Protokół Nr 2/2003 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 8 kwietnia 2003r.
Protokół Nr 2/2003
Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 8 kwietnia 2003r.
Przewodniczył Przewodniczący Komisji
– Paweł Prochota.Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczył:
1.Maciej Mularczyk – Przewodniczący Rady Powiatu,
2.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu.
Porządek posiedzenia:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Zaopiniowanie wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2002r.
a/ przedstawienie sprawozdania przez Skarbnika Powiatu,
b/ analiza dokumentów źródłowych.
3.Opracowanie i głosowanie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi
Powiatu.4.Wolne wniosku.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej otworzył posiedzenie i przedstawił porządek obrad
w dniu dzisiejszym. Członkowie nie wnieśli uwag do proponowanego porządku
i jednogłośnie go przyjęli.
Ad.2.
Skarbnik Powiatu szczegółowo
omówił informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2002r. Informacja powyższa zawiera:1.wykonanie planu dochodów i wydatków powiatu kluczborskiego za 2002r.
/zestawienie tabelaryczne/,
2.wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej
wykonywanych przez powiat za 2002r. /zestawienie tabelaryczne/,
3.wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu powiatu kluczborskiego za 2002r.
/zestawienie tabelaryczne/,
4.zmiany w planie budżetu powiatu kluczborskiego dokonane w 2002r. /na podstawie
uchwał Rady Powiatu oraz uchwał Zarządu Powiatu/,
5.wykonanie planu dochodów i przychodów budżetu w 2002r. /część opisowa/,
6.wykonanie planu wydatków i rozchodów budżetu w 2002r. /część opisowa/,
7.zestawienie wydatków majątkowych budżetu powiatu za 2002r.,
8.zestawienie planu przychodów i wydatków środków specjalnych za 2002r.,
9.zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych
za 2002r.,
10.zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych za 2002r.,
11.informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.
Z przedstawionego sprawozdania Zarządu Powiatu wynika, że na rok 2002 dochody budżetu powiatu kluczborskiego zaplanowano w wysokości 41.248.491,-zł., po zmianach wynosiły one 42.558.591,-zł., z czego wykonano ogółem 99,93% czyli kwotę 42.529.610,-zł. Natomiast zaplanowane wykonanie wydatków stanowiło kwotę 43.532.691,-zł., po zmianach w ciągu roku budżetowego zwiększyło się ono na kwotę 45.871.747,-zł., z czego wykonano 96,58% czyli kwotę 44.302.745,-zł.
Wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat kluczborski wyniósł 9.853.445,-zł. /99,87%/. Plan przychodów wykonano w 99,96% /6.711.847,-zł./, a plan rozchodów w 99,93% /3.347.696,-zł./.
Skarbnik Powiatu powiedział, że w ciągu roku budżetowego 2002 dokonano szereg zmian
w przyjętym przez Radę budżecie. Zmian tych poprzez podejmowanie uchwał dokonywała Rada i Zarząd Powiatu, a najczęstszą ich przyczyną była konieczność wprowadzania zmian
w budżecie w związku z sytuacją finansową SPZOZ w Kluczborku. Zmiany w budżecie wprowadzane uchwałami Zarządu polegały głównie na przesunięciach środków pomiędzy poszczególnymi rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej, a także na uruchomieniu części rezerwy ogólnej powiatu. Część zmian wynikała ze zwiększenia dotacji dla powiatu.
Członkowie komisji wyrywkowo analizowa
li zmiany w budżecie powiatu, których dokonano w trakcie roku budżetowego na podstawie uchwał Rady i Zarządu Powiatu. Komisja zapoznała się również z wykonaniem tych uchwał przez Zarząd. W zakresie gospodarki finansowej nie stwierdzono nieprawidłowości.Radni zapoznali się także z realizacją wydatków inwestycyjnych ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych.
Skarbnik stwierdził, że analizując lata 1999-2002 niepokojący w budżecie powiatu jest fakt, że systematycznie zmniejsza się poziom finansowania zadań dotacjami z budżetu państwa.
W takiej sytuacji powiat musi dofinansowywać zadania środkami z dochodów własnych, które są niewielkie.
Skarbnik Powiatu przedłożył również
członkom Komisji Rewizyjnej:1.sprawozdania statystyczne z realizacji dochodów i wydatków budżetowych, a także
o nadwyżce i deficycie oraz z zakresu gospodarki pozabudżetowej,
2.sprawozdania o zobowiązaniach i należnościach budżetowych,
3.protokoły z kontroli jednostek budżetowych
powiatu przeprowadzonych w 2002r.przez pracowników Wydziału Finansowego tut. Starostwa,
4.sprawozdanie z kontroli wewnętrznych przepr
owadzonych w 2002r. na polecenieZarządu Powiatu w Kluczborku.
Radni nie wnosili zapytań do przedstawionych materiałów.
Członkowie komisji zgodnie stwierdzili, że
w związku z odwołaniem dotychczasowego Dyrektora w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku konieczne jest przeprowadzenie tam kontroli finansowej oraz weryfikacji stanowisk. Przemawia za tym również bardzo zła kondycja finansowa zakładu.Ad.3.
Członkowie Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Kluczborku ocenili pozytywnie wykonanie budżetu powiat
u za 2002r.,gdyż nie stwierdzono nieprawidłowości ani przekroczeń planowanych wydatków budżetowych. W związku z powyższym radni sporządzili wniosek/pismo Nr RP/K.Rew.-0053/1/2003 z dnia 8 kwietnia 2003r./ do Rady Powiatu w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Kluczborskiemu w składzie:
1.Stanisław Rakoczy – Przewodniczący Zarządu,
2.Mieczysław Czapliński
– Wiceprzewodniczący Zarządu,3.Irena Kielar – Członek,
4.Otylia Skoczylas – Członek,
5.Stanisław Stenzel – Członek.
W drodze głosowania jednogłośnie 6 głosami za, członkowie komisji przyjęli powyższy wniosek. Wniosek ten zostanie również przekazany do Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Opolu celem zaopiniowania.
Ad.4.
Przewodniczący Komisji przedstawił radnym pla
n pracy Komisji Rewizyjnej na 2003r.Innych propozycji do planu pracy radni nie wnieśli, jedynie jak wcześniej sugerowali przeprowadzenie kontroli w SPZOZ w Kluczborku. Jednogłośnie przyjęto powyższy plan.
Przewodniczący Komisji zaproponował, aby komisja odbyła kolejne posiedzenie na początku maja br.
w celu przeprowadzenia kontroli bieżącej z wykonania budżetu powiatu za I kwartał 2003r. Wstępnie ustalono, że posiedzenie komisji odbędzie się w dniu 6 maja br. o godz.900.Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji:
Paweł Prochota
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Stanisławska Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2003-10-09 13:44:52 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2003-10-13 11:13:47 |
Ostatnia zmiana: | 2013-04-22 12:59:59 |
Ilość wyświetleń: | 1739 |