Protokół Nr 118/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 10 grudnia 2013 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015.
4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadanie: ,,Remont i adaptacja części warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego.
5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina budynku przy ul.Żeromskiego 3A.
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w Kluczborku do odbioru sprzętu i wyposażenia w ramach realizacji umów w związku z projektem pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”
7.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014r.
-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2029.
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok.
8.Wolne wnioski.
9.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 5.12.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 117/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 stycznia 2014r. do 28 lutego 2014r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach:
Lp. |
Imię i nazwisko dyrektora |
Nazwa szkoły/placówki |
Decyzja
o wysokości dodatku funkcyjnego |
Decyzja
o wysokości dodatku motywacyjnego |
1. |
Mariusz Kaczmarski |
Zespół Szkół Ogólnokształcących
w Kluczborku |
45% |
30% |
2.
|
Piotr Sitnik |
Zespół Szkół
Licealno-Technicznych
w Kluczborku |
45% |
30% |
3.
|
Ewa Sygulla |
Zespół Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 1
w Kluczborku
|
45% |
30% |
4.
|
Marzena Perucka |
Zespół Szkół
Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku |
45% |
25% |
5.
|
Ewa Poręba |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
w Kluczborku |
45% |
30% |
6.
|
Wiesław Solarewicz |
Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku |
45% |
30% |
7.
|
Anna Dzierżan |
Powiatowy Ośrodek
Doskonalenia Nauczycieli
w Kluczborku |
45% |
30% |
8.
|
Tadeusz Michalkiewicz
|
Młodzieżowy Dom Kultury
w Kluczborku |
30% |
30% |
9.
|
Anita Kielich |
Poradnia
Psychologiczno-Pedagogiczna
w Kluczborku |
30% |
30% |
Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.
Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 stycznia 2014 r. do 28 lutego 2014r.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się informacją Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2014/2015.
Pani Naczelnik szczegółowo omówiła powyższą informację, która została sporządzona na podstawie propozycji dyrektorów szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się wyraził zgodę na proponowane przez Wydział Edukacji i Sportu kierunki kształcenia uczniów w ww. roku szkolnym.
Zarząd ponadto zwrócił uwagę, aby rozważyć kwestię naboru do klasy o profilu zawodowym stolarz.
Do punktu 4 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego na zadanie: ,,Remont i adaptacja części warsztatów szkolnych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 na pracownie specjalistyczne Centrum Kształcenia Ustawicznego.
W związku z realizacją ww.zadania Zarząd Powiatu postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego.
Zarząd postanowił również zażądać zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w wysokości 10% oraz wadiumw wysokości 30.000,00,-zł.
Do punktu 5 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina budynku przy ul.Żeromskiego 3A.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na wykonanie prac dodatkowych związanychz remontem dachu wraz z rozbiórką ww.komina i upoważnił dwóch członków Zarząduw osobie Starosty i Wicestarosty do zawarcia Aneksu do umowy.
Do punktu 6 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie upoważnienia Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznychw Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w Kluczborku do odbioru sprzętui wyposażenia w ramach realizacji umów w związku z projektem pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”
W związku z realizacją projektu pn:,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”- część II, III i IV zamówienia, postanowił wyrazić zgodę na upoważnienie Pana Rajmunda Kinder–Kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku wraz z wyznaczonym przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu pracownikiem Starostwa Powiatowego w Kluczborku do odbioru sprzętu i wyposażenia w ramach realizacji umów. Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania przedmiotowego upoważnienia.
Do punktu 7 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia następujących materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2014r.
-autopoprawka Nr 1 Zarządu Powiatu z dnia 10.12.2013r. wprowadzająca zmiany do projektu wieloletniej prognozy finansowej na lata 2014-2029.
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia stawki opłaty za korzystanie przez operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Kluczborski
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok.
Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił o przedłożeniu ich pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 8 porządku
Zarząd Powiatu postanowił udzielić upoważnienia dla dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty w przypadku konieczności podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a NFOŚiGW Warszawa na dofinansowanie powiatu w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji.
Zarząd Ponadto upoważnił Starostę i Wicestarostę do podpisania Porozumień:
-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Opole w sprawie umieszczenia dwójki dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Opolu.
-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie pobytu dzieckaz Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim,
-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Namysłowskim w sprawie pobytu dzieckaz Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Namysłowskim.
Do punktu 9 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 118 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk