Protokół Nr 111/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 15 października 2013 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Nieobecny był Pan Artur Nowak.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:
-zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2014 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego,
-ustalenia wartości obiektów budowlanych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego nie objętych wyceną do celów ubezpieczeniowych.
-Upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do ustanowienia nieodpłatnej służebności na rzecz spółki pod firmą GETIN LEASING Spółka Akcyjna.
3.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Miłośników Tańca ,,SUKCES”z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: ,,Organizacja Turnieju Tańca Towarzyskiego o Złoty Plaster Miodu”
4.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące wycinki lub cięć pielęgnacyjnych drzewa rosnącego w ciągu drogi powiatowej Nr 1319 O w miejscowości Ligota Dolna przy posesji 51.
5.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące rozliczenia kosztów usługi i środków uzyskanych ze środków ze sprzedaży drewna z wycinki drzewa rosnącegow ciągu drogi powiatowej Nr 1318 O w m.Kuniów przy posesji nr 27 (dot.sprawyz posiedzenia Zarządu z dnia 18.09.2013r.)
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie wyrażenia zgody na wykonanie przyłącza gazu z terenu należącego do Powiatu Kluczborskiego do Przychodni ,,Vita” w Kluczborku przy ul.Grunwaldzkiej (pismo Pracowni Projektowej ,,INST-Projekt” Bożena Żurek),
7.Skarga na lekarza Oddziału Wewnętrznego -Powiatowego Centrum Zdrowia S.A w Kluczborku
8.Sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieliw Kluczborku.
9.Pismo Prezesa Oddziału ZNP w Kluczborku w sprawie przyznania nagród Starosty Kluczborskiego dla pracowników oświaty.
10.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Janowskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu 4 dzieci pochodzącychz Powiatu Kluczborskiego, a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczejw Powiecie Janowskim.
11.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu finansowego jednostki w dziale 600-Transport i łączność, rozdział 60014-Drogi publicznei powiatowe § 4210 –zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 50.000,-zł na zakup mieszanki piaskowo-solnej na sezon zimowy 2013/2014.
12.Pismo Audytora Wewnętrznego dotyczące przeprowadzonej kontroli problemowej, której przedmiotem była prawidłowość przeprowadzenia zamówienia publicznego na dostawę opału do kotłowni w WODiDZ w Kluczborku w związku z realizacją projektu ,,Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in.poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych”.
13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące prośby mieszkańca wsi Bogacica w sprawie utwardzenia drogi wewnętrznejw obrębie wsi Bogacica stanowiącej działkę nr 1106 o pow.0,3190 ha, będącej własnością Powiatu Kluczborskiego.
14.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego polegającego na: ,,Ubezpieczeniu mienia Powiatu Kluczborskiego na lata 2013-2016.”
15.Sprawozdanie za rok 2012 z realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015.
16.Decyzje w sprawie:
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową 1313-Bąków-Kobyla Góra-DP 1310 O,
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową 1314 O-Bąków-Jamy-stacja kolejowa Jamy,
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową 1315 O-Wędrynia-Gronowice,
17.Uchwała Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie odwołania Zarządu Powiatu w Kluczborku od uchwały nr 330/2013 z dnia 12 września 2013r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w przedmiocie opinii o informacjio przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013r.
18.Wniosek Prezesa Zarządu PCZ S.A NZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborkuw sprawie wyrażenia zgody na podnajem pomieszczeń Poradni odwykowej pod działalność Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych Zakładowej Organizacji Związkowej działającej przy PCZ S.A NZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
19.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na okres oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.
20.Wolne wnioski.
21.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 2 października 2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 110/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
W powyższym projekcie zwiększa się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie dochodówo kwotę 21.413,00 zł w następującym dziale klasyfikacji budżetowej: Dział 853-Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział-85321-Zespoły do spraw orzekaniao niepełnosprawności.
Ponadto zwiększa się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków o kwotę 21.413,00 zł w następującym dziale klasyfikacji budżetowej: Dział 853-Pozostałe zadaniaw zakresie polityki społecznej, rozdział 85321-Zespoły do spraw orzekaniao niepełnosprawności.
Wprowadzone zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2013 rok wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 03.10.2013 roku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął 3 głosami za przy braku głosów przeciw uchwałę Nr 111/291/2013.
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie ustalenia wysokości środków finansowych w budżecie powiatu kluczborskiego na 2014 rok na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej oraz maksymalnej wysokości udzielanego zasiłku pieniężnego.
Pan Starosta poinformował, że powyższy projekt uchwały przygotowywany jest corocznie,a środki finansowe na pomoc zdrowotną dla nauczycieli uprawnionych do korzystaniaz opieki zdrowotnej zostaną zapisane w Dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80195-Pozostała działalność w paragrafie 3020 budżetu powiatu kluczborskiego.
Ponadto ustala się maksymalną wysokość zasiłku pieniężnego stanowiącego formę pomocy zdrowotnej, która wynosi 2.000,00,zł na osobę.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o podjęciu uchwałyNr 111/292/2013.
Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie ustalenia wartości obiektów budowlanych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego nie objętych wyceną do celów ubezpieczeniowych.
Powyższy projekt uchwały został przygotowany w związku z koniecznością przeprowadzenia postępowania przetargowego, które będzie dotyczyło usług polegających na: ,,Ubezpieczeniu mienia Powiatu Kluczborskiego na lata 2013-2016”.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 111/293/2013.
Kolejnym przygotowanym projektem uchwały był projekt w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku do ustanowienia nieodpłatnej służebności na rzecz spółki pod firmą GETIN LEASING Spółka Akcyjna.
Przedmiotowy projekt uchwały upoważnia dwóch członków Zarządu Powiatu w osobie Starosty i Wicestarosty do ustanowienia nieodpłatnej służebności na rzecz spółki pod firmą GETIN Leasing Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu dla zbywanej nieruchomości zabudowanej-działka nr 91/24, położonej w Kluczborku przy ul.Skłodowskiej-Curie nr 23.
Ustanowiona ww.nieodpłatna służebność dotyczy działki nr 91/25 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego i polega na zapewnieniu prawa przejazdu i przejścia dla każdoczesnego właściciela, współwłaściciela i użytkownika zbywanej nieruchomości.
Do przygotowanego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o podjęciu uchwały nr 111/294/2013.
Do punktu 3 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem przedłożonym przez Stowarzyszenie Miłośników Tańca ,,SUKCES” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie:
,,Organizacja Turnieju Tańca Towarzyskiego o Złoty Plaster Miodu”.
Zarząd do sprawozdania nie wniósł uwag jednogłośnie je zatwierdzając.
Do punktu 4 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowychw Kluczborku dotyczącym wycinki lub cięć pielęgnacyjnych drzewa rosnącego w ciągu drogi powiatowej Nr 1319 O w miejscowości Ligota Dolna przy posesji 51 przyjmując je do wiadomości.
Do punktu 5 porządku
Kolejną sprawą było pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dotyczące rozliczenia kosztów usługi i środków uzyskanych ze sprzedaży drewna z wycinki drzewa rosnącego w ciągu drogi powiatowej Nr 1318 O w m.Kuniów przy posesji nr 27 Powyższa sprawa była tematem posiedzenia Zarządu w dniu 18.09.2013r., na którym to Zarząd zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do zwrócenia się do Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie o dokonanie wycinki ww.drzewa w zamian za pozyskane drewnoz uwzględnieniem rozliczenia kosztów usługi ze środkami jakie można by uzyskać ze sprzedaży drewna.
Zarząd zapoznał się z wyliczeniem średnich kosztów usługi i środków uzyskanych ze sprzedaży drewna z wycinki ww.drzewa i uznał, że wyrazi zgodę na wycinkę drzewa jeśli suma środków pozyskanych ze sprzedaży drewna będzie wyższa lub równa kosztowi wycinki (390.00,-zł).
Do punktu 6 porządku
Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Pracowni Projektowej ,,INST-Projekt” -Bożena Żurek w sprawie wykonania przyłącza gazu z terenu należącego do Powiatu Kluczborskiego do Przychodni ,,Vita” w Kluczborku przy ul.Grunwaldzkiej.
Zarząd zapoznał się z przedmiotowym pismem przyjmując je do wiadomości.
Ponadto Pan Starosta poinformował, że na dzień posiedzenia Zarządu Powiatu prace związane z wykonaniem ww.przyłącza zostały już wykonane.
Do punktu 7 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo dotyczące skargi na lekarza Oddziału Wewnętrznego w spółce PCZ S.A w Kluczborku NZOZ.
Zarząd szczegółowo zapoznał się z pismem Pani M.B i postanowił na podstawie
art.65 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku-Kodeksu postępowania administracyjnego przekazać je do rozpatrzenia według właściwości Prezesowi Zarządu PCZ S.A-Dyrektorowi NZOZ w Kluczborku, gdyż dotyczy to skargi na podległego pracownika, którą rozpatruje kierownik jednostki w tym wypadku Dyrektor NZOZ. Ponadto Zarząd zobowiązał PCZ S.A do przedłożenia wyjaśnień Zarządowi Powiatu w terminie do dnia 30 października 2013r.
Do punktu 8 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się ze złożonym przez Dyrektora PODN w Kluczborku sprawozdaniem z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieliw Kluczborku. Zarząd zatwierdził powyższe sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 9 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Prezesa Oddziału ZNP w Kluczborku w sprawie przyznania nagród Starosty Kluczborskiego dla pracowników oświaty oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu w tej sprawie.
Pan Starosta wyjaśnił, że Pani Prezes Oddziału ZNP w Kluczborku otrzymała w dniu 26.09.2013r. pismo z Wydziału Edukacji i Sportu, w którym przekazana została informacja, że w bieżącym roku budżetowym środki finansowe wyodrębnione na nagrody Starosty Kluczborskiego dla nauczycieli zostaną przeznaczone na wynagrodzenia osobowe pracowników pedagogicznych.
Zarząd uwzględniając powyższe podtrzymuje stanowisko zawarte w wyżej przywołanym piśmie do ZNP.
Do punktu 10 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a powiatem Janowskim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu czworga dzieci pochodzących z Powiatu Kluczborskiego, a przebywających w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Powiecie Janowskim.
Zarząd postanowił o podpisaniu przedmiotowego Porozumienia do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 11 porządku
Następnie Pan Starosta przedstawił wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowychw Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego jednostki w dziale 600-Transporti łączność, rozdział 60014-Drogi publiczne i powiatowe § 4210–zakup materiałówi wyposażenia o kwotę 50.000,-zł na zakup mieszanki piaskowo-solnej na sezon zimowy 2013/2014. Zarząd Powiatu postanowił pozytywnie rozpatrzeć wniosek z uwzględnieniem, że termin płatności za zakup mieszanki piaskowo-solnej nastąpi w miesiącu styczniu 2014r. Ponadto Zarząd zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do uruchomienia trybu przetargowego.
Do punktu 12 porządku
Kolejno Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu informację z kontroli problemowej zleconej przez Zarząd Powiatu zgodnie z rozstrzygnięciem OR-Z.0022.110.16.2013.JS z dnia 02.10.2013r.
Kontrola została przeprowadzona w dniu 04.10.2013r. przez Audytora Wewnętrznego oraz pracownika merytorycznego Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w WODiDZ w Kluczborku, a jej przedmiotem była prawidłowość przeprowadzenia zamówienia publicznego na dostawę opału do kotłowni WODiDZ w związku z realizacją projektu: ,,Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in.poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych”.
Na podstawie protokołu z kontroli zostały sformułowane zalecenia, które przekazano kierownikowi jednostki w wystąpieniu pokontrolnym.
Do punktu 13 porządku
Zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym prośby mieszkańca wsi Bogacica w sprawie utwardzenia drogi wewnętrznej w obrębie wsi Bogacica stanowiącej działkę nr 1106 o pow.0,3190 ha, będącej własnością Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Dyrektora ZDP w Kluczborku do wykonania doraźnych prac związanych z zabezpieczeniem przedmiotowej drogi dojazdowej w związku ze zbliżającym się okresem zimowym, w którym to dojazd do posesji po opadach deszczu lub śniegu jest znacznie utrudniony.
Do punktu 14 porządku
Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu dotyczące konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego polegającego na: ,,Ubezpieczeniu mienia Powiatu Kluczborskiego na lata 2013-2016.”
W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił, aby ogłosić przetarg nieograniczony na ww.usługę. Ponadto postanowiono nie żądać zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeńz tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, -nie żądać wadium.
Upoważniono także dwóch członków Zarządu Powiatu w osobie Starosty Kluczborskiegoi Wicestarosty Kluczborskiego do podpisania umowy z wykonawcą wyłonionym w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego.
Do punktu 15 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu ,,Sprawozdanie-ankietę z realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015” za rok 2012.
Członkowie Zarządu po przyjęli jednogłośnie przedłożone sprawozdanie.
Do punktu 16 porządku
Postanowiono o podpisaniu decyzji w sprawie:
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową 1313-Bąków-Kobyla Góra-DP 1310 O,
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową 1314 O-Bąków-Jamy-stacja kolejowa Jamy,
-ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki zajęte pod drogę powiatową 1315 O-Wędrynia-Gronowice.
Do punktu 17 porządku
Pan Starosta przedstawił uchwałę Nr 18/43/2013 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 9 października 2013r.w sprawie odwołania Zarządu Powiatu w Kluczborku od uchwały nr 330/2013 z dnia 12 września 2013r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w przedmiocie opinii o informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2013r. Zarząd zapoznał się szczegółowoz ww.uchwałą i postanowił o przekazaniu jej uchwały radnym Rady Powiatuna najbliższej sesji.
Do punktu 18 porządku
Zarząd zapoznał się z wnioskiem Prezesa Zarządu PCZ S.A NZOZ Szpitala Powiatowegow Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na podnajem pomieszczeń Poradni Odwykowej położonych przy ul.Sienkiewicza 20 b w Kluczborku pod działalność Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Pielęgniarek i Położnych Zakładowej Organizacji Związkowej działającej przy PCZ S.A NZOZ Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na podnajem pomieszczeń Poradni Odwykowej pod działalność ww. Związków Zawodowych.
Do punktu 19 porządku
Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na okres oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd zatwierdził przedłożony projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 20 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaopiniowania przez Zarząd Powiatu w Kluczborku przyznania dodatku funkcyjnego dla Pani Anny Dzierżan -Dyrektora PODN w Kluczborku.
Pan Starosta wyjaśnił, że Wydział Edukacji wystąpił z propozycją zwiększenia Pani Annie Dzierżan dodatku funkcyjnego w związku z tym, że Pani Dyrektor oprócz statutowych zadań Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, wykonuje dodatkowe zadania związane z prawidłowym wdrożeniem projektu ,,Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach POKL, Priorytet III, działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
W związku z powyższym Zarząd pozytywnie zaopiniował przyznanie dodatku funkcyjnegow wysokości 45% otrzymywanego wynagrodzenia zasadniczego Pani Annie Dzierżan-Dyrektorowi Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na okres od 01.11.2013r. do 31.12.2013r.
Do punktu 21 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 111 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk