Protokół Nr 92/2013

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 04 kwietnia 2013 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta Kluczborski–Mieczysław Czapliński.

W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia,

-w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia,

-w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości  stanowiących własność Skarbu Państwa,

-w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej  stanowiącej  własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku

-w sprawie uchylenia uchwały Nr 140/410/210 Zarządu Powiatu w Kluczborku  z dnia 12 kwietnia 2010 roku w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

-w sprawie oddelegowania realizacji działań projektowych do Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w zakresie realizacji projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa, w ramach Działania 3.5 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,

-w sprawie zmiany uchwały nr Uchwała Nr 66/167/2012 Zarządu Powiatu w Kluczborku
z dnia 1 sierpnia 2012 r. w sprawie udzielenia Pełnomocnictwa Dyrektorowi  Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach projektu konkursowego pod nazwą „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” składanego
w odpowiedzi na konkurs 1/POKL/3.5/2012 dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu III „Wysoka jakość systemu oświaty”, Działania 3.5 – „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół”, w ramach typu projektu: Programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, podporządkowane potrzebom ww. podmiotów
w obszarach wymagających szczególnego wsparcia

3.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dotyczące wyrażenia zgody na złożenie wniosku o wygaśnięciu trwałego zarządu do nieruchomości oznaczonych w operacie ewidencji gruntów i budynków jako działki 348/59 o pow.0,1178 ha oraz 349/59 o pow.0,7582 ha położonych na terenie obrębu Nowa Bogacica oraz 

Decyzje w sprawie:

-wygaszenia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki nr 348/59 ark.mapy 2, Nowa Bogacica o powierzchni 0,1178 ha, działki nr 349/59 ark.mapy 2, Nowa Bogacica o powierzchni 0,7582 ha, 

-wygaszenia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 371/59 ark. Mapy 1, Łowkowice o powierzchni 0,1816 ha.

4.Pismo mieszkańców Powiatu Kluczborskiego dot.sponsorowania przez Zarząd Dróg Powiatowych dojazdów do pracy pracownikom.

5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wsparcia finansowego i ufundowania nagród na VII Międzynarodowy Festiwal Piosenki ,,Kluczborskie Trele”.

6.Pismo Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2013-2028 Powiatu Kluczborskiego.

7.Sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2012.

8.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru procedury przetargowej na realizację zadań :

1.,,Remont DP 1316 O (Kluczbork-Ciarka-DK 11) na odcinku od km 0+010,00 do km 0+899,00-ul.Strzelecka w Kluczborku”,

2.Remont drogi powiatowej 1343 O (DP 1348 O-Wierzbica-Świniary Małe) na odcinku przez wieś Wierzbica Górna w km 3+166,00 do km 4+329,50 o dł.1163,50”.

9.Prośba Komendanta Powiatowego Policji w sprawie możliwości zakupu i przekazania dla Komendy piętnastu sztuk krzeseł typu ISO T.

10.Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku z działalności w roku 2012.

11.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka w zakresie miasta Kluczborka część północna.

12.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg powiatowych dotyczące informacji o sieci dróg powiatowych, miejskich i zamiejskich (wartość przyrostów i ubytków na sieci dróg powiatowych).

13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 ozn.dz.nr 9/81 z k.m.15

o pow.0,8303 ha.

14.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność  Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna

15.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21.03. 2013r.  

16.Wolne wnioski.

17.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21.03.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 91/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

 

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Pan Wicestarosta przedstawił projekt uchwały Zarządu w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia.

Projekt ten został przygotowany w związku z realizacją zadania pn: ,,Remont drogi powiatowej 1343 O (DP 1348 O-Wierzbica-Świniary Małe) na odcinku przez wieś Wierzbica Górna w km 3+166,00 4+329,50 o dł.1163,50 m”.

Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag w związku z tym, Zarząd podjął uchwałę nr 92/240/2013.

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia. Projekt ten został przygotowany podobnie jak powyższy w związku z realizacją zadania pn:,,Remont DP 1316 O (Kluczbork-Ciarka-DK 11) na odcinku od km 0+010,00 do km 0+899,00-ul.Strzelecka w Kluczborku). Do projektu nie wniesiono uwag i podjęto uchwałę nr 92/241/2013.

Pan Maciej Tomaszczyk członek Zarządu poprosił, aby w związku z przetargiem na ,,Remont drogi powiatowej 1343 O (DP 1348 O-Wierzbica-Świniary Małe) na odcinku przez wieś Wierzbica Górna w km 3+166,00 ÷ 4+329,50 o dł.1163,50 m” wyegzekwować od Burmistrza Wołczyna partycypacji w kosztach inwestycji w związku z nałożoną wcześniej na Burmistrza decyzją  przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku tj.położenie nowej nawierzchni na ww. odcinku inwestycji w związku z kanalizacją wsi.

Pan Tomaszczyk stwierdził, że Pan Burmistrz Wołczyna do tej pory nie wywiązał się z zobowiązania.

Następnym projektem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projekt w sprawie wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości  stanowiących własność Skarbu Państwa.

Projekt uchwały dotyczy wyrażenia zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości położonych w ciągu drogi powiatowej 1316 O-Kluczbork-Ciarka-DK 11, w obrębie miasta Kluczbork, stanowiących własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Powiatu Kluczborskiego. Pan Wicestarosta wyjaśnił, że przedmiotowe nieruchomości zostaną przeznaczone na cel publiczny-utrzymanie dróg.

Do przedłożonego projektu uchwały Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę nr 92/242/2013.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zbycia nieruchomości zabudowanej  stanowiącej  własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku.

Pan Wicestarosta wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości zabudowanej budynkiem parterowym położonej w obrębie miasta Kluczbork przy ul.Byczyńskiej 120, na działce nr 9/92 z k.m.15 o pow.0,0584 ha.(położona przy stacji paliw PKS).

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 92/243/2013.

Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie uchylenia uchwały

Nr 140/410/210 Zarządu Powiatu w Kluczborku  z dnia 12 kwietnia 2010 roku w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.

Uchwała ulega uchyleniu, gdyż wcześniej dotyczyła ona zbycia nieruchomości zabudowanej budynkiem dydaktycznym na działce nr 581/93, k.m.3 położonej w Polanowicach 82 ,

o pow.0,0688 ha (przeznaczenie na mieszkania dla repatriantów oraz mieszkania komunalne)

 

 

 

Do projektu nie zgłoszono uwag w związku z czym podjęto uchwałę nr 92/244/2013

w przedmiotowej sprawie.

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750 – Administracja publiczna

rozdział 75045– Kwalifikacja wojskowa z: § 4400 kwotę  300 zł ,§ 4260 kwotę  210 zł,

§ 4210 kwotę 467 zł na: § 4170 kwotę 977 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich , Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia w związku z realizacją zadań dotyczących kwalifikacji wojskowej w 2013 roku.

Do projektu nie wniesiono uwag i podjęto uchwałę nr 92/245/2013 w przedmiotowej sprawie.

Pan Wicestarosta przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie oddelegowania realizacji działań projektowych do Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku

w zakresie realizacji projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa, w ramach Działania 3.5 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Przedmiotowy projekt oddelegowuje realizację działań projektowych w ramach projektu ,,Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” do Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w zakresie merytorycznym i finansowym. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę nr 92/246/2013 w przedmiotowej sprawie.

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 66/167/2012 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 1 sierpnia 2012 r. w sprawie udzielenia Pełnomocnictwa Dyrektorowi  Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach projektu konkursowego pod nazwą „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu kluczborskiego” składanego w odpowiedzi na konkurs 1/POKL/3.5/2012 dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu III „Wysoka jakość systemu oświaty”, Działania 3.5 – „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół”, w ramach typu projektu: Programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, podporządkowane potrzebom ww. podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia.

Pan Wicestarosta wyjaśnił, że przedmiotowy projekt uchwały dokonuje zmian w § 1 pkt.2 uchwały nr 66/167/2013 Zarządu Powiatu z dnia 1.08.2012r.

Projekt ww. uchwały upoważnia Dyrektora do podejmowania decyzji w zakresie merytorycznym i finansowym dot.projektu, podpisania umowy wraz z załącznikami, podpisywania aneksów do umowy, podpisania dokumentów związanych z realizacją projektu m.in.umów z personelem zaangażowanym w realizację projektu, wniosków o płatność, rozliczenie otrzymanego dofinansowania, potwierdzenia za zgodność z oryginałem dokumentów związanych z realizacją projektu. 

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę

Nr 92/247/2013.

 

 

 

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dotyczącym wyrażenia zgody na złożenie wniosku o wygaśnięciu trwałego zarządu do nieruchomości oznaczonych w operacie ewidencji gruntów i budynków jako działki 348/59

o pow.0,1178 ha oraz 349/59 o pow.0,7582 ha położonych na terenie obrębu Nowa Bogacica oraz 371/59 k.m.1 obręb Łowkowice.

Powyższe działki nie wchodzą w skład poszczególnych dróg, co oznacza iż nieruchomości stały się zbędne na cel określony w decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu.

W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na wszczęcie procedury przekazania przedmiotowych nieruchomości Gminie Kluczbork i postanowił o podpisaniu decyzji w sprawie:

-wygaszenia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki nr 348/59 ark.mapy 2, Nowa Bogacica o powierzchni 0,1178 ha, działki nr 349/59 ark.mapy 2, Nowa Bogacica o powierzchni 0,7582 ha, 

-wygaszenia trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 371/59 ark. Mapy 1, Łowkowice o powierzchni 0,1816 ha.

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Zarząd zapoznał się z pismem mieszkańców Powiatu Kluczborskiego dotyczącym sponsorowania przez Zarząd Dróg Powiatowych dojazdów do pracy pracownikom.

Ponadto Zarząd zapoznał się z wyjaśnieniami przedłożonymi w powyższej sprawie przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku uznając, że przedłożone wyjaśnienia są wystarczające, ale niestety nie może udzielić odpowiedzi, gdyż pismo mieszkańców powiatu kluczborskiego nie posiada adresata.

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wsparcia finansowego i ufundowania nagród na VII Międzynarodowy Festiwal Piosenki ,,Kluczborskie Trele”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ww.pismem nie widzi na dzień dzisiejszy możliwości wsparcia finansowego ww. Festiwalu.

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Regionalnej Izby Obrachunkowej

w Opolu w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2013-2028 Powiatu Kluczborskiego.

Pan Wicestarosta poinformował, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu Uchwałą nr 7/27/2013 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 20 marca 2013r. postanowiła oddalić odwołanie Zarządu Powiatu w Kluczborku od uchwały nr 41/2013 z dnia 6 lutego 2013r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w przedmiocie prawidłowości planowanej kwoty długu w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2013-2028 Powiatu Kluczborskiego.  Zarząd przyjął do wiadomości powyższą informację.

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Członkowie Zarządu poddali analizie sprawozdanie z wykonania planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku za rok 2012.

Zarząd zapoznał się z przedłożonym sprawozdaniem i postanowił o przekazaniu go do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania się.

 

 

Do punktu 8 porządku

 

 

Pan Wicestarosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru procedury przetargowej na realizację zadań :

1.,,Remont DP 1316 O (Kluczbork-Ciarka-DK 11) na odcinku od km 0+010,00 do km 0+899,00-ul.Strzelecka w Kluczborku”,

2.Remont drogi powiatowej 1343 O (DP 1348 O-Wierzbica-Świniary Małe) na odcinku przez wieś Wierzbica Górna w km 3+166,00 do km 4+329,50 o dł.1163,50”.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu przetargu nieograniczonego na realizację ww.zadań, zaproponował zażądać wadium w wysokości 1,5% szacunkowej wartości, zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.

Zarząd upoważnił również dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umów z wykonawcami wyłonionymi w ramach przeprowadzonego postępowania przetargowego.   

 

Do punktu 9 porządku

 

 

Kolejno zapoznano się z prośba Komendanta Powiatowego Policji w sprawie możliwości zakupu i przekazania dla Komendy piętnastu sztuk krzeseł typu ISO T.

Przedmiotowy zakup miałby być przeznaczony na wyposażenie sali odpraw w Komendzie Powiatowej Policji w Kluczborku.

Zarząd zapoznał się z pismem Komendanta Powiatowej Policji w Kluczborku

i stwierdził, że decyzja o zakupie zostanie podjęta w późniejszym terminie. 

 

Do punktu 10 porządku

 

 

Następnie Zarząd zapoznał i przyjął sprawozdanie  Powiatowego Rzecznika Konsumentów

w Kluczborku z działalności w roku 2012 zatwierdzone przez Starostę Kluczborskiego.

 

 

 

 

 

Do punktu 11 porządku

 

 

Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka w zakresie miasta Kluczborka część północna oraz opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.

Zarząd Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić propozycje zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka w zakresie miasta Kluczbork część północna wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.

 

Do punktu 12 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych dotyczącym informacji o sieci dróg powiatowych, miejskich i zamiejskich (wartość przyrostów i ubytków na sieci dróg powiatowych).

 

Do punktu 13 porządku

 

 

Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 ozn.dz.nr 9/81 z k.m.15 o pow.0,8303 ha.

Pan Wicestarosta poinformował, że dotychczasowe przetargi i rokowania zakończyły się wynikiem negatywnym na zbycie ww. nieruchomości z powodu braku oferentów.

W związku z powyższym Zarząd postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 ozn.dz.nr 9/81 z k.m.15 o pow.0,8303 ha przy zachowaniu ceny z poprzednich rokowań czyli 750.000,-zł.

 

Do punktu 14 porządku

 

 

Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia opinii o zbyciu nieruchomości stanowiącej własność  Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna.

Zarząd zatwierdził przedłożone projekty uchwał i postanowił o przekazaniu ich pod obrady Rady.

 

Do punktu 15 porządku

 

 

Ustalono sposób realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21.03. 2013r.

1.      Uchwałę Nr XXIX/222/2013 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.      Uchwałę Nr XXIX/223/2013 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.      Uchwałę Nr XXIX/224/2013 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Biadaczu na zakup średniego samochodu ratowniczo gaśniczego-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

4.      Uchwałę Nr XXIX/225/2013 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Jasieniu na zakup lekkiego samochodu ratowniczego- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

5.      Uchwałę Nr XXIX/226/2013 w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Kuniowie na zakup ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

6.      Uchwałę Nr XXIX/227/2013 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok-Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu,

7.      Uchwałę Nr XXIX/228/2013 w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/135/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie warunków umorzenia
w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz
postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

8.      Uchwałę Nr XXIX/229/2013 zmieniająca Uchwałę Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych  w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu oraz samodzielnemu stanowisku ds.Kadr,

9.      Uchwałę Nr XXIX/230/2013 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony  do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość zabudowana budynkiem, stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w Kluczborku na dz. nr 91/21 z k.m.12.-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

10.  Uchwałę Nr XXIX/231/2013 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony  do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w przyziemiu budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 23,  na dz. nr 91/23
z k.m.12.-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,

11.  Uchwałę Nr XXIX/232/2013 w sprawie wyrażenia zgody na połączenie spółek-postanowiono przekazać Naczelnikowi Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia

12.  Uchwałę Nr XXIX/233/3013 w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości  oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2013 – 2018”-postanowiono przekazać Naczelnikowi Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,

13.  Uchwałę Nr XXIX/234/2013 w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2013 rok-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,

14.  Uchwałę Nr XXIX/235/2013 w sprawie rozpatrzenia skargi pana A. B. na panią Dorotę Papierkowską–Dyrektorkę Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,

15.  Uchwałę Nr XXIX/236/2013 w sprawie przyjęcia do realizacji projektu konkursowego  pod nazwą  „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli powiatu   kluczborskiego” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu    

            Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka    

            jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół-  

            postanowiono przekazać-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy   

            Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.        

 

Do punktu 16 porządku

 

 

Zarząd zapoznał się z projektem umowy o świadczenie pomocy prawnej oraz doradztwa finansowego pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Kancelarią Prawną CP Legal Oprzalski Szczeciński sp.k. i Quanntum Sp.z o.o. sk.k.

Pan Wicestarosta poinformował, że projekt ww. umowy dotyczy zamiaru transakcji leasingu operacyjnego nieruchomości, którego przedmiotem są nieruchomości należące do Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd Powiatu do podpisania przedmiotowej umowy upoważnił Starostę i Wicestarostę.

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 17 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 92 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech                ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński  ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk