Protokół Nr  110/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 2 października 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie po stronie wydatków.

-w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku  do podpisania umów leasingu i umów dzierżawy

3.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie zmiany planu finansowego wydatków na zadania:

-zwiększenie w dziale 700, rozdział 70005 § 4300 zadania własne(usługi)-24.051,00,-zł,

-zwiększenie w dziale 700, rozdział 70005 § 4260 zadania własne(media)-11.000,00,-zł

4.Sprawozdanie na Rzecz Rozwoju Wsi ,,Dla Chudoby” z wykonania zadania publicznegoo nazwie:,,II Regionalne Zawody Dekarzy”,

5.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Kluczborski Klub Karate z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Organizacja letniego obozu sportowo-rekreacyjnego w Sianożętach”.

6.Pismo dotyczące zwolnienia z obowiązku zwrotu zasiłku na zagospodarowanie.

7.Pismo Prezesa Zarządu PKS w Kluczborku w sprawie podpisania (parafowania) załączników do Umowy ,,Oświadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu drogowego” z dnia 24.07.2013r. z Gminą Lasowice Wielkie oraz podpisanie Aneksu Nr 4z Gminą Byczyna. 

8.Pismo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Rejon w Kluczborku dotyczące zimowego utrzymania dróg krajowych w sezonie 2013/2014 na terenie administracyjnym.

9.Pismo Starosty Oleskiego dotyczące stanowiska Rady Powiatu w Oleśnie w sprawie podjęcia działań mających na celu finansowanie lokalnych inwestycji drogowych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020 podjęte na sesji w dniu

18 września 2013r.

10.Decyzja w sprawie wygaszenia trwałego zarządu dla Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku będącej własnością Powiatu Kluczborskiego.

11.Pismo Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu dotyczące doposażenia WITD.

12.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a MAXII-Media I.J.P.-Iwona Kosałka ul.Byczyńska 3/3, 46-200 Kluczbork wydawca: ,,Tygodnika Lokalnego Kluczbork-Olesno-Namysłów Spiker”.

13.Pismo p.o Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie rozliczenia zadania pod nazwą ,,Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kotłownią dla budynku socjalnego we wsi Miechowa oraz modernizacja kotłowni w budynkach użyteczności publicznej”.

14.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2014 roku.

15.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26.09.2013r.  

16.Wolne wnioski.

17.Zamknięcie posiedzenia.

  

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 18 września 2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 109/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku

  

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie po stronie wydatków.

W przedłożonym projekcie dokonuje się przeniesień środków w budżecie powiatu po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej.

Zmniejszeniu ulegają wydatki w Dziale-801-Oświata i wychowanie, rozdział-80144-Inne formy kształcenia osobno niewymienione, na kwotę 21.516,-zł.

Zwiększeniu ulegają wydatki w Dziale-801-Oświata i wychowanie, rozdział-80142-Środki na szkolenia, dokształcania i doskonalenie kadr, na kwotę 21.516,-zł. 

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w związku z realizacją projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pn. ”Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego”.

Do przedłożonego projektu członkowie Zarządu nie wnieśli uwag podejmując jednogłośnie 4 głosami za uchwałę nr 110/289/2013 w przedmiotowej sprawie.

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu w Kluczborku  do podpisania umów leasingu i umów dzierżawy.

Projekt uchwały został przygotowany w związku z rozstrzygnięciem  przetarguNr FP.6840.3.2013 ograniczonego do podmiotów prowadzących działalność
w zakresie leasingu na sprzedaż nieruchomości gruntowych zabudowanych.

Przetarg ten dotyczył sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20 B na działce nr 88/14z k.m.3 zabudowanej budynkiem Rehabilitacji oraz nieruchomości przy ul.M.C.Skłodowskiej 23 na działce nr 91/24 z k.m.12 zabudowanej budynkiem szpitalnym.

W związku z powyższym Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu: Pana Piotra Pośpiecha-Przewodniczącego Zarządu Powiatu oraz Pana Mieczysława Czaplińskiego-Wicestarostę Kluczborskiego do podpisania umów leasingu i umów dzierżawy.

Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do przedłożonego projektu uchwały jednogłośnie podejmując 4 głosami za uchwałę nr 110/290/2013 w przedmiotowej sprawie.  

  

Do punktu 3 porządku

  

Kolejno zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zmiany planu finansowego wydatków na zadania:

-zwiększenie w dziale 700-Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70005 § 4300 zadania własne(usługi)-24.051,00,-zł.

  

Zwiększenie w powyższej kwocie przedstawia się następująco:

1)kwota-18.551,00,-zł-spłata Siemens do końca 2013r.,

2)kwota-4.500,00,-zł-opłaty notarialne, wnioski do sadu, wypisy i wyrysy,

3)kwota-1.000,00,-zł-przeglądy techniczne budynków (Budynek Szpitala tzw.Stara Chirurgia, budynek przy ul.Żeromskiego 3B),

-zwiększenie w dziale 700, rozdział 70005 § 4260 zadania własne(media)-11.000,00,-zł.

Kwota ta dotyczy kosztów eksploatacji nieruchomości położonych przy ul.Żeromskiego 3B (budynek administracyjny) oraz ul.Jagiellońskiej 1 (lokal użytkowy).

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zmianę planu finansowego wydziału na ww.zadania i zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania na kolejną sesję projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku.

  

Do punktu 4 porządku

 

 Zarząd zapoznał się kolejno ze sprawozdaniem końcowym złożonym przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Wsi ,,Dla Chudoby” z wykonania zadania publicznego o nazwie:

,,II Regionalne Zawody Dekarzy”. Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je.

 

Do punktu 5 porządku

  

Następnie Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem końcowym złożonym przez Kluczborski Klub Karate z wykonania zadania publicznego o nazwie: ,,Organizacja letniego obozu sportowo-rekreacyjnego w Sianożętach. Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je.

 

Do punktu 6 porządku

  

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie wyrażenia zgody na zwolnienie byłego nauczyciela Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku z obowiązku zwrotu zasiłku na zagospodarowanie,który otrzymała w ubiegłym roku szkolnym będąc nauczycielem SOSW w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił zaopiniować pozytywnie powyższy wniosek.

  

Do punktu 7 porządku

  

Podpisano załączniki do Umowy współpracy z dnia 24.07.2013r pomiędzy Gminą Lasowice Wielkie i Powiatem Kluczborskim, a Przedsiębiorstwem Komunikacji Samochodowej w Kluczborku  o świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz podpisano Aneks nr 4 z Gminą Byczyna w ww. sprawiew związku ze zmianą w rozkładach jazdy autobusów. Do podpisania Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.  

  

Do punktu 8 porządku

  

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem  Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Rejon w Kluczborku dotyczącym zimowego utrzymania dróg krajowych w sezonie 2013/2014 na terenie administracyjnym.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił o przekazaniu przedmiotowego pisma do Zarządu Dróg Powiatowych oraz do Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia.

 

Do punktu 9 porządku

 

 Zarząd zapoznał się z przesłanym przez Starostę Oleskiego stanowiskiem Rady Powiatuw Oleśnie dotyczącym podjęcia działań mających na celu finansowanie lokalnych inwestycji drogowych w nowej perspektywie Unii Europejskiej na lata 2014-2020 jakie zostało podjęte na sesji w dniu 18 września 2013r. w Oleśnie.

Pan Starosta przypomniał, że Rada Powiatu w Kluczborku na sesji w dniu 29.08.2013r. podjęła także stanowisko w formie uchwały Rady, w którym zwróciła się o poparcie działań nakierowanych na zdecydowaną poprawę stanu technicznego dróg, poprzez finansowanie lokalnych inwestycji drogowych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020.

Niniejsza uchwała została przesłana do: Ministra Rozwoju Regionalnego, Zarządu Województwa Opolskiego, Sejmiku Województwa Opolskiego, Starostów powiatów  województwie opolskim, Związków Gmin Śląska Opolskiego, Związku Powiatów Polskichoraz mieszkańcom powiatu kluczborskiego za pośrednictwem środków masowego przekazu.

  

Do punktu 10 porządku

  

Kolejno Pan Starosta poinformował, że w związku z pozytywnym rozstrzygnięciem przetargu pisemnego ograniczonego do podmiotów prowadzących działalność w zakresie leasingu na zbycie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20 B na działce nr 88/14 z k.m.3 o pow.0,5012 ha, na której w części ujawniony jest trwały zarząd na rzecz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku, zaistniała konieczność wygaszenia trwałego zarządu ujawnionego w księdze wieczystej jako forma prawna władania nieruchomością przez jednostkę organizacyjną powiatu.

W związku z powyższym Zarząd postanowił o podpisaniu decyzji w sprawie wygaszenia trwałego zarządu dla Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Kluczborku części w udziale wynoszącym 7590/10 000 nieruchomości zabudowanej budynkiem biurowym Powiatowego Ośrodka Rehabilitacyjnego i działki gruntowej oznaczonej nr ewidencyjnym 88/14 z k.m.3 o pow.0,5012 ha położonej przy ul.Sienkiewicza 20 b.

Ponadto Pan Starosta stwierdził, że Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku będzie nadal korzystała z przedmiotowej nieruchomości w ramach umowy użyczenia zawartej z Powiatem jako korzystającym z nieruchomości do czasu zakończenia umowy leasingu.  Do podpisania umowy użyczenia Zarząd Powiatu upoważnił Starostęi Wicestarostę.

  

Do punktu 11 porządku

 

 Członkowie Zarządu zapoznali się z kolejnym pismem Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu w sprawie doposażenia ww.Inspektoratu.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie posiada w budżecie powiatu kluczborskiego środków na doposażenie (zakup laptopa) dla ww.Inspektoratu.

Do przygotowania odpowiedzi w tej sprawie Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu.

  

Do punktu 12 porządku

  

Zarząd Powiatu zapoznał się z treścią umowy, która została przygotowana w związkuz rozstrzygnięciem zapytania ofertowego dotyczącego publikacji artykułu promocyjnego nt.:funkcjonowania na terenie Powiatu Kluczborskiego Lokalnego Punktu Informacyjnegoo Funduszach Europejskich współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się zaakceptował treść ww.umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a MAXII-MEDIA I.J.P.-Iwona Kosałka z siedzibą: ul.Byczyńska 3/3,46-200 Kluczbork Wydawca: ,,Tygodnika Lokalnego Kluczbork-Olesno-Namysłów Spiker”.

Do podpisania przedmiotowej umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

  

Do punktu 13 porządku

  

Kolejno członkowie Zarządu analizie poddali sprawozdanie z rozliczenia dotacji celowej na zadanie pn.:,,Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kotłownią dla budynku socjalnego we wsi Miechowa oraz modernizacji kotłowni w budynku użyteczności publicznej” w związkuz umową zawartą w dniu 28.05.2013r. pomiędzy Gminą Byczyna, a Powiatem Kluczborskim.

Z przedłożonego sprawozdania wynika, że z przyznanej dotacji na kwotę 75.000,00,-zł Gmina Byczyna wykorzystała kwotę 74.000,00,-zł, co stanowi 50% ogólnych kosztów zadania na kwotę 148.000,00,-zł.

Zarząd po zapoznaniu się zatwierdził powyższe sprawozdanie z rozliczenia dotacji celowej.

  

Do punktu 14 porządku

  

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia wysokości opłatza usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2014 roku.

Zarząd zatwierdził przedłożony projekt i postanowił o przedłożeniu go pod obrady Rady Powiatu.

  

Do punktu 15 porządku

  

Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia26.09.2013r.:

1.        Uchwałę Nr XXXIV/267/2013 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu  w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.        Uchwałę Nr XXXIV/268/2013 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

  

Do punktu 16 porządku

  

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przeprowadzenia kontroli zamówienia publicznego na dostawę opału do kotłowni w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w związku z realizacją projektu ,,Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej Powiatu Kluczborskiego m.in.poprzez wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych”.

Zarząd w związku z powyższym wnioskiem postanowił upoważnić Audytora Wewnętrznego-Roberta Świerczka  oraz pracownika merytorycznego Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu-Panią Annę Malejki do przeprowadzenia kontroli ww.zamówienia publicznego i przedłożenia sprawozdania z niniejszej kontroli w terminie do dnia 4.10.2013r. Zarządowi Powiatu.  

Zarząd zapoznał się i zaakceptował treść umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim,a Spółką Partnerską Radców Prawnych Waszczuk i Partnerzy z siedzibą w Namysłowie, której przedmiotem są usługi prawnicze dotyczące zwrotu podatku od towaru i usług (VAT).

Do podpisania umowy upoważniono Starostę i Wicestarostę.   

  

Do punktu 17 porządku

  

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 110 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk