie prac dodatkowych związanychz remontem dachu wraz z rozbiórką ww.komina i upoważnił dwóch członków Zarząduw osobie Starosty i Wicestarosty do zawarcia Aneksu do umowy.

  

Do punktu 6 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznychw Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w Kluczborku do odbioru sprzętui wyposażenia w ramach realizacji umów w związku z projektem pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”

W związku z realizacją projektu pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”- część II, III i IV zamówienia, postanowił wyrazić zgodę na upoważnienie Pana Rajmunda Kinder–Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku wraz z wyznaczonym przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu pracownikiem Starostwa Powiatowego w Kluczborku do odbioru sprzętu i wyposażenia w ramach realizacji umów. Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania przedmiotowego upoważnienia.    

  

Do punktu 7 porządku

  

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia następujących materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014r.

-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2029.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok.

Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił o przedłożeniu ich pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 8 porządku

  

Zarząd Powiatu postanowił udzielić upoważnienia dla dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty w przypadku konieczności podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a NFOŚiGW Warszawa na dofinansowanie powiatu w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji. 

Zarząd Ponadto upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania Porozumień:

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie umieszczenia dwójki dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Opolu.

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie pobytu dzieckaz Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim,

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie pobytu dzieckaz Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim.

  

Do punktu 9 porządku

  

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 118 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk