Protokół Nr  101/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 9 lipca 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie powołania komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego,

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie kosztów kształcenia w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.

4.Pisma Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowegow Kluczborku dotyczące całkowitego rozliczenia kosztów ogrzewania za sezon grzewczy 2012/2013 ( pismo z dnia 28.06.2013r. oraz pismo z dnia 2.07.2013r.).

5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego (stacja paliw ul. Byczyńska 120 działka nr 9/93 z k.m.15 oraz były budynek tachografu działka nr 9/92 z k.m.15). 

6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie projektu pn.: ,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyników egzaminu maturalnego w roku 2013.

8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące utworzenia pracowni fryzjerskiej w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.

9.Pismo p. o. Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie wyrażenia zgody współwłaściciela w udziale 85/100 - Powiatu Kluczborskiego na usunięcie w/w drzew wraz z opinią Nr FP.613.1.1.2013.MW w powyższej sprawie . 

10.Pismo Kierownika ref. Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie podjęcia decyzji w dotyczącej weryfikacji ilości i rodzajów kategorii Nagród Starosty Kluczborskiego ,,Plaster Miodu” przyznawanych co roku za szczególne osiągnięcia na rzecz rozwoju i promocji powiatu kluczborskiego.

11. Pismo Podinspektora ds. Ochrony Zabytków w sprawie akceptacji i podpisu treści ogłoszenia o terminie składania wniosków o dotacje i zasadach ich przyznawania.

12.Umowa pomiędzy Gminą Lasowice Wielkie a Powiatem Kluczborskim dotycząca przyznania przez Gminę Lasowice Wielkie dotacji celowej w wysokości 4.000,00 zł na dofinansowanie akcji szczepień dzieci 6-letnich (rocznik 2007) przeciwko meningokokom grupy C w 2013 roku.

13.Wolne wnioski.

14.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 1.07.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 100/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie  zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W projekcie tym wprowadza się zmiany w  uchwale budżetowej powiatu na 2013 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 10.000 zł.  na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia  02.07.2013 roku, znak FBC-I.3111.2.33.2013.UP . Zmniejsza się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie dochodów o kwotę 10 000 zł w dziale klasyfikacji budżetowej 852-Pomoc Społeczna, rozdział 85202 Domy pomocy społecznej, rozdział 2130-Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizacje bieżących zadań własnych powiatu. Zmniejsza się budżet po stronie wydatków o kwotę 10.000 zł. w dziale klasyfikacji budżetowej 852-Pomoc Społeczna, rozdział  85202 Wydatki bieżące w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.

Do projektu nie wniesiono zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę nr 101/266/2013.

Kolejno pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. W projekcie tym wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2013 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 1.419  zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia  03.07.2013 roku, znak FBC-I.3111.2.34.2013.UP. Zmniejsza się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie dochodów o kwotę 1.419, 00 zł w dziale klasyfikacji budżetowej 750, rozdział 75045 Kwalifikacja Wojskowa, paragraf 2120-Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez powiat na podstawie porozumień z organami administracji rządowej. Zmniejsza się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków o kwotę 1.419,00 w dziale klasyfikacji budżetowej 750-Administracja Publiczna, rozdział 75045 Wydatki bieżące w tym: Świadczenia na rzecz osób fizycznych.

Do projektu nie wniesiono zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę nr 101/267/2013.

Kolejno pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o  awans na stopień nauczyciela mianowanego.

Skład komisji został powołany do przeprowadzenia w.w postępowania dla trojga nauczycieli

Do projektu nie wniesiono zapytań, jednogłośnie podejmując Uchwałę nr 101/268/2013.

                                                                                                          

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym kosztów kształcenia w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.  Członkowie Zarządu zapoznali się z powyższą informacją i wyrazili zgodę na zaproponowane zmiany wysokości opłat za dokształcanie młodocianych na turnusach dokształcania teoretycznego to jest na kwotę 430 zł.  oraz prowadzoną przez WODiDZ koordynację wojewódzką na kwotę 100 zł.  Ponadto Zarząd Powiatu upoważnił Naczelnika Wydziału Edukacji i Sporu do podjęcia wszelkich wymaganych prawem działań,
aby od 1 września 2013 r. zaczęły obowiązywać nowe stawki .

                                                                                                          

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego w Kluczborku dotyczącą rozliczenia kosztów ogrzewania za sezon grzewczy 2012/2013 i przyjął ją do wiadomości. Ponadto Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do rozpoznania możliwości zaopatrzenia w opał przy niższych cenach (lub inny rodzaj opału ekologicznego) oraz zobowiązać Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcenia Zawodowego w Kluczborku do przedłożenia oferty dotyczącej ewentualnego przejęcia kotłowni i jej obsługi oraz odsprzedaży ciepła dla WODiDZ i ZSLT w Kluczborku.

 

Do punktu 5 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczącym sprzedaży nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.

W związku z negatywnym wynikiem przetargu na nieruchomość zabudowaną stacją paliw oraz przetargu na nieruchomość zabudowaną budynkiem (budynek tachografu) Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu drugiego przetargu na jedną i drugą nieruchomość przy niższych cenach wywoławczych.  
Zarząd Powiatu postanowił, aby ogłosić przetarg na zbycie nieruchomości zabudowanej stacją paliw z ceną wywoławczą 1 500 000  zł. , oraz ogłosić przetarg na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem (były budynek tachografu) z ceną wywoławczą 150 000 zł.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie projektu pn:,,Opolskie szkolnictwo zawodowe bliżej rynku pracy” realizowanego przez Regionalne Centrum Rozwoju Edukacji w Opolu.

Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją przedstawioną przez  panią Naczelnik dotyczącą powyższego projektu i postanowił wyrazić zgodę na uczestnictwo  szkół powiatowych w w/w projekcie. Zarząd Powiatu upoważnił panią Naczelnik do działania w powyższym zakresie.

 

Do punktu 7 porządku

 

Następnie zapoznano się z przedstawioną przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu informacją dotycząca wyników egzaminu maturalnego w roku 2013 i postanowiono przekazać powyższą informację do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.  

Zarząd ponadto dyskutował nad ogólną sytuacją jaka jest obecnie w oświacie.

Dotyczy to między innymi bardzo małego naboru do dwóch szkół (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-CKU w Kluczborku).

Zarząd postanowił o zorganizowaniu w najbliższym czasie posiedzenia Zarządu poświęconego oświacie.

  

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-CKUw Kluczborku oraz Rady Pedagogicznej ZSP nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia pracowni fryzjerskiej w ww. Zespole.

Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że nie widzi możliwości utworzenia pracowni fryzjerskiejw ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, ponadto zobowiązał naczelnika do udzielenia odpowiedzi pani Marzenie Peruckiej - Dyrektorce ZSP Nr CKU w Kluczborku oraz przekazania jej do wiadomości Radzie Pedagogicznej tej szkoły, zgodnie z przedstawioną propozycją Wydziału Edukacji i Sportu.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejną sprawą z jaka zapoznali się członkowie Zarządu było pismo p.o Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w sprawie postępowania o udzielenie zezwolenia na usunięcie 5 szt. drzew z gatunku żywotnik zachodni znajdujących się na działce nr 97/5 k. m. 6 stanowiącej współwłasność Powiatu Kluczborskiego oraz Gminy Kluczbork i pozostającej w trwałym zarządzie Szkoły Podstawowej Nr 1 w Kluczborku

i Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem postanowił wyrazić zgodę na usunięcie w/w drzew.

 

Do punktu 10 porządku

 

Członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury w sprawie weryfikacji ilości i rodzajów kategorii Nagród Starosty Kluczborskiego ,,Plaster Miodu” przyznawanych co roku za szczególne osiągnięcia na rzecz rozwoju i promocji powiatu kluczborskiego.

Zarząd Powiatu postanowił pozostawić bez zmian obowiązujące do tej pory 7 kategorii Nagród Starosty Kluczborskiego „Plaster Miodu”.

 

Do punktu 11 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo podinspektora ds.Ochrony Zabytków w sprawie akceptacjii podpisu 3 egzemplarzy treści ogłoszenia o terminie składania wniosków o dotacje na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków i zasadach ich przyznawania. Zarząd po zapoznaniu się zaakceptował treść ogłoszenia.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zarząd postanowił o podpisaniu umowy pomiędzy Gminą Lasowice Wielkie, a Powiatem Kluczborskim dotyczącej przyznania przez Gminę Lasowice Wielkie dotacji celowej w wysokości 4.000,00,-zł na dofinansowanie akcji szczepień dzieci 6-letnich z rocznika 2007 przeciwko meningokokom grupy C w 2013r. Do podpisania umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 13 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 101 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Katarzyna Hołdys