Protokół Nr 73/2012
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 4 października 2012 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu w sprawie:
-zmian w budżecie po stronie wydatków,
-zmian w budżecie po stronie wydatków
-zmian w budżecie po stronie dochodów i wydatków
-zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
-zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, położonejw Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20B,
3.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie przyjęcia treści ogłoszenia o przetargu wraz z formularzem ofertowymoraz dodatkowymi warunkami przetargu stanowiącymi załączniki do ogłoszenia.
4.Pismo Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie zwiększeniaw placówce wymiaru etatu sprzątaczki z 1 do pełnego etatu z dniem 1 stycznia 2013r.
5.Zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka:
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Gotartów (opinia),
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków (opinia),
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zameckaw zakresie wsi Ligota Górna i Ligota Zamecka część północna (opinia),
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Borkowice (opinia),
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zameckaw zakresie miasta Kluczborka część północna (opinia),
-o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kluczbork (opinia),
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiegow Kluczborku o wycięcie 7 sztuk drzew gatunku topola oraz 1 sztuki gatunku klon rosnących na działce nr 53/3 k.m. 5 obręb Kluczbork stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
7.Wniosek mieszkańców Sołectwa Krzywiczyny i Sołectwa Komorzno dotyczący konieczności remontu drogi powiatowej 1337 O Wołczyn-Krzywiczyny-Komorzno.
8.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27.09.2012r.
9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatuw sprawie wyboru oferty na wymianę kotła gazowego w Domu Dziecka w Bąkowie.
10.Zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy elektroenergetycznej linii kablowej średniego napięcia Bogacka Szklarnia-Żabiniec.
11.Wolne wnioski.
12.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 27.09.2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 72/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie po stronie wydatków. Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku .
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszeniu ulegają wydatki w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80149-Cenyta kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego na kwotę 14.000,-zł, natomiast zwiększeniu ulegają wydatki w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe na kwotę 14.000,-zł
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym Zarząd podjął uchwałęNr 73/189/2012 w w/w sprawie.
Kolejnym projektem przedstawionym przez Pana Starostę był projekt w sprawie zmianw budżecie po stronie wydatków. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji Powiatu Kluczborskiego.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszeniu ulegają wydatki w dziale 750 -Administracja publiczna, rozdział 75020-Starostwa Powiatowe na kwotę 1.352,-zł. Natomiast zwiększeniu ulegają wydatki w dziale 750-Administracja publiczna, rozdział 75095-Pozostała działalność na kwotę 1.352,-zł.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę nr 73/190/2012.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie po stronie dochodówi wydatków i wyjaśnił, że zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Kierownika Referatu Promocji Powiatu Kluczborskiego.
Pan Starosta wyjaśnił, że zwiększa się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie dochodówo kwotę 1.320,-zł w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80195-Pozostała działalność.
Ponadto zwiększa się budżet Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków o kwotę 1.320,-złw dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80195-Pozostała działalność.
Członkowie Zarządu do projektu nie wnieśli uwag w związku z czym podjęto w drodze głosowania uchwałę nr 73/190/2012 w przedmiotowej sprawie.
Następnym projektem był projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zmiany dotyczą roku 2012 i przedstawiają się następująco w poszczególnych wierszach prognozy:
- „Dochody ogółem z tego” – zwiększono plan dochodów o kwotę 1.320 zł
- „ Dochody bieżące” –zwiększono plan o kwotę 1.320 zł
-„Wydatki bieżące ( bez odsetek i prowizji od kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych) w tym – zwiększono plan o kwotę 1.320 zł
Do przedłożonego projektu członkowie Zarządu nie wnieśli uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę nr 73/191/2012.
Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, położonej w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 20B.
Wykonując Uchwałę nr XXIV/178/2012 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27.09.2012 r.w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, położonej w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 20 B, Zarząd postanawia o zbyciu nieruchomości zabudowanej budynkiem Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji położonej na działce nr 88/14 z k.m. 3 o pow. 0,5012 ha ujawnionej w księdze wieczystejw Sądzie Rejonowym w Kluczborku KW OP1U/00029880/1 w formie przetargu pisemnego ograniczonego do podmiotów prowadzących działalność w zakresie leasingu.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono zapytań w związku z czym Zarząd podjął uchwałę nr 73/193/2012 w w/w sprawie.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przyjęcia treści ogłoszeniao przetargu wraz z formularzem ofertowym oraz dodatkowymi warunkami przetargu stanowiącymi załączniki do ogłoszenia.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się przyjął treść ogłoszenia o przetargu wraz z formularzem ofertowym oraz dodatkowymi warunkami przetargu stanowiącymi załączniki do ogłoszenia i postanowił o jego ogłoszeniu.
Do punktu 4 porządku
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie zwiększenia w placówce wymiaru etatu sprzątaczki z 1 do pełnego etatu z dniem 1 stycznia 2013r.
Zarząd Powiatu postanowił pozytywnie rozpatrzeć wniosek Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie zwiększenia w placówce wymiaru etatu sprzątaczkiw proponowanej przez Pana Dyrektora ilości.
Do punktu 5 porządku
Zarząd Powiatu przystąpił do zapoznania się z treścią zawiadomienia Burmistrza Miasta Kluczborka:
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Gotartów,
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bąków,
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zameckaw zakresie wsi Ligota Górna i Ligota Zamecka część północna,
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Borkowice,
-o przystąpieniu do sporządzenia zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zameckaw zakresie miasta Kluczborka część północna,
-o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kluczbork.
Ponadto Zarząd zapoznał się także z opiniami Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w w/w sprawach.
W związku z powyższym Zarząd postanowił pozytywnie uzgodnić proponowane zmiany
w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
Do punktu 6 porządku
Pan Starosta przedstawił kolejno członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego w Kluczborku o wycięcie 7 sztuk drzew gatunku topola oraz 1 sztuki gatunku klon rosnących na działce nr 53/3 k.m. 5 obręb Kluczbork stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na wystąpienie z wnioskiem do Urzędu Miejskiego w Kluczborku o wycięcie w/w drzew.
Do punktu 7 porządku
Pan Starosta przedstawił wniosek mieszkańców Sołectwa Krzywiczyny i Sołectwa Komorzno dotyczący konieczności remontu drogi powiatowej 1337 O Wołczyn-Krzywiczyny-Komorzno. Zarząd przyjął przedmiotowy wniosek do wiadomości.
Do punktu 8 porządku
Kolejno przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku
z sesji w dniu 27.09.2012r.:
1. Uchwałę Nr XXIV/175/2012 w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2012 Nr XV/104/2011 Rady Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
2. Uchwałę Nr XXIV/176/2012 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
3. Uchwałę Nr XXIV/177/2012 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości położonej w Polanowicach stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu ,
4. Uchwałę Nr XXIV/178/2012 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego, położonej w Kluczborku przy
ul. Sienkiewicza 20B- postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,
5. Uchwałę Nr XXIV/179/2012 w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie
w drodze przetargu na okres 10 lat nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego przy ul. Sienkiewicza 20 B-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu ,
6. Uchwałę Nr XXIV/180/2012 w sprawie rozpatrzenia skargi pani R.K
na Starostę Kluczborskiego- postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego,
7. Uchwałę Nr XXIV/181/2012 w sprawie rozpatrzenia skargi pani I. P
na Starostę Kluczborskiego- postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.
Do punktu 9 porządku
Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyboru oferty na wymianę kotła gazowego w Domu Dziecka w Bąkowie.
Pan starosta poinformował, że w związku z wymianą w/w kotła gazowego konieczny jest wybór oferenta spośród dwóch ofert jakie wpłynęły do Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu się z ofertami postanowił o wyborze oferty cenowej Zakładu Usług Instalacyjnych –Stanisław Szajda wariant drugi czyli, zainstalowanie kotła kondensacyjnego, z zamkniętą komorą spalania, DeDietrich o mocy 65 kW z regulatorem pogodowym Diematic Isystem MCA65 i sterownikiem zaworu mieszającego za cenę 13.709,16 zł brutto z terminem realizacji do końca miesiąca października br. Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przedłożenia Skarbnikowi Powiatu umowy pomiędzy wykonawcą, a Powiatem Kluczborskim celem ujęcia wydatkuw wieloletniej prognozie finansowej.
Do punktu 10 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznali się członkowie Zarządu było zawiadomienie Burmistrza Miasta Kluczborka o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy elektroenergetycznej linii kablowej średniego napięcia Bogacka Szklarnia-Żabiniec. Zarząd zapoznał się z przedmiotowym zawiadomieniem o wszczęciu postępowania nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 11 porządku
Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu do podpisania umowy pomiędzy Gminą Byczyna, a Powiatem Kluczborskim w sprawie przyznania dofinansowania zadania pn.,,Remonty cząstkowe dróg”(chodnik w miejscowości Biskupice). Dotacja ta wynosi 15.000,00,-zł i zostanie przekazana przez Gminę Byczyna do 30 października 2012r.
Do punktu 12 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 73 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Mieczysław Czapliński ………………………………
3.Artur Nowak ………………………………
4.Maciej Tomaszczyk ……………………………….
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk