Protokół Nr 109/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 18 września 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:

-wniesienia odwołania do Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu od Uchwały nr 330/2013 z dnia 12 września 2013r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2013r.( Opinia RIO w załączeniu)

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

4.Pismo Wydziału Edukacji w sprawie wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2013/2014.

5.Umowa partnerska na remont drogi powiatowej Nr DP 1337 O(Kuźnica Trzcińska) granica województwa wielkopolskiego – Wołczyn w km 0+000-14+337 o długości 14,337 km”w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych-Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój,

6.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Domaszowice w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli.

7.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dot.interwencji w sprawie wycinki drzewa rosnącego w ciągu drogi powiatowej Nr 1318 O w m.Kuniów przy posesjinr 27.  

8.Sprawozdanie z realizacji zadania zapewniającego ,,Ocena legalności i efektywności procedur inwentaryzacji majątku”, a także program zadania wraz z analizą ryzyka.

9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 zabudowanej stacją paliw.

10.Sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Miłośników Tańca ,,Sukces” z realizacji zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie :Taneczny Kluczbork Dzieciom.

11.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

12.Wolne wnioski.

13.Zamknięcie posiedzenia.

 

  

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 12.09.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 108/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie wniesienia odwołania do Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu od Uchwały nr 330/2013 z dnia 12 września 2013r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii

o informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2013r.

Przedmiotowy projekt został przygotowany w związku z negatywną opinią Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dotyczącą informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2013r.

Do przedmiotowego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli uwag w związkuz czym podjęli jednogłośnie uchwałę Nr 109/288/2013.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnychi motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 października 2013r. do 31 grudnia 2013r., postanowił zaopiniować pozytywnie wysokości dodatków funkcyjnych i motywacyjnych w następujących wysokościach:

 

 

Lp.

 

Imię i nazwisko dyrektora

 

Nazwa szkoły/placówki

 

Decyzja  

o wysokości dodatku funkcyjnego

 

Decyzja

o wysokości dodatku motywacyjnego

 

1.

 

Mariusz Kaczmarski

Zespół Szkół
Ogólnokształcących

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

2.

 

 

Piotr Sitnik

Zespół Szkół

Licealno-Technicznych

w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

3.

 

 

Ewa Sygulla

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

4.

 

 

Marzena Perucka

Zespół Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku

 

 

 

45%

 

25%

 

5.

 

 

Ewa Poręba

Specjalny Ośrodek
Szkolno-Wychowawczy

w Kluczborku

 

 

45%

 

30%

 

6.

 

 

Wiesław Solarewicz

Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku

 

45%

 

30%

 

7.

 

 

Anna Dzierżan

Powiatowy Ośrodek

Doskonalenia Nauczycieli

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

8.

 

 

Tadeusz Michałkiewicz

 

 

Młodzieżowy Dom Kultury

w Kluczborku

 

30%

 

30%

 

9.

 

 

Anita Kieslich

Poradnia

Psychologiczno-Pedagogiczna

w Kluczborku 

 

30%

 

30%

 

Powyższe wysokości przyznanych dodatków zostały również przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.

Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela –konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 października 2013 r. do 31 grudnia 2013r.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Wydziału Edukacji w sprawie wyników naboru do szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2013/2014.

Powyższa informacja została przygotowana w związku z zapytaniem radnego Tadeusza Konarskiego na XXXIII sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 29.08.2013r.

Zestawienie to zostało sporządzone na podstawie danych z aneksów do arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2013/2014 z uwzględnieniem uczniów powtarzających klasę I.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił o przekazaniu powyższej informacji również do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny.

 

Do punktu 5 porządku

 

Podpisano umowę partnerską z Gminą Wołczyn na remont drogi powiatowej Nr DP 1337 O(Kuźnica Trzcińska) granica województwa wielkopolskiego – Wołczyn w km 0+000-14+337 o długości 14,337 km” w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych-Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój.

 

Do punktu 6 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim,a Gminą Domaszowice w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli. Do treści Porozumienia członkowie Zarządu nie wnieśli uwag w związku z czym postanowili o jego podpisaniu upoważniając do tego Starostę i Wicestarostę.

  

Do punktu 7 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dot.interwencji mieszkańca wsi Kuniów w sprawie wycinki drzewa rosnącego w ciągu drogi powiatowej Nr 1318 O w m.Kuniów przy posesji nr 27.  

Zarząd Powiatu zapoznał się z przedmiotowym pismem i zobowiązał Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych o zwrócenie się do Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowieo dokonanie wycinki drzewa rosnącego w ciągu drogi powiatowej Nr 1318 O w miejscowości Kuniów przy posesji nr 27 w zamian za pozyskane drewno z uwzględnieniem rozliczenia kosztów usługi ze środkami jakie można by uzyskać ze sprzedaży drewna.

 

Do punktu 8 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się ze sprawozdaniem przedłożonym przez Audytora Wewnętrznegoz realizacji zadania zapewniającego ,,Ocena legalności i efektywności procedur inwentaryzacji majątku”.

Zarząd Powiatu przyjął sprawozdanie z realizacji ww.zadania.

Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu do realizacji wniosku w zakresie prowadzenia ewidencji nieruchomości stanowiących własność powiatu kluczborskiego.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 zabudowanej stacją paliw.

Pan Starosta poinformował, że w dniu 17.09.2013r. odbył się II przetarg na zbycie ww.nieruchomości, który zakończył się wynikiem negatywnym z powodu braku oferentów.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu rokowań cenowych na zbycie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 zabudowanej stacją paliw.przy zachowaniu dotychczasowej ceny 1 500 000,00,-zł. 

 

Do punktu 10 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie Miłośników Tańca ,,Sukces”z realizacji zadania publicznego w obszarze pomocy społecznej w tym pomocy rodzinom i osobom   w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób o nazwie: Taneczny Kluczbork Dzieciom. Do przedłożonego sprawozdania Zarząd nie wniósł uwag zatwierdzając je. 

 

Do punktu 11 porządku

 

Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

Przedłożone projekty zostały zatwierdzone i przedłożone pod obrady Rady Powiatu.

   

Do punktu 12 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 13 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 109 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk