Protokół Nr  94/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 30 kwietnia 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

3.Kwartalna informacja o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2013 roku.

4.Pismo Dyrektora Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu dotyczące możliwości zawarcia porozumienia w sprawie przekazywania dokumentacji podwykonawczych (opinia p. o. Naczelnika Wydziału). 

5.Informacja o sposobie wykorzystania środków przeznaczonych na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2012.

6.Sprawozdanie z realizacji zadań ujętych w ,,Programie promocji zdrowia powiatu kluczborskiego na lata 2006-2015” za 2012 rok.

7.Aneks do umowy partnerskiej na rzecz realizacji projektu ,,Doskonalenie nauczycieli do pracy w zmieniającej się szkole”.

8.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie zawarcia umowy z firmą Polish Investments Sp. z o.o. Kompleksowe wsparcie sprzedaży nieruchomości na dokonanie eksportu ofert sprzedaży nieruchomości na portale internetowe.

9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie IV rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – tereny inwestycyjne położone w Smardach Górnych.

10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące umowy nr FP/29/2010 z dnia 25.11.2010r. wraz z aneksami zawartej pomiędzy Siemens Sp. z o. o , a Powiatem Kluczborskim.

11.Przyjęcie sprawozdania finansowego za 2012 rok.

12.Propozycje aneksów do umowy z dnia 26.03.2007r. o dofinansowaniu przez Powiat Kluczborski działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej oraz umowy z dnia 28.04.2008 r.o finansowaniu kosztów działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej.

13.Protokół z kontroli problemowej, przeprowadzonej w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania Zawodowego w Kluczborku.

14.Opinia RIO w Opolu dot. sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2012 rok.

15.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24.04.2013 r.

16.Wolne wnioski.

17.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

 

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 16.04.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 93/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z przygotowanym projektem uchwały w sprawie  przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.

Projekt ten dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2013 rok w wysokości 68.880 zł, z przeznaczeniem na naprawę boiska wielofunkcyjnego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono w drodze głosowania podjąć uchwałę nr 94/251/2013 w przedmiotowej sprawie.

 

Do punktu 3 porządku

 

Pani Skarbnik szczegółowo omówiła kwartalną informację o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2013 roku.

Według przedmiotowej informacji wykonanie budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2013 roku przedstawia się następująco:

-dochody zostały wykonane na poziomie 25,20% tj.18.876.672,18 (plan-74.908.898,00),

- w przychodach wykazano wykorzystanie kredytu w rachunku bieżącym w kwocie 1.939.771, 46, który na bieżąco jest spłacany i musi zostać w całości spłacony do końca br.  Natomiast w budżecie na 2013 rok nie zaplanowano przychodów,

-wydatki zostały wykonane na poziomie 25,93% tj.18.229.300,92 (plan-70.306.500,00)

w tym: wydatki bieżące wykonano na poziomie 27,38% tj.16.187.176,82
(plan-59.125.078,00) wydatki majątkowe wykonano na poziomie 18,27% tj.2.042.124,10 (plan-11.181.422,00),

-rozchody zostały wykonane na poziomie 23,69% tj.1.089.924,76 (plan-4.602.398,00)

Na dzień 30.03.2013 roku kwota nadwyżki za I kwartał 2013 roku wyniosła 647.371,26

Zarząd po zapoznaniu się z w/w informacją przyjął ją i postanowił o umieszczeniu jej na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego oraz na stronie internetowej BIP.   

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu dotyczące możliwości zawarcia porozumienia w sprawie przekazywania dokumentacji podwykonawczych.

Ponadto Zarząd zapoznał się z opinią p. o. Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa w powyższej sprawie.

Zarząd postanowił  zobowiązać pana Artura Nowaka –p.o. Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa do wystąpienia z pismem do Dyrektora Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu z wstępną deklaracją podpisania umowy,  ale tylko w zakresie przekazywania informacji o wydanych pozwoleniach wodnoprawnych.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zapoznano się z informacją przygotowaną przez Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportuo sposobie wykorzystania środków przeznaczonych na doskonalenie zawodowe nauczycieli w roku 2012. Zarząd po szczegółowej analizie postanowił przyjąć przedstawioną informację oraz zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazania jej dla Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.

 

Do punktu 6 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się ze sprawozdaniem z realizacji zadań ujętych w ,,Programie promocji zdrowia powiatu kluczborskiego na lata 2006-2015” za 2012 rok. Zarząd zatwierdził przedmiotowe sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag. Ponadto zarząd postanowił przekazać przedmiotowe sprawozdanie Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu do umowy partnerskiej na rzecz realizacji projektu ,,Doskonalenie nauczycieli do pracy w zmieniającej się szkole” i postanowił o jego podpisaniu. Do podpisania Aneksu Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie zawarcia umowy z firmą Polish Investments Sp. z o.o. Kompleksowe wsparcie sprzedaży nieruchomości na dokonanie eksportu ofert sprzedaży nieruchomości na portale internetowe.

Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do sporządzenia przedmiotowej umowy i upoważnił Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.

 

Do punktu 9 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie IV rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego – tereny inwestycyjne położone w Smardach Górnych.

W związku z negatywnym wynikiem IV rokowań cenowych Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań bez zmiany ceny czyli 400.000,-zł.

 

Do punktu 10 porządku

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym umowy nr FP/29/2010 z dnia 25.11.2010r. wraz z aneksami zawartej pomiędzy Siemens Sp. z o. o , a Powiatem Kluczborskim.

Zarząd postanowił o podpisaniu kolejnego aneksu do ww. umowy do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

Do punktu 11 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do analizy sprawozdania finansowego za 2012 rok.

Pan Starosta poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie sprawozdania.

Pani Skarbnik szczegółowo omówiła bilans z wykonania  budżetu powiatu kluczborskiego sporządzony na dzień 31.12.2012 r. oraz bilans zbiorczy jednostek  organizacyjnych  powiatu sporządzony na dzień 31.12.2012 r. 

Zarząd zapoznał się i przyjął przedmiotowe sprawozdanie.

Ponadto postanowił o przedłożeniu powyższego sprawozdania Radzie Powiatu (zgodnie z zapisami art.270 ust.1 ufp.). Przedmiotowe sprawozdanie przesłano zostało także w formie elektronicznej przez Wydział Finansowy do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejną sprawą jaką przedstawił Pan Starosta były propozycje aneksów do umowy z dnia 26.03.2007r. o dofinansowaniu przez Powiat Kluczborski działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej oraz umowy z dnia 28.04.2008 r. o finansowaniu kosztów działalności WTZ Caritas Diecezji Opolskiej.

Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do ich podpisania.

 

Do punktu 13 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z protokołem z kontroli problemowej, przeprowadzonej w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania Zawodowego w Kluczborku.

Zarząd Powiatu postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do  wyznaczeniu terminu omówienia wyników kontroli z udziałem Dyrektora i Głównego Księgowego Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia i Dokształcania Zawodowego oraz Skarbnika Powiatu, Sekretarza Powiatu i Audytora Wewnętrznego, a także do  przygotowania wystąpień pokontrolnych w oparciu o zalecenia zawarte w przedmiotowym protokole.

 

Do punktu 14 porządku

 

Pan Starosta przedstawił opinię RIO w Opolu dot. sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2012 rok.

Regionalna Izba Obrachunkowa Uchwałą Nr 149/2013 z dnia 25 kwietnia 2013 r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu negatywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2012 r.
Członkowie Zarządu  zapoznali się z powyższą opinią.

 

Do punktu 15 porządku

 

Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia24.04.2013r.:

 

1.      Uchwałę Nr XXX/237/2013 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.      Uchwałę Nr XXX/238/2013 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej -postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu ,

3.      Uchwałę Nr XXX/239/2013 w sprawie założenia Przedszkola Specjalnego Nr 9
w Kluczborku oraz włączenia Przedszkola Specjalnego Nr 9 w Kluczborku w skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu,

4.      Uchwałę Nr XXX/240/2013 w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego -postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

5.      Uchwałę Nr XXX/241/2013 w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

6.      Uchwałę Nr XXX/242/2013 w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku-postanowiono przekazać Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

 

Do punktu 16 porządku

 

Pan Maciej Tomaszczyk-członek Zarządu Powiatu wystąpił z wnioskiem o przygotowanie przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku następującej informacji:
wyliczenia od 2007 r. do 2012 r. ilości w kilometrach wyremontowanych i zmodernizowanych dróg a także obiektów drogowo-mostowych na terenie gminy Byczyna, wraz z poniesionymi w związku z tym kosztami.

 

Do punktu 17 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 94 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

 

 

 

      Protokołowała:

 

   Katarzyna Hołdys