Zarządzenie Nr 22/2013

Starosty Kluczborskiego

z dnia  3 czerwca 2013 roku

 

w sprawie określenia zasad przyznawania i korzystania ze służbowych kart płatniczych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz zasad rozliczania płatności dokonanych przy ich użyciu

 

Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 29.09.1994 r.  o rachunkowości ( Dz. U. z 2009 Nr 52 poz.  1223 tekst jednolity z póź. zm.) oraz  § 10 uchwały nr 97/257/2013 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 3 czerwca 2013 r. w sprawie  zasad, sposobu i trybu przyznawania i korzystania ze służbowych kart płatniczych , a także zasad rozliczania płatności dokonywanych przy ich wykorzystaniu zarządzam, co następuje:

 

§ 1. Osobą upoważnioną do korzystanie ze służbowych kart płatniczych jest Pan Krzysztof Molski

 

§ 2. 1.Służbową kartę płatniczą przyznaje się na czas nieoznaczony

2. Odwołanie z pełnionej funkcji, wypowiedzenie stosunku pracy lub przeniesienie na stanowisko nie uprawniające do korzystania ze służbowej karty płatniczej powoduje obowiązek niezwłocznego zwrotu tej karty.

 

§ 3.1. Służbowe karty płatnicze wydawane są do konta Starostwa Powiatowego w Kluczborku nr 20 8876 0009 0036 4161 2000 0061 obsługiwanego przez Bank Spółdzielczy w Wołczynie.

 

2. Miesięczny  limit wydatków dla transakcji bezgotówkowych pokrywanych kartą płatniczą wynosi 2.000 zł ( słownie dwa tysiące złotych ).

 

3.  Nie dopuszcza się możliwości wypłaty gotówki przy użyciu służbowej karty płatniczej, chyba że konieczność taka wynika ze zdarzeń losowych. Obowiązek udowodnienia takiej konieczności spoczywa na użytkowniku.

 

4. Niewykorzystana kwota wypłaconej gotówki podlega niezwłocznemu zwrotowi na rachunek bankowy.

 

5. Służbowa karta płatnicza może być wykorzystywana do regulowania wydatków w ramach planu finansowego jednostki na:

1) zakup paliwa do samochodów służbowych;

2) zakup kosmetyków samochodowych;

3) opłaty za autostrady;

4) opłaty parkingowe;

5) opłaty za korzystanie z myjni samochodowej;

6) drobne zakupy materiałów i wyposażenia;

7) opłaty za naprawę samochodu służbowego w przypadku awarii.

 

6. Dokonanie innych wydatków niż określonych w ust. 5 może nastąpić wyłącznie za każdorazową zgodą Starosty.

 

§ 4.1.Dokumenty opłacone kartą płatniczą powinny być sprawdzone pod względem merytorycznym przez naczelnika wydziału realizującego dany wydatek. Szczegółowe zasady w tym zakresie zawiera instrukcja obiegu i kontroli dokumentów księgowych.

 

2. Faktury, które były opłacane kartą płatniczą muszą mieć adnotację :”Opłacono kartą płatniczą nr………”

 

§ 5.1. Wykorzystanie służbowej karty płatniczej niezgodnie z obowiązującymi w jednostce zasadami powoduje obowiązek niezwłocznego zwrotu wydatkowanej kwoty i powoduje odpowiedzialność służbową i dyscyplinarną.

 

2. Niedokonanie zwrotu lub dokonanie go w niewłaściwej kwocie upoważnia jednostkę do potrącenia należności z najbliższego wynagrodzenia za pracę.

 

3. W przypadku gdy operacja finansowa przy użyciu służbowej karty płatniczej nie była związaną z wykonywaniem obowiązków służbowych, kierownik jednostki podejmuje czynności zmierzające do wyegzekwowania od użytkownika należności wraz z poniesionymi kosztami wynikającymi z nieuprawnionego wykorzystania służbowej karty płatniczej.

 

 

§6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.