Protokół Nr 23/2012 z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 4 grudnia 2012 r.
Protokół Nr 23/2012
z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego Rady Powiatuw Kluczborku w dniu 4 grudnia 2012 r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji - Mirosław Misiak
Lista obecności w załączeniu.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Analiza materiałów na XXVI sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
3.Wolne wnioski.
4.Zamknięcie posiedzenia.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,
2.Mieczysław Zaleciński - Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich,
Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia
Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Ad.1
Przewodniczący komisji przywitał wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący komisji przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Członkowie komisji do porządku nie wnieśli uwag przyjmując go jednogłośnie.
Przewodniczący komisji przedstawił projekty uchwał na XXVI sesję w następujących sprawach: zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku, zmiany wieloletniej prognozy finansowej, wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 23/35/2012 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 31 października 2012 r., zmiany Uchwały Nr IX/62/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli, ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania, zmiany Uchwały Nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok, wystąpienia Powiatu Kluczborskiego ze stowarzyszenia pn. Stowarzyszenie Gmin Polskich Euroregionu Pradziad z siedzibą w Prudniku, uchwalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2013 rok, przyjęcia do realizacji projektu konkursowego pod nazwą Kreuję swoje życie nr POKL.06.01.01-16-003/12 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy realizowanego przez Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku, wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Powiatowego Domu Pomocy Społecznej, wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Domu Dziecka „Nasz Dom Bogacica-Bąków”, wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłat rocznych, ustalonych z tytułu trwałego zarządu dla Zarządu Dróg Powiatowych, ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego, rozpatrzenia skargi pani B.P. na panią Irenę Ilków – Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.
Pani Skarbnik wyjaśniła projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Kolejny projekt w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 23/35/2012 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 31 października 2012 r. objaśnił pan Wicestarosta. Pan Wicestarosta poinformował, że w dniu 9 listopada 2012 r. Rada Powiatu w Kluczborku otrzymała uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 31 października 2012 r. w przedmiocie orzeczenia nieważności uchwały nr XXIII/176/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 września 2012 r. w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej, w której RIO orzekło nieważności uchwały nr XXIII/176/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z powodu naruszenia art. 226 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, w związku
Ad.3 Przewodniczący komisji poruszył kwestię przekazania aportem budynku chirurgii przez powiat spółce PCZ SA., oraz stwierdził, że bazę szpitalną należy rozwijać, a szpital dokapitalizować. Ad.4 Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie komisji. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący komisji Mirosław Misiak
Protokołowała Katarzyna Hołdys
z art. 72 ustawy o finansach publicznych oraz § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego. Z rozstrzygnięciem tym nie zgadza się Powiat Kluczborski i Rada Powiatu w Kluczborku. Zgodnie z art. 85 ust.1 ustawy o samorządzie powiatowym rozstrzygnięcia organu nadzorczego dotyczące powiatu, podlegają zaskarżeniu do sądu administracyjnego z powodu niezgodności z prawem w terminie 30 dni od dnia ich doręczenia. Podstawą do wniesienia skargi jest uchwała organu, który podjął uchwałę lub którego dotyczy rozstrzygnięcie nadzorcze. Radni nie wnieśli do projektu zapytań, jednogłośnie przyjmując pozytywną opinię o powyższym projekcie uchwały. Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr IX/62/2011 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17 lipca 2003 r. w sprawie utworzenia publicznej placówki doskonalenia nauczycieli. Powyższa zmiana wiąże się ze zmianami prawa w tym zakresie. Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystania. Powyższy projekt wiąże się z dodaniem ust. 8 i 9 w art. 90 ustawy o systemie oświaty istnieje konieczność dokonania zmian w uchwale dotyczącej ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych. Od 1 września 2012 r. istnieje możliwość prowadzenia przez niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne kwalifikacyjnych kursów zawodowych. Niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne prowadzące kwalifikacyjne kursy zawodowe mogą otrzymać na każdego słuchacza kursu, który zdał egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie w zakresie danej kwalifikacji, dotację z budżetu powiatu w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na jednego słuchacza kwalifikacyjnego kursu zawodowego w części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego. Osoba prowadząca szkołę musi jednak podać organowi właściwemu do udzielenia dotacji planowaną liczbę słuchaczy kursu nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji oraz udokumentować zdanie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w zakresie danej kwalifikacji przez słuchaczy kursu, w terminie 30 dni od daty ogłoszenia wyników tego egzaminu przez okręgową komisję egzaminacyjną. W stosunku do poprzedniej uchwały rozszerzono także zapisy dotyczące kontroli faktycznej liczby uczniów/słuchaczy oraz prawidłowości wykorzystania przyznanej dotacji. Do projektu członkowie komisji nie wnieśli zapytań, radni jednogłośnie wyrazili pozytywną opinię o powyższym projekcie uchwały. Kolejnym projektem był projekt w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/134/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 kwietnia 2012r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2012 rok. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych w obrębie art.
Przewodniczący komisji stwierdził, że powyższa sprawa jest priorytetowa, gdyż od stycznia 2016 roku zacznie obowiązywać rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2013-02-15 10:41:04 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2013-02-15 15:08:20 |
Ostatnia zmiana: | 2013-05-02 11:21:19 |
Ilość wyświetleń: | 1228 |