Protokół Nr  69/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  30 sierpnia 2012 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli członkowie Zarządu (nieobecny Wicestarosta Kluczborski-Mieczysław Czapliński, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu:

-w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego,

-w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego zaI półrocze 2012r.,

-w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2013 rok” ,

3.Prośba Opolskiego Zarządu Wojewódzkiego Związku Kombatantów Rzeczpospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych w Opolu o wsparcie finansowe na rok 2013.

4.Pismo Naczelnika Komunikacji i Transportu w sprawie udzielenia pełnomocnictwa na wykonanie demontażu wraz z późniejszym wyrejestrowaniem pojazdów usuniętych z drogi(pojazd marki-Renault 1.9D oraz Ford Escort 1.8D)

5. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu systemowego pod nazwą: ,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III SOSWw Kluczborku” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznegow ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształceniai kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

6.Wolne wnioski.

7. Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu, które odbyły się w dniu 14.08..2012 r. oraz 21.08.2012r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 67/2012, Nr 68/2012  i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.

Pan Starosta wyjaśnił, że zaciągnięcie przedmiotowego kredytu pozwoli na prawidłowei terminowe wywiązywanie się z bieżących zobowiązań oraz znacznie poprawi płynność budżetu powiatu. W przypadku braku możliwości pełnej realizacji planu dochodów budżetowych organy powiatu będą musiały zdecydować o ograniczeniu wydatków do poziomu umożliwiającego zrównoważenie budżetu lub o zaciągnięciu kredytudługoterminowego jeśli zapisy ustawy o finansach publicznych na to pozwolą (wskaźnik zadłużenia). Ponadto Pan Starosta poinformował, że zaciągnięte zobowiązanie ma charakter krótkoterminowy, ponieważ podlega spłacie w tym samym roku, w którym zostało zaciągnięte, czyli nie później niż do 31 grudnia.

Do przedłożonego projektu uchwały Zarząd nie wniósł żadnych uwag w związku z czymw drodze głosowania jednogłośnie 3 głosami za, przy braku głosów przeciw podjął uchwałę Nr 69/169/2012 w przedmiotowej sprawie.

Kolejno członkowie Zarządu przystąpili do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2012 roku.

Powyższa informacja zawiera wykonanie dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego zaI półrocze 2012r., wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2012r., wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2012r., wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2012 roku - stan na 30.06.2012, wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumieńz jednostkami samorządu terytorialnego, stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2012 roku, wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2012r., informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.

Pan Starosta poinformował, że plan dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok, wg.stanu na dzień 30 czerwca 2012 roku zakładał uzyskanie dochodów w wysokości 77.412.227,-zł. Uzyskane dochody w w/w okresie sprawozdawczym wyniosły 33.617.032,38,-zł, co stanowi 43,43% założonego planu.

Wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego zakładane było na poziomie 71.178.685,-zł.

Faktyczne wykonanie wydatków budżetowych zamknęło się na dzień 30.06.2012r. kwotą 33.988.484,10,-zł., co stanowi 47,75% wykonania planu wydatków.

Wykonanie dochodów i wydatków związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami realizowanych przez powiat za I półrocze 2012 roku zostało wykonane na poziomie:

-dochody 3.243.032,60,-zł na zakładane 5.787.032,-zł, co daje 56%,

-wydatki 3.101.155,18,-zł na zakładane 5.787.032,-zł, co daje 53,55%.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2012 roku zostały wykonane na następującym poziomie:

Dochody:

-plan 17.500,-zł, wykonanie 13.810,-zł, co daje 100%,

Wydatki:

-plan 17.500,-zł, wykonanie 13.810,-zł, co daje 100%.

Ponadto Pan Starosta poinformował, że dochody i wydatki Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumieńz jednostkami samorządu terytorialnego zostało wykonane na poziomie:

  

 

Wydatki:

-plan 524.134,-zł, wykonanie 322.640,-zł, co daje 52,93%.

Dochody:

-plan 782.334,-zł, wykonanie 432.105,23,-zł, co daje 52,93%.

 

Pan Starosta przedstawił także stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2012r., gdzie planowane nakłady wynoszą 10.850.332,-zł, natomiast zrealizowane 4.026.964,35,-zł.

Wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2012 roku kształtuje się na poziomie:

-plan przychodów-2.712.900,-zł, wykonanie-5.324.528,82,-zł, czyli 127%,          

-plan rozchodów-8.946.442,-zł, wykonanie-2.924.539,48,-zł, czyli 69,36%.

Ponadto członkowie zapoznali się z informacją o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego na dzień 30.06.2012r.oraz informacją o dokonanych w 2012 roku umorzeniach i ulgachw spłatach.

Do projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag w związku z czym poddany został pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 3 członków Zarządu, nie stwierdzono głosów przeciwi wstrzymujących się. Zarząd podjął uchwałę nr 69/170/2012 w w/w sprawie.

Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznali się członkowie Zarządu był projektw sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2013 rok”.

Pan Starosta wyjaśnił, że w związku z nowelizacją Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podjętą przez Radę Powiatuw Kluczborku Uchwałą Nr XLVII/275/2010 z dnia 27 września 2010 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 Ustawyo działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowegow dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, aby uchwalić-Roczny Program współpracy z organizacjami pozarządowymi na dany rok należy przeprowadzić stosowne konsultacje. Projekt przedmiotowej uchwały ta określa przedmiot, termin, zasięg terytorialny, formę oraz osobę odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym jednogłośnie podjęto uchwałę nr 69/171/2012 w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących uchwalenia ,,Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2013 rok”.

 

Do punktu 3 porządku

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z prośbą Opolskiego Zarządu Wojewódzkiego Związku Kombatantów Rzeczpospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych w Opoluo wsparcie finansowe na rok 2013.

Zarząd po analizie stwierdził, że wsparcie finansowe przez samorząd nie jest możliwe.

Opolski Zarząd Wojewódzki Związku Kombatantów Rzeczpospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych może starać się o takie środki jedynie w ramach otwartych konkursów ofert na realizację dotacji wspierających realizację zadań publicznych.

Ponadto Zarząd postanowił, aby przedmiotowe pismo zostało przekazane radnym Rady Powiatu w Kluczborku.

 

  

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Komunikacji i Transportuw sprawie udzielenia pełnomocnictwa na wykonanie demontażu wraz z późniejszym wyrejestrowaniem pojazdów usuniętych z drogi (pojazd marki-Renault 1.9D oraz Ford Escort 1.8D).

Zarząd postanowił o udzieleniu pełnomocnictwa dla Pana Norberta Barcza –Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku na wykonanieczynności administracyjnych związanych z demontażem oraz późniejszym wyrejestrowaniem w/w pojazdów. Zarząd do podpisania pełnomocnictwa upoważnił dwóch członków Zarząduw osobie Starosty i Wicestarosty.

 

Do punktu 5 porządku

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji projektu systemowego pod nazwą: ,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III SOSWw Kluczborku” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznegow ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształceniai kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Pan Starosta wyjaśnił, że w ramach projektu przewidziano zajęcia dodatkowe wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego. W ramach projektu mają być realizowane następujące zajęcia: zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz trudnościami w zakresie edukacji matematycznej, zajęcia stymulacyjno-terapeutyczne, zajęcia arteterapii. Na etapie podpisania umówo dofinansowanie projektu wymagana jest uchwała właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego zatwierdzająca projekt do realizacji.

Zarząd w związku z powyższym postanowił zatwierdzić przedmiotowy projekt uchwałyi skierować go pod obrady Rady Powiatu w dniu dzisiejszym.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie Starosty Kluczborskiego oraz Wicestarosty Kluczborskiego do podpisania Aneksu do Porozumienia Nr FP.2.2011z dnia 8 sierpnia 2011r. w sprawie współpracy Powiatu Lublinieckiego z Powiatem Kluczborskim w zakresie dokształcania młodocianych, uczęszczających do oddziałów wielozawodowych w zasadniczych szkołach zawodowych.

 

 

Do punktu 7 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 69 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk