Protokół Nr 13/2011

 

Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 21 grudnia 2011 roku.

 

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Leszek Mierzwa

 

Lista obecności w załączeniu.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1.      Wanda Słabosz – Skarbnik Powiatu,

2.      Mirosław Misiak – Przewodniczący komisji zdrowia,

3.      Wioletta Kardas- Przewodnicząca komisji oświaty,

4.      Paweł Prochota - Przewodniczący komisji rewizyjnej,

5.      Przemysław Panicz-Zastępca Przewodniczącego komisji ds. wsi.

 

Porządek posiedzenia:

                                   

            1.Otwarcie posiedzenia.

            2.Analiza projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok. (przygotowanie      przez komisję opinii do projektu Budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok).

            3. Analiza materiałów na XIV sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

4.Wolne wnioski.

5.Zamknięcie posiedzenia.      

 

Ad.1

 

Przewodniczący komisji przywitał wszystkich zebranych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący przedstawił porządek dzisiejszego posiedzenia. Członkowie komisji w obecności 9  do porządku nie wnieśli uwag przyjmując go jednogłośnie.

 

Ad.2

 

Głos zabrał pan Starosta, który przedstawił autopoprawkę  Zarządu Powiatu do projektu budżetu powiatu na 2012 rok. Pan Starosta poinformował, że jest to zmiana kosmetyczne, nie wnosząca dużych zmian w projekcie. Głos zabrała pani Skarbnik, która poinformowała, że zmiany wprowadzone autopoprawką spowodują zwiększenie dochodów o kwotę 27 000 zł i wynikają z dotacji otrzymanych z gminy Kluczbork i Byczyna. Wprowadzone autopoprawką zmiany spowodują zmniejszenie wydatków o kwotę 1 305 108 zł i wynikają z dotacji otrzymanych z gminy Kluczbork i Byczyna oraz ze zmniejszenia wydatków na zadaniu „Przebudowa ciągu komunikacyjnego DP1332O na odcinku w km 0+007-1+100 i DP 1330O na odcinku o długości 6,280”, w związku z dokonana zapłatą w 211 roku. Zmiany spowodują zwiększenie nadwyżki budżetowej w kwocie 1 321 008 w związku z wycofaniem wydatków zrealizowanych w 2011 roku.

Kolejno Przewodniczący komisji odczytał opinie poszczególnych komisji rady o projekcie budżetu powiatu na 2012 rok. Głos zabrał radny Mirosław Misiak, który odniósł się do opinii Komisji zdrowia o projekcie budżetu na 2012 rok i  stwierdził, że zapis w projekcie budżetu 2012 o sprzedaży obiektów szpitalnych spółce, nie jest podyktowany potrzebami spółki a potrzebami powiatu. Przewodniczący komisji zdrowia stwierdził, że oprócz spółki PCZ S.A. są inne spółki działające na majątku powiatu. Radny Mirosław Misiak stwierdził, że budynek, który powiat chce zbyć spółce od 2016 roku nie będzie mógł pełnić roli szpitala, nie będzie stanowił o dochodach spółki. Przewodniczący komisji stwierdził, że zakup budynku nie pozwoli spółce na zaciągnięcie jakiegokolwiek kredytu na rozwój. Przewodniczący komisji zdrowia zwrócił uwagę, że zarząd spółki nie wyraził zgody na zaciągnięcie kredytu na 2,5 mln. zł na zakup budynku i z analiz , które posiada spółka starci ona płynność finansową.  Przewodniczący komisji zdrowia poinformował, że na sesji padnie wniosek o wycofanie z porządku obrad sesji punktu dotyczącego sprzedaży budynku szpitala spółce. Przewodniczący komisji zdrowia dodał, że nie można sprzedawać budynku wbrew analizom finansowym i  woli zarządu spółki. Radny Stanisław Konarski stwierdził, że na komisji rolnictwa pan Starosta poinformował, że zarząd spółki wyraził zgodę na zakup tego budynku, natomiast tak nie jest i zapytał z czego to wynika. Pan Starosta wyjaśnił, że propozycja zbycia i wyposażenia spółki w majątek jest propozycją realną,  zarząd szpitala złożył wniosek o zakup tego obiektu,  dostał pozytywną opinię rady nadzorczej spółki,  podjęta została uchwała walnego zgromadzenia w tej sprawie, ale po tygodniu zarząd spółki wycofał się ze swojej propozycji i stwierdził, że nie chce kupić tego budynku szpitalnego. Przewodniczący komisji zdrowia poinformował, że zarząd spółki wycofał się po przeprowadzonych analizach, z których wynika, że spółka starci płynność finansową.  Przewodniczący komisji zdrowia dodał, że sprzedaż budynku szpitalnego spółce PCZ S.A. wyniknęła z tego, że nie udało się sprzedać stacji paliw.  Przewodniczący komisji zdrowia dodał, że jest to urocze rozwiązanie z punktu widzenia zarządu powiatu, gdyż powiat jest właścicielem spółki, natomiast z punktu widzenia spółki nie jest to dla spółki korzystne. Pan Starosta powiedział, że ekspertyzy finansowe mogą być różne w zależności od tego jakie wskaźniki zostaną założone w jej przeprowadzeniu, argument, że wszystko drożeje dotyczy wszystkich nie tylko służby zdrowia. Pan Starosta poinformował, że w ramach budżetu 2011  rozważana była możliwość zbycia obiektów szpitalnych spółce, aby w ten sposób wyposażyć spółkę w majątek oraz odzyskać choć część pieniędzy włożonych przez powiat.  Pan  Starosta dodał, że wcześniej, zanim sytuacja była taka napięta, były rozważania zarządu spółki co do zakupu budynków szpitalnych i zaciągnięcia kredytu na wartość o wiele wyższą niż 2,5 mln. zł w oparciu o analizy różnych banków. Rady Tadeusz Konarski zapytał, kto był inicjatorem kupna tej nieruchomości. Pan Starosta odpowiedział, że zarząd powiatu, jednak rozmowy w tym temacie trwały od dawna. Radny Leszek Mierzwa zapytał, na ile wyceniono nieruchomości. Pan Starosta odpowiedział, ze budynek główny szpitala wyceniono na 9 mln. 600 tys. wraz z gruntem, natomiast budynek laryngologii i pediatrii na 3 mln.71 tys.  Przewodniczący komisji zdrowia stwierdził, że jeżeli budynek spełnia warunki to można w niego inwestować w tym wypadku tak nie jest. Głos zabrał pan Starosta, który stwierdził,  że budynek ten jest szpitalowi potrzebny na rożnego rodzaju działalności. Pan Starosta zwrócił uwagę na zmieniające się prawo finansowe odnośnie funkcjonowania samorządów, oraz stwierdził, że trzeba pokazywać dochody budżetowe, nadwyżkę operacyjną, aby pracować na wskaźnik, który będzie wyliczony indywidualnie dla każdego samorządu. Możliwość zbycia budynku spółce jest przekazaniem majątku spółce, uwolnienia jej od czynszu, który spółka płaci powiatowi i odzyskanie części pieniędzy, które wcześniej zostały w szpital zainwestowane. Pan Starosta dodał, w ten sposób zostaną wykazane  dochody majątkowe, które trzeba  wykazać, aby w przyszłości inwestować.  Pan Starosta stwierdził, że z ekspertyz jasno wynika, że spółka jest w stanie sobie poradzić z obciążeniem kredytowym, z kredytem inwestycyjnym, a powiat nie traci kontroli nad majątkiem, a wartość budynku będzie rosła nie malała, więc będzie rósł majątek spółki. Pan Starosta stwierdził, że sprzedaż budynków innym podmiotom powoduje utratę kontroli a także dochód bieżący z czynszu, w przypadku spółki PCZ S.A. sytuacja wygląda inaczej, dla PCZ taka sytuacja również nie byłaby komfortowa. Kolejno pan Starosta odniósł się do stwierdzenia, że budynek laryngologiczno-pediatryczny od 2016 roku nie będzie spółce potrzebny i stwierdził, że będzie potrzebny do różnego rodzaju działalności, natomiast problem może stwarzać jedynie funkcjonowanie tam oddziału zabiegowego, dlatego konieczne jest doprowadzenie do takiej sytuacji, aby w szpitalu funkcjonował jeden blok operacyjny, bez ginekologicznego i laryngologicznego, gdyż jest to tańsze i bezpieczniejsze. Pan Starosta dodał, że nikt nie wybuduje łącznika za 10 mln. zł bez uczestniczenia w tym powiatu, w obecnej sytuacji formalno-prawnej powiat musi wykazać dochody majątkowe, aby w przyszłości móc inwestować i korzystać z możliwości kredytowania. Pan Starosta odniósł się do wysokich dochodów majątkowych w projekcie budżetu na 2012 rok,i stwierdził, że na realizację tych założeń jest 12 miesięcy, oraz, że na stacje paliw, której nie    udało się zbyć w tym roku, zostanie ogłoszony przetarg w styczniu 2012 r., do sprzedaży przeznaczone są też: działki budowlane w Smardach, budynek szkoły w Polanowicach, budynek przylegający do tej szkoły położony na innej działce, nieruchomość zabudowana budynkiem szpitala tzw. stara chirurgia, jest niewyceniona, jest to około kilka milionów, następna nieruchomość to oddział wewnętrzny z chirurgią wyceniona na kwotę 9 mln. 600 tys. zł., następnie oddział laryngologiczno-pediatryczny. Pan Starosta stwierdził, że w ciągu ostatniego roku powiat wzbogacił się o majątek nieruchomy trwały: parking przy ul. Byczyńskiej,  pan Starosta stwierdził, że należałoby znaleźć inwestora i zagospodarować dworzec PKS. Pan Starosta poinformował, że można weterynarię i nadzór budowany przenieść do obiektu na ul. Jagiellońskiej i ten budynek sprzedać. Pan Starosta stwierdził, że wartość wycenionych obiektów ma wartość około 18 mln. zł, nawet po odliczeniu 9 mln. za budynek szpitala, zostanie około 10 mln. zł. więc mamy szansę  zbliżyć się do założeń w planie budżetu 2012 roku. Pan Starosta stwierdził, że będzie to trudny proces, ale nie ma innego wyjścia. Głos zabrał Przewodniczący komisji zdrowia, który stwierdził, że szpital ma dzisiaj dobrą sytuację, między innymi dzięki powiatowi, ale rośnie konkurencja i szpital musi być konkurencyjny, a jak spółka może być konkurencyjna w przypadku gdy będzie spłacała kredyt i nie będzie miała pieniędzy na zakup koniecznej aparatury.  Radny Tadeusz Konarski stwierdził, że pomysł zakupu budynków przez spółkę jest z punktu widzenia finansowo-księgowego  bardzo dobry, i chodzi o uratowanie budżetu, oraz, że zrozumiale jest, że sytuacja jest trudna i narzucona odgórnie, sytuacja taka dotyczy wielu powiatów, radny Tadeusz Konarski stwierdził ponadto, że powiat nie redukuje wydatków, są obszary, w których powiat może zaoszczędzić. Radny Tadeusz Konarski poinformował, że 8 lat temu szpital został przekształcony w spółkę, i jeżeli ma miejsce sytuacja , że narzuca się spółce zakup budynku, być może rzeczywiście naruszona zostanie jej płynność finansowa i potencjał inwestycyjny, a głównym zadaniem tej spółki jest zapewnienie opieki medycznej każdemu mieszkańcowi powiatu. Radny Maciej Tomaszczyk stwierdził, że w poprzedniej kadencji padały pytania dlaczego dywidendy z zysków spółki osiąganych co roku nie są przeznaczane na spłatę zadłużenia powiatu, który przejął długi SP ZOZ i zainwestował kolejne ponad 10 mln. zł. w spółkę. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że zwracał uwagę na to, aby część zysków spółka przeznaczała na spłatę zadłużenia powiatu. Pan Starosta stwierdził, że chodziło o to, aby spółkę utworzyć, dać jej dobry start, i jeżeli będzie sobie dobrze radziła, dać jej wypracowane zyski, minęło 8 lat, dane finansowe pokazują, że spółka radzi sobie dobrze, więc czy nie jest dobrym rozwiązaniem zakup i powiększenie majątku spółki, gdyż powiat zawsze będzie mógł zareagować, w przypadku gdy będzie działo się coś złego. Pan Starosta stwierdził, że odejdzie czynsz w wysokości 150 tys. zł., który spółka płaci do powiatu, koszty żywienia spadły, oszczędność dla spółki około 90 tys. zł., nocna i świąteczna pomoc zdrowotna, która mieści się w szpitalu i spółka ma na nią kontrakt, z tego tytułu 13 tys. zł. pozostaje w spółce miesięcznie. Pan Starosta dodał, ze po przeniesieniu rehabilitacji do budynku na ulicy Sienkiewicza odpadną koszty czynszu, gdyż powiat nie musi brać czynszu od 500 m2 przeznaczonych na rehabilitację na ul. Sienkiewicza, wystarczy jak spółka zapłaci za media. Przewodniczący komisji zdrowia zapytał, kto wyremontuje obiekt przeznaczony na rehabilitacje, spółka czy powiat. Pan Starosta odpowiedział, że zobaczymy, oraz, że w kosztach szpitala nie stanie się nic złego, a powiat jest w trudnej sytuacji, i gdyby pan Starosta posiadał wiedzę w zeszłym roku, że zmiany przepisów dot. samorządu pójdą w tą stronę to zamiast ośmiu budynków szkolnych powiat zmodernizował by trzy, i sytuacji dzisiejszej nie byłoby by. Radny Rudolf  Gerlic zwrócił uwagę na fakt, że cała sytuacja spowodowana jest budżetem 2011, oraz, ze w 2016 roku trzeba będzie cos zrobić z budynkiem laryngologii, gdyż nie będzie on spełniał wymogów, a spółka sama nie jest w stanie sama nic z tym zrobić, powiat, aby móc spółce pomóc, musi mieć możliwości. Radny Paweł Prochota stwierdził, że teraz spółka powinna pomóc powiatowi, gdyż w dużej mierze zadłużenie powiatu wzięło się z pomocy spółce.  Pan Starosta stwierdził, że nie dyskutuje się dzisiaj nad faktem braku wykonania dochodów na kwotę 2,5 mln. zł w roku 2011, i nie pyta, czy w styczniu powiat będzie jeszcze funkcjonował. Pan Starosta stwierdził, że chce , żeby cala rada wypowiedziała się w tym temacie, dlatego że zarząd powiatu musi wykazać, że zrobił wszystko, aby budżet 2011 zamknąć, a jeżeli rada nie podejmie tej uchwały, czyli zamknie drogę do sprzedaży w tym, czy w przyszłym roku, to zarząd powiatu zastanowi się, czy będzie utrzymywać czynsz na takim symbolicznym poziomie jak jest dotychczas. Przewodniczący komisji zdrowia poinformował, że z rozmów na komisjach wynika, że sama sprzedaż i tak nie wpływa na budżet powiatu w tym roku, chodzi o to, aby zarząd powiatu wykazał, że zrobił wszystko, aby budżet zamknąć. Przewodniczący komisji zwrócił uwagę na opinie komisji zdrowia o projekcie budżetu na 2012 rok, że komisji zdrowia wydała opinię pozytywną za wyjątkiem punktu dotyczącego sprzedaży budynków szpitala spółce. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że był na komisji zdrowia w dniu 13 grudnia 2011 r., i zaniepokoiło go stwierdzenie, że spółka potrzebuje pieniędzy na zakup sprzętu, i jeżeli nie będzie pieniędzy na to to dochód spółki będzie spadał, na zakup potrzeba około 3,8 mln. zł., aby szpital mógł dalej funkcjonować. Przewodniczący komisji zdrowia dodał, ze szpital musi mieć zabezpieczone ponadto pieniądze na odszkodowania i inne nagle potrzeby. Radny Leszek Krzyżanowski stwierdził, że na komisji zdrowia padło pytanie czy powiat mógłby pomóc spółce w zakupie sprzętu. Pan Starosta odpowiedział, że cieszy się, że temat szpitala jest wywołany i stwierdził, że powiat ma wiedze o finansach i potrzebach szpitala, podobnie jak  o wszystkich swoich jednostkach i stwierdził, że zawsze będzie można zareagować na tego typu problemy. Pan Starosta stwierdził, że projekt budżetu na 2012 rok jest odważny, ale zakłada nadwyżkę budżetową, aby uzyskać lepszy wskaźnik w 2012 roku, indywidualnie wyliczony dla każdej jednostki samorządowej. Przewodniczący komisji zdrowia stwierdził, że padła propozycja ze strony spółki, aby powiat co roku podwyższał kapitał zakładowy o 400, 500 tys., ale nie spotkała się z aprobatą zarządu powiatu, kolejno spółka zaproponowała, że jest w stanie zaciągnąć 1 mln. zł  kredytu aby wspomóc powiat, ale na kredyt na kwotę 2,5 mln. zł spółka mówi nie. Pan Starosta dodał, że chce znać opinię Rady Powiatu w sprawie projektu tej uchwały, oraz, że jeżeli nie przełoży się to na pieniądze, to uchwala zostanie podjęta lub nie. Pan Starosta dodał, ze trzeba budżet zamknąć przynajmniej kasowo. Radny Tadeusz Konarski zapytał, czy zarząd powiatu  rozpatrywał propozycję spółki ewentualnej spłaty kredytu zaciągniętego przez spółkę przez powiat. Pan Wicestarosta odpowiedział, że jakakolwiek spłata wejdzie w dług powiatu, gdyż poręczenia i gwarancje są wliczane do długu. Pan Starosta dodał, że zawsze istnieje możliwość pomocy powiatu w przypadku problemów spółki. Głos zabrał radny Stanisław Konarski, który stwierdził, że należy przede wszystkim myśleć o ludziach, którzy leczą się w szpitalu, gdyż to jest najważniejsze. Radny Stanisław Konarski zwracając się do pana Starosty zapytał, czy jeżeli powiat dostanie te 2,5 mln. zł. to jest gwarancja, że przepisy prawa się nie zmienią, i że szpitalowi nic nie zagrozi, gdyż jak stwierdził radny Stanisław Konarski powiat  świetnie wyremontował szpital i w ciągu tych 10 lat zrobił dla szpitala bardzo dużo, ale ściągamy lekarzy z daleka a nie zatrudniamy lekarzy miejscowych. Ponadto radny Stanisław Konarski stwierdził, ze pan Starosta nie może dać gwarancji, że jeżeli szpital zadłuży się, to powiat w spłacie tych długów pomoże. Przewodniczący komisji stwierdził, że kadencja trwać będzie jeszcze trzy lata, więc każdy radny będzie miał wpływ na to, co w szpitalu będzie się działo. Pan Starosta stwierdził, że decyzja dotycząca sprzedaży budynku szpitala spółce jest osadzona w realiach, ponadto w każdym czasie Rada Powiatu może zareagować. Radny Stanisław Konarski stwierdził, ze szpital musi zakupić sprzęt, w przeciwnym wypadku będzie tracił kontrakty, oraz, że tych brakujących powiatowi pieniędzy pan Starosta powinien poszukać gdzie indziej. Głos zabrał Przewodniczący komisji zdrowia, który stwierdził, że każdy oddział szpitalny  liczy każdy grosz, i nie ma możliwości, żeby spółka zaciągnęła kredyt bez żadnych konsekwencji dla szpitala. 

  

 

Przewodniczący komisji przystąpił do sformułowania opinii powyższej komisji do projektu budżetu na 2012 rok. Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu w Kluczborku analizowała na posiedzeniu w dniu 21 grudnia  2011 r. projekt budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2012 r.

Komisja zapoznała się z opiniami poszczególnych komisji:

-Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny,

-Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego,

-Komisji ds. Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska.

Komisje Stałe Rady Powiatu w Kluczborku  wniosły zastępujące zastrzeżenia do projektu Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na 2012 rok:

Komisja Oświaty,  Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny zwróciła  szczególną uwagę na budżet placówek oświatowych oraz innych  jednostek organizacyjnych powiatu, a także na wydatki na inwestycje i remonty, uznając, że są one zbyt małe, szczególnie jeśli chodzi o remonty na drogach.  Komisja zwróciła również uwagę na dochody majątkowe uzyskane ze sprzedaży działki zabudowanej budynkiem szpitala oraz na niskie wynagrodzenia obsługi bieżącej w jednostkach organizacyjnych powiatu. Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego zwróciła uwagę  na pozycję dochody ze sprzedaży składników majątkowych, w której zawarte są dochody ze sprzedaży działki zabudowanej budynkiem szpitala. Komisja stwierdziła, że Zarząd Powiatu w Kluczborku w roku budżetowym 2012 ma zastąpić dochody ze sprzedaży działki zabudowanej budynkiem szpitala innymi dochodami ze sprzedaży składników majątkowych powiatu. Sprzedaż nie może dotyczyć działki i budynków użytkowanych przez PCZ S.A. w Kluczborku.  Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego w głosowaniu 5 głosami za, przy 3 wstrzymujących się, 1 nie brał udziału w głosowaniu zaakceptowała projekt Uchwały Budżetowej na 2012 rok,  co należy rozumieć jako wyraz pozytywnej opinii o przedłożonym projekcie budżetu.

 

Ad.3

 

Przewodniczący komisji  przedstawił projekty uchwał na  XIV sesję Rady Powiatu w dniu 22 grudnia 2011 r. : projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2011 Nr IV/28/2010 Rady Powiatu w Kluczborku, zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Radni w obecności 9, 6 głosami za, przy 1 wstrzymującym się, 2 nie brał udziału w głosowaniu, przyjęli pozytywna opinie o powyższych projektach uchwał. Kolejno Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany  Uchwały   Nr  VII/46/2011  Rady   Powiatu   w  Kluczborku z dnia 14 kwietnia 2011 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2011 rok, przyjęcia Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011-2015, członkowie komisji w obecności 9 7 głosami za, przy 1 wstrzymującym się, 1 nie brał udziału w głosowaniu, przyjęli pozytywną opinie o powyższym projekcie uchwały. Kolejno Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawiewyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości położonych w Polanowicach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Byczyna, radni w obecności 9, 7 głosami za, przy 1 wstrzymującym się, 1 nie brał udziału w głosowaniu, przyjęli pozytywna opinie o powyższym projekcie uchwały. Kolejno Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie  wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz gminy Lasowice Wielkie, członkowie komisji 8 głosami za, 1 nie brał udziału w glosowaniu przyjęli pozytywną opinie o powyższym projekcie uchwały. Kolejno Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów dzierżawy i kolejnych umów użyczenia na okres trzech lat, po umowach zawartych na czas oznaczony do trzech lat  których przedmiotem  jest ta sama nieruchomość, członkowie komisji 8 glosami za, 1 nie brał udziału w glosowaniu przyjęli pozytywną opinie o powyższym projekcie uchwały. Kolejno Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku w formie bezprzetargowej oraz wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny, członkowie komisji 4 glosami za, przy 4 wstrzymujących się, 1 nie brał udziału w głosowaniu, przyjęli pozytywną opinię o powyższym projekcie uchwały. Kolejno Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość, członkowie komisji 8 głosami za, 1 nie brał udziału w głosowaniu przyjęli pozytywna opinie o powyższym projekcie uchwały.  

 

Ad.4

 

Nie wniesiono wolnych wniosków.

 

Ad.5

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego podziękował wszystkim zebranym za udział
w posiedzeniu i zamknął dzisiejsze posiedzenie.

 

Na tym protokół zakończono

           

 

   

                                                                                                                        Przewodniczący Komisji

Leszek Mierzwa

 

 

Protokołowała

Katarzyna Hołdys