Protokół Nr 117/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 05 grudnia 2013 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Nieobecny był członek Zarządu –Artur Nowak.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014 roku,
-udzielenia pełnomocnictwa Panu Kazimierzowi Sztajglikowi–Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zakup i dostawę materiałów do wykonania mieszanki piaskowo – solnej przeznaczonej do zimowego utrzymania dróg.
3.Aneks Nr 2 do umowy nr AS3/000004/08/D z dnia 19.04.2013r. pomiędzy PFRON,
a Powiatem Kluczborskim,
4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120.
5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na prowadzenie w ZSP Nr 2 –CKU w Kluczborku dzienników lekcyjnych wyłącznie w formie elektronicznej.
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące realizacji zaleceń pokontrolnych przez WODiDZ w Kluczborku.
7.Pismo Rady Sołeckiej w Lasowicach Wielkich dotyczące wykonania chodnika.
8.Sprawozdanie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego Kluczbork z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Impreza integracyjna ,,Dzień Inwalidy-Emeryta”.
9.Sprawozdanie Stowarzyszenia Autoklub Terenowa Byczyna z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Jesienny Sprint 2013-sprintem do rozwoju turystyki kwalifikowanej.
10.Sprawozdanie podsumowujące akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C dzieci sześcioletnich-rocznik 2007 w powiecie kluczborskimw 2013r.
11.Pismo Stowarzyszenia Miłośników Tańca SUKCES w Kluczborku w sprawie zwolnienia
z opłaty za użytkowanie lokalu przy ul.Jagiellońskiej do czasu zakończenia remontu oraz prolongowanie dotychczas wniesionych kwot w wysokości 166,33,-zł w ramach kolejnych opłat.
12.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmianw miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków oraz przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zameckaw zakresie wsi Ligota Dolna.
13.Decyzje w sprawie:
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1317 O- Kuniów - Szumirad.
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1326 O- Stare Olesno - Jasienie.
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 2121 O ul. Waryńskiego – Kluczbork
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1306 O-Byczyna – granica województwa łódzkiego (Łubnice).
-wygaszenia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibąw Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntówi budynków jako działka: 73/1 Kujakowice Górne.
14.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące Aneksu nr 1 do umowy nr FP.273.2.10.2013 z dnia 22.11.2013r. na wykonanie zadania pn: ,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętui wyposażenia”-część III zamówienia
15.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące Aneksu nr 1 do umowy nr FP.273.2.7.2013 z dnia 22.11.2013r. na realizację części IV zamówienia tj.,,Zakup sprzętu i wyposażenia do spawalni elektrycznej i gazowej”
16.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
17.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28.11.2013r.
18.Wolne wnioski.
19.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 26.11.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 116/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W przedmiotowym projekcie Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejsza się wydatki w dziale 854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza kwota 1.684,-zł, rozdział 85446-Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli.
Zwiększeniu ulegają wydatki w dziale854-Edukacyjna Opieka Wychowawcza kwota 1.684,-zł, rozdział 85407-Placówki wychowania pozaszkolnego.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku. Do przedłożonego projektu Zarząd nie wniósł żadnych uwag w związku z tym podjął uchwałę Nr 117/309/2013.
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014 roku.
Projekt został przygotowany celem zaopiniowania ofert złożonych do otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych zleconych przez powiat organizacjom pozarządowym w 2014r. do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 117/310/2013.
Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Kazimierzowi Sztajglikowi–Dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zakup i dostawę materiałów do wykonania mieszanki piaskowo – solnej przeznaczonej do zimowego utrzymania dróg.
Zarząd Dróg Powiatowych zwrócił się z wnioskiem o wyrażenie zgody na przeprowadzenie w grudniu 2013r. postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zakup i dostawę materiałów do wykonania mieszanki piaskowo-solnej przeznaczonej do zimowego utrzymania dróg. Planowany jest zakup 750 ton piasku i 250 ton soli drogowej.
Płatność za zakupione materiały nastąpi w styczniu 2014r. ze środków ujętych w planie finansowym jednostki na 2014r. W związku powyższym w przedmiotowym projekcie udziela się pełnomocnictwa Panu Kazimierzowi Sztajglikowi –Dyr.ZDP w Kluczborku do wykonywania wszelkich czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na zakup i dostawę ww. materiałów. Do podpisania przedmiotowego pełnomocnictwa Zarząd upoważnił Starostęi Wicestarostę.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się z Aneksem Nr 2 do umowy nr AS3000004/08/D z dnia 19 kwietnia 2013r. zawartej pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a PFRON w sprawie realizacji pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd”.
Aneks dotyczy zmian wprowadzonych do ww. umowy. Zarząd do podpisania przedmiotowego Aneksu upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 4 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym sprzedaży nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120.
Pan Starosta poinformował, że w dniu21.11.2013r. odbyły się I rokowania cenowe na zbycie ww.nieruchomości , który zakończył się wynikiem negatywnych z powodu braku oferentów.
W związku z powyższym Zarząd postanowił, że decyzję w ww. sprawie podejmiew miesiącu styczniu 2014r. Ponadto Zarząd zwrócił się z prośbą do Kierownika Biurao przygotowanie na kolejne posiedzenie Zarządu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy użyczenia na rzecz PKS-u w Kluczborku na użytkowanie nieruchomości zabudowanej stacją paliw.
Do punktu 5 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na prowadzenie w ZSP Nr 2 –CKU w Kluczborku dzienników lekcyjnych wyłącznie w formie elektronicznej.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem wyraził zgodę na prowadzenie w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dzienników lekcyjnych w formie elektronicznej.
Do punktu 6 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym realizacji zaleceń pokontrolnych przez WODiDZ w Kluczborku, w którymzawarta jest informacja o efektach realizacji zaleceń pokontrolnych.
Zarząd przyjął ww.informację przedłożoną przez Dyrektora WODiDZ w Kluczborku.
Do punktu 7 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Rady Sołeckiej w Lasowicach Wielkich dotyczącym wykonania chodnika we wsi Lasowice Wielkie.
Pan Starosta poinformował, że przed otrzymaniem pisma od mieszkańców wsi Lasowice Wielkie otrzymał wstępną wycenę żądanych robót polegających na wykonaniu kolektora deszczowego wraz ze studniami rewizyjnymi w Lasowicach Wielkich na odcinku od kościoła do końca zabudowy w kierunku na Chudobę o długości 1250 mb. Wstępny kosztorys tego zakresu robót opiewa na kwotę 600 tys.zł.
W związku z powyższym Zarząd stwierdził , że ww.zadanie nie jest planowane w budżecie powiatu kluczborskiego na rok 2014, jednakże Zarząd podejmie rozmowy z Gminą Lasowice Wielkie w przedmiotowej sprawie, a o jej wynikach powiadomi mieszkańców.
Do punktu 8 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu sprawozdanie Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego Kluczbork z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Impreza integracyjna ,,Dzień Inwalidy-Emeryta”.
Zarząd po zapoznaniu się przyjął powyższe sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 9 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem Stowarzyszenia Autoklub Terenowa Byczyna z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Jesienny Sprint 2013-sprintem do rozwoju turystyki kwalifikowanej. Członkowie Zarządu do sprawozdania nie wnieśli uwag przyjmując je.
Do punktu 10 porządku
Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem podsumowującym akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rok 2007 w powiecie kluczborskim w 2013r.
Ponadto Zarząd postanowił o przekazaniu ww. sprawozdania Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.
Do punktu 11 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Stowarzyszenia Miłośników Tańca SUKCES w Kluczborku w sprawie zwolnienia z opłaty za użytkowanie lokalu przy ul.Jagiellońskiej do czasu zakończenia remontu oraz prolongowanie dotychczas wniesionych kwot w wysokości 166,33,-zł w ramach kolejnych opłat.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Stowarzyszenia Miłośników Tańca SUKCES w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na zwolnienie z opłat za użytkowanie lokalu przy ul.Jagiellońskiej do czasu ukończenia remontu. Ponadto Zarząd postanowił o prolongowaniu dotychczas wniesionych opłat na kolejne miesiące.
Do punktu 12 porządku
Kolejną sprawą było pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków oraz przystąpienia do zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka w zakresie wsi Ligota Dolna.
Zarząd zapoznał się także z opinią przedłożoną przez Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w tej sprawie.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu pozytywnie opiniuje zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna, Ligota Zamecka w zakresie wsi Ligota Dolna.
Do punktu 13 porządku
Po rozpatrzeniu wniosków Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku postanowionoo podpisaniu decyzji w sprawie:
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku
z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1317 O- Kuniów - Szumirad.
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1326 O- Stare Olesno - Jasienie.
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 2121 O ul. Waryńskiego – Kluczbork
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 1306 O-Byczyna – granica województwa łódzkiego (Łubnice).
-w związku z wnioskiem ZDP w Kluczborku w sprawie przekazania Gminie Kluczbork
Nieruchomości oznaczonej w operacie ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 73/1o pow.0,0700 ha położonej w obrębie Kujakowice Górne oraz opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w tej sprawie postanowionoo wygaszeniu trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibąw Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntówi budynków jako działka: 73/1 Kujakowice Górne.
Do punktu 14 i 15 porządku
Zarząd zapoznał się z pismami Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącymi;
-Aneksu nr 1 do umowy nr FP.273.2.10.2013 z dnia 22.11.2013r. na wykonanie zadania pn: ,,Unowocześnienie bazy ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku poprzez zakup sprzętu i wyposażenia”-część III zamówienia,
-Aneksu nr 1 do umowy nr FP.273.2.7.2013 z dnia 22.11.2013r. na realizację części IV zamówienia tj.,,Zakup sprzętu i wyposażenia do spawalni elektrycznej i gazowej”
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na przesunięcie terminu realizacji ww.zadań po uzyskaniu zgody Urzędu Marszałkowskiego w Opolu. Zarząd upoważnił do podpisania Aneksów Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 16 porządku
Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił o przekazaniu ich pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 17 porządku
Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia
28.11.2013r.:
- Uchwała Nr XXXVII/279/2013 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.
- Uchwała Nr XXXVII/280/2013 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.
- Uchwała Nr XXXVII/281/2013 w sprawie zmiany Uchwały Nr XXIX/227/2013 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 marca 2013 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków PFRON na 2013 rok-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Skarbnikowi Powiatu.
- Uchwała Nr XXXVII/282/2013 w sprawie wystąpienia Powiatu Kluczborskiego ze Stowarzyszenia pn. Międzynarodowe Towarzystwo Uprawy i Ochrony Drzew z siedzibą w Łodzi-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa.
Do punktu 18 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z pierwszym zawiadomieniem Zarządu Spółki pod firmą PCZ S.A w Kluczborku oraz Zarządu Spółki –Zakład Usług Medycznych w Kluczborkuo zamiarze połączenia ww. spółek oraz ze sprawozdaniami Zarządów, które zostały załączone do ww. zawiadomień.
Do punktu 19 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 117 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk