Protokół Nr 115/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 19 listopada 2013 r.

 

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014 roku.

3.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu w sprawie dostosowania Domu Dziecka ,,Nasz Dom” w Bogacicy-Bąków do obowiązujących przepisów prawa.

4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina przy ul.Żeromskiego 3A.

5.Pismo Prezesa Zarządu Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina w sprawie rozważenia propozycji wstąpienia do Stowarzyszenia.

6.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie  zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany  Uchwały Nr  XXIX/227/2013  Rady   Powiatu   w  Kluczborku z dnia  21 marca 2013 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok.

7.Wolne wnioski.

8.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13.11.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 114/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku

 

Pan starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014 roku.

Przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z zamiarem ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2014r. realizowanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawyo działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w następujących obszarach:

 -pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej

oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;

-Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;

-wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonego projektu i podjęli jednogłośnie uchwałę Nr 115/308/2013.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opoluw sprawie dostosowania Domu Dziecka ,,Nasz Dom” w Bogacicy-Bąków do obowiązujących przepisów prawa.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił przygotować odpowiedź do Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu, iż w nawiązaniu do pisma Nr PS-II.940.112.2013 z dnia 08.11.2013r. w sprawie dostosowania Domu Dziecka ,,Nasz Dom”w Bogacicy-Bąkowie do obowiązujących przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i uwzględnieniu decyzji Nr 7/2010 z dnia 2.11.2010r. zezwalającej na prowadzenie placówki na czas nieokreślony stoi na stanowisku spełnienia przez ww.placówkę wymogów ustawowych w zakresie liczebności podopiecznych w jednej lokalizacji.

W ramach jednostki organizacyjnej ,,Dom Dziecka ,,Nasz Dom” funkcjonują dwie placówki:

w Bogacicy z 28 miejscami i w Bąkowie z 20 miejscami. Ponadto jak stwierdził Pan Starosta przygotowany został wniosek do Ministra Pracy i Polityki Społecznej, w którym zwrócono się z prośbą o wydanie interpretacji w powyższej sprawie.

  

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie remontu dachu wraz z rozbiórką komina przy ul.Żeromskiego 3A.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ofertami cenowymi jakie wpłynęły od firm na

ww.remont postanowił o wyborze oferty firmy -P.W.,,STALBUD” Piotr Stefaniszyn za kwotę brutto 49.850,02,-zł. Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania umowy z ww.wykonawcą. 

  

Do punktu 5 porządku

 

Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Prezesa Zarządu Konwentu Współpracy Samorządowej Polska-Ukraina w sprawie rozważenia propozycji wstąpienia do Stowarzyszenia.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem uznał, że nie widzi możliwości wstąpienia do ww.Stowarzyszenia ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu, które mogłyby być przeznaczone na ten cel.

  

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na  sesję Rady Powiatu:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie  zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany  Uchwały

Nr  XXIX/227/2013  Rady   Powiatu   w  Kluczborku z dnia  21 marca 2013 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok.

Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi projektami postanowił zatwierdzić je i przedłożyć pod obrady Rady Powiatu.

  

Do punktu 7 porządku

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu ofertę współpracy Firmy-Grupa Ergo Sp. z.o.o z Wrocławia w zakresie kompleksowego opracowania strategii rozwoju Powiatu na lata2014-2020.

Powyższa oferta obejmuje m.in.: przeprowadzenie diagnozy społeczno-gospodarczej, przeprowadzenie procesu uspołecznienia strategii, konsultacje społeczne, konsultacje społeczne z radnymi powiatu-przedstawienie projektu strategii, spotkania robocze dotyczące analizy strategii planów rozwoju, przyjęcie strategii po zatwierdzeniu projektu przez RDOŚi Sanepid, monitoring działań poprzez wdrożenie elektronicznego systemu do ewaluacji strategii-badanie potrzeb i satysfakcji petentów w urzędzie.

Przedmiotowa oferta zostanie przedstawiona na najbliższej sesji w dniu 28.11.2013r. przez przedstawiciela firmy Grupa Ergo Sp.z o.o   z Wrocławia.

Zarząd w związku z planem przystąpienia do współpracy z Firmą-Grupa Ergo Sp. z.o.o z Wrocławia w zakresie kompleksowego opracowania strategii rozwoju Powiatu na lata2014-2020 postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania umowy.

Kolejno Zarząd Powiatu upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a gminą Kluczbork  w sprawie przyznania dofinansowania zadania pn.:,,Przebudowa jezdni i chodników ulicy Wyspiańskiego w Kluczborku”. Kwota dofinansowania wynosi 40.000,-zł.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umowy pomiędzy Gminą Kluczbork, a Powiatem Kluczborskim w sprawie przyznania dofinansowania zadania pn.,,Przebudowa jezdni i chodników ulicy Strzeleckiejw Kluczborku” w kwocie 40.000,-zł.

Zarząd zapoznał się z pismem p.o Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiskai Leśnictwa w sprawie korekty wniosku o ubieganie się o udzielenie dofinansowaniaz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Pan Naczelnik wyjaśnił, że korekta ta dotyczy tego, iż w pierwotnym wniosku został wpisany pojazd HONDA NSR 125 R (motocykl), na który nie przysługuje dofinansowanie.

Zarząd w związku z powyższym upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starostyi Wicestarosty do podpisania korekty do ww.wniosku.

Zapoznano się z treścią Porozumienia pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku, a Panem Wojciechem Bobrowskim w sprawie oznakowania kościołów drewnianych powiatu kluczborskiego kodami QR oraz stworzenia i prowadzenia mobilnej strony internetowejo tych zabytkach. Członkowie Zarządu do treści nie wnieśli uwag w związku z czym postanowili o jego podpisaniu do czego upoważnili Starostę oraz Wicestarostę Kluczborskiego.  

 

Do punktu 8 porządku

  

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 115 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

  

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk