Zarządzenie Nr 38/2013
Starosty Kluczborskiego
z dnia 2 października 2013 r.
w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym
w Kluczborku
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
(Dz. U. z 2013 r. poz.330 z późn. zm.) oraz instrukcji w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz mienia Powiatu Kluczborskiego nie zaewidencjonowanego w innych jednostkach organizacyjnych Powiatu, wydanej Zarządzeniem Starosty Kluczborskiego Nr 37/2013
z dnia 24 września 2013 r. zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszelkich aktywów i pasywów w roku 2013 i w latach następnych.
§1. 1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach bankowych, sald kredytów, pożyczki i wyemitowanych obligacji komunalnych, należy przeprowadzić metodą potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień
31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego).
2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).
§2. 1. Inwentaryzację sald aktywów i pasywów na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego), które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania ani spisowi z natury, należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgodnienia, porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
i weryfikacji realnych wartości tych składników).
2. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).
§3. 1.Inwentaryzację rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych należy rozpocząć
w czwartym kwartale roku obrotowego co cztery lata.
2. W celu sprawnego przeprowadzenia inwentaryzacji składniki majątkowe podlegające inwentaryzacji należy podzielić na pola spisowe.
3. Inwentaryzację należy przeprowadzić wg pól spisowych zawartych w załączniku do niniejszego zarządzenia.
4. Spis majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie, przeprowadzi w dniu 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) stała komisja inwentaryzacyjna w powołanym składzie.
§4. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu ewidencyjnego:
- na dzień 31 grudnia roku obrotowego co cztery lata dla rzeczowych składników majątkowych, majątku trwałego, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, obcych środków trwałych, których ewidencja prowadzona jest w księgach rachunkowych
i ewidencji pozaksięgowej,
- na dzień 31 grudnia każdego roku budżetowego (kalendarzowego) składników majątku obrotowego, druków ścisłego zarachowania oraz innych wartości znajdujących się w Starostwie.
§5.1. Sporządzenie i przedłożenie protokołu dla przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz
z wnioskami co do sposobu rozliczenia, ewentualnych różnic należy dokonać do dnia
31 stycznia roku następującego po roku budżetowym (kalendarzowym).
2. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu przez Głównego Księgowego a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika winna być również opinia radcy prawnego.
§6. Na wniosek Głównego Księgowego do przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku w roku 2013 oraz w każdym następnym roku budżetowym (kalendarzowym) powołuję stałą Komisję inwentaryzacyjną w składzie:
1. Janusz Kuliberda – przewodniczący
2. Robert Świerczek – członek
3. Norbert Barcz – członek
2. W celu sprawniejszego przeprowadzenia inwentaryzacji sposobem spisu z natury powołuję stałe zespoły spisowe, którym zakres i tryb pracy wyznaczy Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej.
Zespół Nr I
1. Dorota Sroka
2. Tomasz Rakoczy
Zespół Nr II
1. Wacław Wnętrzak
2. Edyta Mrugała-Konstanciuk
Zespół Nr III
1. Anna Kądzielewska
2. Anna Drozd
Zespół Nr IV
1. Joanna Strzelczyk
2. Jagoda Buła
§7. Decyzja Kierownika jednostki w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych Starostwa.
§8. Tracą moc:
- Zarządzenie Nr 44/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 25 września 2009 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku,
- Zarządzenie Nr 49/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 16 listopada 2009 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 44/2009 Starosty Kluczborskiego z dnia 25 września 2009 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
§9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik
do Zarządzenia Nr 38/2013
Starosty Kluczborskiego
z dnia 2 października 2013 r.
Wykaz pól spisowych
Zespół spisowy Nr I
- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami,
- Ewidencja Gruntów,
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej,
- Wydział Komunikacji
- toaleta i korytarz na parterze
Zespół spisowy Nr II
- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa,
- Wydział Edukacji i Sportu,
- Biuro Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,
- Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,
- Zespół Radców Prawnych,
- Kancelaria Tajna
- toalety i korytarz na III piętrze
Zespół spisowy Nr III
- Lokalny Punkt Informacji,
- pokój Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
- Referat Promocji Powiatu,
- pokój Rzecznika Prasowego,
- pokój Samodzielnego Stanowiska ds. Ochrony Zabytków,
- pomieszczenie centrali telefonicznej,
- Serwerownia,
- wolny pokój dla kontroli zewnętrznych i kantorek,
- pokój Informatyka,
- pomieszczenia po SP ZOZ,
- toalety i korytarz na IV piętrze
Zespół spisowy Nr IV
- Wydział Budownictwa,
- Wydział Organizacyjny,
- pokój Głównego Specjalisty ds. Kadr,
- pokój Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli i p.o. Audytora Wewnętrznego,
- Wydział Finansowy,
- gabinety Starostów i Sekretarza,
- Sekretariat,
- pomieszczenia gospodarcze na parterze, II i IV piętrze,
- pomieszczenia archiwum zakładowego,
- toalety i korytarz na II piętrze.