Protokół Nr 104/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 02 sierpnia 2013 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
-wyrażenia zgody na przeniesienie użytkowania wieczystego oraz nabycie w formie darowizny nieruchomości położonych w Kluczborku w ciągu drogi powiatowej nr 2121 ul. Waryńskiego, stanowiących własność Gminy Kluczbork,
3.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie odtworzenia rowów przydrożnych w ciągu drogi powiatowej nr 1312 O w m.Biadacz.
4.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego jednostki.
5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie audytu wewnętrznego.
6.Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie audytu wewnętrznego.
7.Pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w sprawie audytu wewnętrznego.
8.Odpowiedź Audytora Wewnętrznego na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatuo przeprowadzonej działalności kontrolnej oraz audytu za rok 2012 i I półrocze 2013r.
-sprawozdanie Audytora Wewnętrznego z ,,Oceny efektywności i skuteczności realizacji zadań w zakresie przeciwdziałania bezrobociu”,
-sprawozdanie Audytora Wewnętrznego z ,,Oceny funkcjonującego systemu ochronyi archiwizacji danych”,
-sprawozdanie Audytora Wewnętrznego z ,,Oceny efektywności i skuteczności prowadzenia nadzoru nad placówkami oświatowymi”,
9.Aneksy do Porozumień:
-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Krapkowickim w sprawie współpracyi koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego,
-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Kędzierzyńsko-Kozielskim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego,
10.Pismo Powiatowego Inspektora Weterynarii w sprawie przedłużenia terminu płatności faktury za koszty eksploatacji lokalu II kwartał 2013r.
11.Plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok szkolny 2013/2014.
12.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnieniew wymiarze 1 etatu nauczyciela świetlicy w roku szkolnym 2013/2014
13.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie nieodpłatnego przekazania około 450 sztuk płytek chodnikowych pochodzących z rozbiórki chodnika przy ul.Strzeleckiejw Kluczborku.
14.Pismo Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu w sprawie przekazania do użytkowania komputera przenośnego-laptopa dla Inspekcji Transportu Drogowego.
15.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie opinii prawnej dotyczącej możliwości ustalenia odpłatności za pobyt w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej.
16.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie zatrudnienia osoby odbywającej staż.
17.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmianw miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Gotartów.
18.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków.
19.Wolne wnioski.
20.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 24 lipca 2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 103/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
W przedmiotowym projekcie dokonuje się zmniejszenia wydatków w dziale-801 Oświatai wychowanie,rozdział-80130 Szkoły zawodowe w kwocie 24.000,-zł .
Natomiast zwiększeniu ulegają wydatki w dziale-801 Oświata i wychowanie,rozdział-80120 Licea Ogólnokształcące w kwocie 24.000,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKU w Kluczborku.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałęnr 104/274/2013.
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie użytkowania wieczystego oraz nabycie w formie darowizny nieruchomości położonych w Kluczborku w ciągu drogi powiatowej nr 2121 ul. Waryńskiego, stanowiących własność Gminy Kluczbork.
Po podjęciu przedmiotowej uchwały zostanie skierowany wniosek do Gminy Kluczbork o nieodpłatne przekazanie powyższych działek na rzecz powiatu kluczborskiego i ustanowienie stosownej uchwały w tej sprawie. Te uchwały są niezbędne ze względu na podpisanie umowy notarialnej pomiędzy powiatem kluczborskim, a użytkownikami wieczystymi tj.,,Medyk” Sobótka Spółką Partnerską Lekarzy w Kluczborku i Gminą Kluczbork.
Członkowie Zarządu do projektu uchwały nie wnieśli uwag w związku z czym podjęli uchwałę Nr 104/275/2013.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Sołtysa Biadacza oraz Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie odtworzenia rowów przydrożnych w ciągu drogi powiatowej nr 1312 O w m.Biadacz.
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedmiotowymi pismami i zaakceptował informację Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w tej sprawie.
Ponadto Zarząd zobowiązał Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku do przygotowania odpowiedzi do Sołectwa Biadacz.
Do punktu 4 porządku
Kolejną sprawa było pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie zwiększenia planu finansowego jednostki.
Pan Starosta poinformował, że Dyrektor ZDP w Kluczborku planuje zakup zagęszczarki płytowej, która umożliwi kontynuowanie wykonywania remontów cząstkowych nawierzchni oraz zakup samochodu Daewoo Lublin furgon 3,5t rok prod.2001.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zwiększenie planu finansowego Pana jednostki o wnioskowaną kwotę z przeznaczeniem na zakup: zagęszczarki płytowej, samochodu Daewoo Lublin 3 3504 furgon 3,5t, rok prod.2001.
W związku z powyższym zostanie przygotowany projekt uchwały na sesję w dniu 29.08.2013r.
Do punktu 5, 6, 7, 8 porządku
Zarząd zapoznał się z odpowiedzią Audytora Wewnętrznego na rozstrzygnięcie Zarządu Powiatu o przeprowadzonej działalności kontrolnej oraz audytowej za rok 2012 i I półrocze 2013r.
Ponadto Naczelnicy Wydziałów: Organizacyjnego, Edukacji i Sportu oraz Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku przedłożyli odpowiedź na pismo Pana Starosty dotyczącą przeprowadzonych audytów w ich komórkach.
Z pism wynika, że w żadnej z ww. komórek takie audyty nie zostały przeprowadzone.
Ponadto Pan Starosta poinformował, że audytor wewnętrzny zobowiązał się wcześniej do przedłożenia sprawozdań z:
-,,Oceny efektywności i skuteczności realizacji zadań w zakresie przeciwdziałania bezrobociu” (Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku),
-,,Oceny funkcjonującego systemu ochrony i archiwizacji danych” (Wydział Organizacyjny),
-,,Oceny efektywności i skuteczności prowadzenia nadzoru nad placówkami oświatowymi” (Wydział Edukacji i Sportu)w terminie do dnia 02.08.2013r. lecz niestety do dnia posiedzenia Zarządu Powiatu czyli 02.08.2013r. nie zostały one złożone.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu zobowiązał Audytora Wewnętrznego do przedłożenia ww.sprawozdań oraz całej dokumentacji z wykonanych zadań audytowych w terminie do dnia 19.08.2013r.
Natomiast jeśli chodzi o kwestię sprzeczności i odpowiedzialności w zakresie dyscypliny pracy Zarząd upoważnił Starostę do zastosowania przepisów prawa pracy.
Do punktu 9 porządku
Zarząd postanowił o podpisaniu Aneksów do Porozumień:
-Nr 9/P/09 z dnia 24 sierpnia 2009r.pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Krapkowickim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego,
-Nr7/P/09 z dnia 1 września 2009 pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Kędzierzyńsko-Kozielskim w sprawie współpracy i koordynacji dokształcania młodocianych na terenie województwa opolskiego.
Zarząd do podpisania przedmiotowych Aneksów upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 10 porządku
Następną sprawą było pismo Powiatowego Inspektora Weterynarii w sprawie przedłużenia terminu płatności części faktury nr 110/MP/2013 za koszty eksploatacji lokalu-II kwartał 2013r. Zarząd postanowił wyrazić zgodę na przedłużenie terminu płatności części faktury do końca III kwartału 2013r.
Do punktu 11 porządku
Zarząd zapoznał się z przedłożonym przez Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku planem pracy na rok szkolny 2013/2014.
Do przedstawionego sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił zatwierdzić je jednogłośnie.
Do punktu 12 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się wstępnie z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie w wymiarze 1 etatu nauczyciela świetlicy w roku szkolnym 2013/2014 i postanowił, że powróci do sprawy na kolejnym posiedzeniu Zarządu po uzupełnieniu opinii przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu.
Do punktu 13 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie nieodpłatnego przekazania około 450 sztuk płytek chodnikowych pochodzących z rozbiórki chodnika przy ul.Strzeleckiej w Kluczborku.
Pani Dyrektor w swoim piśmie wyjaśnia, że przedmiotowe płytki zostaną wykorzystane do wykonania nowego dojścia do windy w budynku internatu ośrodka, poszerzenia już istniejącego, na poprawę stanu ciągów komunikacyjnych na terenie placówki oraz na częściowe utwardzenie terenu parkingu w obrębie posesji placówki.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na nieodpłatne przekazanie około 450 szt.płytek chodnikowych pochodzących z rozbiórki chodnika przy ul.Strzeleckiej w Kluczborku dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku na ww. cel.
Do punktu 14 porządku
Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu w sprawie przekazania do użytkowania komputera przenośnego-laptopa dla Inspekcji Transportu Drogowego.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie posiada takiego komputera, ale jednocześnie postara się taki sprzęt wygospodarować.
Jednocześnie Zarząd zwrócił się do Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu z prośbą o zwiększenie kontroli przez Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego na drogach powiatu kluczborskiego, gdyż drogi te ulegają ciągłemu niszczeniu przez samochody ciężarowe. Do przygotowania odpowiedzi Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Organizacyjnego.
Do punktu 15 porządku
Kolejno Pan Starosta przedstawił Zarządowi pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie opinii prawnej dotyczącej możliwości ustalenia odpłatności za pobyt w Powiatowym Ośrodku Interwencji Kryzysowej. Zarząd zapoznał się z przedłożoną opinią prawną w tek sprawie.
Do punktu 16 porządku
Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku w sprawie zatrudnienia osoby odbywającej staż. Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu przygotował także opinię w tej sprawie.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie osoby po odbyciu stażu na okres
6 miesięcy począwszy od 1.01.2014r.w wymiarze 1 etatu.
Do punktu 17 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Gotartów.
Zarząd ponadto zapoznał się z opinią Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w tej sprawie i postanowił pozytywnie uzgodnić projekt powyższych zmian.
Do punktu 18 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków.
Zgodnie z opinią Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w tej sprawie Powiat Kluczborski nie posiada terenów inwestycyjnych na obszarze objętym zmianą oraz nie przewiduje w tym terenie realizacji zadań powiatu.
W związku z powyższym Zarząd postanowił pozytywnie uzgodnić projekt powyższych zmian.
Do punktu 19 porządku
Upoważniono Starostę i Wicestarostę do podpisania Aneksu Nr 1/2013 do Porozumienia Nr OS.3.2013 z dnia 21 marca 2013 r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Pszczyńskim w sprawie kształcenia w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku uczniów klas wielozawodowych, dla których Powiat Pszczyński jest organem prowadzącym.
Do punktu 20 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 104 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk