Protokół Nr 55/2012

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 10 maja 2012 r.

 

 

            Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli wszyscy członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. 

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie:

-zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego,

-powierzenia stanowiska dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczegow Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 -CKUw Kluczborku,

-zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa Agencji Nieruchomości Rolnych,

3.Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej nt.sprawozdania z wykonania budżetu powiatuza 2011 rok.

4.Porozumienia:

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Głubczyckim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Powiecie Głubczyckim,

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Wrocław w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim,

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Wrocław w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim,

5.Aneks do Umowy z dnia 28.04.2008r. i Aneksu do Umowy z dnia 26.03.2007r. o dofinansowanie przez PFRON kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej oraz Umowy z dnia 26.03.2007r. o dofinansowanie przez Powiat Kluczborski kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas  Diecezji Opolskiej.

6.Pismo w sprawie I przetargu ustnego nieograniczonego na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonych w Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 120.

7.Pismo w sprawie nieruchomości przeznaczonych do zbycia położonych w Polanowicach.

8.Pismo Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” w sprawie możliwości zmianyw harmonogramie oraz kosztorysie zadania pt.,,Taneczny Kluczbork dzieciom”,

9.Projekt uchwały w sprawie przejęcia zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku

10.Sprawozdanie Prezesa Zakładu Usług Medycznych w Kluczborku sp.z o.o z realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015 za rok 2011.

11.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku w sprawie zaakceptowania sugerowanych cen sprzedaży składników majątkowych 

12.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku w sprawie dofinansowania kosztów przejazdu i udziału drużyny I LO w Kluczborku w Ogólnopolskich Drużynowych Mistrzostwach Szkół Podstawowych, Gimnazjalnych i Ponadgimnazjalnych w szachach.

13.Wolne wnioski.

14.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30.04.2012 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu

Nr 54/2012 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

Do punktu 2 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.

Pan Starosta poinformował, że Ustawa o finansach publicznych zezwala jednostce samorządu terytorialnego na zaciąganie kredytów i pożyczek oraz emisje papierów wartościowych zarówno w celu sfinansowania deficytu budżetowego jak i w wypadku powstania przejściowych trudności finansowych w toku wykonywania budżetu. Ostatni z wymienionych celów kredytowania został określony w art. 89 ust. 1, pkt. 1 ustawy i dotyczy deficytu budżetu j.s.t. występującego w ciągu roku.

Ponadto Pan Starosta stwierdził, że zobowiązanie ma charakter krótkoterminowy, ponieważ podlega spłacie w tym samym roku, w którym zostało zaciągnięte, czyli nie później niż do 31 grudnia.

Możliwość zaciągnięcia przedmiotowego kredytu przez organ wykonawczy jednostki musi wynikać z upoważnień organu stanowiącego zawartych w uchwale budżetowej.

W uchwale budżetowej na rok 2012 zawarto w § 10 upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 6.000.000,00 zł.

W związku z tym,  Zarząd Powiatu w Kluczborku został właściwie umocowany do zaciągnięcia przedmiotowego kredytu krótkoterminowego.

Takie rozwiązanie pozwoli na prawidłowe i terminowe wywiązywanie się z bieżących zobowiązań oraz znacznie poprawi płynność budżetu powiatu.

W przypadku braku możliwości pełnej realizacji planu dochodów budżetowych organy powiatu będą musiały zdecydować o ograniczeniu wydatków do poziomu umożliwiającego zrównoważenie budżetu lub o zaciągnięciu kredytu długoterminowego jeśli zapisy ustawyo finansach publicznych na to pozwolą.

Członkowie Zarządu do przedstawionego projektu uchwały nie wnieśli uwag.

W związku z powyższym poddano go pod głosowanie. W wyniku głosowania jednogłośnie4 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Zarząd podjął uchwałęnr 55/130/2012 w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.

Kolejnymi przygotowanymi projektami uchwał były projekty w sprawie:

-powierzenia stanowiska dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczegow Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku,

-powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 -CKUw Kluczborku.

Projekty te zostały przygotowane w związku z rozstrzygnięciem konkursów na stanowiska dyrektorów.

Zarząd jednogłośnie podjął w/w uchwały w drodze głosowania.

Kolejnym przedstawionym przez Pana Starostę projektem uchwały był projekt w sprawie zgody na nabycie w formie darowizny nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa Agencji Nieruchomości Rolnych.

Pan Starosta poinformował, że Agencja Nieruchomości Rolnych oddział terenowy w Opolu wyraziła zgodę na wykonanie podziału geodezyjnego na koszt powiatu oraz orzeczeniew decyzji podziałowej na przeniesienie z mocy prawa wydzielonego gruntu na rzecz Powiatu Kluczborskiego pod drogę powiatową. Agencja również zrezygnuje z przysługującego jej odszkodowania. Ponadto Agencja Nieruchomości Rolnych wyraziła zgodę na nieodpłatne przekazanie działek nr 5/2 i 1/2 k.m.7 w miejscowości Roszkowice pod drogę powiatowąnr 1307 O o nazwie 1306 O-Borek-Sierosławice – DW 487 na rzecz Powiatu Kluczborskiego na mocy art.24 ust.5 pkt 5c ustawy z dnia 19 października 1991 roku o gospodarce nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.

W/w czynności mają na celu uregulowanie stanu prawnego nieruchomości Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa zajętych pod drogę powiatową.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu uchwałę nr 142/2012 z dnia 26 kwietnia 2012r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu nt.opinii o sprawozdaniuz wykonania budżetu powiatu za 2011 rok.

Skład Orzekający zaopiniował powyższe sprawozdanie z uwagami.

Członkowie Zarządu zapoznali się z opinią przyjmując ją jednogłośnie.

 

 

Do punktu 4 porządku

 

 

Kolejno członkowie Zarządu zapoznali się z treścią przygotowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Porozumień następujących Porozumień:

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Powiatem Głubczyckim w sprawie wydatków ponoszonych przez Powiat Kluczborski z tytułu pobytu dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Powiecie Głubczyckim,

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Wrocław w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim,

-pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a Miastem Wrocław w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków na jego opiekę i wychowanie w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.

Do podpisania przedmiotowych Porozumień Zarząd upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

 

 

Do punktu 5 porządku

 

 

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią następujących Aneksów:

-Aneks do Umowy z dnia 28.04.2008r. i Aneksu do Umowy z dnia 26.03.2007r.o dofinansowanie przez PFRON kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas Diecezji Opolskiej oraz Umowy z dnia 26.03.2007r. o dofinansowanie przez Powiat Kluczborski kosztów działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej Caritas  Diecezji Opolskiej.

Zarząd postanowił o podpisaniu Aneksów do czego upoważnił Starostę i Wicestarostę.

 

 

Do punktu 6 porządku

 

 

Członkowie Zarządu zapoznali się z pismem w sprawie I przetargu ustnego nieograniczonego na zbycie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego położonychw Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 120.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił, że powróci do sprawy w na kolejnym posiedzeniu Zarządu.

 

Do punktu 7 porządku

 

 

Kolejno Pan Starosta przedstawił pismo w sprawie nieruchomości przeznaczonych do zbycia położonych w Polanowicach (działka nr 581/94 –budynek po byłej szkole-pałac, działka 581/93-zabudowana budynkiem dydaktycznym).

Zarząd po zapoznaniu się z informacją przedstawioną przez Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu nt.aktualizacji wyceny oraz ewentualnego rozważenia możliwości podziału (rozstrzygnięcie Zarządu z dnia 28 marca 2012r.) postanowił o ogłoszeniu kolejnych rokowań cenowych na zbycie w/w nieruchomości czyli: działkinr 581/94 nr 581/93 z utrzymaniem ceny z poprzednich rokowań. 

 

 

Do punktu 8 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu prośbę Stowarzyszenia Miłośników Tańca ,,SUKCES” w sprawie możliwości zmiany w harmonogramie oraz kosztorysie zadania pt.,,Taneczny Kluczbork dzieciom”.

Pan Starosta poinformował, że zmiany te miałyby dotyczyć m.in.:zmiany daty zorganizowania imprezy, wykreślenia z harmonogramu zadania-pokaz Zumby, wykreśleniaz kosztorysu wynajęcia instruktora Zumby i Fitness, zmiany w tabeli w kosztorysie ze względu na rodzaj kosztów.

W związku z powyższym Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury do rozpatrzenia możliwości zmiany w harmonogramie oraz kosztorysie zadania publicznego pt.,, Taneczny Kluczbork dzieciom” zgodnie z wnioskiem złożonym przez Stowarzyszenie Miłośników Tańca ,,SUKCES”, na którą Zarząd Powiatu wyraził zgodę.

 

 

Do punktu 9 porządku

 

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z przygotowanym projektem uchwały Zarządu w sprawie przejęcia zobowiązań Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZw Kluczborku.

Pan Starosta wyjaśnił, że ustawa o działalności leczniczej w przypadku przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej w spółkę kapitałową zobowiązuje podmiot tworzący do przejęcia zobowiązań przekształconego podmiotu o takiej wartości, aby zachowany został wskaźnik zadłużenia ustalany na dzień przekształcenia dla spółki powstałej z przekształcenia samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej wyniósł nie więcej niż 0,5% wyliczony zgodnie z art.71.

W związku z powyższym Zarząd Powiatu w Kluczborku przejmuje zobowiązania SPZOZ ZOZ w Kluczborku pozostałe na dzień poprzedzający przekształcenie w kwocie 13.849.987.50,-zł.

Do przedłożonego projektu uchwały członkowie Zarządu nie wnieśli uwag i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr 55/138/2012 w przedmiotowej sprawie.

 

 

Do punktu 10 porządku

 

 

Następnie członkowie Zarządu zapoznali się z przedłożonym przez Prezesa Zarządu Zakładu Usług Medycznych w Kluczborku sp. z.o.o sprawozdaniem z realizacji Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015 za rok 2011.

Członkowie Zarządu do przedłożonego sprawozdania nie wnieśli uwag przyjmując je jednogłośnie.

 

Do punktu 11 porządku

 

 

Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Dyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku w sprawie zaakceptowania sugerowanych cen sprzedaży składników majątkowych.

Jak poinformowała w piśmie Dyrekcja ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku wydane zostało Zarządzenie Nr 12/2012 z dnia 23.04.2012r. w sprawie powołania komisji, która w celu oceny przydatności składników mienia ruchomego przedstawiła propozycję dalszego użytkowania albo zakwalifikowania tych składników do kategorii majątku zużytego lub zbędnego. 

Zarząd po zapoznaniu się z protokołem przeprowadzonej oceny składników majątku ruchomego postanowił wyrazić zgodę na prowadzenie procedury sprzedaży poszczególnych składników majątku po wcześniejszym przeprowadzeniu weryfikacji załączonego wykazu sprzętu pod kątem przydatności do toku kształcenia w ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku.

 

 

Do punktu 12 porządku

 

 

Kolejną sprawą jaką Pan Starosta przedstawił było pismo Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania kosztów przejazdu i udziału drużyny I LO w Kluczborku w Ogólnopolskich Drużynowych mistrzostwach Szkół Podstawowych, Gimnazjalnych i Ponadgimnazjalnych w szachach.Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na dofinansowanie wyjazdui udziału uczniów w zawodach szachowych w Łazach w kwocie 2.000,-zł ze środków będących w dyspozycji Wydziału Edukacji i Sportu zapisanych w planie finansowym Wydziału w rozdziale 80195 w § 4300.

 

 

Do punktu 13 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 14 porządku

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 55 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Mieczysław Czapliński ………………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak                  ………………………………

 

 

                                                           4.Maciej Tomaszczyk       ……………………………….

 

 

 

      Protokołowała:

 

   Joanna Strzelczyk