Uchwała Nr 89/235/2013 Zarządu Powiatu z dnia 26.02.2013r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2013/2014 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych.
Uchwała Nr 89/235/2013
Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 26 lutego 2013r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2013/2014 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych. Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 7, art. 34a ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: § 1. Wprowadza się „Założenia do opracowania arkuszy organizacji na rok szkolny 2013/2014”, stanowiące załącznik do niniejszej uchwały. § 2. Arkusze organizacji szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2013/2014 należy opracować zgodnie z aktualnymi przepisami prawa oświatowego oraz „Założeniami do opracowania arkuszy organizacji na rok szkolny 2013/2014”. § 3. Wykonanie uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku. § 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Zarząd Powiatu w Kluczborku: 1. Przewodniczący......................... 2. Członek.................................... 3. Członek.................................... 4. Członek.................................... Załącznik do Uchwały Nr 89/235/2013 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 26 lutego 2013r. ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH POWIATU KLUCZBORSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2013/2014 1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w roku szkolnym 2013/2014 określają arkusze organizacji szkół/placówek opracowane przez dyrektorów jednostek oświatowych, na podstawie szkolnych planów nauczania – uwzględniających ramowe plany nauczania oraz informacja dotycząca organizacji pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli. 2. Arkusz organizacji powinien być opracowany z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów przy optymalnym wykorzystaniu środków finansowych. 3. Zatwierdzony arkusz organizacji jest podstawą do ustalenia przez dyrektora tygodniowego rozkładu zajęć, określającego organizację zajęć edukacyjnych, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i higieny pracy. 4. Przed złożeniem do zatwierdzenia arkuszy organizacji i informacji (PODN) – dyrektorzy omawiają i ustalają z pracownikami Wydziału Edukacji i Sportu wszystkie problematyczne sprawy, tj. odstępstwa od założeń i działania wymagające zgody organu prowadzącego, do dnia 12 kwietnia 2013 r. 5. Omówione wcześniej arkusze organizacji i informację (PODN) na rok szkolny 2013/2014 należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Kluczborku do 30 kwietnia 2013 r. 6. Ostateczny termin zatwierdzenia arkuszy organizacji na rok szkolny 2013/2014 przez organ prowadzący ustala się do dnia 24 maja 2013 r. 7. Aneks Nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014 dyrektorzy placówek oświatowych i zespołów szkół opracowują (szkoły po zakończeniu rekrutacji do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych), jeżeli istnieje taka konieczność (patrz: pkt 7 rozdział IV), uwzględniając dane na dzień 2 września 2013 r. i składają w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Kluczborku nie później niż do dnia 8. Przed opracowaniem Aneksu Nr 1 do arkusza organizacji – dyrektor zespołu szkół omawia odstępstwa od założeń z pracownikiem Wydziału Edukacji i Sportu i po uzgodnieniach z Naczelnikiem Wydziału składa na piśmie, do 20 sierpnia 2013 r., wniosek do Zarządu Powiatu w Kluczborku o zatwierdzenie ewentualnych odstępstw w stosunku do zasad określonych w niniejszej uchwale lub rozporządzeniach (np. mniejsza liczba uczniów w oddziałach, tworzenie grup w oddziałach liczących mniej uczniów niż określono w rozporządzeniu itp.). 9. Kolejne aneksy do arkusza organizacji należy składać z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni, chyba że zmiany spowodowane są nagłym zdarzeniem – wówczas w przeddzień tych zmian dyrektor lub wicedyrektor składa aneks osobiście, po uzgodnieniu w Wydziale Edukacji i Sportu. II. KSZTAŁCENIE I WYCHOWANIE (LICZBA ODDZIAŁÓW, LICZEBNOŚĆ KLAS I, LICZEBNOŚĆ GRUP) 1. Nabór do klas pierwszych szkół młodzieżowych w roku szkolnym 2013/2014 zaplanowano w uzgodnieniu z dyrektorami szkół w następujący sposób: licea ogólnokształcące: 11 oddziałów (7 – ZSO, 4 – ZSLT) technika: 10 oddziałów (4 – ZSP Nr 2 – CKU, 2 – ZSLT, 4 – ZSP Nr 1) zasadnicze szkoły zawodowe: 6 oddziałów (4 – ZSP Nr 2 – CKU, 2 – ZSP Nr 1) 2. SOSW w Kluczborku: 2 oddziały (1 – ZSZ specjalna, 1 – Szkoła Przysposabiająca do Pracy). 3. W arkuszach organizacji w poszczególnych zespołach szkół należy zaplanować realną do utworzenia liczbę oddziałów klas pierwszych. 4. W przypadku większej liczby kandydatów do poszczególnych typów szkół, możliwe jest utworzenie większej liczby oddziałów klas pierwszych w zespołach szkół lub zwiększenie liczby uczniów w oddziale, z uwzględnieniem przepisów BHP, dotyczących bazy danego zespołu oraz kwalifikacji nauczycieli za zgodą organu prowadzącego (w trakcie symulacji w systemie „vEdukacja-Nabór”). 5. Ustalona liczba punktów uzyskanych przez absolwentów gimnazjum do przyjęć do poszczególnych typów szkół w roku szkolnym 2013/2014 jest następująca: 6. Należy przestrzegać ustalonej punktacji przy rekrutacji kandydatów do poszczególnych typów szkół. 7. W przypadku jakichkolwiek odstępstw od ustalonej minimalnej punktacji decyzję o przyjęciu kandydata do oddziału podejmuje szkolna komisja rekrutacyjno – kwalifikacyjna powołana przez dyrektora szkoły. W przypadku, gdy komisja nie została powołana, w w/w kwestiach decyduje dyrektor szkoły. 8. Liczebność klas pierwszych ustala się na poziomie nie mniej niż 28 uczniów w oddziale. Przy ustalaniu liczby uczniów w klasach należy brać pod uwagę możliwości bazowe szkoły. 9. Nabór do klas pierwszych szkół dla dorosłych w roku szkolnym 2013/2014 zaplanowano w uzgodnieniu z dyrektorami szkół w następujący sposób: a) I Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w ZSO w Kluczborku: 1 oddział b) II Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 1 oddział c) Szkoła Policealna Nr 2 dla Dorosłych w ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku: 1 oddział; d) Szkoła Policealna Nr 3 dla Dorosłych w ZSP Nr 1 w Kluczborku: 2 oddziały; Łącznie: 5 oddziałów. 10. Liczebność klas w szkołach dla dorosłych ustala się następująco: w klasach pierwszych nie mniej niż 30 słuchaczy, w pozostałych klasach nie mniej niż 25 słuchaczy. Mniejsza liczba słuchaczy w oddziale wymaga zgody Zarządu Powiatu w Kluczborku. 11. Podział na grupy, tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych, przeznaczenie godzin do dyspozycji dyrektora szkoły – określają przepisy w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. 12. W przypadku oddziałów liczących mniej uczniów niż określono w aktualnych przepisach – podział na grupy wymaga zgody Zarządu Powiatu w Kluczborku. 13. Godziny do dyspozycji dyrektora należy umieścić w arkuszu organizacji jako oddzielną pulę godzin do wykorzystania w trakcie roku szkolnego. Nie należy ich rozdysponowywać już w okresie planowania organizacji roku szkolnego, lecz dopiero po dokonanym naborze. Godziny te powinny służyć przede wszystkim uczniom, a nie być uzupełnieniem etatów dla nauczycieli. 14. W arkuszach organizacji poszczególnych zespołów szkół należy umieścić liczbę oddziałów prawdopodobnych do utworzenia, bez oddziałów szkół dla dorosłych, ze względu na ewentualne wypowiedzenia zatrudnienia lub ograniczenie w zatrudnieniu, co do których dyrektor musi podjąć decyzję do końca maja 2013 r. 1. Wszelkie działania w zakresie prowadzonej polityki kadrowej, a w szczególności dobór odpowiednich kandydatów do pracy, służyć winny wzrostowi poziomu nauczania, podnoszeniu rangi zawodu nauczycielskiego, jak również sprawnej organizacji szkoły/placówki. 2. Zatrudnianie osób niebędących nauczycielami do prowadzenia zajęć w zakresie kształcenia zawodowego powinno być prowadzone zgodnie z procedurą zawartą w Zarządzeniu Nr 8/2010 Starosty Kluczborskiego z dnia 23. 02. 2010 r. w sprawie zatrudniania w szkołach publicznych powiatu kluczborskiego osób niebędących nauczycielami do prowadzenia zajęć w zakresie kształcenia zawodowego. 3. Należy przestrzegać przepisów prawa dotyczących zatrudniania pracowników pedagogicznych jak i niepedagogicznych (rozporządzenie o kwalifikacjach nauczycieli i ustawa Karta Nauczyciela oraz ustawa o pracownikach samorządowych). Nauczycieli obowiązuje pięciodniowy tydzień pracy! 4. Nauczycielom, za ich zgodą wyrażoną na piśmie, można przydzielać godziny ponadwymiarowe do wysokości nieprzekraczającej 11 obowiązkowego etatu godzin nominalnych. 5. Nauczycieli zatrudnianych w trakcie roku szkolnego na czas określony, na zastępstwo za nieobecnego nauczyciela, należy zatrudniać na okres nie dłuższy niż do zakończenia zajęć dydaktycznych – za wyjątkiem nauczycieli stażystów, zatrudnionych od 1 września, rozpoczynających staż na stopień nauczyciela kontraktowego. 6. Ze względu na konieczność uzyskiwania w każdym roku budżetowym przez wszystkich nauczycieli średniego wynagrodzenia nauczycieli konieczne jest zatrudnianie w pełnych wymiarach etatu z jak największą liczbą godzin ponadwymiarowych. 1. Przydziały czynności powinny uwzględniać wszystkie posiadane przez nauczycieli kwalifikacje. Nauczycielom posiadającym więcej niż jedną specjalność nauczania należy przydzielać godziny zgodnie z tymi specjalnościami, a nie zatrudniać dodatkowo nauczycieli na pojedynczych godzinach. 2. Analiza potrzeb odpowiednich specjalistów do nauczania, zgodnie z zaplanowanymi kierunkami kształcenia w szkole, powinna być podstawą do opracowania planu dokształcania i doskonalenia kadry nauczycielskiej w każdej jednostce. 3. Zatrudnienie nauczyciela emeryta lub nauczyciela w niepełnym wymiarze godzin, dla którego praca w szkole lub placówce jest dodatkowym zatrudnieniem, może mieć miejsce w ostatnim tygodniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia roku szkolnego, za zgodą organu prowadzącego, w sytuacji, gdy planowana liczba godzin ponadwymiarowych dla nauczycieli zatrudnionych w szkole przekracza 11 etatu lub brak jest nauczycieli, którzy mogliby uzupełnić etat. 4. Na podstawie uchwały Nr XXXIII/243/2005 Rady Powiatu z dnia 1 grudnia 2005 r. w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zatrudnionych w szkołach lub placówkach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski, dyrektorzy szkół określą dla każdego nauczyciela plan zajęć na rok szkolny, zgodnie z ustalonymi zasadami w § 3 tej uchwały i podadzą każdemu nauczycielowi do wiadomości na piśmie najpóźniej na zebraniu rady pedagogicznej przed rozpoczęciem roku szkolnego. 5. Przy organizowaniu płatnych zastępstw za nieobecnych nauczycieli należy brać pod uwagę kwalifikacje nauczycieli prowadzących zastępstwa, jakość nauczania, bezpieczeństwo uczniów oraz możliwości finansowe szkoły. 6. Zastępstwa, organizowane za nieobecnych nauczycieli, przebywających na dłuższych zwolnieniach lekarskich, na urlopach macierzyńskich, wychowawczych, dla poratowania zdrowia, należy ujmować w aneksach, również elektronicznych, i przedkładać do zatwierdzenia Staroście Kluczborskiemu. B. KADRA NIEPEDAGOGICZNA (pracownicy obsługi i administracji) 1. Zatrudnienie pracowników administracji i obsługi powinno być zgodne 2. Należy prowadzić racjonalną politykę zatrudniania pracowników niepedagogicznych, mając na uwadze pełne wykorzystanie czasu pracy i wypełnianie obowiązków w ramach zakresów czynności. 3. Zwiększenie zatrudnienia pracowników administracji i obsługi może być dokonane tylko za zgodą organu prowadzącego. IV. OGÓLNE ZASADY OPRACOWANIA ARKUSZY ORGANIZACJI SZKÓŁ 1. Arkusz organizacji powinien być opracowany w wersji papierowej w dwóch egzemplarzach, na podanych poniżej wzorach wraz z załącznikami oraz w wersji elektronicznej, zgodnie z założeniami organu prowadzącego. 2. Arkusz organizacji opracowany w programie Arkusz Optivum w formacie as+ z datą 1 września 2013 r. należy umieścić w repozytorium na platformie Optivum Net pod adresem https://www.vulcan.net.pl/jst/powiatkluczborski/rejestr.aspx w terminie do 30 kwietnia 2013 r.; Aneks nr 1 – z datą 2 września 2013 r. (WODiDZ z datą 24 września 2013 r.), a kolejne aneksy z datą, od której obowiązują zmiany. 3. Załączniki do arkusza organizacji: a) Wykaz nauczycieli zagrożonych utratą pracy lub zmniejszeniem zatrudnienia do niepełnego wymiaru wraz z kwalifikacjami (Wzór nr 3); b) Zestawienie wakatów (Wzór nr 4); c) Przydział czynności nauczycieli (Wzór nr 5); d) Wykaz liczbowy uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu z podziałem na naukę w pracowniach szkolnych i u pracodawców (Wzór nr 6); e) Wydruk z programu Arkusz Optivum dotyczący pracowników niepedagogicznych, z podziałem na pracowników administracji, obsługi i pomocniczych, zawierający następujące dane: imię i nazwisko, stanowisko, wymiar zatrudnienia, miejsce zatrudnienia (szkoła, internat, pracownia ćwiczeń, itp.); f) Szkolne plany nauczania dla klas I zawierające podsumowanie liczby godzin danego przedmiotu w cyklu nauczania. g) Kwalifikacyjne kursy zawodowe planowane w szkołach w roku szkolnym 2013/2014 (Wzór nr 7). 4. Wykaz dokumentów składanych przez dyrektorów jednostek: a) Zespoły szkół (ZSO, ZSL-T, ZSP Nr 1, ZSP Nr 2 – CKU) – arkusze organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1a oraz załączniki: Wzór nr 3, 4, 5, 6, wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych oraz szkolne plany nauczania dla klas I zawierające podsumowanie liczby godzin danego przedmiotu w cyklu nauczania (ZSO – składa wszystkie powyższe dokumenty, z wyjątkiem Wzoru nr 6); W przypadku organizowania przez szkołę kwalifikacyjnych kursów zawodowych, należy wraz z arkuszem organizacji szkoły złożyć załącznik: „Kwalifikacyjne kursy zawodowe planowane w szkołach w roku szkolnym 2013/2014”, zgodnie ze Wzorem nr 7. b) SOSW – arkusz organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1b oraz załączniki: Wzór nr 3, 4, 5, 6, wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych oraz szkolne plany nauczania dla klas I zawierające podsumowanie liczby godzin danego przedmiotu w cyklu nauczania; c) MDK – arkusz organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1c oraz załączniki: Wzór nr 3, 4 i 5 oraz wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych; d) PP-P – arkusz organizacji zgodnie ze Wzorem nr 1d oraz załączniki: Wzór nr 3, 4 i 5 oraz wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych; e) WODiDZ – arkusz organizacji zawierający plan dokształcania teoretycznego młodocianych na dany rok szkolny oraz plan kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych zgodnie ze Wzorem nr 1e, organizacja roku szkolnego, zakres i formy dokształcania, przydział czynności wg własnych dotychczasowych wzorów, Wzór nr 3 i 4 oraz wydruk z programu Arkusz Optivum o pracownikach niepedagogicznych; f) PODN – informacja dotycząca organizacji pracy zgodnie ze Wzorem nr
5. Przy sporządzaniu Aneksu nr 1 należy stosować wzory przyjęte dla arkuszy organizacji zmieniając tytuł dokumentu na Aneks Nr 1 oraz dodając uzasadnienie wprowadzonych zmian na końcu części wypełnianej przez szkołę/placówkę. Do Aneksu nr 1 należy dołączyć wszystkie wymagane dla danej szkoły/placówki załączniki. 6. Przy sporządzaniu kolejnych aneksów, w trakcie roku szkolnego, należy stosować Wzór nr 2. 7. W przypadku braku zmian wymagających sporządzenia i złożenia Aneksu Nr 1 do arkusza organizacji szkoły/placówki, należy w terminie do dnia 6 września 2013 r., złożyć pismo informujące o braku zmian w arkuszu organizacji szkoły/placówki. W przypadku zaistnienia w/w sytuacji, przy sporządzaniu kolejnych aneksów, w trakcie roku szkolnego, należy stosować Wzór nr 2. 8. Ponadto, do dnia 17 września 2013 r., należy przekazać w formie pisemnej do uzgodnienia, propozycję zajęć wychowania fizycznego do wyboru przez uczniów (zgodnie z §3 ust. 2 Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2011 r. w sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego). 1. Liczba uczniów lub młodocianych w grupach na zajęciach praktycznej nauki zawodu powinna umożliwiać realizację programu nauczania dla danego zawodu i uwzględniać specyfikę nauczanego zawodu, przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, a także warunki lokalowe i techniczne w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu. 2. Podziału na grupy dokonuje odpowiednio dyrektor szkoły, w porozumieniu z podmiotem przyjmującym uczniów lub młodocianych na praktyczną naukę zawodu. 3. Wszelkie obowiązki szkoły dotyczące praktycznej nauki zawodu określa aktualne rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie praktycznej nauki zawodu. VI. POZASZKOLNE FORMY KSZTAŁCENIA 1. Formy pozaszkolne kształcenia ustawicznego i zasady organizacji kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych określa aktualne Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. 2. Szkoły prowadzące kształcenie zawodowe organizują kwalifikacyjne kursy zawodowe umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy umiejętności i kwalifikacji zawodowych w zawodach, w których kształci szkoła. WODiDZ, oprócz realizacji turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników, organizuje kształcenie ustawiczne w innych formach pozaszkolnych (kwalifikacyjne kursy zawodowe, kursy umiejętności zawodowych, kursy kompetencji ogólnych oraz inne umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy umiejętności i kwalifikacji zawodowych). 3. Liczba słuchaczy uczestniczących w kwalifikacyjnym kursie zawodowym oraz młodocianych pracowników w turnusie dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników wynosi co najmniej 20. Organizacja kursu lub turnusu, w którym będzie uczestniczyć mniej niż 20 słuchaczy wymaga uzyskania zgody Zarządu Powiatu w Kluczborku. Wzór nr 1a ................... …….. Kluczbork,...................... (pieczątka szkoły) (data) ARKUSZ ORGANIZACJI na rok szkolny 2013/2014 …………………………………………………………………………………………………………….. (nazwa zespołu szkół) obowiązujący od 1 września 2013 r. I. Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w zespole szkół. L. p. Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba oddziałów w zespole ogółem: w tym: a) gimnazjum szkoły ponadgimnazjalne: w tym: - młodzieżowe - dla dorosłych szkoły policealne ogółem: w tym: młodzieżowe dla dorosłych 2. Liczba uczniów ogółem w zespole szkół: 3. Liczba uczniów w oddziałach wg typów szkół (nazwa szkoły, nr szkoły, zawody, profile, rozszerzenia) Wykaz wg typów szkół i klas od I do ostatniej w cyklu. ............................................................................. ............................................................................. ............................................................................. ............................................................................. 4. Liczba etatów pedagogicznych ogółem: (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 5. Liczba pracowników pedagogicznych - ogółem: w tym: kadra kierownicza nauczyciele bibliotekarz psycholog pedagog szkolny doradca zawodowy w tym: pełnozatrudnionych niepełnozatrudnionych 6. Liczba godzin nominalnych - ogółem: w tym: a) pełnego wymiaru b) ponadwymiarowych c) niepełnego wymiaru w tym: psycholog pedagog bibliotekarz szkolny doradca zawodowy w tym: nauczanie indywidualne indywidualny tok nauczania 7. Liczba planowanych godzin do dyspozycji dyrektora (nominalnych): 8. Liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno - pedagogiczną 9. Liczba godzin pomocy psychologiczno – pedagogicznej tygodniowo ogółem: w tym: a) z godzin wynikających z art. 42 ust. 2 pkt 2 KN b) z innych godzin (jakich?) 10. Liczba etatów niepedagogicznych ogółem: w tym: a) administracji b) obsługi i pomocniczych 11. Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem: w tym: administracji obsługi i pomocniczych II. Planowane zajęcia w zespole szkół prowadzone w ramach obowiązkowej dodatkowej godziny wynikającej z art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy KN). L.p. Wyszczególnienie rodzaju zajęć Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna Liczba nauczycieli Liczba godzin Liczba nauczycieli Liczba godzin 1. Świetlicowe 2. Korekcyjne 3. Zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów: z uczniem zdolnym z uczniem mającym trudności w nauce 4. Zajęcia dla grup uczniów rozwijające ich zainteresowania Razem: III. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień A. Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w zespole szkół według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego. L.p Wyszczególnienie Liczba nauczycieli ogółem stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany 1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 2. Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 3. Tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego, NKJO a) b) c) 4. Pozostałe kwalifikacje a) b) c) RAZEM a) b) c) w tym liczba nauczycieli przebywających na urlopie dla poratowania zdrowia a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r. L.p. Wyszczególnienie Liczba osób 1. Stażysta na kontraktowego 2. Kontraktowy na mianowanego 3. Mianowany na dyplomowanego Sporządził: Zatwierdził: …………………….................... ……........………………………………….. (podpis i pieczątka imienna) (podpis i pieczątka dyrektora) Zatwierdzenie przez organ prowadzący: 1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014 Sprawdziła: Wstępnie zaakceptował: ..………………………………………. ..………………………………………. (data, podpis i pieczątka) (data, podpis i pieczątka) 2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014 Kluczbork, dnia……………………. .……………………………………… (podpis i pieczątka Starosty Kluczborskiego) Wzór nr 1b ................... ……….. Kluczbork,..................... (pieczątka szkoły) (data) ARKUSZ ORGANIZACJI na rok szkolny 2013/2014 SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO W KLUCZBORKU obowiązujący od 1 września 2013 r. A. Szkoła I. Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w Zespole Szkół Specjalnych. L. p. Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba oddziałów w Zespole ogółem: w tym: a) szkoła podstawowa b) gimnazjum c) zasadnicza szkoła zawodowa d) szkoła przysposabiająca do pracy e) liceum uzupełniające specjalne 2. Liczba uczniów ogółem w zespole szkół: w tym: a) szkoła podstawowa w tym z upośledzeniem: § w stopniu lekkim § w stopniu umiarkowanym lub znacznym § z niepełnosprawnościami sprzężonymi b) gimnazjum w tym z upośledzeniem: § w stopniu lekkim § w stopniu umiarkowanym lub znacznym § z niepełnosprawnościami sprzężonymi c) zasadnicza szkoła zawodowa w tym z upośledzeniem: § w stopniu lekkim § z niepełnosprawnościami sprzężonymi d) szkoła przysposabiająca do pracy w tym z upośledzeniem: § w stopniu umiarkowanym lub znacznym § z niepełnosprawnościami sprzężonymi e) liceum uzupełniające w tym z upośledzeniem: § w stopniu lekkim § z niepełnosprawnościami sprzężonymi f) liczba dzieci korzystających z wczesnego wspomagania 3. Liczba uczniów w oddziałach wg typów szkół (nazwa szkoły, nr szkoły, zawody, profile, rozszerzenia) Wykaz wg typów szkół i klas od I do ostatniej w cyklu ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 4. Liczba etatów pedagogicznych ogółem: (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 5. Liczba pracowników pedagogicznych - ogółem: w tym: kadra kierownicza nauczyciele bibliotekarz psycholog pedagog logopeda szkolny doradca zawodowy w tym: pełnozatrudnionych niepełnozatrudnionych 6. Liczba godzin nominalnych - ogółem: w tym: d) pełnego wymiaru e) ponadwymiarowych f) niepełnego wymiaru w tym: psycholog pedagog logopeda bibliotekarz szkolny doradca zawodowy w tym: nauczanie indywidualne indywidualny tok nauczania 7. Liczba planowanych godzin do dyspozycji dyrektora (nominalnych): 8. Liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno - pedagogiczną 9. Liczba planowanych godzin pomocy psychologiczno – pedagogicznej tygodniowo ogółem: w tym: a) z godzin wynikających z art. 42 ust. 2 pkt 2 KN b) z innych godzin (jakich?) 10. Liczba etatów niepedagogicznych ogółem: w tym: c) administracji d) obsługi i pomocniczych 11. Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem: w tym: administracji obsługi i pomocniczych II. Planowane zajęcia w zespole szkół prowadzone w ramach obowiązkowej dodatkowej godziny wynikającej z art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy KN). L.p. Wyszczególnienie rodzaju zajęć Szkoła podstawowa Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna Liczba nauczycieli Liczba godzin Liczba nauczycieli Liczba godzin Liczba nauczycieli Liczba godzin 1. Świetlicowe 2. Korekcyjne 3. Zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów: z uczniem zdolnym z uczniem mającym trudności w nauce 4. Zajęcia dla grup uczniów rozwijające ich zainteresowania Razem: B. Internat I. Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w Internacie. L. p. Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba grup wychowawczych ogółem: 2. Liczba wychowanków ogółem: w tym z upośledzeniem: § w stopniu lekkim § w stopniu umiarkowanym lub znacznym § z niepełnosprawnościami sprzężonymi 3. Liczba wychowanków w poszczególnych grupach (nazwa grupy i liczba wychowanków, w tym z jakim upośledzeniem): ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 4. Liczba etatów pedagogicznych ogółem: (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 5. Liczba pracowników pedagogicznych ogółem: w tym: a) kadra kierownicza b) wychowawcy c) psycholog d) pedagog e) logopeda 6. Liczba pracowników pedagogicznych ogółem: w tym: a) pełnozatrudnionych b) niepełnozatrudnionych 7. Liczba godzin wychowawczych ogółem: w tym: a) pełnego wymiaru b) ponadwymiarowych c) niepełnego wymiaru 8. Liczba etatów niepedagogicznych ogółem: w tym: a) administracji b) obsługi i pomocniczych 9. Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem: w tym: a) administracji b) obsługi i pomocniczych C. Część wspólna (Szkoła + Internat) III. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień 1 września 2013 r. A. Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego L.p Wyszczególnienie Liczba nauczycieli ogółem stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany 1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 2. Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 3. Tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego, NKJO a) b) c) 4. Pozostałe kwalifikacje a) b) c) RAZEM a) b) c) w tym liczba nauczycieli przebywających na urlopie dla poratowania zdrowia a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r. L.p. Wyszczególnienie Liczba osób 1. Stażysta na kontraktowego 2. Kontraktowy na mianowanego 3. Mianowany na dyplomowanego Sporządził: Zatwierdził: …………………….................... ……........………………………………….. (podpis i pieczątka imienna) (podpis i pieczątka dyrektora)
Zatwierdzenie przez organ prowadzący: 1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014 Sprawdziła: Wstępnie zaakceptował: ..………………………………………. ..………………………………………. (data, podpis i pieczątka) (data, podpis i pieczątka) 2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014 Kluczbork, dnia……………………. .……………………………………… (podpis i pieczątka Starosty Kluczborskiego) Wzór nr 1c ………………………………….. Kluczbork, ………………………. (pieczątka szkoły) (data) ARKUSZ ORGANIZACJI na rok szkolny 2013/2014 MŁODZIEŻOWEGO DOMU KULTURY W KLUCZBORKU obowiązujący od 1 września 2014 r. I. Dane dotyczące pracowników i godzin realizowanych w placówce Lp. Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 2. Liczba pracowników pedagogicznych ogółem: w tym: a) kadra kierownicza b) nauczyciele w tym: a) pełnozatrudnionych b) niepełnozatrudnionych 3. Tygodniowa liczba godzin ogółem: w tym: a) pełnego wymiaru b) ponadwymiarowych c) niepełnego wymiaru 4. Liczba etatów niepedagogicznych ogółem: w tym: a) administracji b) obsługi i pomocniczych 5. Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem: w tym: a) administracji b) obsługi i pomocniczych II. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień 1 września 2013 r. A. Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego Lp. Wyszczególnienie Liczba nauczycieli ogółem stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany 1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 2. Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 3. Tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego, NKJO a) b) c) 4. Pozostałe kwalifikacje a) b) c) RAZEM a) b) c) w tym liczba nauczycieli przebywających na urlopie dla poratowania zdrowia a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r. L.p. Wyszczególnienie Liczba osób 1. Stażysta na kontraktowego 2. Kontraktowy na mianowanego 3. Mianowany na dyplomowanego III. Formy prowadzonych zajęć Lp. Formy prowadzonych zajęć Tygodniowa liczba godzin przydzielonych nauczycielom Liczba uczestników zajęć 1. Zajęcia taneczne 2. Zajęcia plastyczne 3. Zajęcia muzyczne 4. Organizacja imprez Ogółem tygodniowa liczba godzin Sporządził: Zatwierdził: …………………….................... ……........………………………………….. (podpis i pieczątka imienna) (podpis i pieczątka dyrektora) Zatwierdzenie przez organ prowadzący: 1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014 Sprawdziła: Wstępnie zaakceptował: ..………………………………………. ..………………………………………. (data, podpis i pieczątka) (data, podpis i pieczątka) 2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014 Kluczbork, dnia……………………. .……………………………………… (podpis i pieczątka Starosty Kluczborskiego) Wzór nr 1d ………………………………….. Kluczbork, ………………………. (pieczątka szkoły) (data) ARKUSZ ORGANIZACJI na rok szkolny 2013/2014 PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W KLUCZBORKU obowiązujący od 1 września 2013 r. I. Dane dotyczące pracowników i godzin realizowanych w placówce Lp. Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 2. Liczba pracowników pedagogicznych ogółem: w tym: a) kadra kierownicza b) psycholog c) pedagog d) logopeda e) doradca zawodowy w tym: a) pełnozatrudnionych b) niepełnozatrudnionych 3. Tygodniowa liczba godzin ogółem: w tym: a) pełnego wymiaru b) ponadwymiarowych c) niepełnego wymiaru 4. Liczba etatów niepedagogicznych ogółem: w tym: a) administracji b) obsługi i pomocniczych 5. Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem: w tym: a) administracji b) obsługi i pomocniczych IV. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień 1 września 2013 r. A. Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce według poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego Lp, Wyszczególnienie Liczba nauczycieli ogółem stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany 1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 2. Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 3. Tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego, NKJO a) b) c) 4. Pozostałe kwalifikacje a) b) c) RAZEM a) b) c) w tym liczba nauczycieli przebywających na urlopie dla poratowania zdrowia a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r. L.p. Wyszczególnienie Liczba osób 1. Stażysta na kontraktowego 2. Kontraktowy na mianowanego 3. Mianowany na dyplomowanego Sporządził: Zatwierdził: …………………….................... ……........………………………………….. (podpis i pieczątka imienna) (podpis i pieczątka dyrektora) Zatwierdzenie przez organ prowadzący: 1. Wstępna akceptacja arkusza organizacji na rok szkolny 2013/2014 Sprawdziła: Wstępnie zaakceptował: ..………………………………………. ..………………………………………. (data, podpis i pieczątka) (data, podpis i pieczątka) 2. Zatwierdzam arkusz organizacji na rok szkolny 2013/2014 Kluczbork, dnia……………………. .……………………………………… (podpis i pieczątka Starosty Kluczborskiego) Wzór nr 1e ………………………………….. Kluczbork, ………………………. (pieczątka placówki) (data) ARKUSZ ORGANIZACJI na rok szkolny 2013/2014 WOJEWÓDZKIEGO OŚRODKA DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO W KLUCZBORKU (PLAN DOKSZTAŁCANIA TEORETYCZNEGO MŁODOCIANYCH oraz PLAN KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W FORMACH POZASZKOLNYCH) obowiązujący od 1 września 2013 r. I. Dane o uczniach, pracownikach i godzinach realizowanych w placówce 1A ODiDZ Lp. Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba kursów 2. Liczba uczniów ogółem: w tym: w klasie I w klasie 2 w klasie 3 3. Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 4. Liczba pracowników pedagogicznych ogółem: w tym: kadra kierownicza nauczyciele pełnozatrudnionych niepełnozatrudnionych 5. Liczba godzin dydaktycznych w roku szkolnym wynikająca z planów nauczania w tym: O ponadwymiarowych 1B PLAN KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO W FORMACH POZASZKOLNYCH Nazwa pozaszkolnej formy kształcenia Czas trwania (od – do) Wymiar godzin kształcenia Planowana liczba słuchaczy Nazwa i symbol zawodu Nazwa i oznaczenie kwalifikacji w zawodzie Nazwa efektu kształcenia zgodna z podst. progr. kształcenia w zawodzie Nazwa wybranej części podstawy programowej kształceni ogólnego 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 2. INTERNAT Lp Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba wychowanków 2. Liczba grup wychowawczych 3. Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 4. Liczba pracowników pedagogicznych ogółem: w tym: kadra kierownicza nauczyciele pełnozatrudnionych niepełnozatrudnionych 5. Tygodniowa liczba godzin ogółem: w tym: pełnego wymiaru ponadwymiarowych niepełnego wymiaru II. Pracownicy niepedagogiczni w WODiDZ Lp Wyszczególnienie Do zatwierdzenia Uwagi 1. Liczba etatów niepedagogicznych ogółem: w tym: administracji obsługi i pomocniczych 2. Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem: w tym: administracji obsługi i pomocniczych III. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień 1 września 2013 r. A. Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce wg poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego L.p Wyszczególnienie Liczba nauczycieli ogółem stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany 1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 2. Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 3. Tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego, NKJO a) b) c) 4. Pozostałe kwalifikacje a) b) c) RAZEM a) b) c) w tym liczba nauczycieli przebywających na urlopie dla poratowania zdrowia a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy B. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r. L.p. Wyszczególnienie Liczba osób 1. Stażysta na kontraktowego 2. Kontraktowy na mianowanego 3. Mianowany na dyplomowanego Sporządził: Zatwierdził: …………………….................... ……........………………………………….. (podpis i pieczątka imienna) (podpis i pieczątka dyrektora) Zatwierdzenie przez organ prowadzący: Wstępna akceptacja planu dokształcania teoretycznego młodocianych Sprawdziła: Wstępnie zaakceptował: ..………………………………………. ..………………………………………. (data, podpis i pieczątka) (data, podpis i pieczątka) Zatwierdzam plan dokształcania teoretycznego młodocianych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2013/2014 Kluczbork, dnia……………………. .……………………………………… (podpis i pieczątka Starosty Kluczborskiego) Wzór nr ………………………………….. Kluczbork, ………………………. (pieczątka placówki) (data) INFORMACJA DOTYCZĄCA ORGANIZACJI PRACY POWIATOWEGO OŚRODKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W KLUCZBORKU w roku szkolnym 2013/2014 obowiązująca od 1 września 2013 r. I. Dane dotyczące placówki Lp Wyszczególnienie Liczba Uwagi 1. Liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty) 2. Liczba pracowników pedagogicznych ogółem: w tym: O kadra kierownicza O konsultanci O doradcy metodyczni W tym: O pełnozatrudnionych O niepełnozatrudnionych 3. Liczba etatów niepedagogicznych ogółem: w tym: O administracji O obsługi i pomocniczych 4. Liczba pracowników niepedagogicznych ogółem: w tym: O administracji O obsługi i pomocniczych II. Planowany stan zatrudnienia pracowników pedagogicznych na dzień A. Liczba nauczycieli pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych w placówce wg poziomu wykształcenia i stopnia awansu zawodowego Lp Wyszczególnienie Liczba nauczycieli ogółem stażysta kontraktowy mianowany dyplomowany 1. Tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 2. Tytuł zawodowy magistra bez przygotowania pedagogicznego, tytuł zawodowy licencjata z przygotowaniem pedagogicznym a) b) c) 3. Tytuł zawodowy licencjata bez przygotowania pedagogicznego, dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego, NKJO a) b) c) 4. Pozostałe kwalifikacje a) b) c) RAZEM a) b) c) w tym liczba nauczycieli przebywających na urlopie dla poratowania zdrowia a) Należy podać liczbę nauczycieli pełnozatrudnionych b) Należy podać liczbę nauczycieli niepełnozatrudnionych c) Należy podać wymiar etatu nauczycieli niepełnozatrudnionych, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Nauczycieli uzupełniających etat należy uwzględnić w podstawowym miejscu pracy III. Liczba nauczycieli planowanych do przeszeregowania z dniem 1 stycznia 2014 r. L.p. Wyszczególnienie Liczba osób 1. Stażysta na kontraktowego 2. Kontraktowy na mianowanego 3. Mianowany na dyplomowanego Sporządził: Zatwierdził: …………………….................... ……........………………………………….. (podpis i pieczątka imienna) (podpis i pieczątka dyrektora) Akceptuję informację z dnia …………..…………... dotyczącą organizacji pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w roku szkolnym 2013/2014. Informację sprawdziła: Akceptacja: …………………….………………. ………………………………………… (data, podpis i pieczątka) (data, podpis i pieczątka) Wzór nr 2 ................................................ Kluczbork, ………………………….. (pieczątka szkoły/placówki) (data) A N E K S N R ............. do ………………………….………………………………………….. (arkusza organizacji, planu doskonalenia) ............................................................................................................................ (nazwa szkoły / placówki) na rok szkolny ........................................ obowiązujący od dnia .................... Ogółem liczba godzin nauczycielskich: zatwierdzone poprzednio zwiększenie zmniejszenie do zatwierdzenia obecnie w tym: a/ w wymiarze obowiązkowym b/ liczba godzin ponadwymiarowych c/ godziny osób niepełnozatrudnionych Uzasadnienie zmiany liczby zatwierdzonych godzin – przyczyna / y zmian. ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ ............................................................................................................................ Przydział godzin poszczególnym nauczycielom wynikający z wprowadzonych zmian: Imię i nazwisko nauczyciela Przedmiot Kwalifikacje nauczyciela Liczba przydzielonych godzin Razem: Zmiany w przydziałach czynności u poszczególnych nauczycieli: Lp. Imię i nazwisko nauczyciela Liczba godzin przed zmianą po zmianie Sporządził: Zatwierdził: …………………….................... ……........………………………………….. (podpis i pieczątka imienna) (podpis i pieczątka dyrektora) 1. Wstępna akceptacja organu prowadzącego: Sprawdzono aneks nr ………… z dnia …………………. do arkusza organizacji …………………………………………………………………………………… na rok szk. 2013/2014 pod względem zasadności i zgodności z przepisami prawa. Sprawdziła: Wstępnie zaakceptował: ..……………………………………….... ..……………………………………….... Kluczbork, dnia………………….. 2. Decyzja Starosty Kluczborskiego: Zatwierdzam do realizacji aneks nr ………… z dnia …………………. do arkusza organizacji …………………………………………………………………………………… na rok szk. 2013/2014. Kluczbork, dnia…………………… ..……………………………………….. (pieczątka i podpis Starosty Kluczborskiego) Wzór nr 3 …………………………………………. (szkoła/placówka) WYKAZ NAUCZYCIELI ZAGROŻONYCH UTRATĄ PRACY LUB ZATRUDNIENIEM W NIEPEŁNYM WYMIARZE w roku szkolnym 2013/2014 Lp. Imię i nazwisko Staż pracy Stopień awansu zawodowego Liczba przyznanych godzin tygodniowo (przedmiot/klasa/typ szkoły) Kwalifikacje (wszystkie posiadane przez nauczyciela) 1 2 3 4 5 6 Sporządził: Zatwierdził: ................................................... ...................................................... (data, podpis i pieczątka pracownika) (podpis i pieczątka dyrektora) Kluczbork, dnia………………………………. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Wzór nr 4 …………………………………………. (szkoła/placówka) ZESTAWIENIE WAKATÓW w arkuszu w roku szkolnym 2013/2014 L.p. Przedmiot Typ szkoły/klasa Liczba godzin Wymagane kwalifikacje Sporządził: Zatwierdził: ................................................... ...................................................... (data, podpis i pieczątka pracownika) (podpis i pieczątka dyrektora) Kluczbork, dnia……………………………….ZAŁOŻENIA DO OPRACOWANIA
I. WSTĘPNE INFORMACJE
6 września 2013 r. WODiDZ składa Aneks Nr 1 do dnia 27 września uwzględniając dane na dzień 24 września.
III. POLITYKA KADROWA
A. KADRA PEDAGOGICZNA
z tabelami stanowisk, zaszeregowania i wymaganiami kwalifikacyjnymi pracowników jednostek samorządu terytorialnego.
I PLACÓWEKV. PRAKTYCZNA NAUKA ZAWODU
1 września 2013 r.
w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na rok szkolny 2013/2014
1 września 2013 r.
Wzór nr 5
………………………………………….
(pieczątka szkoły/placówki)
PRZYDZIAŁ CZYNNOŚCI NAUCZYCIELI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014
L.p. |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Nauczany przedmiot(y) |
Staż pracy ogółem |
Stopień awansu zawodowego/ grupa zaszeregowania wg tabeli wynagrodzeń |
Opis pełnych kwalifikacji |
Liczba godzin | |||
Wg planu nauczania nominalnie |
W wymiarze obowiązkowym |
Ponadwymiarowe nominalnie |
Niepełnego wymiaru nominalnie | ||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RAZEM: |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
|
Sporządził:
..................
(podpis i pieczątka imienna, data)
Oświadczam, że nauczyciele zatrudnieni w …………………………………………………………………….. i wymienieni w powyższej tabeli są zatrudnieni zgodnie z kwalifikacjami określonymi w aktualnym rozporządzeniu w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
.................................................
(podpis i pieczątka dyrektora, data)
Wzór nr 6
................................................
(szkoła/placówka)
LICZBA UCZNIÓW OBJĘTYCH PRAKTYCZNĄ NAUKĄ ZAWODU
W ROKU SZKOLNYM 2013/2014
Tabela Nr 1
Lp. |
Typ szkoły |
Zawód |
Liczba uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu | |
w szkole (PĆP) |
u pracodawcy | |||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LICZBA UCZNIÓW I GODZIN ZAJĘĆ W PĆP I U PRACODAWCÓW
Tabela Nr 2
Rodzaj/nazwa pracowni |
Zajęcia w PĆP |
Zajęcia u pracodawców |
Razem | |||
Liczba uczniów |
Liczba godzin |
Liczba uczniów |
Liczba godzin |
Liczba uczniów |
Liczba godzin | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RAZEM |
|
|
|
|
|
|
Sporządził: Zatwierdził:
................................................... ......................................................
(data, podpis i pieczątka pracownika) (podpis i pieczątka dyrektora)
Kluczbork, dnia……………………………….
Wzór Nr 7
…………………………………………..
(nazwa szkoły)
Kwalifikacyjne kursy zawodowe planowane w szkołach w roku szkolnym 2013/2014
Nazwa kwalifikacyjnego kursu zawodowego |
Czas trwania kształcenia (od – do) |
Wymiar godzin kształcenia |
Planowana liczba słuchaczy |
Nazwa i symbol zawodu |
Nazwa kwalifikacji w zawodzie |
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sporządził: Zatwierdził:
................................................ ..............................................
(data, podpis i pieczątka pracownika) (podpis i pieczątka dyrektora)
Kluczbork, dnia ....................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2013-03-05 09:19:42 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2013-03-15 08:41:20 |
Ostatnia zmiana: | 2013-03-15 08:41:24 |
Ilość wyświetleń: | 1250 |