Z A R Z Ą D Z E N I E  NR 29/2012

 

 

                                     S T A R O S T Y   K L U C Z B O R S K I E G O

 

                                                       z  dnia  4  lipca  2012 r.

 

      w sprawie powołania komisji ds. likwidacji pojazdów przejętych na własność powiatu

 

 

    Na podstawie art. 35 ust 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 poz. 1592 z 2001 r. z późn.  zm.) oraz § 13 ust. 2 pkt 2  Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XXVIII/163/2008 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 19 grudnia 2008 r. z późn. zm. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego  Starostwa  Powiatowego  w  Kluczborku,  w związku z § 4 ust. 1 pkt 2 lit. b oraz § 11 ust.2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011 r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. Nr 46 poz. 237) zarządzam co następuje:

 

                                                                    

§ 1. Powołuję komisję do spraw likwidacji pojazdów przejętych na własność Powiatu Kluczborskiego na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.) zwaną dalej „komisją”. 

 

                                                         

§ 2. W skład komisji wchodzą:

1)     Przewodniczący – Norbert Barcz, Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku;

2)     Zastępca Przewodniczącego – Artur Nowak, Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku;

3)     Członek komisji – Jadwiga Czerkas-Chuchrowska, inspektor Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku;

4)     Członek komisji – Małgorzata Szmigiel, inspektor Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

                      

                                                                  

§ 3. Komisja pracuje w co najmniej trzy osobowym składzie, w tym Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego.

 

                                                                  

§ 4. Likwidacja pojazdów następuje poprzez:

1)     sprzedaż w trybie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;

2)     nieodpłatne przekazanie państwowym lub samorządowym instytucjom kultury jeżeli pojazd stanowi zabytek w rozumieniu przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

3)     nieodpłatne przekazanie zakładom opieki zdrowotnej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, szkołom i placówkom oświatowym,instytucjom kultury, organizacjom charytatywnym, organom administracji publicznej oraz szkołom wyższym, instytutom badawczym lub innymjednostkom organizacyjnym prowadzącym badania naukowe lub prace rozwojowe, jeżeli mogą być przez te podmioty wykorzystane przy realizacji ich zadań statutowych;

4)     zniszczenie.

                                                                          . / .

 

                                                                      - 2 -  

 

§ 5. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół według wzoru określonego w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

 

§ 6. Komisja dokona zakwalifikowania pojazdu do zniszczenia w jednym z następujących przypadków:

1)     sprzedaż pojazdu nie dojdzie do skutku;

2)     z opinii biegłego skarbowego wynika, ze pojazd nie nadaje się do dalszej eksploatacji oraz do obrotu handlowego – szacunkowa wartość pojazdu jest równa zero złotych;

3)     pojazd nie nadaje się do obtotu handlowego i nie został przekazany instytucjom wymienionym w § 8 i § 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011 r. w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

 

§ 7. Zniszczenie pojazdu nastąpi w sposób określony w przepisach o recyklingu pojazdów.

 

 

§ 8. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

 

                                                                   

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                          Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 29/2012

 Starosty Kluczborskiego

 z dnia 4 lipca 2012 r.

                                                           Kluczbork, dnia ...................................

 

                                                          P R O T O K Ó Ł   nr ........ /.........

                         likwidacji pojazdów przejętych na własność Powiatu Kluczborskiego

                  w trybie art. 130a ustawy  z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

 

Komisja w składzie:

 

  1. Przewodniczący   – ...............................................................................................
  2. Zastępca Przewodniczącego  – ...............................................................................................
  3. Członek – ...............................................................................................
  4. Członek – ...............................................................................................

  

przeprowadziła postępowanie likwidacyjne niżej wymienionych pojazdów w oparciu o wycenę wykonaną przez uprawnionego rzeczoznawę samochodowego wpisanego na listę biegłych skarbowych (w przypadku pojazdów zabytkowych dodatkowo uwzględnia się opinię wojewódzkiego konserwatora zabytków).

 

Likwidacji podlegają następujące pojazdy:

 

L.p.

Marka i typ pojazdu

Nr rejestracyjny pojazdu

Numer identyfikacyjny VIN pojazdu

Wartość pojazdu, zł

Uwagi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

W wyniku przeprowadzonego postępowania Komisja postanowiła zlikwidować:

 

  1. pojazdy opisane pod pozycją nr ....................... poprzez sprzedaż w trybie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229 poz. 1954);

 

  1. pojazdy opisane pod pozycją nr ....................... poprzez nieodpłatne przekazanie państwowym lub samorządowym instytucjom kultury jeżeli pojazd stanowi zabytek w rozumieniu przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

 

  1. pojazdy opisane pod pozycją nr ..................... poprzez nieodpłatne przekazanie zakładom opieki zdrowotnej, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, szkołom i placówkom oświatowym,instytucjom kultury, organizacjom charytatywnym, organom administracji publicznej oraz szkołom wyższym, instytutom badawczym lub innymjednostkom organizacyjnym prowadzącym badania naukowe lub prace rozwojowe, jeżeli mogą być przez te podmioty wykorzystane przy realizacji ich zadań statutowych;                                        . / .

                                                                       - 2 -

 

  1. pojazdy opisane pod pozycją nr ..................... poprzez zniszczenie w sposób określony w przepisach o recyklingu. 

 

Uwagi: .................................................................................................................

.................................................................................................................

.................................................................................................................

.................................................................................................................

.................................................................................................................

 

Podpisy komisji:

 

  1. ................................
  2. ................................
  3. ................................
  4. ................................