Uchwała Nr 51/125/2012

Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 28.03.2012r.

 

 

 

w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości

 

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym

( Dz. U. z 2001r. , Nr 142, poz. 1592 z późn. zm. ) Zarząd Powiatu uchwala, co następuje :

 

 

§1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Kluczborku stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

 

 

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

Zarząd Powiatu:

 

 

1.    Przewodniczący            …………………………….

 

 

2.    Członek                      ………….………………….

 

 

3.    Członek                      .…………………………….

 

 

4.    Członek                      ……………………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Uchwały Nr 51/125/2012 Zarządu Powiatu w Kluczborku

z dnia 28.03.2012r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Regulamin organizacyjny

Kluczborskiego

Inkubatora Przedsiębiorczości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kluczbork 2012

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§1

 

Regulamin organizacyjny Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, zwany dalej „Regulaminem” określa szczegółową organizację wewnętrzną i zasady jego funkcjonowania.

 

§2

 

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1.      Powiecie – należy przez to rozumieć Powiat Kluczborski.

2.      Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Kluczborskiego – Przewodniczącego Zarządu.

3.      Zarządzie - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Kluczborku.

4.      Radzie - należy przez to rozumieć Radę Powiatu w Kluczborku.

5.      KIP – należy przez to rozumieć Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości.

6.      Firma inkubowana – należy przez to rozumieć firmę legalnie zarejestrowaną funkcjonującą w KIP i korzystającą z usług oferowanych przez KIP.

7.      Dyrektor – należy przez to rozumieć Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

8.      Projekty – należy przez to rozumieć przedsięwzięcia realizowane z funduszy zewnętrznych.

 

§3

 

1.      Siedziba KIP znajduje się w Kluczborku, przy ul. Sienkiewicza 22, 46-200 Kluczbork.

2.      Obszarem działania KIP jest teren Powiatu Kluczborskiego.

 

§4

 

1.      KIP jest jednostką organizacyjną wchodzącą w skład powiatowej administracji zespolonej, działającej w formie samodzielnej jednostki budżetowej.

2.      KIP jest jednostką finansowaną przez budżet powiatu.

3.      Podstawą gospodarki finansowej KIP jest roczny plan finansowy.

4.      Zasady gospodarki finansowej KIP uregulowane są w przepisach Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz.U. Nr 157, poz.1240 z późn.zm )

5.      Prawa i obowiązki pracowników KIP regulują przepisy Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r., Nr 223, poz.1458. z późn. zm.);

 

§5

 

1.      KIP działa na podstawie:

a.       Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U.
z 2001r. Nr 142, poz.1592 z późn.zm.);

b.      Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz. U.
z 2009r., Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.);

c.       Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2010r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych, i samorządowych zakładów budżetowych  ( Dz. U. z 2010r. Nr 241 poz.1616).

d.      Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o zmianie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych  oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 240 z 2011r. , poz. 1249 ).

e.       Uchwały Nr XLIII/256/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 maja 2010r.
w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą „Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” oraz nadania jej statutu.

f.       Uchwały Nr XLV/269/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 26 sierpnia 2010r. zmieniająca Uchwałę Nr XLIII/256/2010 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 27 maja 2010r. w sprawie utworzenia jednostki budżetowej Powiatu Kluczborskiego pod nazwą „Kluczborski Inkubator Przedsiębiorczości” oraz nadania jej statutu.

g.      innych obowiązujących aktów prawnych.

h.      niniejszego regulaminu organizacyjnego.

 

2.      Zasady gospodarki finansowej KIP oraz zasady wynagradzania pracowników ustalają odrębne przepisy.

 

§ 6

 

W celu realizacji zadań KIP współdziała z organami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pracodawców, poszczególnymi pracodawcami, związkami zawodowymi, zarządami funduszy celowych, fundacjami i stowarzyszeniami, jednostkami szkoleniowymi, organizacjami społecznymi oraz innymi organizacjami działającymi w sprawach zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu.

 

 

Rozdział II

Kierownictwo i ogólne zasady organizacji KIP

 

§7

 

1.      Całokształtem działalności KIP kieruje Dyrektor i ponosi za nią pełną odpowiedzialność. Dyrektor reprezentuje KIP na zewnątrz.

2.      Dyrektor w stosunku do pracowników KIP jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.

3.      Dyrektor realizuje niektóre zadania na podstawie upoważnienia Starosty.

4.      Podczas nieobecności Dyrektora kierownictwo sprawuje osoba przez niego wyznaczona.

 

§ 8

 

Formą zarządzania są wydawane przez Dyrektora wewnętrzne akty normatywne w postaci:

a.       zarządzeń wewnętrznych,

b.      dyspozycji - powołujących doraźne zespoły zadaniowe i określające jednorazową procedurę załatwienia spraw niewymagających formy zarządzenia,

c.       regulaminów,

d.      instrukcji,

e.       poleceń służbowych.

 

§ 9

 

1.      Pisma wychodzące na zewnątrz KIP podpisuje Dyrektor.

2.      Osoby zajmujące samodzielne stanowiska podpisują dokumenty oraz korespondencję o charakterze wewnętrznym (informacje, wnioski, projekty pism i dokumentów, korespondencję wyjaśniającą oraz inne materiały i opracowania).

3.      Dokumenty o charakterze służbowym kierowane do Dyrektora powinny być parafowane lub zaopiniowane w celu zapewnienia prawidłowości, wiarygodności oraz koordynacji pracy wewnątrz KIP. Dokumenty te parafują lub opiniują osoby zajmujące samodzielne stanowiska lub osoby świadczące usługi na rzecz KIP.

 

 

Rozdział III

Struktura organizacyjna KIP

 

§ 10

 

1.      Wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi KIP są Działy oraz jedno lub wieloosobowe stanowiska pracy.

2.      W skład struktury organizacyjnej KIP wchodzą następujące komórki organizacyjne podległe bezpośrednio Dyrektorowi:

a.       Dział finansowo-księgowy,

b.      Dział doradztwa, szkoleń, promocji i rozwoju przedsiębiorczości.

c.       Stanowisko ds. obsługi prawnej,

d.      Wieloosobowe stanowisko ds. organizacyjno-administracyjnych.

3.      W celu realizacji zadań KIP – w tym na czas określony – Dyrektor może powoływać zespoły problemowe, zespoły lub komisje zadaniowe, zespoły doradczo-opiniujące oraz określić ich skład osobowy, zakres działania i tryb pracy.

4.      Strukturę organizacyjną KIP określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu.

 

 

Rozdział IV

Zakres obowiązków i odpowiedzialności

 

§ 11

 

Do zadań i kompetencji Dyrektora należy w szczególności:

a.       wykonywanie wszelkich działań prowadzących do rozwoju gospodarczego
i rozwoju przedsiębiorczości w regionie,

b.      kierowanie i ustalanie organizacji pracy KIP,

c.       zapewnienie poprawnego i terminowego wykonywania zadań ustalonych przez Zarząd i Radę Powiatu oraz wynikających z przepisów prawa,

d.      dysponowanie środkami finansowymi w ramach rocznych planów finansowych,

e.       dokonywanie czynności prawnych w ramach posiadanych pełnomocnictw,

f.       przygotowywanie niezbędnych opracowań wewnętrznych pozwalających na prawidłowe funkcjonowanie jednostki,

g.      rozpatrywanie wniosków o przyjęcie i wyprowadzenie firmy z KIP,

h.      pełnienie roli pracodawcy dla zatrudnionych pracowników,

i.        prowadzenie polityki kadrowej i dbałość o rozwój kadr KIP,

j.        promowanie KIP i dbanie o jego nieustanny rozwój,

k.      ustalanie szczegółowych procesów i procedur pracy,

l.        nadzór nad projektami realizowanymi z funduszy zewnętrznych.

 

§ 12

 

Do podstawowych zadań Działu finansowo-księgowego należy:

·         opracowywanie projektów planu finansowego inwestycji i wydatków bieżących (z podziałem na działy , rozdziały, paragrafy) oraz planu dochodów (z podziałem na działy , rozdziały, paragrafy)

·         realizacja budżetu w skali całego roku,

·         nadzór nad sprawozdawczością i statystyką oraz kontrola wykonania planu
i budżetu,

·         prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami
i zasadami,

·         nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne,

·         analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki,

·         dokonywanie kontroli wewnętrznej (wstępnej, bieżącej i następnej),

·         kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian,

·         kierowanie pracą podległych pracowników,

·         prowadzenie ewidencji księgowej jednostki budżetowej,

·         bieżące i prawidłowe prowadzenie ewidencji księgowej oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie, a także prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,

·         sporządzanie sprawozdań i statystyki z zakresu księgowości,

·         syntetyczna i analityczna ewidencja kont rozrachunkowych, prowadzenie rozliczeń z kontrahentami,

·         naliczanie płac i prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników,

·         wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,

·         wystawianie faktur,

·         sporządzanie przelewów,

·         prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku od towarów i usług VAT oraz dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym,

·         prowadzenie ewidencji wydatków i kosztów w podziale na paragrafy klasyfikacji budżetowej wg rozdziałów,

·         sporządzanie comiesięcznych sprawozdań z wykonania budżetu (dochodów i wydatków),

·         prowadzenie i rozliczanie depozytów finansowych,

·         wystawianie wezwań do zapłaty i upomnień, w stosunku do dłużników KIP oraz osób zobowiązanych na mocy prawa,

·         wystawianie tytułów wykonawczych i udział w postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w granicach przewidzianych prawem,

·         przygotowywanie dokumentów do dochodzenia należności,

·         prowadzenie ewidencji zobowiązań wekslowych i ochrona przed niepowołanym dostępem do weksli, stanowiących zabezpieczenie umów zawieranych przez KIP,

·         przygotowywanie decyzji umarzających nieściągnięte należności KIP,

·         odpowiadanie na pisma odnoszące się do prowadzonych przez KIP działań windykacyjnych,

·         prowadzeni księgowości dotyczącej lokali użytkowych i powierzchni reklamowych KIP,

·         prowadzenie rejestru sprzedaży VAT oraz innych rejestrów, ewidencji przewidzianych przepisami prawa,

·         prowadzenie obsługi finansowo – księgowej dochodów i wydatków budżetowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz sum depozytowych,

·          współpraca z wszystkimi pracownikami KIP w zakresie niezbędnym do realizacji zadań,

·         współpraca z komórkami i jednostkami organizacyjnymi Starostwa,

·         wycena spisów z natury oraz porównywanie ich ze stanem faktycznym,

·         sporządzanie zbiorczych zestawień oraz różnic inwentaryzacyjnych
z uwzględnieniem nazwisk osób materialnie odpowiedzialnych - przy współudziale Komisji Inwentaryzacyjnej,

·         sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,

 

 

§ 13

 

Do podstawowych zadań Działu doradztwa, szkoleń, promocji
i rozwoju przedsiębiorczości należy:

·         organizowanie systemu szkoleń i doradztwa dla lokatorów KIP,

·         prowadzanie procesu obsługi przedsiębiorców w KIP,

·         udział w procesie wyboru firm do KIP,

·         rozwój współpracy sieciowej z innymi organizacjami,

·          doradztwo w zakresie finansowania projektów zewnętrznych,

·         kojarzenie partnerów w kraju i za granicą,

·         nawiązywanie współpracy z potencjalnymi przedsiębiorcami w obiektach KIP,

·         tworzenie baz danych specjalistów i ekspertów wykorzystywanych w ramach współpracy z KIP,

·         organizowanie konferencji i seminariów,

·         monitoring programów i projektów zewnętrznych związanych z rozwojem przedsiębiorców,

·         realizacja działań mających na celu wsparcie przedsiębiorczości akademickiej,

·         przygotowanie i realizacja projektów w celu zapewnienia ciągłego rozwoju oferty szkoleniowo - doradczej KIP,

·         współudział w wyznaczaniu kierunków rozwoju KIP,

·         administrowanie majątkiem KIP obejmujące nadzór nad realizacją umów zawartych pomiędzy KIP a firmą inkubowaną,

·          dokonywanie technicznych przeglądów infrastruktury oraz urządzeń znajdujących się w posiadaniu KIP związanych z kontrolą stanu oraz kontrolą wykonania remontów i konserwacji,

·         nadzorowanie rozwoju inwestycji (organizacja przetargów, negocjacje kontraktów, zarządzanie logistyką),

·         prowadzenie badania rynku dotyczące zapotrzebowania na lokale do działalności gospodarczej, potencjalnej podaży wolnych przestrzeni do wykorzystania na działalność gospodarczą,

·         przygotowanie ofert KIP,

·         uczestniczenie w targach związanych z działalnością KIP,

·         organizowanie działalności wystawienniczej,

·         gromadzenie informacji oraz zabieganie o udział w krajowych
i zagranicznych programach współpracy,

·         przygotowywanie i aktualizacja informacji marketingowych,

·         przygotowywanie materiałów do wykorzystania w środkach masowego przekazu,

·         organizacja i prowadzenie działań związanych z promocją KIP,

·         monitoring programów i projektów związanych z rozwojem KIP,

·         administracja i zarządzanie witryną internetową KIP,

·         przygotowanie i realizacja projektów w celu zapewnienia ciągłego rozwoju KIP.

 

§ 14

 

Do podstawowych zadań Stanowiska ds. Obsługi Prawnej należy:

·         opiniowanie projektów aktów wewnętrznych takich jak zarządzenia, instrukcje, regulaminy, itp.

·         opiniowanie wszelkich umów, w tym cywilnoprawnych zawieranych przez KIP,

·         współpraca z innymi stanowiskami w zakresie przygotowywania
i przeprowadzania procedur związanych z zamówieniami publicznymi związanymi z działalnością KIP,

·         opiniowanie projektów umów zewnętrznych kierowanych przez kontrahentów KIP,

·         analiza wszelkich dokumentów dotyczących statusu prawnego KIP
i przedstawianie wniosków w tym zakresie Dyrektorowi,

·         reprezentacja KIP przed sądami powszechnymi i administracyjnymi oraz organami administracji.

 

 

§ 15

 

Do podstawowych zadań Wieloosobowego Stanowiska ds. Organizacyjno – Administracyjnych należy:

·         prowadzenie biura i sekretariatu KIP,

·         inicjowanie, opracowywanie i aktualizowanie wewnętrznych aktów normatywnych Dyrektora KIP,

·         opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych z zakresu działania
i organizacji KIP we współudziale Dyrektora i pozostałych pracowników KIP,

·         prowadzenie ewidencji otrzymanych do wykonania aktów prawnych Zarządu
i Rady,

·         przegląd ukazujących się przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania KIP, kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych, prowadzenie zbiorów tych przepisów (Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego),

·         prowadzenie spraw z zakresu organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg
i wniosków,

·         sprawowanie nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych dotyczących organizacji i funkcjonowania KIP,

·         przygotowywanie dokumentów związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę i umów zlecenia,

·         prowadzenie spraw związanych z całokształtem problematyki kadrowej
w KIP, doborem i oceną kadry, właściwej struktury zatrudnienia, w tym: prowadzenie spraw osobowych pracowników KIP, za wyjątkiem spraw osobowych Dyrektora, gospodarowanie etatami oraz sprawowanie nadzoru nad ruchem kadr w KIP,

·         realizacja zadań z zakresu spraw rentowo-emerytalnych, ubezpieczeniowych, badań profilaktycznych i innych spraw pracowników KIP,

·         przygotowanie upoważnień i pełnomocnictw Dyrektora KIP do załatwienia spraw w jego imieniu oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie,

·         prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników KIP,

·         nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych
i innych ustaw,

·         prowadzenie archiwum zakładowego i kancelarii tajnej,

·         prowadzenie zaopatrzenia w niezbędne składniki spożywczo – materiałowe siedziby KIP,

·         administrowanie i prowadzenie ewidencji sprzętu biurowo – komputerowego,

·         prowadzenie rejestru pism i dbanie o prawidłowy obieg dokumentów,

·         sporządzanie planu zamówień publicznych.

 

 

Rozdział V

Standardy etyczne obowiązujące pracowników KIP

 

§16

 

Pracownicy KIP wykonujący obowiązki służbowe zobowiązani są do:

 

1.      Przestrzegania zasad postępowania etycznego.

2.      Postępowania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.

3.      Równego traktowania wszystkich petentów.

4.      Zapewnienia jednoznaczności zawieranych umów i ich przestrzegania.

5.      Przestrzegania praw autorskich i dorobku intelektualnego.

6.      Zapewnienia kompletności i wiarygodności informacji.

7.      Świadczenia usług wynikających z kompetencji KIP.

8.      Zapewnienia poufności informacji o petentach.

9.      Kierowania się starannością i solidnością w czasie wykonywania obowiązków służbowych.

10.  Dążenia do podwyższania kwalifikacji zawodowych.

11.  Działań zgodnych z prawem i zasadami współżycia społecznego.

12.  Unikania konfliktów międzyludzkich.

13.  Stosowania obiektywnej oceny wyników pracy.

14.  Dążenia do polubownego załatwiania sporów.

 

 

Rozdział VI

Przepisy końcowe

 

§17

 

W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje Dyrektor.

 

§18

 

Regulamin niniejszy wchodzi w życie z dniem podjęcia przez Zarząd Powiatu
w Kluczborku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego KIP

Schemat organizacyjny KIP