Protokół Nr 9/2003

 

Z posiedzenia Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
w dniu 22 sierpnia 2003r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Władysław Zawadzki

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

2.Tomasz Białaszczyk – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska

Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Propozycje do planu pracy komisji na II półrocze 2003r.

3.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 28.08.2003r.

/Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2003r./.

4.Wolne wnioski.

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji otworzył posiedzenie, powitał wszystkich zebranych i przedstawił porządek obrad w dniu dzisiejszym. Członkowie komisji nie wnieśli uwag do proponowanego porządku posiedzenia i jednogłośnie go przyjęli.

Ad.2.

Przewodniczący Komisji przedstawił zebranym następujące propozycje do planu pracy komisji na II półrocze 2003r.:

-gospodarka wodno-ściekowa Powiatu Kluczborskiego, oczyszczalnie ścieków na terenie

powiatu /sytuacja bieżąca, koncepcje działania w przyszłych latach/,

-likwidacja dzikich wysypisk śmieci na terenie powiatu,

-pozyskiwanie i realizacja środków finansowych z Powiatowego Funduszu Ochrony

Środowiska,

-zalesianie gruntów rolnych klas V-VI,

-promocja agroturystyki w Powiecie Kluczborskim,

-przygotowanie projektu budżetu powiatu na 2004r.,

-ocena kampanii żniwnej i skupu agencyjnego zbóż i rzepaku,

-funkcjonowanie Agencji Rynku Rolnego i Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji

Rolnictwa,

-informacja o dopłatach dla rolników.

Innych propozycji do planu pracy nie wniesiono. Członkowie komisji jednogłośnie
przyjęli plan pracy komisji na II półrocze 2003r. Plan znajduje się w aktach komisji -/RP/K.Rol.-0051/2/2003/.

 

 

 

Ad.3.

Kolejno radni analizowali materiały przygotowane na najbliższą sesję Rady Powiatu,
która odbędzie się w dniu 28.08.2003r. Najważniejszym punktem obrad tej sesji będzie sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2003r. Ponadto
w materiałach znajdują się projekty uchwał Rady Powiatu w następujących sprawach:

-zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2003r.,

-zatwierdzenia zmian do Statutu SPZOZ ZOZ w Kluczborku,

-zatwierdzenia jednolitego tekstu Statutu SPZOZ ZOZ w Kluczborku,

-rocznego sprawozdania z działalności SPZOZ ZOZ w Kluczborku za 2002r.,

-zmieniająca uchwałę Nr VIII/58/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17.06.2003r.
w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji

Osób Niepełnosprawnych na 2003r.,

-w sprawie likwidacji szkół i zawodów w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – Rolnicze

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach, w Zespole Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 1, w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – Centrum

Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku, w Zespole Szkół Licealno-Zawodowych
w Polanowicach - /4 projekty uchwał/,

-zmieniająca uchwałę Nr III/22/2002 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 grudnia 2002r.
w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki

przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy

oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokość i szczegółowe zasady

przyznawania dodatku mieszkaniowego.

Ponadto radni analizowali sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku
za okres od 08.07.2003r. do 04.08.2003r.

Skarbnik Powiatu omówił sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2003r. Wykonanie planu dochodów za I półrocze wyniosło 55,68%, natomiast wykonanie planu wydatków 50,12%. Skarbnik stwierdził, że utrzymana jest więc dyscyplina finansowa naszego powiatu. Największym zagrożeniem naszego budżetu jest jednak zbyt niskie wykonanie dochodów z tytułu sprzedaży mienia powiatu, które w w/w okresie sprawozdawczym wyniosło tylko 2,58%. W miesiącu sierpniu sytuacja poprawiła się nieco, ponieważ sprzedano nieruchomość w Wołczynie, co będzie miało odzwierciedlenie
w budżecie II półrocza br. W związku z powyższym na najbliższej sesji zostanie przedstawiona radnym propozycja zmniejszenia planu dochodów budżetu powiatu.

Skarbnik powiedział, że problemem jest także niskie wykonanie dochodów z tytułu opłat komunikacyjnych /37%/ i z tytułu udziału w podatku dochodowym /36%/ oraz brak wpływów z tytułu spłaty pożyczki i odsetek przez SPZOZ w Kluczborku /170.000,-zł/.

Do materiałów na sesję radni nie wnieśli zapytań. Przyjęli również sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2003r.

Radna Janina Derdak-Ciołek stwierdziła, że nieruchomość w Żabieńcu, którą powiat chce już od dawna sprzedać, jest zaniedbana i być może dlatego nikt się nią nie interesuje. Zdaniem radnej należy obejrzeć tę nieruchomość i wykonać tam niektóre prace porządkowe.

Radna Otylia Skoczylas powiedziała, że obiekt ten jest bardzo interesujący i można by go sprzedać po atrakcyjnej dla powiatu cenie.

Przewodniczący Komisji zaproponował, aby członkowie komisji obejrzeli powyższą nieruchomość, a następnie sami wykonali część prac porządkowych. Radni jednogłośnie przyjęli propozycję Przewodniczącego Komisji. Ustalono również, że w dniu 27 sierpnia 2003r. radni w obecności pracownika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu pojadą

do Żabieńca oraz Wołczyna /na prośbę innych członków komisji/ w celu obejrzenia nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. W miesiącu wrześniu natomiast członkowie komisji odbędą tam wyjazdowe posiedzenie, w trakcie którego sami wykonają niektóre
prace porządkowe.

Ad.4.

Przewodniczący Komisji powiedział, że na terenie naszego powiatu, a w szczególności
w Gminie Byczyna wystąpiły przemarznięcia wielu upraw. Ponadto tegoroczna susza obniży togólne zbiory w tym roku. Radny powiedział, że w skali całego kraju przewiduje się mniejsze zbiory niż w roku ubiegłym, a w naszym powiecie średnio o 30-40%. W kraju
wystąpi np. brak 5 mln. ton samej tylko pszenicy. Z innymi uprawami również będą problemy. W Powiecie Kluczborskim zdaniem radnego jest klęska suszy i w związku z tym mogą wystąpić zaległości rolników z tytułu opłat podatku rolnego. Przewodniczący Komisji powiedział również, że według niego w dalszym ciągu zbyt mało uwagi poświęca się temu tematowi.

Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął posiedzenie komisji
w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono.

 

 

 

Przewodniczący Komisji:

Władysław Zawadzki