Protokoł Nr 9/2003 z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w dniu 15 maja 2003r.
Protokół Nr 9/2003
z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego
w dniu 15 maja 2003r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
1.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,
2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia
Starostwa Powiatowego w Kluczborku,
3.Renata Jażdż-Zaleska
– Dyrektor SPZOZ w Kluczborku,4.Mieczysław Buczkowski – Kierownik Działu Technicznego SPZOZ w Kluczborku.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Wizytacja nowego obiektu Oddziału Chirurgicznego Szpitala Powia
towego w Kluczborku.3.Wolne wnioski.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich członków komisji oraz zaproszonych gości
i otworzył posiedzenie w dniu dzisiejszym. Członkowie komisji do proponowanego porządku nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.
Ad.2.
Na wstępie Kierownik Działu
Technicznego SPZOZ w Kluczborku zaprosił wszystkich zebranych do nowego obiektu Oddziału Chirurgicznego Szpitala Powiatowego w Kluczborku.Komisja udała się na IV piętro budynku
, gdzie w osobnym pomieszczeniu zainstalowana jest centrala wentylacyjno-klimatyzacyjna, która ma za zadanie zapewnienie odpowiedniej temperatury i wilgotności powietrza na oddziałach i salach operacyjnych.Urządzenie to uruchamiane jest automatycznie. Ponadto w pomieszczeniu tym znajduje się zautomatyzowana kotłownia, która jest podłączona pod ZEC w Kluczborku.
Kierownik poinformował zebranych, że konserwację zainstalowanych urządzeń zapewnia serwis.
Kolejno wszyscy udali się na III piętro budynku na którym mieszczą się dwa bloki operacyjne.
Powyższe sale operacyjne są dostosowane do standardów europejskich. Ponadto znajdują się tam między innymi sale na przygotowanie pacjenta do operacji, sala brudna i czysta, brudownik, izolatka, sala wybudzeń z pełnym monitoringiem / 4 łóżka /,
gabinety: ordynatora, lekarzy, anestezjologa.
Następnie udano się na II i I piętro budynku, gdzie znajdują się oddziały szpitalne.
Na tych dwóch piętrach umiejscowione są sale pacjentów, punkt pielęgniarski, gabinet zabiegowy, sterylizatornia, WC, pomieszczenia na przechowanie przewożonych pokarmów.
Umiejscowiony jest tu dźwig przewożący sterylne materiały na salę operacyjną.
Na każdym piętrze znajdują się komputerowe sygnalizatory, które pozwalają w każdej chwili wywołać lekarzy i pielęgniarki do dyżurki. Urządzenia te w znacznym stopniu ułatwiają
i usprawniają pracę.
Na parterze budynku znajduje się izba przyjęć. Ponadto na parterze znajdować będzie się Szpitalny Oddział Ratunkowy, na którym mieścić będzie się sala zabiegowa spełniająca normy takie jak sala operacyjna oraz OIOM zaopatrzony w salę reanimacyjną / 2 łóżka / .
Kolejno radni udali się do gabinetu Pani Ordynator Oddziału Chirurgicznego
.Radni poprosili Panią Dyrektor SPZOZ o przedstawienie obecnej sytuacji w zakładzie.
Pani Dyrektor poinformowała zebranych, że przystąpiono do ograniczania kosztów.
Wykonano między innymi: inwentaryzację sprzętu trwałego, sprzętu nietrwałego oraz sprzętu medycznego. W chwili obecnej opracowywany jest program naprawczy, który w najbliższym czasie po przyjęciu go przez Radę Społeczną otrzymają wszyscy radni.
Ponadto podjęto szereg
decyzji takich jak: likwidacja dyżurów stacjonarnych, zlikwidowano podwójne dyżury, zacieśniono działalność medyczną, gdzie stwierdzone zostały rezerwy pomieszczeń.Pani Dyrektor SPZOZ stwierdziła, że na dzień dzisiejszy największe straty przynosi oddział
internistyczny. Zdaniem Pani dyrektor jeśli poszczególne oddziały nie ulegną zbilansowaniu to nie może być mowy o naprawie tej sytuacji.W najbliższym czasie planowane są zmiany w wynagradzaniu pracowników w tym między innymi lekarzy. Proponuje się zwięk
szenia wynagrodzenia zasadniczego, a za dyżury będzie płacona stała kwota.Pani Dyrektor stwierdziła, że oddłużania szpitali nie będzi
e ponieważ resort zdrowia twierdzi, że w Polsce jest za dużo szpitali. W związku z powyższym z tym problemem muszą sobie poradzić poszczególne szpitale.Program naprawczy przewiduje także wyprowadzenie działalności medycznej i około medycznej na zewnątrz, co wiąże się z prywatyzacją pracowni RTG, będzie na oddziałach szpitalnych zamiast salowych pracować ekipa sprzątająca.
Zdaniem dyrekcji program ten jest bardzo trudny do realizacji i dlatego trzeba nad nim debatować. Zdaniem radnego Piotra Wiechy do tej pory w zakładzie nie było żadnej kontroli merytorycznej.
Przewodniczący
Komisji Andrzej Jung zapytał na kiedy planowane jest oddanie nowego oddziału chirurgicznego. Pani Dyrektor wyjaśniła, że na zakończenie części budowlanej trzeba około 285.000,-zł, a na wyposażenie medyczne od 1.500.000,-zł do 1.700.000,-zł.Pani Dyrektor poinformowała, że Gmina Kluczbork zadeklarowała pomoc i zamierza sfinansować zakup stołu operacyjnego i całe funkcjonowanie sali operacyjnej na oddziale chirurgicznym.
Radny Maciej Mularczyk zawnioskował, aby wystąpić do poszczególnych Rad Gmin
o pomoc finansową dla szpitala.
Radny Adam Martyniszyn zapytał czy sytuacja finansowa SPZOZ rokuje na jakąkolwiek poprawę i czy w związku z tym spadną koszty.
Pani Dyrektor wyjaśniła, że w najbliższym czasie będzie można wdrażać inne procedury związane z planem naprawczym, które być może poprawią sytuację.
Zdaniem Dyrekcji szansą na polepszenie sytuacji w szpitalu jest połączenie dwóch oddziałów tzn. Oddziału Laryngologicznego i Oddziału Chirurgicznego.
Kolejno Przewodniczący Komisji poddał pod głosowa
nie wcześniejszy wniosek dotyczący pomocy finansowej dla szpitala. W obecności 6 członków komisji, za wnioskiem opowiedziało się 5, wstrzymał się 1, nie stwierdzono głosów przeciw.
Ad.3.
Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim radnym i zaproszonym gościom za udział
w posiedzeniu. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji
Andrzej Jung
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Stanisławska Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2003-10-10 07:04:31 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2004-06-17 12:32:30 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-25 10:11:29 |
Ilość wyświetleń: | 1907 |