Protokół Nr 90/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 11 marca 2013 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu:
-w sprawie dokumentacji sporządzanej przez jednostki organizacyjne w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu.
3.Umowa dotycząca współorganizacji przez Powiat Kluczborski i Gminę Kluczbork XL Jubileuszowego Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej”
4.Pismo Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego XL Jubileuszowego Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej
i Oleskiej” w sprawie zwolnienia z opłaty za zakwaterowanie uczestników wyściguw internacie WODiDZ w Kluczborku,
5.Pismo Marszałka Województwa Opolskiego dotyczące współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego w ramach funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli.
6.Pismo Urzędu Marszałkowskiego-Departament Zdrowia i Polityki Społecznej dotyczące ,,Programu wyrównywania różnic między regionami II” realizowanym w 2013r.
7.Informator ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2013 roku”
8.Umowy dotacji dla:
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Św.Michała Archanioła w Skałągach,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Najświętszego Serca Pana Jezusa w Chudobie,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Nawiedzenia NMP w Polanowicach,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Św.Augustyna w Kostowie,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Św.Jacka w Wierzbicy Górnej.
9.Pismo Wicestarosty w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie III rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie w miejscowości Smardy Górne o łącznej powierzchni 4,0034 ha, obejmującej 31 szt.działek budowlanych oznaczonych nr od 482 do 512.
11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b stanowiącej współwłasność Powiatu Kluczborskiego i Skarbu Państwa.
12.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru procedury przetargowej na zadanie ,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości-etap II, budynek przy ul.Moniuszki 11-zaprojektuj i wybuduj”
13.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/135/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r. w sprawie warunków umorzenia w całości lub
w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia ,,Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2013-2018”,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość zabudowana budynkiem, stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w Kluczborku na dz. nr 91/21 z k.m.12.,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w przyziemiu budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicyM.C. Skłodowskiej 23, na dz. nr 91/23 z k.m.12.,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na połączenie spółek.
14.Wolne wnioski.
15.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 26.02.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołuNr 89/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie dokumentacji sporządzanej przez jednostki organizacyjne w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu.
Pan Starosta poprosił Panią Skarbnik o krótką informację o przedłożonym projekcie.
Pani Skarbnik poinformowała, że przedmiotowy projekt został przygotowany w związkuz koniecznością wprowadzenia do sprawozdania finansowego za rok 2012 tzw.wyłączeń dokonywanych pomiędzy jednostkami organizacyjnymi naszego powiatu.
Na organie wykonawczym spoczywa obowiązek wprowadzenia jednolitych zasad w/w działania.
Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę nr 90/236/2013 w przedmiotowej sprawie.
Do punktu 3 porządku
Zarząd postanowił o podpisaniu umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Gminą Kluczbork dotyczącej współorganizacji przez Powiat Kluczborski i Gminę Kluczbork XL Jubileuszowego Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” , co wiąże się z przekazaniem na rzecz Gminy Kluczbork dotacjicelowej w kwocie 4.000,-zł brutto. Do podpisania umowy Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty.
Do punktu 4 porządku
Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego XL Jubileuszowego Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” w sprawie zwolnienia z opłaty za zakwaterowanie uczestników wyścigu w internacie WODiDZ w Kluczborku.
Zarząd postanowił pozytywnie rozpatrzeć prośbę w sprawie zwolnienia z opłaty za noclegw internacie Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowegow Kluczborku przy ul.Konopnickiej 11, uczestników wyścigu kolarskiego, który odbędzie sięw dniach od 3-5.05.2013r.
Do punktu 5 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Marszałka Województwa Opolskiego dotyczącym współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego w ramach funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli i uznał, że na dzień dzisiejszy nie ma możliwości podjęcia współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli ze względu na brak zaplanowanych środków na ten cel w budżecie powiatu kluczborskiego.
Do punktu 6 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się kolejno z pismem Urzędu Marszałkowskiego-Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej dotyczącym ,,Programu wyrównywania różnic między regionami II” realizowanym w 2013r.
Pan Starosta poinformował, że celem Programu jest poprawa wyposażenia obiektów służących rehabilitacji osób niepełnosprawnych w sprzęt rehabilitacyjny.
Powiat będzie składał taki wniosek do Urzędu Marszałkowskiego. Dofinansowanie ze środków PFRON na realizację projektu nie może przekroczyć 60% kosztów realizacji.
Do punktu 7 porządku
Zarząd zapoznał się z informatorem ,,Opieka Zdrowotna w Powiecie Kluczborskim w 2013 roku” i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia do zamieszczenia ww.informatora na stronie internetowej Powiatu Kluczborskiego oraz jako dodatku w Kulisach Powiatu.
Do punktu 8 porządku
Postanowiono o podpisaniu umów dotacji dla:
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Św.Michała Archanioła w Skałągach,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Najświętszego Serca Pana Jezusa w Chudobie,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Nawiedzenia NMP w Polanowicach,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Św.Augustyna w Kostowie,
-Parafii Rzymskokatolickiej pw.Św.Jacka w Wierzbicy Górnej.
Do podpisania umów Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 9 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Wicestarosty w sprawie zaopiniowania przez Zarząd Powiatu przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkółi placówek oświatowych.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnychi motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 kwietnia do 30 czerwca 2013r., postanowił je zaopiniować pozytywnie.
Powyższe dodatki zostały przyjęte decyzją Starosty Kluczborskiego.
Ponadto pozytywnie zaopiniowano przyznanie dodatku funkcyjnego dla nauczyciela–konsultanta Pani Anny Dzierżan –Dyrektorce PODN w Kluczborku w wysokości 10% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego, na okres od 1 kwietnia 2013 r. do 30 czerwca2013 r.
Do punktu 10 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie III rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie w miejscowości Smardy Górne o łącznej powierzchni 4,0034 ha, obejmującej 31 szt.działek budowlanych oznaczonych nr od 482 do 512.
Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębiew miejscowości Smardy Górne o łącznej powierzchni 4,0034 ha, obejmującej 31 szt. działek budowlanych oznaczonych nr od 482 do 512 przy zachowaniu dotychczasowej ceny, czyli400 tys.+ 23% VAT.
Do punktu 11 porządku
Zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b stanowiącej współwłasność Powiatu Kluczborskiego i Skarbu Państwa.
Pan Starosta poinformował, że została wykonana aktualizacja operatu szacunkowego wyceny ww. nieruchomości, zgodnie z którą ustalona wartość według stanu nieruchomości i poziomu cen na dzień 3 marca 2013 r. wynosi 684.300,00-zł.
Do punktu 12 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu w sprawie wyboru procedury przetargowej na zadanie ,,Budowa Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości-etap II, budynek przy ul.Moniuszki 11
-zaprojektuj i wybuduj” . W związku z realizacja przedmiotowego zadania Zarząd postanowiło przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zażądać zabezpieczenia w wysokości 5% ceny ofertowej oraz wadium w wysokości nie większej niż 3% wartości zamówienia (100.000,00,-zł).
Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty i Wicestarosty do podpisania umów dotyczących ww. zadania.
Do punktu 13 porządku
Przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2013 Nr XXVII/209/2012 Rady Powiatu w Kluczborku,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2013 rok,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/135/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r. w sprawie warunków umorzenia w całości lub
w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalania opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie uchwalenia ,,Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2013-2018”,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały Nr XXXI/184/2009 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych powiatu kluczborskiego,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość zabudowana budynkiem, stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w Kluczborku na dz. nr 91/21 z k.m.12.,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość lokalowa stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego położona w przyziemiu budynku szpitalnego w Kluczborku przy ulicyM.C. Skłodowskiej 23, na dz. nr 91/23 z k.m.12.,
-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na połączenie spółek.
Do punktu 14 porządku
Pan Maciej Tomaszczyk-członek Zarządu wstępnie poinformował Zarząd, że Burmistrz Byczyny zamierza wystąpić z wnioskiem o przekazanie na rzecz Gminy Byczyna nieruchomości zabudowanej budynkiem dydaktycznym o funkcji warsztatów szkolnych, położonej w Polanowicach dz.nr 581/93 z k.m 1 o pow.0,0688 ha.
Zarząd postanowił o podpisaniu umowy partnerskiej na rzecz realizacji projektu ,,Doskonalenie nauczycieli do pracy w zmieniającej się szkole. Do podpisania umowy Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 15 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 90 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk