Protokół Nr 8/2003

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego

w dniu 10 kwietnia 2003r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia

Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Analiza informacji Zarządu Powiatu o przebiegu wykonania budżetu Powiatu

Kluczborskiego za 2002 rok.

3.Wolne wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, przywitał wszystkich radnych i pozostałych zaproszonych. Kolejno przedstawił porządek posiedzenia, do którego członkowie komisji nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

Ad.2.

Przewodniczący Komisji poprosił Skarbnika o szczegółowe omówienie informacji
o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2002 rok.

Powyższa informacja zawiera:

  • wykonanie planu dochodów i wydatków powiatu kluczborskiego za 2002r.

/ zestawienie tabelaryczne /,

  • wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej

wykonywanych przez powiat za 2002r. / zestawienie tabelaryczne /,

  • wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu powiatu kluczborskiego za 2002r.

/ zestawienie tabelaryczne /,

  • zmiany w planie budżetu powiatu kluczborskiego dokonane w 2002r. / na podstawie uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu /,
  • wykonanie planu dochodów i przychodów budżetu w 2002r. / część opisowa /,
  • wykonanie planu wydatków i rozchodów budżetu w 2002r. / część opisowa /,
  • zestawienie wydatków majątkowych budżetu powiatu za 2002r.,
  • zestawienie planu przychodów i wydatków środków specjalnych za 2002r.
  • zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych
    za 2002r.
  • zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych za 2002r.
  • informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.

W przedstawionym sprawozdaniu Zarządu Powiatu pokazane zostało, że w 2002r. dochody budżetu powiatu kluczborskiego zaplanowane zostały na poziomie 41.248.491,-zł,

a po zmianach wynosiły 42.558.691,-zł, z czego wykonano 99,93% czyli kwotę
42.529.610,-zł.

Natomiast zaplanowane wykonanie wydatków stanowiło kwotę 43.532.691,-zł, a po zmianach wprowadzonych w ciągu roku budżetowego zwiększyło się na kwotę 45.871.474,-zł,

gdzie wykonanie wyniosło 96,58% czyli kwotę 44.302.745,-zł.

Ponadto wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat kluczborski wyniosło 9.853.445,-zł tj.99,87%.
Plan przychodów wyniósł 6.711.847,-zł tj.99,96%, natomiast plan rozchodów 3.347.696,-zł tj.99,93%. Skarbnik poinformował, że szereg zmian jakie zostały wprowadzone wiąże się

z sytuacją finansową SPZOZ w Kluczborku. Zmiany w budżecie jakie były wprowadzone uchwałami Zarządu polegały głównie na przesunięciach środków pomiędzy poszczególnymi rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, a także na uruchomieniu części rezerwy ogólnej powiatu. Ponadto dużo zmian wynika ze zwiększenia dotacji dla powiatu.

Przewodniczący Komisji zapytał dlaczego w dziale 853- Opieka społeczna / Zespoły do spraw orzekania o stopniu niepełnosprawności / plan przyjęty na kwotę 25.000,-zł został zmieniony na kwotę 36.000,-zł. Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego wyjaśnił,

że zmiana ta związana jest z otrzymaną dotacją, która i tak w całości nie pokrywa wydatków związanych z funkcjonowaniem zespołu. Zdaniem Skarbnika koszty z roku na rok wzrastają ponieważ duża liczba osób staje na powyższe komisje.

Radni nie wnieśli innych zapytań oceniając pozytywnie wykonanie budżetu powiatu za 2002r. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie informację Zarządu Powiatu Kluczborskiego o przebiegu wykonania budżetu za 2002 rok.
W obecności 4 radnych, za głosowało 4 radnych, nie stwierdzono głosów przeciw
i wstrzymujących się.

 

Ad.3.

Przewodniczący Komisji zapoznał wszystkich członków z odpowiedziami Zarządu Powiatu

/ pisma nr OZ-AT-8022/28-1/03, nr OZ-AT-8022/27-1/03 z dnia 27.03.2003r /
na wnioski komisji w sprawach: utrzymania wszystkich oddziałów Szpitala Powiatowego

w Kluczborku oraz zakupu sprzętu medycznego dla Szpitala Powiatowego w Kluczborku.

Kolejno Naczelnik Wydziału przedstawił informację o obecnej sytuacji w SPZOZ
w Kluczborku. Naczelnik poinformował, że w związku z odwołaniem z funkcji dotychczasowego Dyrektora SPZOZ na powyższe stanowisko została powołana nowa

Pani Dyrektor.

Pan Naczelnik poinformował, że odbyło się już spotkanie Pani Dyrektor z ordynatorami poszczególnych oddziałów jak i załogą zakładu. Oba spotkania odbyły się w pozytywnej atmosferze, załoga przekazała Dyrekcji swoje uwagi oraz poinformowała o chęci współpracy.

W powyższych spotkaniach uczestniczyli także: Przewodniczący Rady Powiatu,
Dyrektor do Spraw Ekonomicznych Opolskiej Regionalnej Kasy Chorych w Opolu,
Starosta Kluczborski.

Pan Starosta na spotkaniu z załogą zakładu zaapelował, aby udzielić nowej dyrekcji votum zaufania i dać czas na dokonanie zmian.

Dyrekcja zapewniła pracowników, że zaległe wynagrodzenie zostanie wypłacone jeszcze przed świętami wielkanocnymi. Ponadto prowadzonerozmowy z wierzycielami, dostawcami leków. Pani Dyrektor zwróciła się także z prośbą do załogi zakładu, aby wycofali wnioski o wypłatę zaległego ,,203” od komorników. Pan Naczelnik stwierdził, że kilka osób już je wycofało.

Po spotkaniu z ordynatorami szpitala zapadła decyzja o zawieszeniu dyżurów lekarskich pod telefonem, co pozwoli zaoszczędzić kwotę około 12.000,-zł. Ponadto w trakcie jest przeprowadzane wyliczenie dotychczasowych kosztów dyżurów medycznych na oddziałach.

Radny Piotr Wiecha zapytał, kto na dzień dzisiejszy znajduje się w składzie Zarządu Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Pan Naczelnik odpowiadając wyjaśnił, że w skład Zarządu wchodzi obecna Pani Dyrektor, pełniący obowiązki Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa oraz dotychczasowa Główna Księgowa.

Przewodniczący Rady Powiatu przekazał również swoje wnioski wyciągnięte ze spotkania

z załogą i ordynatorami. Zdaniem Pana Przewodniczącego trzeba pomóc nowej dyrekcji

w wyprowadzeniu zakładu z zaistniałego bałaganu.

Radny Adam Martyniszyn zapytał, jak długi to będzie czas na dokonanie zmian i kiedy Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego będzie mogła zapoznać się z efektem

tych zmian.

Skarbnik poinformował, że w chwili obecnej trudno jest określić taki konkretny termin ponieważ jest bardzo wiele do zrobienia.

Radny Adam Martyniszyn wyraził swoje zadowolenie, że tak się stało bo w przyszłości sytuacja byłaby coraz gorsza. Radny uważa, że pracownicy powinni mieć zaufanie

do dyrekcji , gdzie do tej pory było ono nadszarpnięte.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że Rada Powiatu podeszła bardzo odpowiedzialnie

do wniosku komisji zdrowia, a efekty takiej decyzji zaczynają być powoli widoczne.

Radna Otylia Skoczylas poinformowała, że w poprzedniej kadencji Rada także straciła
już zaufanie do dyrekcji, gdy stawiane były mu podobne zalecenia.

Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

 

Przewodniczący Komisji:

Andrzej Jung