Protokół Nr 86/2013
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 25 stycznia 2013 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2013,
3.Pisma Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie:
-unieważnienia uchwały nr XXVI/187/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6.12.2012r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
-unieważnienia uchwały nr XXVI/188/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6.12.2012r. w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
4.Decyzje w sprawie:
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą
w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka: zajęta pod drogę powiatową nr DP 1319 O – Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie
- trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę: zajętą pod drogę powiatową nr DP 2124 O ul. Mickiewicza w Kluczborku.
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą
w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 2129 O ul. Jagiellońska w Kluczborku.
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1316 O – Kluczbork – Ciarka – DK 11
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1321 O – Kluczbork - Jakubowice
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka:
zajętą pod drogę powiatową nr DP 1350 O – droga przez wieś Bogacica
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1307 O – Borek – Sierosławice – DW 487.
5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie VI rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach,
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie wsi Smardy Górne-teren inwestycyjny obejmujący 31 szt.działek budowlanych wraz z układem dróg wewnętrznych.
7.Pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowania wsi Wierzbica Dolna,
8.Pismo Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Wołczyn oraz wsi Ligota Wołczyńska i Gierałcice.
9.Ponowne pismo Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w sprawie rozłożenia na raty płatności związanych z odpłatnością przez p.A.K za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej.
10.Sprawozdanie rzeczowe i finansowe za rok 2012 z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego.
11.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie pomocy zdrowotnej dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej.
12.Opinia Radcy Prawnego w sprawie zwrotu wypłaconej nauczycielce ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy.
13.Sprawozdanie z realizacji zadań przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w roku 2012.
14.Pismo Wojewody Opolskiego dotyczące funkcjonowania rodzin zastępczych na terenie woj.opolskiego.
15.Pismo Prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku w sprawie sfinansowania kosztów robót polegających na zamontowaniu kratek odwadniających na terenie stacji paliw oraz uszczelnieniu płyty tankowania.
16.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b.
17.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące podziału geodezyjnego działki stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 oznaczonej Nr 9/77 k.m.15 o pow.0,4486 ha zabudowanej stacją paliw i budynkiem tachografów.
18.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 dz.nr 9/81 z k.m.15 o pow.0,8303 ha.
19.Protokół z kontroli problemowej, przeprowadzonej w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Kluczborku w dniach 14-18 grudnia 2012 roku przez Audytora Wewnętrznego Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
20.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące ogłoszenia listy rankingowej wniosków o dofinansowanie w ramach ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych-Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój”.
21.Aneks Nr 1 do umowy partnerskiej na rzecz realizacji projektu ,,Lepsze praktyki nauczycieli kształcenia zawodowego” z dnia 14 stycznia 2013r.
22.Wolne wnioski.
23.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.01.2013 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 85/2013 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat na doskonalenie zawodowe nauczycieli, specjalności i form kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane oraz planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat kluczborski na rok 2013.
Pan Starosta poprosił Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu o przedstawienie przedmiotowego projektu uchwały.
Pani Naczelnik wyjaśniła, że niniejszy projekt uchwały wnosi się jako uchwałę okołobudżetową, zawierającą podział środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w roku 2013.
Organ prowadzący opracowuje na każdy rok budżetowy plan dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, biorąc pod uwagę wnioski dyrektorów szkół i placówek przygotowane z uwzględnieniem wieloletniego planu doskonalenia zawodowego nauczycieli, złożone do 30 listopada danego roku.
„Organ prowadzący, w porozumieniu z dyrektorami szkół i placówek, ustala corocznie maksymalną kwotę opłat, oraz specjalności i formy kształcenia, na które dofinansowanie jest przyznawane. Projekt uchwały został przesłany do związków zawodowych, które nie wniosły żadnych uwag.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę
Nr 86/232/2013.
Do punktu 3 porządku
Członkowie zarządu zapoznali się z pismami Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu
w sprawie:
-unieważnienia uchwały nr XXVI/187/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6.12.2012r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
-unieważnienia uchwały nr XXVI/188/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 6.12.2012r. w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Zarząd zapoznał się z: uchwałą Nr 2/3/2013 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 16.01.2013r. oraz uchwałą Nr 2/2/2013 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 16.01.2013r. w sprawie unieważnienia ww.uchwał Rady Powiatu w Kluczborku i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Organizacyjnego do przygotowania projektów uchwał wraz z pełnomocnictwem:
-w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 2/2/2013 Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 16 stycznia 2013r.,
-w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu na uchwałę nr 2/3/2013 Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 16 stycznia 2013r. w terminie do dnia 31.01.2013r.
Do punktu 4 porządku
Zarząd postanowił o podpisaniu decyzji w sprawie:
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka: zajęta pod drogę powiatową nr DP 1319 O – Ligota Dolna – Bogacica – Jasienie
- trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę: zajętą pod drogę powiatową nr DP 2124 O ul. Mickiewicza w Kluczborku.
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 2129 O ul. Jagiellońska w Kluczborku.
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1316 O – Kluczbork – Ciarka – DK 11.
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1321 O – Kluczbork – Jakubowice.
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka:
zajętą pod drogę powiatową nr DP 1350 O – droga przez wieś Bogacica
-trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr DP 1307 O – Borek – Sierosławice – DW 487.
Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania projektu uchwały Zarządu Powiatu w sprawie ustalenia wartości m2 nieruchomości gruntowych przekazywanych w trwały zarząd, które nie zostały objęte wyceną (operatem szacunkowym).
Do punktu 5 porządku
Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie VI rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach.
Pan Starosta wyjaśnił, że kolejne VI rokowania na zbycie ww. nieruchomości zakończyły się także wynikiem negatywnym.
W związku z powyższym członek Zarządu Maciej Tomaszczyk przekazał informację dotyczącą możliwości zakupu przez gminę Byczyna nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Polanowicach na lokale mieszkalne dla repatriantów W związku z tym Zarząd Powiatu postanowił, że po wpłynięciu pisemnego wniosku od Burmistrza Byczyny w sprawie zamiaru nabycia w/w nieruchomości oraz uzyskaniu dotacji z budżetu państwa, Zarząd dokona zmiany sposobu użytkowania nieruchomości, zmiany operatu szacunkowego oraz przygotuje intencyjną uchwałę Rady Powiatu w sprawie zbycia przedmiotowej nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Wobec powyższego Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wszczęcia wstępnych działań w celu przygotowania nieruchomości do zbycia na ww. warunkach.
Do punktu 6 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie wsi Smardy Górne-teren inwestycyjny obejmujący 31 szt.działek budowlanych wraz z układem dróg wewnętrznych.
Pan Starosta poinformował, że przedmiotowe rokowania, które odbyły się w dniu 28.12.2012r. zakończyły się wynikiem negatywnym pomimo obniżenia kwoty do 400.000,00,-zł +VAT.
W związku z powyższym Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu kolejnych III rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w obrębie Smardy Górne-teren inwestycyjny obejmujący 31 szt. działek budowlanych wraz układem dróg wewnętrznych bez zmiany ceny.
Do punktu 7 porządku
Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowania wsi Wierzbica Dolna.
Zarząd postanowił uzgodnić pozytywnie przedstawione zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowania wsi Wierzbica Dolna, gdyż na obszarze objętym opracowaniem Powiat Kluczborski nie posiada terenów inwestycyjnych.
Do punktu 8 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Wołczyna w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Wołczyn oraz wsi Ligota Wołczyńska i Gierałcice. Zarząd Powiatu postanowił pozytywnie uzgodnić zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Wołczyn oraz wsi Ligota Wołczyńska i Gierałcice, gdyż na ww. terenie Powiat Kluczborski nie posiada terenów inwestycyjnych.
Do punktu 9 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z ponownym pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w sprawie rozłożenia na raty płatności związanych z odpłatnością przez Panią A.K za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej.
Zarząd po szczegółowej analizie postanowił wyrazić zgodę na rozłożenie na raty płatności związanych z odpłatnością za pobyt dziecka w rodzinie zastępczej.
Zarząd postanowił rozłożyć w/w raty do końca roku 2013 wraz z należnymi odsetkami.
Do punktu 10 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem rzeczowym i finansowym za rok 2012 złożonym przez Miejską i Gminną Bibliotekę Publiczną w Kluczborku z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Powiatu Kluczborskiego. Zarząd przyjął przedłożone sprawozdanie i postanowił o przekazaniu go Skarbnikowi Powiatu.
Do punktu 11 porządku
Następną sprawą było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące pomocy zdrowotnej dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej.
Pani Naczelnik wyjaśniła, że Zarząd Powiatu każdego roku podejmuje uchwałę w ww.sprawie zgodnie z zapisami § 2 uchwały Nr XI/56/2007 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26.04.2007r. w sprawie określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz warunków i sposobów ich przyznawania, w której określono: rodzaj świadczenia przyznawanego w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, osoby uprawnione do korzystania z pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, dysponenta środków przeznaczonych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli , którym jest dyrektor szkoły i który decyduje o wysokości przyznanego świadczenia , skład organu pomocniczego w przyznawaniu świadczenia jakim jest powołana przez dyrektora szkoły komisja do rozpatrywania podań, warunki i sposób przyznawania w/w świadczenia.
Ponadto Pani Naczelnik poinformowała, że uchwała Zarządu określa maksymalną kwotę świadczenia, która na chwilę obecną wynosi 2.000,-zł.
Środki finansowe przeznaczone na realizację pomocy zdrowotnej dla nauczycieli pozostają w budżecie organu prowadzącego. Na pisemną dyspozycję dyrektora szkoły środki są uruchamiane i przekazywane do budżetu szkoły.
Zarząd Powiatu nawiązując do sprawy nauczyciela ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, która była przedmiotem posiedzenia Zarządu w dniu 14 stycznia 2013r. postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do zwrócenia się do Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku z prośbą o uzasadnienie pisemne przyznania świadczenia na pomoc zdrowotną dla nauczyciela ww. szkoły w maksymalnej wysokości, czyli w kwocie 2.000,-zł.
Do punktu 12 porządku
Zarząd zapoznał się z opinią Radcy Prawnego w sprawie zwrotu wypłaconej nauczycielce ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy.
Powyższa sprawa była tematem posiedzenia Zarządu w dniu 14 stycznia 2013r., na którym Zarząd wystąpił do Radcy Prawnego o przygotowanie ww. opinii.
Zarząd Powiatu postanowił w oparciu o opinię Radcy Prawnego z dnia 16.01.2013r. rozpatrzeć negatywnie wniosek nauczycielki ww. szkoły w sprawie zwrotu wypłaconej odprawy z tytułu rozwiązania stosunku pracy, gdyż nie ma do tego podstaw prawnych.
Do punktu 13 porządku
Zarząd zapoznał się z przedłożonym przez Dyrektora PODN sprawozdaniem z realizacji zadań przez Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w roku 2012.
Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je.
Do punktu 14 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Wojewody Opolskiego dotyczącym ankiet w sprawie funkcjonowania rodzin zastępczych na terenie woj.opolskiego.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wynikami analizy ankiet przeprowadzonych w powiatach postanowił zobowiązać Dyrektora Powiatowego centrum Pomocy Rodzinie do przygotowania informacji dotyczącej funkcjonowania rodzin zastępczych w powiecie kluczborskim w ujęciu jak w analizie wynikającej z ankiet w województwie opolskim (pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego nr PS-II.002.25.2012 z dnia 18.01.2013r.)
Do punktu 15 porządku
Kolejną sprawą było pismo Prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku w sprawie sfinansowania kosztów robót polegających na zamontowaniu kratek odwadniających na terenie stacji paliw oraz uszczelnieniu płyty tankowania.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się stwierdził, że Powiat Kluczborski jako właściciel uwzględni w przyszłorocznym budżecie wnioskowaną kwotę na potrzeby ww.inwestycji.
Do punktu 16 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące nieruchomości położonej w Kluczborku przy ul.Żeromskiego 3b.
Zarząd Powiatu postanowił zlecić aktualizację wyceny nieruchomości położonej przy ul.Żeromskiego 3b przez uprawnionego rzeczoznawcę. Po przedłożeniu wyceny Zarząd podejmie decyzję w sprawie przedmiotowej nieruchomości.
Do punktu 17 porządku
Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczącym podziału geodezyjnego działki stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 oznaczonej Nr 9/77 k.m.15 o pow.0,4486 ha zabudowanej stacją paliw i budynkiem tachografów.
Pan Starosta poinformował, że przedmiotowa nieruchomość została przeznaczona do zbycia i na co zostały zorganizowane dwa przetargi ustne nieograniczone oraz trzy rokowania cenowe, które zakończyły się wynikiem negatywnym z powodu braku oferentów.
W związku z powyższym po analizie rynku nieruchomości zasadne i korzystne byłoby podzielenie geodezyjne przedmiotowej działki.
Zarząd Powiatu postanowił w związku z powyższym zlecić wykonanie projektu podziału geodezyjnego działki stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120.
Po uzyskaniu projektu podziału geodezyjnego i jego akceptacji Zarząd zleci dokonanie wyceny obu nieruchomości odrębnie.
Do punktu 18 porządku
Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące II rokowań cenowych na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Kluczborku przy ul.Byczyńskiej 120 dz.nr 9/81 z k.m.15 o pow.0,8303 ha. Zarząd Powiatu postanowił o ogłoszeniu II rokowań cenowych na zbycie ww. nieruchomości przy cenie wywoławczej 750.000.00,-zł.
Do punktu 19 porządku
Kolejną sprawą był protokół z kontroli problemowej, przeprowadzonej w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Kluczborku w dniach 14-18 grudnia 2012 roku przez Audytora Wewnętrznego Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Zarząd zapoznał się szczegółowo z przedłożonym protokołem oraz ustaleniami z kontroli problemowej, przeprowadzonej w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Kluczborku.
Jednocześnie Zarząd zobowiązał Panią Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do dostarczenia kopii umowy:
-z dnia 26.03.2007r. o dofinansowaniu przez Powiat Kluczborski działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej
-z dnia 28.04.2008r. o finansowaniu kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej.
Ponadto Zarząd zobowiązał Audytora Wewnętrznego po uzyskaniu ww.umów do przygotowania informacji i propozycji zmian w formie aneksów do umów w celu zgodnego z prawem rozliczania dotacji na wykonywane zadania.
Do punktu 20 porządku
Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczące ogłoszenia listy rankingowej wniosków o dofinansowanie w ramach ,,Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych-Etap II Bezpieczeństwo-Dostępność-Rozwój”.
W związku z powyższym Zarząd postanowił o realizacji zadań:
-Remont drogi powiatowej 1343 O (DP 13480-Wierzbica-Świniary Małe) na odcinku przez wieś Wierzbica Górna w km 3+166,00 do km 4+329,50)
-Remont DP 1316 O (Kluczbork-Ciarka-DK 11) na odcinku od km 0+010,00 do km 0+899,00-ul.Strzelecka w Kluczborku.
W przypadku ul.Strzeleckiej w Kluczborku zadanie będzie realizowane po uzyskaniu pełnego dofinansowania z budżetu Państwa.
Do punktu 21 porządku
Postanowiono o podpisaniu Aneksu Nr 1 do umowy partnerskiej na rzecz realizacji projektu ,,Lepsze praktyki nauczycieli kształcenia zawodowego” z dnia 14 stycznia 2013r.
Do podpisania przedmiotowego Aneksu upoważniono Starostę i Wicestarostę.
Do punktu 22 porządku
Po przeanalizowaniu dochodów i wydatków za 2012 rok w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku Zarząd zlecił przeprowadzenie kontroli problemowej w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w zakresie:
1.zamknięcia roku budżetowego 2012 i kwot zobowiązań niewymagalnych jakie zostały wykazane w sprawozdawczości,
2.kosztów funkcjonowania Wojewódzkiego Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
Do przeprowadzenia kontroli Zarząd upoważnił Audytora Wewnętrznego oraz przedstawiciela Wydziału Edukacji i Sportu i Wydziału Finansowego.
Na koordynatora kontroli Zarząd wyznaczył Pana Adama Radoma-Sekretarza Powiatu.
Do punktu 23 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 86 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk